Onzeker
zaterdag 21 september 2019 om 06:53
Ik heb sinds kort een nieuwe relatie. Maar in plaats van dat ik er gelukkig van wordt, ben ik hele dagen verdrietig. Het is altijd erg gezellig. Ik heb alleen het idee dat hij minder behoefte heeft aan affectie dan ik (met woorden). Hoewel hij eerst veel moeite deed, is dit nu minder voor mijn gevoel sinds er een naam aan is gegeven. Bijv berichten negeren, dagdelen elkaar niet spreken, minder enthousiast reageren als ik wil afspreken, minder emoticons. Ik heb dit wel eens proberen aan te geven en kort over gesproken. Toen zei hij wat doe je nou bang, je moet niet zo veel nadenken. Vindt het best raar dat je hier naar vraagt. Misschien is het ook gewoon in verschil in behoefte. Ik heb al een keer een relatie gehad waarbij ik heel veel contact ook had als we elkaar niet zagen. Dit is voor hem zn eerste relatie. Ook praat hij wel eens over andere vrouwen of maakt wel eens opmerkingen die bij mij verkeerde keelgat inschieten. Wat zouden jullie doen? Het bespreken? Ik wil niet overkomen als zeur nml en omdat ik het al keer heb besproken alleen misschien niet duidelijk genoeg. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
zaterdag 21 september 2019 om 10:37
Volgens mij zijn jullie nog best jong TO of niet? Dagdelen geen contact en de kwaliteit van contact hangen aan emiticons in berichtjes idd niet iets wat ik van veel volwassenen hoor als klacht over communicatie. Veel volwassenen werken de hele dag en sturen daarom vaak niet veel (of zelfs geen) berichten naar elkaar. Ik heb een partner die nooit emoticons gebruiken in berichten. Dat vind ik dus niet zo raar. Maar als je nog jong bent (jongeren zitten de hele dag aan hun telefoon gekleefd) en hij eerst anders deed, kan ik me voorstellen dat je het niet zo leuk vindt dat dit nu minder geworden is.
De opmerkingen over de kont van een ex en meerdere deksels voor een potje zouden mij toen ik nog jong was ook onzeker gemaakt hebben. Ik had vroeger ook een vriendje die heel nuchter in relaties stond en veel om zich heen keek zeg maar. Ik denk dat jij en je vriendje niet zo goed bij elkaar passen. Je weet dat er jongens zijn die wel net als jij veel behoefte hebben aan contact aangezien je een ex hebt die ook zo was. Alleen jouw vriendje lijkt toch niet zo te zijn nu de buit binnen is.
Misschien is het daarom en goed idee eens goed met je vriendje te praten over wat je van elkaar verwacht. Als hij het best vindt zoals het nu is en het niet anders wil moet jij je afvragen of jij daarmee kunt leven ja of nee.
De opmerkingen over de kont van een ex en meerdere deksels voor een potje zouden mij toen ik nog jong was ook onzeker gemaakt hebben. Ik had vroeger ook een vriendje die heel nuchter in relaties stond en veel om zich heen keek zeg maar. Ik denk dat jij en je vriendje niet zo goed bij elkaar passen. Je weet dat er jongens zijn die wel net als jij veel behoefte hebben aan contact aangezien je een ex hebt die ook zo was. Alleen jouw vriendje lijkt toch niet zo te zijn nu de buit binnen is.
Misschien is het daarom en goed idee eens goed met je vriendje te praten over wat je van elkaar verwacht. Als hij het best vindt zoals het nu is en het niet anders wil moet jij je afvragen of jij daarmee kunt leven ja of nee.
zaterdag 21 september 2019 om 10:39
Deze jongen weet wel dat jullie een relatie hebben of ben je hem dat vergeten te vertellen?Xxsemxx schreef: ↑21-09-2019 10:19Ik heb hem alleen vragen gesteld als in 'heb je wel behoefte aan contact'? Ik heb niet zo zeer mijn gevoel aan gegeven en hoe dat komt. Misschien moet ik meer mijn behoefte uitspreken? Dat ik het gevoel nu krijg alsof hij mij als vanzelfsprekend ziet.
Hij maakte opmerkingen als dat een meisje waarmee hij naar bed was geweest echt een goede kont heeft, hij in het begin twijfelde omdat er meer deksels zijn op een potje
Hij twijfelt? Omdat er meer aanbod is? Goh, het klinkt echt alsof hij enorm dol op je is...
Ik geloof niet dat je nog langer tijd in deze jongen moet stoppen, want ik schat de kans op 0% dat jullie relatie langer gaat duren dan één seizoen.
zaterdag 21 september 2019 om 12:10
Hij 24, ik 21. Ja misschien moet ik inderdaad over verwachtingen praten. Als hij het niet begrijpt zegt dat meer over hem dan over mij? In principe moet je toch alles met hem kunnen delen in een relatie?Violet-Nebula schreef: ↑21-09-2019 10:37Volgens mij zijn jullie nog best jong TO of niet? Dagdelen geen contact en de kwaliteit van contact hangen aan emiticons in berichtjes idd niet iets wat ik van veel volwassenen hoor als klacht over communicatie. Veel volwassenen werken de hele dag en sturen daarom vaak niet veel (of zelfs geen) berichten naar elkaar. Ik heb een partner die nooit emoticons gebruiken in berichten. Dat vind ik dus niet zo raar. Maar als je nog jong bent (jongeren zitten de hele dag aan hun telefoon gekleefd) en hij eerst anders deed, kan ik me voorstellen dat je het niet zo leuk vindt dat dit nu minder geworden is.
zaterdag 21 september 2019 om 13:08
Dat vind ik een lastige om te beantwoorden. Er zullen mensen zijn die zijn opmerkingen en gedrag niet zo gek vinden en er zijn (zoals je hier ziet) genoeg dames die het met als jij niet zo normaal vinden. Ik denk dat jij je niet zo slecht zou voelen over de opmerkingen als hij je verder en heel goed gevoel geeft over jullie relatie, schat ik zo in. Stel dat hij je elke dag in de ochtend en avond zou bellen of lieve berichtjes zou sturen, regelmatig voorstelt iets samen te gaan doen en altijd je hand vast wil houden op straat enz enz, hoe zou je je dan voelen als hij eerlijk vertelt over wat hij van andere meisjes vindt en dat hij aan het begin van jullie relatie nog wat onzeker was of er niet meer vissen in de vijver bij hem passen? Ik denk dat je dan veel meer het zou kunnen relativeren omdat hij je verder erg gelukkig maakt. Ik denk dat je die balans met hem moet bespreken zodra jij eruit bent wat je precies fijn en acceptabel vindt binnen een relatie.
Als hij daar respectloos mee omgaat (je uitlachen erom of het belachelijk vinden) is het gewoon een lul. Als hij luistert maar niet bereid is die moeite te doen, dan passen jullie gewoon niet bij elkaar in wat jullie van een relatie verwachten en is er niemand per se fout of goed.
zaterdag 21 september 2019 om 14:54