Onzeker

21-09-2019 06:53 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een nieuwe relatie. Maar in plaats van dat ik er gelukkig van wordt, ben ik hele dagen verdrietig. Het is altijd erg gezellig. Ik heb alleen het idee dat hij minder behoefte heeft aan affectie dan ik (met woorden). Hoewel hij eerst veel moeite deed, is dit nu minder voor mijn gevoel sinds er een naam aan is gegeven. Bijv berichten negeren, dagdelen elkaar niet spreken, minder enthousiast reageren als ik wil afspreken, minder emoticons. Ik heb dit wel eens proberen aan te geven en kort over gesproken. Toen zei hij wat doe je nou bang, je moet niet zo veel nadenken. Vindt het best raar dat je hier naar vraagt. Misschien is het ook gewoon in verschil in behoefte. Ik heb al een keer een relatie gehad waarbij ik heel veel contact ook had als we elkaar niet zagen. Dit is voor hem zn eerste relatie. Ook praat hij wel eens over andere vrouwen of maakt wel eens opmerkingen die bij mij verkeerde keelgat inschieten. Wat zouden jullie doen? Het bespreken? Ik wil niet overkomen als zeur nml en omdat ik het al keer heb besproken alleen misschien niet duidelijk genoeg. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Dit is toch helemaal niet leuk dat je hele dagen verdrietig bent.
Een relatie zou juist leuk moeten zijn en fijne gevoelens moeten geven.
Ik geloof niet dat jullie bij elkaar passen.
Ik zou ermee stoppen. Als ik hele dagen verdrietig van een relatie zou worden, heb ik liever geen relatie.
Ik zou ermee stoppen. Dit is niks, alleen maar vermoeiend.
I told you walking was idiotic.
Ben jij een onzeker type ? Je vind hem leuk en bang dat er eigenlijk iets aan de hand is.....misschien vind hij me niet leuk genoeg enz enz.

Ik denk dat je aan de ene kant jezelf een beetje gek loopt te maken.

En dat hij het over andere vrouwen heeft of opmerkingen maakt wat je niet leuk vind zou ik gewoon bespreken. Als hij het niet van je weet kan hij er ook geen rekening mee houden.
Blijf in jezelf geloven !
Dat je de hele tijd verdrietig bent is een niet sterk genoeg signaal dat je geen leuke verkering hebt?
Jij wil veel contact tussendoor, hij minder. Jij gebruikt veel emoticons, hij minder. Hij is daarin niet fout, maar jij ook niet. Jullie zijn daarin gewoon anders. Of dat op termijn werkt hangt van jullie beide af.

Wat bedoel je precies met minder enthousiast als je wil afspreken? Wil hij wél afspreken maar reageert hij daar kalm op? Of wil hij helemaal niet of veel minder afspreken?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Heel jammer, maar je kan niet verwachten dat het snel weer leuk wordt als een van jullie daarvoor moet veranderen. Je kan je vriend best vragen om meer bevestiging, maar hoe oprecht is het als hij je opeens de hele dag appjes stuurt? En andersom zou hij waarschijnlijk willen dat jij meer (zelf)vertrouwen had, maar dat gaat ook niet zomaar 1-2-3. Jullie passen blijkbaar toch niet zo goed bij elkaar.
Dagdelen geen contact en minder emoticons? Tenzij je 14 bent zou ik mezelf eens achter mij oren krabben of ik wel klaar ben voor een relatie.
Je klinkt namelijk erg afhankelijk en onzeker en je zou imo pas aan een relatie moeten beginnen als je weet wie jij bent, zodat je weet wat je van een ander verwacht en waar je grenzen liggen.
Zonder deze kennis kan een relatie vervelend uitpakken en in sommige gevallen zelfs gevaarlijk zijn, want er zijn genoeg mannen die hier feilloos misbruik van weten te maken.
Hoezo dagdelen geen contact en minder emoticons? Ben je 12?
Mensen die werken en pendelen zijn soms ook amper bereikbaar gedurende 10-12u per dag.
Hierin overdrijf je.

Voor de rest passen jullie niet bij elkaar en aan je vriend zijn reactie te lezen vind hij je ommerkingen erg onaantrekkelijk.

Maak het uit en vind iemand die bij je past.
Pandax schreef:
21-09-2019 07:02
Ik zou ermee stoppen. Als ik hele dagen verdrietig van een relatie zou worden, heb ik liever geen relatie.

Dat dus!
In je andere topic vertel je dat je weinig behoefte hebt aan contact, omdat je hem niets te melden hebt.
Ik vraag mij af waarom jullie iets hebben. Een relatie wil ik het niet noemen, want volgens mij heb je hem nog maar nauwelijks gezien en gesproken. Maar wat is de reden dat jullie ‘verkering’ hebben? Het is niet omdat jullie elkaar gelukkig maken. Maar waarom dan wel?
Een prille relatie/verkering zou juist spannend en leuk moeten zijn!

Gebruik je verstand en laat dit gewoon los, het werkt niet.
Hatchi schreef:
21-09-2019 08:37
In je andere topic vertel je dat je weinig behoefte hebt aan contact, omdat je hem niets te melden hebt.
Ik vraag mij af waarom jullie iets hebben. Een relatie wil ik het niet noemen, want volgens mij heb je hem nog maar nauwelijks gezien en gesproken. Maar wat is de reden dat jullie ‘verkering’ hebben? Het is niet omdat jullie elkaar gelukkig maken. Maar waarom dan wel?

Dat klinkt inderdaad niet als een leuke date periode.
TO waarom wil je met hem samen zijn?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Hoe oud zijn jullie en hoe kort hebben jullie een relatie?
Welke opmerkingen schieten jou in het verkeerde keelgat?
Je zegt dat dit zijn eerste relatie is, misschien dat hij daarom nog niet zo attent is en onhandige opmerkingen maakt.
Wil je verkering hebben om het verkering hebben? Als je de bevestiging nodig hebt in de vorm van ieder dagdeel contact en de hoeveelheid emoticons, dan denk ik dat deze verkering daar niet de geschikte methode voor is.

Leer van jezelf te houden, jezelf een leuk persoon te vinden. De leukste persoon die je kent. Een relatie is een leuke aanvulling op he levensgeluk, geen vereiste.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dit is niet gezond... je moet er over na denken of dit gevoel het waard is om een relatie te hebben.

Heb je verlatingsangst?

Voor jou is het denk ik handig om het boek “mannen komen van mars, vrouwen van Venus” te lezen.
Staan dingen in waardoor je minder onzeker kan worden. Hoe de gemiddelde man en vrouw werken.
Bij mij heeft het geholpen toen ik net een relatie had om niet bang te zijn dat er iets was als mijn vriend even ik zijn men-cave zat/wilde zitten.
Soms willen mannen gewoon even een moment alleen, zonder de betekenis dat ze je niet meer leuk vinden en dergelijke. Mannen moeten soms gewoon even in hun men-cave.
Wat voor opmerkingen maakt hij dan, die bij jou in het verkeerde keelgat schieten? En wat zegt hij over andere vrouwen?
Als je er verdrietig van wordt, is het toch beter om geen relatie te hebben. Er zullen nog wel vriendjes zijn waar je wel blij mee wordt. Hij gaat niet veranderen, want hij vindt jou een zeur.
Wat voor een opmerkingen over andere vrouwen maakt hij?

Zegt hij:'Vandaag moest ik met Tina werken, dat zijn altijd fijne dagen want we werken zo goed samen". Kortom gewoon iets neutraals over een collega die toevallig vrouw is?

Of vertelt hij dat hij Tina's kleidingkeuze leuker vind dan de jouwe? Dat laatste zou ik namelijk wél raar vinden.

Verder zijn er verschillende manier om affectie te toenen en niet iedereen doet dat met woorden. Misschien doe je er beter aan te kijken naar wat hij wél doet en wat leuk aan hem is, dan zo te focusssen op emoticons.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Je hebt sinds kort een relatie zeg je. En in het begin deed hij meer moeite en was hij enthousiast. Als je nu al zo’n grote verandering merkt aan het begin van jullie relatie kan ik me voorstellen dat dit jou onzeker maakt.
Je hebt het al een keer besproken dus het heeft echt geen zin om het nog een keer bespreekbaar te maken. Je moet voor jezelf de keuze maken of door zoals het nu gaat of ermee stoppen.
En als je hier zo onzeker en verdrietig van wordt zou de keuze niet zo moeilijk moeten zijn.
De leukste tijd van een relatie is het begin. Elkaar ontdekken, steeds meer dingen leuk gaan vinden, warm worden van berichtjes, uitzien naar contact met elkaar.
Ik denk dat jij er steeds meer achter komt dat hij niks voor jou is en dat stemt verdrietig.
Heel jammer, maar kies gewoon voor jezelf. Met hem ben je niet gelukkig.
Ik heb hem alleen vragen gesteld als in 'heb je wel behoefte aan contact'? Ik heb niet zo zeer mijn gevoel aan gegeven en hoe dat komt. Misschien moet ik meer mijn behoefte uitspreken? Dat ik het gevoel nu krijg alsof hij mij als vanzelfsprekend ziet.

Hij maakte opmerkingen als dat een meisje waarmee hij naar bed was geweest echt een goede kont heeft, hij in het begin twijfelde omdat er meer deksels zijn op een potje
Je moet het zeker bespreken. Misschien denkt hij (aangezien dat het zijn eerste relatie is) dat het normaal is om zulke opmerkingen te maken. Als je er helemaal niks van zegt dan zal hij het ook nooit kunnen weten wat jouw dwarszit. Altijd alles bespreken in een relatie.
Xxsemxx schreef:
21-09-2019 10:19
Ik heb hem alleen vragen gesteld als in 'heb je wel behoefte aan contact'? Ik heb niet zo zeer mijn gevoel aan gegeven en hoe dat komt. Misschien moet ik meer mijn behoefte uitspreken? Dat ik het gevoel nu krijg alsof hij mij als vanzelfsprekend ziet.

Hij ziet je aankomen, wat een gezeur. Echt waar, ga jezelf dit niet aandoen.

Hij maakte opmerkingen als dat een meisje waarmee hij naar bed was geweest echt een goede kont heeft, hij in het begin twijfelde omdat er meer deksels zijn op een potje
Hoeft een man niet met mij te delen aan het begin van onze relatie, teveel informatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven