Op instorten

24-09-2018 23:24 37 berichten
Hoi VIVA'ers, sorry voor de wat hysterische titel. Kon even niets anders bedenken, en nou ja.

Ik ben even helemaal de kluts kwijt vanavond en kan het bij niemand kwijt - dan mnaar op een forum plempen.

Het voelt alsof mijn leven opeens om me heen instort en heb daarmee het gevoel dat ook ik op het punt sta in te storten.

Sinds september ben ik weg bij mijn absolute droombaan - ik wist van tevoren dat het tijdelijk was maar had niet verwacht daar zó gelukkig te zijn. Sindsdien moeite met accepteren en aanpassen en doorgaan, dus een beetje down daardoor.
Ik ben herstellende van een (chronische) depressie en de afgelopen tijd was ik echt zo oprecht gelukkig dat ik me niet kon voorstellen dat het ooit weer fout zou gaan.

Qua werk en studie is het een rommel. Ik had in september weer willen gaan studeren maar dat is niet gelukt. Nu ben ik dus druk aan het solliciteren naar wat nieuws; dat komt wel goed, maar een leuk baantje wordt het niet. Vooruitzicht voor komend jaar is dus niet fantastisch. Daarbij komt dat ik mijn huur niet meer kan betalen en dus ook op zoek ben naar een nieuwe woning, helaas een stuk moeilijker dus dat levert een hoop stress op of ik de huur komende tijd nog kan betalen.

Dan heb ik gisteren enorme ruzie gehad met mijn moeder en zus en het contact voor nu verbroken. Ik heb een lastige relatie met met name mijn ouders en ben daarvoor ook in therapie met een flinke hechtingsstoornis. Hoewel, voor de therapie sta ik op de wachtlijst (moeten onderbreken voor de baan) dus daar kan ik momenteel niet terecht met de chaos. Er zijn in de ruzie veel enorm harde woorden gevallen en het heeft er flink ingehakt.

Vanavond liet de man waar ik nu anderhalfjaar mee date en gek op ben via een appje (!) weten dat hij iemand heeft ontmoet en daar wel ( :-| ) verliefd op is. Maar hij zou het wel leuk vinden om contact te houden. Nou, gelukkig maar. Het voelt echt als een messteek in m'n hart en alsof al het werk dat ik in therapie al heb verzet m.b.t. de hechtingsstoornis voor niets is geweest, terug bij af.

De paar goede vrienden die ik heb wonen niet in Nederland en ik heb het gevoel dat ik echt, echt op instorten sta. Het lijkt alsof het één na het ander in een paar dagen tijd omflikkert en ik volledig machteloos in de kou sta. M'n hoofd is één grote chaos, juist de mensen waarbij ik nu steun wil zoeken hebben me plots aan de kant gezet. Ik weet niet wat ik fout doe, ik weet niet wat er fout gaat en ik weet niet hoe ik er nog uit kan komen.

Ik ben doods- en doodsbang dat de depressie terugkomt en ik weet even niet hoe ik daar wat aan kan doen.

Sorry voor dit rare verhaal, het slaat nergens op natuur;lijk om het zo op een forum te plempen maar ik ben een beetje ten einde raad.
Alle reacties Link kopieren
Joh voor alles komt een oplossing, echt. Misschien niet binnen afzienbare tijd maar er komt een oplossing. :redrose:

Kan je met iemand Skypen/facetimen? Even jouw verhaal vertellen? Heb je begeleiding gehad die je kunt contacten?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Morgenochtend meteen je huisarts bellen!
Heel veel sterkte, je hebt best veel op je bord gehad. Wees niet te streng voor jezelf.
Pick your battles and bloom
Mochten bovenstaande opties voor nu onmogelijkheden lijken dan kun je ook nog altijd nu met sensoor bellen.
https://www.sensoor.nl

Of hier blijven schrijven. Heb je in therapie een plan van aanpak meegekregen mocht paniek de overhand nemen? Zo ja, hoe ziet deze eruit? Wat staat er in? Ik hoef het niet te weten hoor maar misschien helpen de vragen je.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heel herkenbaar... Ik ben in de jaren wel milder en minder heftig geworden, maar dat uitzichtloze gevoel van altijd moeten strijden. Soms is het gewoon echt heel zwaar.

Kun je tijdens de wachttijd geen onderhoudende gesprekken krijgen? Heb ik wel gehad.

Mocht je je verhaal kwijt willen of iemand om tegen aan te praten dan kun je altijd (24/7) Sensoor bellen. Ik heb dat ook wel eens gedaan en het heeft me geholpen de situatie te overzien en rustig te worden. Telefoonnummer: +319000767. 5 ct per minuut.

Ze hebben ook lokaal tarief nummers:
https://www.sensoor.nl/ik-zoek-hulp-hom ... okaal.html

Sterkte.
glitterhippie wijzigde dit bericht op 24-09-2018 23:55
Reden: Toevoegen zin.
8.82% gewijzigd
Inderdaad videobellen met je vrienden?
Je mag ook hier op visite komen, thee drinken, even niet alleen zijn.

Sterkte!!!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
He dit is echt heel erg balen.

Morgen zeker even de HA bellen of je behandelaar.

En voor nu. Pak even een beker warme thee. Zoek een leuke film uit en probeer je gedachten even te verzetten.

Morgen is het wert tijd voor oplossingen. En die komen er vast en zeker 😘
Blijf lekker schrijven hier, om te beginnen.

Het is wel erg veel tegelijk. Bij mij is het zo dat zo lang ik mij uitspreek, de kans op een depressie kleiner is. Die komt vaak als ik alleen ben en niemand heb om mee te praten.
Je kunt méér.
Dankjulliewel, het doet me goed om even contact te hebben met jullie. Ik heb één vriendin gebeld maar kon ook niet veel anders dan janken.

Ik wil het liefste wegkruipen en nóóit meer boven komen.

Bedankt voor de Sensoor link. Ik ben bijna bang dat ik mezelf dit keer iets aan ga doen. Ik heb wel wat handvaten meegekregen vanuit therapie maar ik heb nog nooit zo'n storm om me heen gehad dat álles opeens stukloopt.
Gewoon hier blijven schrijven want de angst voor iets maakt vaak dat gevoel intenser wordt. Vertel: wat ga je morgen aanpakken? Wat is je plan nu? Van welke muziek houd je? Staat deze aan?
enn wijzigde dit bericht op 25-09-2018 00:06
2.40% gewijzigd
Sensoor is fijn, ik zou daar zeker gebruik van maken. Wat ellendig dat je je zo voelt :redrose: ‘t Is ook wel erg veel tegelijk.
Muziek. Goed idee. Om één of andere reden hielp Billy Joel (geen idee waarom) vorige keer bij de depressies.

Ik heb nu geen plan. Ik weet niet waar te beginnen en wat te doen. Ik weet niet hoe ik morgen wakker moet worden, en op moet staan en door moet gaan.
Het lijkt op dit moment misschien allemaal een grote puinhoop, maar vertrouw erop dat dingen weer in positieve zin zullen veranderen. Niet nu, niet direct, maar vanaf dit punt ga je weer bouwen. :hug:
En laat de ruzie met je moeder en zus niet verder escaleren, maar gun ook dat de tijd. Rust heb je nu nodig. Misschien kun je eerder bij therapie terecht als je belt en uitlegt hoe je je voelt?
Billy joel it is.... en met hem de tijd creëren om in slaap te vallen. Morgen is een nieuwe dag, ook voor jou. Gun jezelf Billy, tijd en rust, dat kan je best. Ik heb morgen een heel spannend gesprek, geen idee hoe dat zal verlopen, geen idee welke gevolgen dit gesprek zal gaan hebben. Geen zekerheden dus.. dan blijft er voor mij tijd, rust en muziek over. Controle heb ik niet behalve over mijzelf. Sterkte, ik ga slapen met muziek in mijn oren. :lips:
enn wijzigde dit bericht op 25-09-2018 00:28
6.64% gewijzigd
Een was aanzetten (dan doe je iets productiefs, helpt mij vaak en tis snel gedaan), douchen, pyama aan, in bed liggen met telefoon en oordopjes en op youtube zoeken naar ASMR gentle whispering, of whispers red, of fairy char. Rustgevende filmpjes en ik als zeer moeilijk slapende stresskip, val als een blok in slaap. Ze zijn ook heel troostend.
Wat ik wil zeggen is: je probleem ga je nu niet oplossen, maar je moet uit je crisisreactie komen en helder kunnen denken. Ik heb voor gelijksoortige vuren gestaan en er is altijd een oplossing. Ook als die er niet lijkt te zijn.

Je schiet er niets mee op door nu actie te willen ondernemen, je gaat je er hooguit slechter door voelen. En dat lijkt me niet de bedoeling.
:hug:

heel herkenbaar, vooral als je er voor je gevoel alleen voor staat. Probeer wijs te zijn ondanks de stress, idd muziek of een belletje met sensoor. probeer tot rust te komen.
Als ik iets voor je kan doen --> pb.

sterkte
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
Hoi LaFolie,
Het is een heleboel wat op je afkomt.
Bel vanmorgen je huisarts en ga daar even langs.
Zo heb je even wat steun in deze hele lastige tijd.
Zeker als je je onstabiel voelt en bang bent dat je jezelf wat aan kan doen.
:hug:
Je kunt méér.
Hoe is je inkomen geregeld zit je in de ziektewet bij het UWV?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dankjulliewel voor vannacht. Het hielp om even stoom af te blazen. Nu ik wakker ben geworden is de paniek al wat gezakt!

Duizendmaal dank :heart:
Fijn voor je dat stoom afblazen wat heeft geholpen.
Heel veel sterkte met alles :hug:
Ach wat naar zeg :hug:

En je bent niet de enige hoor. Een paar jaar geleden raakte ik in een jaar tijd ook mijn droombaan kwijt, mijn studie werd deels wegbezuinigd, ik werd bedreigd door mijn buurman maar kon geen nieuwe woning vinden, mijn relatie raakte uit en mijn depressie kwam terug inclusief angststoornis. Plus de wachtlijst voor hulp was ellenlang...

Uiteindelijk helemaal goed gekomen hoor en dat gaat bij jou ook zo zijn!

Heb je ideeën om de komende dagen door te komen? Ik wil wel mee denken hoor als dat helpt. Kun je misschien terecht bij de praktijkondersteuning van de huisarts?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven