Op vakantie met een vriendin, wat een domper...

27-06-2008 12:35 65 berichten
Ik zou voor de verandering eens met een vriendin op vakantie gaan,

ik had er helemaal zin in maar tijdens de vakantie kreeg het al snel een andere wending. De eerste dag wilde ze neerploffen, prima ik was ook moe na zon lange vliegreis. Savonds begon de ellende, ze wilde het niet laat maken. Goed, najah aanpassen kan nooit kwaad. We sliepen in een twee persoonsbed; drama! Ze snurkte keihard in combinatie van gekreun en een snerend tanden geknars?! En tel daarbij op dat ze geen seconden stil lag!! We hebben wel eens vaker bij elkaar gelogeerd(twee bedden) en ja iedereen snurkt wel eens iets, maar dit overtrof alles! Ik had mn kussen over mn hoofd gelegd en geprobeerd te slapen(ook drama) diezelfde nacht heeft ze me (af en toe draaide ze zich om en keek me aan) zelfs nog uitgemaakt voor domme doos enzo? De volgende ochtend heb ik haar verteld dat het me dwarszat. Ze lachte alleen maar en zei dat ze zich er niks van kon herinneren. Dus een sorry kon er niet vanaf en daarbij moest ze ook altijd een bitje in voor haar tanden geknars maar ja..die was ze ff vergeten! Ik was die dag door slaapgebrek helemaal brak, dus het werd lekker bakken in de zon aan het zwembad. Een nieuwe start dacht ik! Lang liepen we te zoeken naar een bedje (twee stuks naast elkaar valt niet mee!) Hadden we eindelijk een plekje,wilde ze niet in de zon! Daar kom je hier toch voor?! Goed, weer hield ik mij in. Savonds was er feest bij de barretjes en ik had er zin in om het gezellig te maken(start twee) maar ze was moe (ik dacht onderhand toch echt dat ik op dat moment de enige was die er nog recht op had om dat te zeggen hoor haha) Dus het werd weer op tijd terug.. Als we ergens wat gingen eten mocht ik constant het woord doen, zo ook het geld regelen en prijzen afdingen. Haar tasje met pasjes en etc was elke keer een ramp. Heb constant lopen voorschieten, ik krijg nu nog geld van dr (ja ik weet het, dom van me!) Ik vond haar toch meestal wel een beetje ego, kinderachtig en laks overkomen.

Ik ben vrij zelfstandig, heb een baan, doe mn eigen geld regelen etc etc. in tegenstelling tot haar, zij heeft dr opleiding niet afgemaakt, en is daarna een baantje gaan doen (paar uurtjes in de week?!) net voor de vakantie vertelde ze doodleuk dat ze ook daarmee was gestopt. ik zei al van goh en hoe nu dan?! Nou ze wilde toch al weer gaan studeren duss.. tijdens de vakantie hoorde ik dat ze eigenlijk al had moeten gaan kijken bij die nieuwe school, maarja dat kwam dan nog wel?! Ze had dus geen diploma en geen inkomsten, maar haar ouders onderhouden haar wel(ze is 20) sport betalen haar ouders ook, thuis hoeft ze bijna niets te doen en oftewel; van pa en ma en van oma kreeg ze ook nog een smak geld mee op vakantie. Wat ze uitgaf alsof het niks was. Terwijl ik met mn laatste verdiende centjes nog wat leuks wilde kopen voor mn zusje en kaartje wilde sturen, ze toonde niet echt begrip. Zij vond dat nutteloos. en wilde het liefst naar nog tig excursies (die waren duur) terwijl we er al een hadden gedaan een dag lang wat heel gaaf was, maar nogmaals vrij duur. Zo was het gwoon leuk toch? Maar ze had eigenlijk elke keer wel wat te zeuren helaas.

Je begrijpt, frustraties op een hoog niveau! Echt bizar hoe goed je iemand denkt te kennen en dat je ogen opeens geopend worden en je zo iemand in een heel ander daglicht gaat zien. Ik ben dan ook wel teleurgesteld. Nu we thuis zijn probeer ik het wel weer leuk te houden, maar heel eerlijk.. Ik kan gewoon geen begrip meer opbrengen voor leefstijl/gedrag..

Zijn er meer mensen die hun ervaringen, frustraties, verhalen willen delen, wat vakantie en vriendschappen betreft?

Veel liefs Nickie
Alle reacties Link kopieren
Het valt me wel op dat je ontzettend negatief over je vriendin praat. Als je al deze frustraties al hebt, waarom ga je dan in vredesnaam met haar op vakantie?
Ach joh, weer een ervaring rijker. Ze is nu eenmaal zo. Volgende keer met een ander op vakantie, toch? Niet te zwaar aan tillen.

Wat weerhield je trouwens om zelf nog even te blijven sávonds?
Oordopjes kopen: kun je lekker doorslapen. En mooi je eigen plan trekken. Je kunt toch niet álles samen doen?

Waarom ben je eigenlijk met deze vriendin op vakantie gegaan, het klinkt niet alsof jullie elkaar erg goed liggen?
Het is trouwens niet handig om te hoge verwachtingen te hebben van iemand. Dat je zelf de boel goed voor elkaar hebt, betekent dat neit dat dit voor iedereen geldt. Ook een stukje acceptatie van jouw kant. Voor de rest wat de vakantie betreft, shit happens. Volgende keer beter.
Het klinkt voor mij alsof jullie verwachtingen enorm uit elkaar liepen en jullie van tevoren niet goed hebben overlegd wat de een wilde, wat de ander wilde en wat jullie allebei juist niét wilden.

Je zegt nu dat ze altijd wat te zeuren had, maar heb je er over nagedacht dat ze dat misschien van jou ook vindt? Dat je niet mee wilde op een excursie, dat je steeds zo laat naar bed wilde etc. Let wel: ik zeg niet dát je zeurt, maar wel dat zij dat net zo goed van jou zou kunnen vinden.

Volgens mij is er in dit soort situaties maar één advies: praat erover! Leg uit wat je wilt, leg uit wat je prettig vindt, en doe vooral ook eens even iets alleen. Zoals Kaboutertje12 al zegt: waarom bleef je dan zelf niet wat langer?

Ik zou het er maar eens rustig over hebben als ik jou was, grote kans dat zij het net zo zeer vond tegenvallen als jij.
ik ben het met mijn voorgangers eens, je ben heel negatief waarom besloot je dan toch met haar op vakantie te gaan
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Bah, vrienden en vakanties zijn lang niet altijd een geweldige combinatie, wat rot voor je zeg.

Wat zegt zij trouwens over de vakantie?

Kan het zijn dat jullie een compleet andere beleving van wat er allemaal is voorgevallen? Ik ken het wel hoor, dat je zo af kunt knappen op iemand als je meer dan een dag met elkaar doorbrengt.

Kun je met haar praten denk je?
Ik zou iets aan je jaloezie gaan doen als ik jou was. Misgun je haar haar makkelijke leventje? Als jouw thuishaven zo was geweest, had je er ook vast van genoten.

Accepteren, dat mensen 's nachts wel vaker allerhande klereherrie maken in hun slaap.

Je visie van zelfstandigheid nog eens onder de loep nemen. Je kunt ook 's avonds alleen even naar een bar gaan. Je hebt echt wel aanspraak hoor.

Leren, dat elkaar accepteren zoals je bent, je een veel gelukkiger mens maakt!
Eens met CL2!

Je had jezelf ook een beetje beter kunnen voorbereid ipv achteraf zo te gaan zeuren (ik neem bijvoorbeeld ALTIJD oordoppen mee op reis).
Eleonora,

Jij bent echt de meest inlevende, lieve, begripvolle forumster aller tijde weet je dat?
ik heb een vakantie met een vriendin meegemaakt waarin zij een vakantievriendje leerde kennen. Vanaf dag 1 deden we alles met zijn vieren (wij en hij en zijn beste vriend). Na twee dagen had ik het helemaal gehad, zijn beste vriend zei geen twee woorden tegen me (omdat ik eng scheen te zijn) en zij konden geen minuut van elkaar afblijven (en ze gingen heel ver, in openbaar borsten getast zeg maar).

Ik heb toen de derde dag gezegd dat dit niet mijn idee van samen op vakantie gaan was en dat ik heel blij voor haar was dat ze leuke jongen tegen was gekomen maar dat ik er ook was en dat we samen waren gekomen. Ze schrok ervan maar begreep het wel en toen hebben we gewoon heel zakelijk afspraken gemaakt en een leuke vakantie gehad
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ja, op vakantie leer je elkaar wel kennen! Is ook een van de ultieme testen voor relaties. Maar met vrienden werkt het net zo.

Ik kende al een tijdje een jongen waar ik weleens biertjes mee ging drinken, en die me heeft geholpen met verhuizen enzo. Toen ik eens zei dat ik naar Berlijn wilde zei hij dat hij dat ook wel wilde, waarop ik enthousiast zei: "dan gaan we toch samen?" (Gewoon als vrienden dus, we hebben allebei nooit amoureuze bedoelingen gehad.)

Maar het bleek ter plaatse dat mijn idee van 'we gaan samen' een ander was dan het zijne. Misschien had me een licht op moeten gaan toen hij zei dat hij al jaren niet meer op vakantie was geweest, sinds het uit was met zijn vriendin. Dat had me misschien al moeten waarschuwen dat het er niet eentje was met veel eigen initiatief.

Ik dacht bij 'samen': we delen de hotelkamer, en als we allebei naar dezelfde bezienswaardigheid willen doen we dat, en verder trekken we ons eigen plan. Hij dacht bij 'samen': als we door een winkelstraat lopen en Emmeke gaat een winkel in, dan ga ik daar ook in, en ik blijf binnen een straal van twee meter van haar, en als Emmeke naar buiten gaat, ga ik ook meteen de winkel uit.

Eens bleef hij twee minuten langer in een winkel omdat hij er een cd wilde luisteren. Ik zat daar buiten lekker in de zon, komt ie gehaast naar buiten: "sorry sorry dat ik zo lang wegbleef".

TWEE MINUTEN!

Binnen 24 uur heb ik aangegeven dat ik het allemaal nogal benauwend vond, maar dat kwam niet aan, want hij zei alleen maar: "nee joh maak je niet druk om mij, trek je eigen plan" maar het is wat lastig om ontspannen je eigen plan te trekken als er iemand bij wijze van spreken voortdurend in je nek hijgt.

Na een paar dagen kon ik het niet meer aan, ben 's ochtends opgestaan en heb gemeld dat ik die dag alleen op pad ging. Hij begon nog over 'afspreken op een bepaalde tijd en plaats' maar ik kon het idee al niet meer aan en zei alleen maar 'dat zien we in de loop van de dag wel, we kunnen altijd smsen'.

Het is echt geen onaardige jongen, maar ik werd GEK! Typisch voorbeeldje van allebei totaal andere ideeen hebben bij een vakantie.
Hm, het valt me op dat er hier zo makkelijk met termen als acceptatie, jaloezie of zelfstandigheid wordt geschermd. Ik zou jullie wel eens willen horen als jullie hetzelfde hebben meegemaakt.

Balen Nickietje dat je vakantie zo verlopen is! Heb je niet de mogelijkheid om later in het seizoen nog een weekje weg te gaan (met iemand anders uiteraard ) als een soort goedmakertje?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Bij ons ging het gelukkig beter. Ook voor het eerst samen op vakantie. Ging prima. Ik ben een keertje nog blijven zitten bij een show (van het hotel), terwijl zij alvast naar bed ging.

En alleen op de laatste dag hadden we een beetje ruzie. Ze wilde iets kopen, maar was haar tientje kwijt. We zijn allebei chaotisch. Het irriteerde me, juist door de chaos. En ze vroeg of ik het wilde voorschieten, maar ik had alleen nog een vijftigje, wat ik eigenlijk niet wilde breken. (Achteraf stom van mezelf.) Uiteindelijk vond ze het tientje in de tas die ze al 10 keer helemaal doorzocht had.

Slapen deed ik in het grote 2 persoonbed en zij op de bank. (Haar keuze.)

Ik moet wel zeggen dat ik echt degene ben die alles wel goed vind. Ik ben heel makkelijk. Als je beide niet makkelijk toegeeft, dan kan dit een hekel punt zijn.

In november gaan we samen met mijn ouders 2 weken naar Curaçao.
De beste manier om iemand te leren kennen is samen op vakantie gaan .

Heb ook zoiets meegemaakt, kennis van taalcursus. Samen op cursus in buitenland, leek aardige meid , maar wat viel dat tegen. Egocentrisch , onnadenkend.. Komt rustig na de les vertellen, ik heb met dat groepje afgesproken vanavond uit te gaan en ik weet niet of ze het leuk vinden of jij ook meegaat ...koopt tas vol souveniers en dan klagen dat ze het niet kan tillen en veel meer gekke dingen, teveel om op te schrijven.

Ben trouwens ook met n cursusgenoot op vakantie geweest en dat ging wel goed (kende ik ook alleen van cursus) , is 25 jaar geleden en we hebben nog steeds contact.

Er speelt nu in mn achterhoofd iest over een cabaretier(e) die over dit onderwerp ook eens iets gemaakt heet, weet niet meer wie, maar dat was ook: toen ik dit wilde , wilde jij dat.

Misschien kom ik er nog op
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Kaboutertje12 schreef op 27 juni 2008 @ 12:55:

Eleonora,

Jij bent echt de meest inlevende, lieve, begripvolle forumster aller tijde weet je dat? Wat een lief compliment Kaboutertje! (f)
Ik heb het ook wel eens meegemaakt. Vakantie met een vriendin en gewoon een totaal verschillend beeld van een vakantie. Plus een ander levensritme. Zij een nachtmens, ik een vroege vogel. Dat is het recept voor trammelant.

We hebben het netjes gehouden maar ik zal nooit meer op reis gaan met iemand zonder vooraf afspraken te maken. Dan weet iedereen waar hij aan toe is en kun je compromissen sluiten waarin iedereen zich kan vinden. Op die manier houd je het voor iedereen gezellig.
Soms valt zo'n vakantie inderdaad hartstikke tegen. Ik ben met een goede vriendin/studiegenoot op vakantie geweest na ons afstuderen. Dat ging helemaal super, op een kleine ruzie, die ook weer uitgepraat werd, na. We hebben het echt heel erg leuk gehad!

Zij is het jaar erop met een jeugdvriendin geweest, die last van heimwee kreeg en ook totaal niets wilde ondernemen. Het was een vreselijke vakantie. Ze kenden elkaar al jaaaaaren maar na die vakantie was de vriendschap over en uit.

Misschien dat je het er nog eens met haar over kunt hebben om te zien hoe zij het beleefd heeft? Hoe is jullie contact nu?

En idd, nu weet je dat zij niet je favoriete reisgenote is..

Soms zie je pas iemands ware aard pas als je 24 uur per dag samen optrekt en vielen die kleine dingen je in jullie vriendschap niet zo erg op. Misschien was het beter geweest als je iets meer je eigen gang was gegaan, dus 's avonds nog iets langer blijven zitten of zelf een plekje zoeken bij het zwembad. Dat je samen op vakantie bent hoeft niet te zeggen dat je ook alles samen moet doen.

Wel jammer dat zoiets zo loopt. Ik heb het gehad met een vriendin die hier een weekend langskwam (ik woon in de Alpen en zij wilde me op komen zoeken). Leuk! Dacht ik..

Het pakte uit als een drama, ze was lui, wilde niets doen behalve zuchtend en zuur kijkend op de bank hangen. Het avondeten liet ze zich opdienen, meehelpen in de keuken en afruimen kwam niet in haar op. Ik heb me doodgeergerd en was echt opgelucht op het moment dat ze wegging. Toen ze me ook nog liet zitten toen ik haar nodig had, vond ik het wel genoeg en heb ik de vriendschap beeindigd. We passen gewoon niet meer bij elkaar.
anoniem_55413 wijzigde dit bericht op 27-06-2008 13:36
Reden: tiepvout
% gewijzigd
Nou dat is het m nou juist! Voordat we op vakantie gingen had ik een heel ander beeld van dr, we hadden het altijd leuk!!

Pas nu ik op vakantie ben geweest met haar en zij dus niet dr ouders paraat had staan merkte ik pas hoe afhankelijk zij van hun is. Als ik in de vakantie ergens wat over vroeg wist ze vaak geen antwoord, dat regelden haar ouders altijd zei ze dan. Nou oke, prima! Ieder zijn ding. Ik probeerde daar op de een of andere manier nog steeds begrip voor op te brengen. Maar ondertussen mocht ik dus wel constant alles ondernemen/regelen maar kon zij dan niet in haar plaats begrip ervoor opbrengen dat ik hard werk voor mn centen en met die laatste die ik had graag nog wat voor mn zusje wilde kopen. Zij dacht alleen maar aan haar zelf hierin! (Ik gun haar de gemakken die ze heeft prima want ben er ook totaal niet jaloers op. ik schrok er eerder van hoe afhankelijk zij is) Nu ik er op terug kijk realiseer ik mij pas hoeveel die ouders wel voor dr doen. Ik word er bijna eng van. Ze stonden erop dat ze ons brachten naar schiphol. Dat hebben ze gedaan maar haar vriend en zus wilde ook perse meerijden (het is nog geen half uurtje rijden!!!!!) waardoor haar ma niet meer in de auto erbij kon. Onderweg vertelden ze dat haar ma onderweg was met de trein, ik moest lachen om die grap. Was het niet.. vijf minuten voordat we door de gate moesten lopen kwam die ma nog ff aanlopen om gedag t zeggen wat ze op zich thuis ook al hadden gedaan. Ik vond dat (persoonlijk!!) iets te ver gaan. (Ieder zijn mening!!) Mijn ouders of mijn vriend zouden ons weer ophalen. Laatste dag werd ze door dr ouders gebeld (ging elke dag wel tien keer zo) want ze wilden haar toch liever zelf ophalen. Zelfs mn vriendin gaf nog toe dat dat een beetje dubbelzinnig was en ik net zo goed dan ook mee kon rijden. Dat kon niet. Ik paste er dan niet bij, want haar zus en mis. haar vriend wilden ook meerijden. Achteraf bij het vliegveld bleek dat alleen dr ouders en dr zus er waren en ik er makkelijk bij had gekund. Later in de auto vertelden mn ouders al dat ze dit allemaal zeer raar geregeld vonden. (Mijn ouders hebben haar ouders nog gebeld voor duideklijkheid wat ze nou allemaal precies wilden?! Haar moeder had gezegd 'ik bel dalijk wel terug' Had ze niet gedaan. Twee dagen later-laatste dag dus- belt ze haar dochter om te zeggen dat ze eigenlijk helemaal het nummer van mijn ouders niet heeft?!) Zelfs die vriendin heeft zich nog ge excuseerd voor dr ouders. Najah dat vond ik dan ook wel weer goedbedoeld van dr, zo erg is ze ook niet hoor!! Ik weet niet het zal indd ook gewoon aan onze verschil in achtergrond, opvoeding etc etc liggen?! En ja ik geef toe, zij kan zich ook ge ergerd hebben in dingen, zoals dat ik weer later wilde opblijven. Dat is zo, ik geef het erelijk toe. Zoiets kan altijd van twee kanten komen. Maar ik was geneigd om te denken, we zijn jong! we gingen bijna elke avond op tijd naar bed, het is vakantie! Het is maar voor 1 week! Maarja.. Pffft ik weet alleen dat ik het gewoon heel jammer vind...
quote:Ine schreef op 27 juni 2008 @ 13:31:

Soms valt zo'n vakantie inderdaad hartstikke tegen. Ik ben met een goede vriendin/studiegenoot op vakantie geweest na ons afstuderen. Dat ging helemaal super, op een kleine ruzie, die ook weer uitgepraat werd, na. We hebben het echt heel erg leuk gehad!

Zij is het jaar erop met een jeugdvriendin geweest, die last van heimwee kreeg en ook totaal niets wilde ondernemen. Het was een vreselijke vakantie. Ze kenden elkaar al jaaaaaren maar na die vakantie was de vriendschap over en uit.

Misschien dat je het er nog eens met haar over kunt hebben om te zien hoe zij het beleefd heeft? Hoe is jullie contact nu?

En idd, nu weet je dat zij niet je favoriete reisgenote is..

Soms zie je pas iemands ware aard pas als je 24 uur per dag samen optrekt en vielen die kleine dingen je in jullie vriendschap niet zo erg op. Misschien was het beter geweest als je iets meer je eigen gang was gegaan, dus 's avonds nog iets langer blijven zitten of zelf een plekje zoeken bij het zwembad. Dat je samen op vakantie bent hoeft niet te zeggen dat je ook alles samen moet doen.

Wel jammer dat zoiets zo loopt. Ik heb het gehad met een vriendin die hier een weekend langskwam (ik woon in de Alpen en zij wilde me op komen zoeken). Leuk! Dacht ik..

Het pakte uit als een drama, ze was lui, wilde niets doen behalve zuchtend en zuur kijkend op de bank hangen. Het avondeten liet ze zich opdienen, meehelpen in de keuken en afruimen kwam niet in haar op. Ik heb me doodgeergerd en was echt opgelucht op het moment dat ze wegging. Toen ze me ook nog liet zitten toen ik haar nodig had, vond ik het wel genoeg en heb ik de vriendschap beeindigd. We passen gewoon niet meer bij elkaar.Pffft dat lijkt me ook verschrikkelijk hoor, maar goed dat is dan nog maar voor twee daagjes ofzo! Maar hebben jullie het niet kunnen uitpraten ofzo? En hoe hebben jullie die vriendschap beeindigd?!
@ Miss_Lemon

nou voor de vakantie dacht ik dus niet zo over haar, sterker nog ze was toen heel anders.. Maarja het schijnt ook wel dat wanneer je 24/7 bij elkaar bent je echte ware aard naar boven komt he

@kaboutertje

tsja wat weerhield mij, ik vond het dan toch weer lullig om haar alleen terug te laten gaan naar het hotelkamer. Er was alzoveel wrijving, als ik haar ook nog es alleen liet had ik het idee dat ze helemaal chaggerijnig zou worden, ach k vond het ook moeilijk hoor..

@eleanora

zij zou na d vakantie kontakt met me opnemen omdat zij d vakantiefotos heeft en ze die voor me op een cdtje zou zetten. paar dagen later belde ze pas, haar moeder was sporten en had m meegenomen dan moest ik m maar daar gaan ophalen. vond het een beetje krom, maar het was wel dichterbij voor mij en moest daarna toch door naar mn vriend. sta ik helemaal klaar om te gaan, reed inmiddels naardie club (al mn vriend gebeld dat ik later kom etc etc) belt ze op.. het was toch opeens niet gelukt en dat ik ze savonds maar toch bij haar moest op komen halen maar niet te laat want ze wilde op vroeg naar bed (hoe ironisch) dus ik reed door naar mn vriend en legde het uit dat ik zo weer weg moest, dus hij de P erin. Ja sorry maar het is echt zon vriendin waarvan je nooit echt op aan kan, blijkbaar! zo chaotisch!! ff wat gedronken en toen mn vriend en ik zijn auto gepakt en naar dr huis gereden, is ze dr niet! ja ze is bij dr vriend! zegt ze ook niet ff he! zucht!! weer daarheen gereden.deed ze ook niet open, ik haar bellen en vargen waar ze was, bij haar vriend zei ze, ja ze doen normaal gesproken nooit open voor mensen?! ik moest voortaan maar van te voren bellen? najah de cd lag overduidleijk allang klaar, maar goed. het zal mij een raadsel zijn heo hun dingen allemaal afspreken enzo...
Volgens mij is dit wel einde vriendschap, of niet? Het klinkt alsof je je te pletter ergert aan haar en alsof jullie helemaal niet overeenkomen.
quote:Olijfje_ schreef op 27 juni 2008 @ 13:21:

Hm, het valt me op dat er hier zo makkelijk met termen als acceptatie, jaloezie of zelfstandigheid wordt geschermd. Ik zou jullie wel eens willen horen als jullie hetzelfde hebben meegemaakt.

Balen Nickietje dat je vakantie zo verlopen is! Heb je niet de mogelijkheid om later in het seizoen nog een weekje weg te gaan (met iemand anders uiteraard ) als een soort goedmakertje?Nou, nu je het zegt! In eerste instantie wilde ik zoizo met mijn vriend. Maar hij heeft net een neiwue baan en kan pas over een tijdje echt weg. Die vriendin kwam zelf met het idee om op vakantie te gaan (daarom had ik misschien ook juist wel iets meer van dr verwacht i guess..) Dus mijn vriend had zoiets van nou voor 1 weekje vind ik het niet erg, neem het er ff van als je beloofd dat we snel erna een keer samen gaan. Nou geloof mij cant wait! Hm toch een pluspuntje..je gaat andere mensen weer wat extra waarderen he haha
Tja, niet alle ouders gaan op dezelfde manier met hun kinderen om en dat blijkt uit het bovenstaande.

Maar goed, heb je inmiddels al een keer met haar gepraat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven