Op vakantie met vriendin ergernis
vrijdag 15 oktober 2021 om 09:42
Ik ben op vakantie met een vriendin. Ik ben gek op deze vriendin. Om heel veel dingen maar vooral om het feit dat ze haar eigen ding doet, tevreden is met zichzelf en hoe ze er uit ziet. Juist omdat ze zich niet druk maakt om haar lijn zoals vele anderen is het fijn en ongecompliceerd om met haar te zijn, lekker te eten en te genieten. Ze is ook een geweldige kok en haar baksels zijn ongeëvenaard.
Nu is het wel zo dat ondanks dat ik ook niet zo bezig ben met mijn lijn, ik mijn groente binnen wil krijgen en niet alles kan eten vanwege een darmaandoening. Het zou anders ten koste gaan van wat we overdag kunnen doen. Aan het eind van de dag kan ik meer hebben omdat we daarna toch nergens heen hoeven.
Wat nu pas zichtbaar wordt (we zijn nooit eerder samen weggeweest) is dat bij haar alles om eten draait. Voor vertrek heeft ze uitgebreid zitten ontbijten waardoor we precies op tijd bij het vliegtuig aankwamen wat mij wel wat stress gaf omdat we perse heel ver weg van de gate moesten zitten. Bij aankomst hadden we een probleem met het verblijf en moest alles snel opgelost worden. Op het moment dat we snel even ergens gingen zitten om het te regelen en daarna weg moesten gaf ze aan dat ze even wilde eten. Ik gaf aan dat we echt snel weg moeten en heb een taxi besteld omdat zij haar bestelling maar mee ging nemen.
Na een paar dagen lijkt er een soort van patroon zichtbaar: er gebeurt iets, ik ga het regelen en/of uitzoeken, zij raakt afgeleid van al het lekkers dat ze om zich heen ziet, ze haalt/eet het, ik ben bezig. Daarna geeft ze aan dat ik nog niks heb gegeten en dat ik moet eten, en wil zij dan bepalen waar we gaan eten (terwijl ik daar echt naar moet kijken). Terwijl we lopen wijst ze van alles aan of heeft ze al dingen opgezocht. Het fijne is wel dat zij alles wel kan eten, maar ze blijft pushen naar wat zij wil en dat is vaak wat ik overdag zoveel mogelijk wil vermijden.
Ze heeft meerdere malen aangegeven dat ze niet snapt (en zich verwondert!) dat ik niet neem waar ik zin in heb aan gebak en snoep etc, terwijl ze wel weet waarom. En eigenlijk zijn we constant bezig met eten en hebben we op dag 3 nog niks ondernomen. Ik baal van deze situatie. Het is natuurlijk altijd afwachten hoe het werkt met een vriendin zodra je dagenlang samen optrekt, maar dit valt me een beetje tegen, zeker omdat, zolang ik haar ken naast haar liefde voor lekker eten zij bezig is met onbewerkt eten. Vooraf had ze namelijk al gezegd dat we qua eten op één lijn zitten en ze er enorm zin in heeft.
Ik begin het gevoel te krijgen dat ik mij aan het ergeren ben, en wil niet opeens reageren met "Kan het even niet over eten gaan?" Maar ik wil ook kunnen bepalen waar we gaan eten zonder te veel getouwtrek: want zij wil de opties geven waar ik uit "mag" kiezen.
Zucht, wat een verhaal. Wel fijn om het zo anoniem kwijt te zijn. Ik hoop dat iemand tips heeft hoe ik deze situatie kan ombuigen, want twee dingen: ze is mij dierbaar en wil haar niet kwetsen, dus wil ik de ergernis niet verder laten oplopen. Hoe moet ik dit aanpakken?
Nu is het wel zo dat ondanks dat ik ook niet zo bezig ben met mijn lijn, ik mijn groente binnen wil krijgen en niet alles kan eten vanwege een darmaandoening. Het zou anders ten koste gaan van wat we overdag kunnen doen. Aan het eind van de dag kan ik meer hebben omdat we daarna toch nergens heen hoeven.
Wat nu pas zichtbaar wordt (we zijn nooit eerder samen weggeweest) is dat bij haar alles om eten draait. Voor vertrek heeft ze uitgebreid zitten ontbijten waardoor we precies op tijd bij het vliegtuig aankwamen wat mij wel wat stress gaf omdat we perse heel ver weg van de gate moesten zitten. Bij aankomst hadden we een probleem met het verblijf en moest alles snel opgelost worden. Op het moment dat we snel even ergens gingen zitten om het te regelen en daarna weg moesten gaf ze aan dat ze even wilde eten. Ik gaf aan dat we echt snel weg moeten en heb een taxi besteld omdat zij haar bestelling maar mee ging nemen.
Na een paar dagen lijkt er een soort van patroon zichtbaar: er gebeurt iets, ik ga het regelen en/of uitzoeken, zij raakt afgeleid van al het lekkers dat ze om zich heen ziet, ze haalt/eet het, ik ben bezig. Daarna geeft ze aan dat ik nog niks heb gegeten en dat ik moet eten, en wil zij dan bepalen waar we gaan eten (terwijl ik daar echt naar moet kijken). Terwijl we lopen wijst ze van alles aan of heeft ze al dingen opgezocht. Het fijne is wel dat zij alles wel kan eten, maar ze blijft pushen naar wat zij wil en dat is vaak wat ik overdag zoveel mogelijk wil vermijden.
Ze heeft meerdere malen aangegeven dat ze niet snapt (en zich verwondert!) dat ik niet neem waar ik zin in heb aan gebak en snoep etc, terwijl ze wel weet waarom. En eigenlijk zijn we constant bezig met eten en hebben we op dag 3 nog niks ondernomen. Ik baal van deze situatie. Het is natuurlijk altijd afwachten hoe het werkt met een vriendin zodra je dagenlang samen optrekt, maar dit valt me een beetje tegen, zeker omdat, zolang ik haar ken naast haar liefde voor lekker eten zij bezig is met onbewerkt eten. Vooraf had ze namelijk al gezegd dat we qua eten op één lijn zitten en ze er enorm zin in heeft.
Ik begin het gevoel te krijgen dat ik mij aan het ergeren ben, en wil niet opeens reageren met "Kan het even niet over eten gaan?" Maar ik wil ook kunnen bepalen waar we gaan eten zonder te veel getouwtrek: want zij wil de opties geven waar ik uit "mag" kiezen.
Zucht, wat een verhaal. Wel fijn om het zo anoniem kwijt te zijn. Ik hoop dat iemand tips heeft hoe ik deze situatie kan ombuigen, want twee dingen: ze is mij dierbaar en wil haar niet kwetsen, dus wil ik de ergernis niet verder laten oplopen. Hoe moet ik dit aanpakken?

vrijdag 15 oktober 2021 om 10:14
Als je dit met haar bespreekt, dan moet je niet de oplossing bij haar zoeken, maar zelf met 2 of 3 oplossingen komen waaruit zij kan kiezen.
Bijvoorbeeld:
1. We zoeken samen het restaurant uit, zodat ik er ook kan eten.
2. We eten/koken apart, zodat zij kan eten wat ze wil.
3. We wisselen bovenstaande opties per dag af, dus de ene dag eten we samen (en kiezen dus ook samen wat en waar), de andere dag apart.
Bijvoorbeeld:
1. We zoeken samen het restaurant uit, zodat ik er ook kan eten.
2. We eten/koken apart, zodat zij kan eten wat ze wil.
3. We wisselen bovenstaande opties per dag af, dus de ene dag eten we samen (en kiezen dus ook samen wat en waar), de andere dag apart.
vrijdag 15 oktober 2021 om 10:17
Heb je heel duidelijk gezegd dat zij alles mag nemen wat ze wil, maar dat jij dat niet gaat doen en dat je geen gezeur meer wil dat jij op die momenten ook moet eten?
Het komt over alsof je zoiets zegt van 'ik neem straks wel iets, doe jij maar'
Duidelijker zijn. Straks als je haar ziet, rond de tafel zitten en dit meedelen.
Het komt over alsof je zoiets zegt van 'ik neem straks wel iets, doe jij maar'
Duidelijker zijn. Straks als je haar ziet, rond de tafel zitten en dit meedelen.
Life is short. Eat dessert first.

vrijdag 15 oktober 2021 om 10:19
Ze kan zich dan niet voldoende inleven in de beperkingen die jij hebt.sjottelsplakje schreef: ↑15-10-2021 10:10Mijn aandoening is al heel vaak ter sprake geweest en vaak aangegeven waar ze mogelijk mee geconfronteerd kan worden wanneer we zo lang samen zijn. Zij was het meest enthousiast over de vakantie van ons twee ondanks alle "waarschuwingen".
Want zij slaat de andere kant op.
Alsof je met een vrek en een gat in de hand op vakantie bent, zo zijn jullie op vakantie. De dikke en de dunne, samen op vakantie zo stel ik me jullie nu even voor

Je weet nu dat jullie geen goede vakantie vriendinnen zijn. Geeft niet, weer iets geleerd. Probeer er toch samen iets van te maken. Sta meer op je strepen voor eet momenten dat jij ook gaat eten. Plan jullie dag, inclusief wanneer er gegeten word.
vrijdag 15 oktober 2021 om 10:28
Bedankt voor alle reacties en tips. Ik ga zo lekker in mijn eentje op pad.
Sinds aankomst helaas bezig geweest met een tegenvaller. We hebben tot en met nu 0,0 iets gezien aan musea en de enige wandelingen stonden in het teken van eten. De tegenvaller is nu opgelost.
Sinds aankomst helaas bezig geweest met een tegenvaller. We hebben tot en met nu 0,0 iets gezien aan musea en de enige wandelingen stonden in het teken van eten. De tegenvaller is nu opgelost.
vrijdag 15 oktober 2021 om 10:30
Begrijp ik het goed dat je dus eigenlijk twee problemen hebt?
De ene is hoe je je tijd doorbrengt: jij wil andere dingen doen, bij haar is alle tijdbesteding gericht op eten. De andere is dat ze jou ook eten opdringt dat je niet wil eten.
Voor het eerste werkt het denk ik het best om te focussen op wat je wel wil, ipv op wat je niet wil. Dus liever "ik wil morgen graag museum X gaan bekijken" in plaats van "ik wil morgen niet weer de hele dag bij de bakker en op het terras zitten".
En voor het tweede mag je keihard grenzen stellen natuurlijk. Zij haar vrijheid, jij de jouwe.
De ene is hoe je je tijd doorbrengt: jij wil andere dingen doen, bij haar is alle tijdbesteding gericht op eten. De andere is dat ze jou ook eten opdringt dat je niet wil eten.
Voor het eerste werkt het denk ik het best om te focussen op wat je wel wil, ipv op wat je niet wil. Dus liever "ik wil morgen graag museum X gaan bekijken" in plaats van "ik wil morgen niet weer de hele dag bij de bakker en op het terras zitten".
En voor het tweede mag je keihard grenzen stellen natuurlijk. Zij haar vrijheid, jij de jouwe.
vrijdag 15 oktober 2021 om 10:33
Heel vervelend en frustrerend deze situatie.
Probeer inderdaad meer op je strepen te staan en ga zelf uitjes oid plannen en leg het haar dan voor. Met andere woorden: neem het initiatief en maak duidelijke afspraken.
Zo ben ik 2 jaar geleden met mijn vriendin op vakantie gegaan. Alles ging goed tot ik een ongelukje kreeg, naar een kliniek moest en vanaf dat moment niet echt meer uit de voeten kon. Zij klapte helemaal dicht, kon geen steun of ondersteuning bieden en was er eigenlijk alleen maar mee bezig hoe erg de vakantie voor haarzelf in het water viel.
We zijn nog steeds vriendinnen maar ik ga nooit weer met haar op vakantie. Was een goede les.
Probeer inderdaad meer op je strepen te staan en ga zelf uitjes oid plannen en leg het haar dan voor. Met andere woorden: neem het initiatief en maak duidelijke afspraken.
Zo ben ik 2 jaar geleden met mijn vriendin op vakantie gegaan. Alles ging goed tot ik een ongelukje kreeg, naar een kliniek moest en vanaf dat moment niet echt meer uit de voeten kon. Zij klapte helemaal dicht, kon geen steun of ondersteuning bieden en was er eigenlijk alleen maar mee bezig hoe erg de vakantie voor haarzelf in het water viel.
We zijn nog steeds vriendinnen maar ik ga nooit weer met haar op vakantie. Was een goede les.
vrijdag 15 oktober 2021 om 10:36
Ik kan me een beetje verplaatsen in je vriendin, want ik ben ook erg geïnteresseerd in eten en ik zoek mijn vakantieplekken uit op de lokale keuken. Als ik daar ben, wil ik ook zoveel mogelijk proeven en mijn activiteit op een vakantiedag zou heel goed kunnen zijn: naar dat specifieke bakkertje waar ik zoveel over heb gelezen en daar dan wat lekkers uitkiezen en dat opeten. Als ik ergens naartoe ga, heb ik ook altijd een lijst met restaurants, lunchtentjes, andere adressen die ik graag wil bezoeken. En daar dan eten, ja.
Ik begrijp dat jij door een probleem met je darmen niet alles onbeperkt naar binnen kunt gooien, maar je schrijft ook dat je je groente wilt binnenkrijgen. Misschien kun je de schijf van vijf een beetje laten zitten op sommige vakantiedagen? En de ene dag uit eten naar een adres van haar lange lijst, en de andere dag in jullie appartement wat in elkaar draaien (met voldoende groente enzo)?
Ik begrijp dat jij door een probleem met je darmen niet alles onbeperkt naar binnen kunt gooien, maar je schrijft ook dat je je groente wilt binnenkrijgen. Misschien kun je de schijf van vijf een beetje laten zitten op sommige vakantiedagen? En de ene dag uit eten naar een adres van haar lange lijst, en de andere dag in jullie appartement wat in elkaar draaien (met voldoende groente enzo)?
Wat eten we vanavond?
vrijdag 15 oktober 2021 om 10:41
Ik kan me zo voorstellen dat ze het juist vanwege haar darmaandoening nodig heeft om gewoon goed en voedzaam te eten, dus daarin zou ik eerlijk gezegd niet toe gaan geven als ik TO was.makreel schreef: ↑15-10-2021 10:36Ik kan me een beetje verplaatsen in je vriendin, want ik ben ook erg geïnteresseerd in eten en ik zoek mijn vakantieplekken uit op de lokale keuken. Als ik daar ben, wil ik ook zoveel mogelijk proeven en mijn activiteit op een vakantiedag zou heel goed kunnen zijn: naar dat specifieke bakkertje waar ik zoveel over heb gelezen en daar dan wat lekkers uitkiezen en dat opeten. Als ik ergens naartoe ga, heb ik ook altijd een lijst met restaurants, lunchtentjes, andere adressen die ik graag wil bezoeken. En daar dan eten, ja.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 15 oktober 2021 om 10:51
Bij darmproblemen is wat je eet geen langetermijnding, maar een kortetermijnding. Met andere woorden: dat je gezond eet is niet omdat je over 20 jaar gezond wil zijn, want in dat geval zou je best eens een dagje kunnen sjoemelen. Maar dat je gezond eet is omdat je nu, vandaag dus, beroerd wordt als je de verkeerde dingen eet. En dan is "laat het toch eens een dagje zitten" niet zo'n handig ding.
vrijdag 15 oktober 2021 om 10:54
Heel herkenbaar.
Ben ooit een weekend weg geweest naar een Europese hoofdstad met een tante en nichtje die net als ik helemaal weg zijn van die stad.
Letten allebei niet op hun lijn en zijn trots op de bijenrompjes ipv wespentailles.
Helaas was eten een nog groter ding dan ik had ingeschat. Het hele weekend heeft om eten gedraaid. Wat gaan we eten, waar gaan we eten, zullen we iets eten enz., terwijl ze dan nog aan het eten waren!
Was er na een dag al klaar mee en in goed overleg hebben we de andere 2 dagen overdag gescheiden van elkaar dingen gedaan en 's avonds op een afgesproken plek samen gegeten. Dat ging wel goed.
TO zoek hier in ruimte voor jezelf! Niet leuk maar wel noodzakelijk.
Ben ooit een weekend weg geweest naar een Europese hoofdstad met een tante en nichtje die net als ik helemaal weg zijn van die stad.
Letten allebei niet op hun lijn en zijn trots op de bijenrompjes ipv wespentailles.
Helaas was eten een nog groter ding dan ik had ingeschat. Het hele weekend heeft om eten gedraaid. Wat gaan we eten, waar gaan we eten, zullen we iets eten enz., terwijl ze dan nog aan het eten waren!
Was er na een dag al klaar mee en in goed overleg hebben we de andere 2 dagen overdag gescheiden van elkaar dingen gedaan en 's avonds op een afgesproken plek samen gegeten. Dat ging wel goed.
TO zoek hier in ruimte voor jezelf! Niet leuk maar wel noodzakelijk.

vrijdag 15 oktober 2021 om 11:01
Goed dat je vandaag alleen op pad gaat, leuke dag gewenst!
Heb hier veel goede tips gelezen (behalve om haar te plezieren afwijken van het dieet dat goed voor je is).
Als die vriendin zo close is dat je er mee op reis gaat moet je toch op een zachte manier je mening kunnen zeggen? Hebben jullie niet van tevoren plaatsen besproken die jullie echt willen gezien hebben? Zeggen dat je daar eens werk wil van maken.
Ik ga nooit met vriendinnen op vakantie, enkel alleen of met mijn lief (als ik er een heb
). Net om die reden, je moet op zo veel punten klikken eer het een geslaagde vakantie kan zijn.
Heb hier veel goede tips gelezen (behalve om haar te plezieren afwijken van het dieet dat goed voor je is).
Als die vriendin zo close is dat je er mee op reis gaat moet je toch op een zachte manier je mening kunnen zeggen? Hebben jullie niet van tevoren plaatsen besproken die jullie echt willen gezien hebben? Zeggen dat je daar eens werk wil van maken.
Ik ga nooit met vriendinnen op vakantie, enkel alleen of met mijn lief (als ik er een heb

vrijdag 15 oktober 2021 om 11:02
Ik snap toch het probleem niet helemaal.
Er was een issue, waardoor er niets ondernomen kon worden, behalve eten. Dat lijkt me enigszins logisch, want je moet toch eten, hoe hard dingen ook tegen zitten. En de issue is nu opgelost. Dus het lijkt me niet dat je al die tijd niets kon ondernemen 'omdat er zo nodig gegeten moest worden'.
Ik denk dat je je vriendin toch een beetje met liefde moet omarmen om nog een leuke vakantie te hebben. Want je legt nu zelf bijna de focus nog harder op eten, dan zij. Alles wat ze er nu over gaat zeggen, ga jij je keihard aan irriteren, 'want het gaat weer over eten'. Maar het gaat bij jou ook continu over eten, en wat je wel en niet kunt eten. En dat kan zij ook best irritant vinden.
Beweeg dus een beetje met haar mee. Maar geef ook je eigen grenzen aan. Al kan ik me niet goed voorstellen dat ze dan alleen maar restaurants uitkiest waar jij niets kunt eten. Zelfs de McDonalds heeft nog salades op het menu staan. En als jij ook restaurants wilt uitkiezen, dan moet je dat zeggen, én doen. En daarin ook rekening met haar houden.
Geef zelf het goede voorbeeld.
Er was een issue, waardoor er niets ondernomen kon worden, behalve eten. Dat lijkt me enigszins logisch, want je moet toch eten, hoe hard dingen ook tegen zitten. En de issue is nu opgelost. Dus het lijkt me niet dat je al die tijd niets kon ondernemen 'omdat er zo nodig gegeten moest worden'.
Ik denk dat je je vriendin toch een beetje met liefde moet omarmen om nog een leuke vakantie te hebben. Want je legt nu zelf bijna de focus nog harder op eten, dan zij. Alles wat ze er nu over gaat zeggen, ga jij je keihard aan irriteren, 'want het gaat weer over eten'. Maar het gaat bij jou ook continu over eten, en wat je wel en niet kunt eten. En dat kan zij ook best irritant vinden.
Beweeg dus een beetje met haar mee. Maar geef ook je eigen grenzen aan. Al kan ik me niet goed voorstellen dat ze dan alleen maar restaurants uitkiest waar jij niets kunt eten. Zelfs de McDonalds heeft nog salades op het menu staan. En als jij ook restaurants wilt uitkiezen, dan moet je dat zeggen, én doen. En daarin ook rekening met haar houden.
Geef zelf het goede voorbeeld.
vrijdag 15 oktober 2021 om 11:04
Dat lees ik er totaal niet in eigenlijk.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑15-10-2021 11:02Maar het gaat bij jou ook continu over eten, en wat je wel en niet kunt eten.

vrijdag 15 oktober 2021 om 11:09
Dat kan ik me voorstellen, daarom vraag ik het.
Ik weet niet die dagelijkse groente (bijvoorbeeld) nodig is vanwege de darmaandoening, of om een andere reden.
Wat eten we vanavond?
vrijdag 15 oktober 2021 om 11:16
Nogmaals je beperking/aandoening aangeven en dat bij uitzoeken van gezamenlijk eten rekening mee gehouden moet worden.
Laat haar dan een restaurant uitzoeken wat aan je eisen voldoet. Ze had er 50, dan zit er vast wel een paar bij die kunnen.
Kan je zelf je lunch meenemen bijvoorbeeld? Dat ze ook afhaalt en jullie gezamenlijk voor de grote kerk zitten, genietend van het uitzicht?
Laat haar dan een restaurant uitzoeken wat aan je eisen voldoet. Ze had er 50, dan zit er vast wel een paar bij die kunnen.
Kan je zelf je lunch meenemen bijvoorbeeld? Dat ze ook afhaalt en jullie gezamenlijk voor de grote kerk zitten, genietend van het uitzicht?

vrijdag 15 oktober 2021 om 11:27
McDonalds is daarin eigenlijk vaak makkelijker om los salade te bestellen dan een willlekeurig grill-restaurant. Maar misschien wil iemand ook eens andere groente zijn er andere issues met het menu.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑15-10-2021 11:02(…) Al kan ik me niet goed voorstellen dat ze dan alleen maar restaurants uitkiest waar jij niets kunt eten. Zelfs de McDonalds heeft nog salades op het menu staan. En als jij ook restaurants wilt uitkiezen, dan moet je dat zeggen, én doen. En daarin ook rekening met haar houden. (…)
vrijdag 15 oktober 2021 om 11:27
vrijdag 15 oktober 2021 om 11:30
Vervelend! Ik heb wel het idee dat dit makkelijk op te lossen is. Namelijk door duidelijk te zijn en te communiceren. Dus geef aan bij je vriendin dat je het idee hebt dat jouw aandoening niet wordt meegenomen in het uitkiezen van de eetplekken. En dat je zelf ook graag eens wat uit zou willen kiezen. Dat je snapt dat haar interesse hier heel erg liggen maar dat het een beetje haaks staat op hoe jij de vakantie had voorgesteld. Dat eten voor jou wat minder een ding is omdat je gewoonweg minder opties hebt.
Stel dan voor het om en om te doen. Dus de ene dag kies jij waar jullie eten. De andere dag zij. En of ze dan rekening kan houden met jouw aandoening dus dat er voldoende keuze ook voor jou is op het menu. Vraag desnoods of ze 2 opties kan geven zodat jij kan kiezen.
En verder ligt er ook een stukje acceptatie vanuit jouw kant. Je vriendin is een Bourgondiër en ontdekt graag lekkernijen/ andere keukens. Blijkbaar strookt dat niet helemaal met wat jij wilt/doet op vakantie. Dat is oké. Vandaag ben je al lekker zelf op pad: plan dit zo nodig nog 1 of 2 dagen in. En geef dit ook duidelijk aan.
Hopelijk weten jullie er nog wat leuks van te maken!
Stel dan voor het om en om te doen. Dus de ene dag kies jij waar jullie eten. De andere dag zij. En of ze dan rekening kan houden met jouw aandoening dus dat er voldoende keuze ook voor jou is op het menu. Vraag desnoods of ze 2 opties kan geven zodat jij kan kiezen.
En verder ligt er ook een stukje acceptatie vanuit jouw kant. Je vriendin is een Bourgondiër en ontdekt graag lekkernijen/ andere keukens. Blijkbaar strookt dat niet helemaal met wat jij wilt/doet op vakantie. Dat is oké. Vandaag ben je al lekker zelf op pad: plan dit zo nodig nog 1 of 2 dagen in. En geef dit ook duidelijk aan.
Hopelijk weten jullie er nog wat leuks van te maken!

vrijdag 15 oktober 2021 om 11:33
Nee, want dit is de kant van TO. Maar ze zegt wel degelijk dat ze aangeeft dat ze dingen niet kan eten. En dat kan je zelf zo zeggen, maar misschien ervaart die vriendin dat wel als 'nondeju begint ze nu weer te zeuren over wat ze allemaal niet kan eten'.
We weten het niet, hè? Maar ik kan me dat wel goed voorstellen. Niet dat TO dat onterecht aangeeft, daar niet van. Maar ze helpt niet mee met de complete focus van eten afhalen op die manier.
vrijdag 15 oktober 2021 om 11:36
Dat ze dat herhaaldelijk moet aangeven komt in mijn ogen meer doordat die vriendin het de hele tijd negeert en haar probeert over te halen dingen te eten die ze niet mag.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑15-10-2021 11:33Nee, want dit is de kant van TO. Maar ze zegt wel degelijk dat ze aangeeft dat ze dingen niet kan eten. En dat kan je zelf zo zeggen, maar misschien ervaart die vriendin dat wel als 'nondeju begint ze nu weer te zeuren over wat ze allemaal niet kan eten'.
We weten het niet, hè? Maar ik kan me dat wel goed voorstellen. Niet dat TO dat onterecht aangeeft, daar niet van. Maar ze helpt niet mee met de complete focus van eten afhalen op die manier.
Verder vind ik aangeven dat je bepaalde dingen niet mag eten of juist wel nodig hebt vanwege een medische aandoening echt niet op één lijn staan met de hele dag met eten bezig zijn omdat je het gewoon niet kan weerstaan en de hele dag zin hebt om te snoepen.
En dat we het alleen van TO's kant horen, tja, dat is bij ieder topic zo.