Opeens twijfel....
maandag 17 september 2018 om 12:23
Lieve allemaal, graag wil ik even mijn verhaal kwijt en jullie om advies vragen…
In juli heb ik een super leuke man ontmoet. Helemaal verliefd, helemaal leuk en zagen we elkaar in een korte tijd al vrij snel heel veel.
Het was super intens en fijn en het liefste wilde ik alleen nog bij hem zijn.
Het was ook zo een heerlijk gevoel dat ik eindelijk weer eens een man had gevonden die echt voor mij ging.
Ik ben nl ook best lang vrijgezel geweest(ongeveer 4 jaar) en heb daarbij veel pech gehad met ‘verkeerde’ mannen..
Afgelopen weken zijn wij 1.5 wk op vakantie geweest samen. Het was fijn en gezellig, maar opeens merkte ik heel erg twijfel. Ik irriteerde me aan alles, ik kon niet meer genieten en kon hem niet meer alleen om mij heen hebben.
Dit gevoel maakte mij angstig en kon niet verklaren waar dit vandaan kwam.
Opeens begon ik ook oudere situaties met hem voor me te halen die voor mij minder goed voelde waardoor alles opeens bleek dat ik niet meer met hem wilde zijn,.. Opeens werd het zo groot in mijn hoofd dat ik eigenlijk gewoon echt dacht dit is het/hem gewoon niet voor mij. Dit gaf me zo een rot gevoel. Andere kant als ik er aan denk om zonder hem te moeten dan word ik ook gek en dat wil ik ook niet.
Ergens had ik ook wel in mijn hoofd dat ik erg moest wennen om weer met m’n vriend op vakantie te gaan. Ik ging nl 4 jaar lang alleen maar met vriendinnen.
Is dit echt iets normaals na en tijdens een vakantie? Kan het gevoel weer terugkomen? Of is dit echt een teken dat hij het niet voor mij is en ik er een punt achter moet zetten?
Op dit moment is het echt even een chaos in mijn hoofd en hoop ik dat ik via jullie adviezen andere inzichten krijg..
Super bedankt alvast..
In juli heb ik een super leuke man ontmoet. Helemaal verliefd, helemaal leuk en zagen we elkaar in een korte tijd al vrij snel heel veel.
Het was super intens en fijn en het liefste wilde ik alleen nog bij hem zijn.
Het was ook zo een heerlijk gevoel dat ik eindelijk weer eens een man had gevonden die echt voor mij ging.
Ik ben nl ook best lang vrijgezel geweest(ongeveer 4 jaar) en heb daarbij veel pech gehad met ‘verkeerde’ mannen..
Afgelopen weken zijn wij 1.5 wk op vakantie geweest samen. Het was fijn en gezellig, maar opeens merkte ik heel erg twijfel. Ik irriteerde me aan alles, ik kon niet meer genieten en kon hem niet meer alleen om mij heen hebben.
Dit gevoel maakte mij angstig en kon niet verklaren waar dit vandaan kwam.
Opeens begon ik ook oudere situaties met hem voor me te halen die voor mij minder goed voelde waardoor alles opeens bleek dat ik niet meer met hem wilde zijn,.. Opeens werd het zo groot in mijn hoofd dat ik eigenlijk gewoon echt dacht dit is het/hem gewoon niet voor mij. Dit gaf me zo een rot gevoel. Andere kant als ik er aan denk om zonder hem te moeten dan word ik ook gek en dat wil ik ook niet.
Ergens had ik ook wel in mijn hoofd dat ik erg moest wennen om weer met m’n vriend op vakantie te gaan. Ik ging nl 4 jaar lang alleen maar met vriendinnen.
Is dit echt iets normaals na en tijdens een vakantie? Kan het gevoel weer terugkomen? Of is dit echt een teken dat hij het niet voor mij is en ik er een punt achter moet zetten?
Op dit moment is het echt even een chaos in mijn hoofd en hoop ik dat ik via jullie adviezen andere inzichten krijg..
Super bedankt alvast..
maandag 17 september 2018 om 13:25
Wat super fijn om te horen en wat leuk voor je dat dit alles goed voor jullie heeft uitgepakt.Disastermind schreef: ↑17-09-2018 13:18Ik ben nu inmiddels bijna een jaar samen. We wonen zelfs samen en we hebben het nog steeds net zo leuk als in het begin. Het gaat super goed. Ik ben erachter dat die gedachten destijds bij mij een soort van zelfbescherming was, wat helemaal niet nodig was maar wel gebeurde, omdat het dus naar mijn gedachten "veels te goed ging".
Mijn angstige gevoel/gedachten van in het begin van onze relatie is inmiddels helemaal weg. Af en toe heb ik nog wel angstige momentjes met betrekking tot andere dingen (dat ik hem kwijtraak, hij me niet meer leuk vindt o.e.d.) - maar ik ben er voor mezelf achter dat ik dat nu eenmaal heb en ik daar alleen mee om moet leren gaan. Mijn vriend helpt mij hier super goed bij.
Probeer samen te achterhalen waar je gevoel vandaan komt, wat is de reden? En hoe kun je daar uiteindelijk samen het beste mee omgaan.![]()
Dit geeft mij moed, ook al weet ik dat dit mijn proces is en waars heel anders gaat als bij jullie;-).
Het enige is dat ik er NU wil achterkomen wat het is, maar moet echt rust en ruimte hebben om dit te ondervinden..
maandag 17 september 2018 om 13:29
Te snel op vakantie, elkaar te veel gezien,... Sorry hoor maar daar geloof ik helemaal niet in. Mensen en relaties zijn gewoon verschillend. In mijn beste, langste (bijna 20 jaar) relatie woonden we praktisch meteen samen en dat ging heel erg goed.
Ik vrees dat je roze bril af gaat en je nu plots merkt dat hij het niet helemaal is. Dat hij erg goed voor je is wil niets zeggen. Ben al zo veel mannen tegengekomen die een goede partner voor me zouden kunnen zijn maar waar ik gewoon niets voor voel. Dan heeft het ook een zin.
Tijd zal raad brengen.
Ik vrees dat je roze bril af gaat en je nu plots merkt dat hij het niet helemaal is. Dat hij erg goed voor je is wil niets zeggen. Ben al zo veel mannen tegengekomen die een goede partner voor me zouden kunnen zijn maar waar ik gewoon niets voor voel. Dan heeft het ook een zin.
Tijd zal raad brengen.
maandag 17 september 2018 om 13:33
Maar hoe was het in het begin dan bij jou en deze mannen qua gevoel?Hadewychh schreef: ↑17-09-2018 13:29Te snel op vakantie, elkaar te veel gezien,... Sorry hoor maar daar geloof ik helemaal niet in. Mensen en relaties zijn gewoon verschillend. In mijn beste, langste (bijna 20 jaar) relatie woonden we praktisch meteen samen en dat ging heel erg goed.
Tijd zal raad brengen.
Was je toen ook eerst verliefd of heb je dat gevoel toen nooit gehad?
maandag 17 september 2018 om 13:37
Hier ook een succesverhaal, hoor. Heb veel last gehad van twijfels in het begin, maar nu hebben we samenwoonplannen. Die zelfbeschermingsmechanismen hebben lang hun werk gedaan, en het duurt even voordat je ze uitgeschakeld krijgt. Blijven kijken naar wat realiteit is, en naar wat er alleen in je hoofd zit. Inderdaad afleiding zoeken, meditatie, of iets waardoor je je gedachten op iets anders moet focussen, het kan allemaal helpen.
Voor mij hielp het besef al dat het heel normaal is.
maandag 17 september 2018 om 13:39
Na hoelang had jij deze twijfels ?:)MokThee schreef: ↑17-09-2018 13:37Hier ook een succesverhaal, hoor. Heb veel last gehad van twijfels in het begin, maar nu hebben we samenwoonplannen. Die zelfbeschermingsmechanismen hebben lang hun werk gedaan, en het duurt even voordat je ze uitgeschakeld krijgt. Blijven kijken naar wat realiteit is, en naar wat er alleen in je hoofd zit. Inderdaad afleiding zoeken, meditatie, of iets waardoor je je gedachten op iets anders moet focussen, het kan allemaal helpen.
Deze week boek lezen, rust. huis opruimen en volledig focussen op werk..
maandag 17 september 2018 om 13:49
Die kwamen met vlagen, na een paar dates. We zagen elkaar twee keer per week. Na vier maanden een weekend weggeweest, dat ging heel goed. Maar daarna vloog het me soms weer aan. Ik wist dat het onzin was, hij gaf nergens aanleiding toe.
Ik vind het belangrijk dat we elk ons eigen leven hebben naast ons leven samen, en dat vindt hij gelukkig ook. Dus niet 24/7 bij elkaar, elk onze bezigheden en vrienden, ook los van elkaar dingen doen. Gaat prima.
Ik vind het belangrijk dat we elk ons eigen leven hebben naast ons leven samen, en dat vindt hij gelukkig ook. Dus niet 24/7 bij elkaar, elk onze bezigheden en vrienden, ook los van elkaar dingen doen. Gaat prima.
maandag 17 september 2018 om 13:51
Je vraag steeds hoe het bij anderen is. Vraag me of of dat echt relevant is, want iedereen is anders.
Ik wil blij worden van het feit dat ik bij iemand ben. En als ik verliefd bent (en dat gebeurt niet snel), is dat zo. Kan me niet voorstellen dat ik me op een vakantie zou ergeren aan het feit dat hij teveel praat o.i.d. En als dat zou gebeuren, zou ik waarschijnlijk voor mezelf concluderen dat ik die persoon niet leuk genoeg vindt voor een relatie - of zelfs maar een vakantie. Anders zouden die kleine dingen me niet storen namelijk.
Maar dat ben ik.
Ik wil blij worden van het feit dat ik bij iemand ben. En als ik verliefd bent (en dat gebeurt niet snel), is dat zo. Kan me niet voorstellen dat ik me op een vakantie zou ergeren aan het feit dat hij teveel praat o.i.d. En als dat zou gebeuren, zou ik waarschijnlijk voor mezelf concluderen dat ik die persoon niet leuk genoeg vindt voor een relatie - of zelfs maar een vakantie. Anders zouden die kleine dingen me niet storen namelijk.
Maar dat ben ik.
maandag 17 september 2018 om 14:06
Eens iedereen is anders, neemt niet weg dat ik dit mag vragen toch:)?Kloddertje schreef: ↑17-09-2018 13:51Je vraag steeds hoe het bij anderen is. Vraag me of of dat echt relevant is, want iedereen is anders.
Maar dat ben ik.
maandag 17 september 2018 om 14:13
Ja precies dat is het!! soort van geruststelling ook al weet ik dat het bij mijzelf moet laten.
Super bedankt!!!
maandag 17 september 2018 om 14:23
Het is inderdaad een soort van bevestiging dat iedereen hier wel eens mee kampt.. En ergens geeft het me hoop dat het goed kan komen ook al is mijn situatie misschien heel andersDisastermind schreef: ↑17-09-2018 14:19Voor mij heeft het destijds ook erg te geholpen om vergelijkbare (succes)verhalen te horen van anderen. Het zit uiteindelijk allemaal in je hoofd, twijfel is heel normaal!![]()
maandag 17 september 2018 om 14:29
Vriend en ik hebben op vakantie ook wel eens irritaties. Thuis kun je je eigen weg gaan als je even ruimte nodig hebt, op vakantie is dat lastiger. Dit is echter sporadisch en van korte duur. Continu irriteren herken ik van een vorige relatie. Hij was té lief en dat benauwde mij ook. Irriteerde mij al aan een simpele aanraking. Punt achter zetten was voor mij het enige juiste.
maandag 17 september 2018 om 14:36
Ik ga het de tijd geven en als het blijft dan moet ik er ook een punt achter zetten..liane77 schreef: ↑17-09-2018 14:29Vriend en ik hebben op vakantie ook wel eens irritaties. Thuis kun je je eigen weg gaan als je even ruimte nodig hebt, op vakantie is dat lastiger. Dit is echter sporadisch en van korte duur. Continu irriteren herken ik van een vorige relatie. Hij was té lief en dat benauwde mij ook. Irriteerde mij al aan een simpele aanraking. Punt achter zetten was voor mij het enige juiste.
Wanneer ik thuis ben met hem heb ik vrijwel nooit irritaties..
maandag 17 september 2018 om 15:26
Zeker, ik snap dat je herkenning zoekt. Zie dat veel mensen je laten weten dat ze ook getwijfeld hebben in het begin maar dat het goed kwam. Heb een beetje het gevoel dat je gerust gesteld wil worden, dat het 'normaal' is wat je voelt.
Ik ga in mijn reactie van mezelf uit en ik zou op basis van wat jij schrijft de stekker eruit hebben getrokken. Omdat ik me, als ik echt verliefd ben, me niet zo snel erger aan iemand. Dus mijn advies zou zijn dat dit 'm niet voor je is.
Zoveel mensen, zoveel smaken, zoveel definities van wat een leuke relatie is of zou moeten zijn. En advies vragen kan nooit kwaad.
Maar uiteindelijk kun alleen jij voor jou zelf beslissen of dit de man is waar je echt blij van wordt.
maandag 17 september 2018 om 15:32
Ik snap helemaal je punt. Echter als ik nu van mijn eigen gevoel uitga, voelt het niet goed nu al de stekker eruit te trekken gezien ik de twijfels echt nog maar een week heb. Het beangstigd mij omdat ik weet dat voor de vakantie mijn gevoel helemaal top was.. Daarom vind ik het nog te vroeg om te zeggen.Kloddertje schreef: ↑17-09-2018 15:26Zeker, ik snap dat je herkenning zoekt. Zie dat veel mensen je laten weten dat ze ook getwijfeld hebben in het begin maar dat het goed kwam. Heb een beetje het gevoel dat je gerust gesteld wil worden, dat het 'normaal' is wat je voelt.
Ik ga in mijn reactie van mezelf uit en ik zou op basis van wat jij schrijft de stekker eruit hebben getrokken. Omdat ik me, als ik echt verliefd ben, me niet zo snel erger aan iemand. Dus mijn advies zou zijn dat dit 'm niet voor je is.
Zoveel mensen, zoveel smaken, zoveel definities van wat een leuke relatie is of zou moeten zijn. En advies vragen kan nooit kwaad.
Maar uiteindelijk kun alleen jij voor jou zelf beslissen of dit de man is waar je echt blij van wordt.
Ik ga gewoon eerst eens kijken hoe het gaat nu we wat minder contact hebben en we elkaar minder zullen zien..
Ergens vind ik het ook heel erg dat ik nu zo over hem denk.. haha..
maandag 17 september 2018 om 15:56
Jullie hebben allebei irritaties, dat heeft niks met een verschil tussen man en vrouw te maken.
Het is heel normaal om op een gegeven moment even aan de rem te trekken als je vanuit het niets opeens aan iemand zit vastgeplakt. Het is nu een kwestie van het juiste evenwicht vinden tussen jullie tijd samen en tijd apart van elkaar.
maandag 17 september 2018 om 18:42
Tja wat de reden is weet ik ook niet.
Ik zou het even tijd geven.
Ik zou t vooral niet continu aan iedereen gaan vragen. Het is jouw leven uiteindelijk en als jij graag bij hem wil blijven moet je dat doen.
Het zegt ook weinig twijfel, ik heb ook wel eens totaal niet getwijfeld en dat werd m ook niet;-)
Geef t gewoon de tijd, je kent m kort en merkt het vanzelf.
Ik zou t vooral niet continu aan iedereen gaan vragen. Het is jouw leven uiteindelijk en als jij graag bij hem wil blijven moet je dat doen.
Het zegt ook weinig twijfel, ik heb ook wel eens totaal niet getwijfeld en dat werd m ook niet;-)
dinsdag 18 september 2018 om 09:34
Ik moet ook niet aan iedereen meningen vragen. Doe het ook bewust niet aan mijn vriendinnen gezien hun mening meteen gekleurd zal zijn. Vandaar dat ik hier even mijn ei kwijt wilde..naamloosjes schreef: ↑17-09-2018 18:42Tja wat de reden is weet ik ook niet.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen maar moet gewoon rustig afwachten.. is soms moeilijk want je wilt meteen keuzes maken of weten waar je aan toe bent. Maargoed dat werkt ook niet..
dinsdag 18 september 2018 om 11:34
Klopt.. vanaf gisterochtend. Vannacht en vanochtend weer alleen wakker geslapen.Kloddertje schreef: ↑18-09-2018 11:27Je ziet 'm nu even niet, toch? Mis je hem?
En kijk wat je voelt als je hem straks weer ziet.
Werd niet persé wakker met een gemis gevoel. Dus daar baalde ik van. Alleen ik denk ook ergens dat dit te kort is omdat ik hem gisterochtend nog gezien heb.
Dus ga deze week rustig afwachten. Moet ook gewoon wat geduldiger zijn.
dinsdag 18 september 2018 om 14:37
Het is inderdaad nu al een dingetje geworden..
Dus moet het proberen los te laten en de focus op werk/vriendinnen en andere zaken te leggen.
De onrust moet even wegebben want het is al veel te groot gemaakt door mij.