Opeens twijfel....

17-09-2018 12:23 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, graag wil ik even mijn verhaal kwijt en jullie om advies vragen…
In juli heb ik een super leuke man ontmoet. Helemaal verliefd, helemaal leuk en zagen we elkaar in een korte tijd al vrij snel heel veel.
Het was super intens en fijn en het liefste wilde ik alleen nog bij hem zijn.
Het was ook zo een heerlijk gevoel dat ik eindelijk weer eens een man had gevonden die echt voor mij ging.
Ik ben nl ook best lang vrijgezel geweest(ongeveer 4 jaar) en heb daarbij veel pech gehad met ‘verkeerde’ mannen..

Afgelopen weken zijn wij 1.5 wk op vakantie geweest samen. Het was fijn en gezellig, maar opeens merkte ik heel erg twijfel. Ik irriteerde me aan alles, ik kon niet meer genieten en kon hem niet meer alleen om mij heen hebben.
Dit gevoel maakte mij angstig en kon niet verklaren waar dit vandaan kwam.
Opeens begon ik ook oudere situaties met hem voor me te halen die voor mij minder goed voelde waardoor alles opeens bleek dat ik niet meer met hem wilde zijn,.. Opeens werd het zo groot in mijn hoofd dat ik eigenlijk gewoon echt dacht dit is het/hem gewoon niet voor mij. Dit gaf me zo een rot gevoel. Andere kant als ik er aan denk om zonder hem te moeten dan word ik ook gek en dat wil ik ook niet.
Ergens had ik ook wel in mijn hoofd dat ik erg moest wennen om weer met m’n vriend op vakantie te gaan. Ik ging nl 4 jaar lang alleen maar met vriendinnen.

Is dit echt iets normaals na en tijdens een vakantie? Kan het gevoel weer terugkomen? Of is dit echt een teken dat hij het niet voor mij is en ik er een punt achter moet zetten?
Op dit moment is het echt even een chaos in mijn hoofd en hoop ik dat ik via jullie adviezen andere inzichten krijg..

Super bedankt alvast..
Alle reacties Link kopieren
Waar erger je je dan aan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De roze bril gaat af, denk ik.

Je geeft te weinig informatie om te kunnen zeggen of dit hem wel of niet is. Het ligt er idd ook aan waar je je aan ergerde.
Het kan zijn dat even pas op de plaats de zaken duidelijk kan krijgen.

Het is ook best een stap om met iemand op vakantie te gaan, als je dat heel lang niet gedaan hebt. Dan maak je elkaar heel anders mee dan tijdens dates, want daar zie je alleen elkaars beste kant. Dit totaalplaatje is dus even wennen. Als die ergernissen niet heel erg wereldschokkend zijn, dan zou ik het zeker even tijd geven, en ook laten weten dat je even moet bijkomen van alle nieuwe indrukken.

Maar als hij nu ineens een hork blijkt te zijn, alleen zijn eigen zin doorduwt, niet communicatief is (ik noem maar wat heftige dingen), dan is het wel tijd om je achter de oren te krabben, ja.
Misschien dat je in je hoofd nu gaat doemdenken, omdat alles juist zo goed gaat en jullie het fijn hebben. Je bent 4 jaar vrijgezel geweest en zal vast ook dingen meegemaakt hebben, ik kan me voorstellen dat het dan een beetje eng kan zijn en dat dan deze gedachtes opkomen.

Bij mijn huidige relatie was dat bij mij wel het geval. In korte tijd heel snel gegaan en alles ging perfect. Toen begon ik (zonder reden) angstig te worden, "is dit hem wel voor mij, passen we wel bij elkaar?", terwijl we het alleen maar leuk hadden en we juist super goed bij elkaar pasten. Ik heb dit uitgesproken tegenover mijn vriend en we zijn samen op zoektocht gegaan naar waar dit vandaan kwam. Uiteindelijk bleek dat mijn verleden te zijn, en hier gaan we nu samen goed mee om en mijn angstige momentjes zijn daardoor ook bijna helemaal weg. Misschien kun je dat ook proberen?

Ik begrijp dat jij niet zonder reden angstig bent geworden maar dat de irritaties daar ten grondslag liggen.. Mag ik vragen wat voor irritaties dat geweest zijn?
anoniem_349051 wijzigde dit bericht op 17-09-2018 13:55
11.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je wilt wel erg graag een relatie, maar met hem gaat t niks worden. Een vakantie is echt wel een relatietest. En als je je na 2 maanden al ergert aan hem, dat is wel erg snel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
17-09-2018 12:34
De roze bril gaat af, denk ik.

Je geeft te weinig informatie om te kunnen zeggen of dit hem wel of niet is. Het ligt er idd ook aan waar je je aan ergerde.
Het kan zijn dat even pas op de plaats de zaken duidelijk kan krijgen.

Het is ook best een stap om met iemand op vakantie te gaan, als je dat heel lang niet gedaan hebt. Dan maak je elkaar heel anders mee dan tijdens dates, want daar zie je alleen elkaars beste kant. Dit totaalplaatje is dus even wennen. Als die ergernissen niet heel erg wereldschokkend zijn, dan zou ik het zeker even tijd geven, en ook laten weten dat je even moet bijkomen van alle nieuwe indrukken.

Maar als hij nu ineens een hork blijkt te zijn, alleen zijn eigen zin doorduwt, niet communicatief is (ik noem maar wat heftige dingen), dan is het wel tijd om je achter de oren te krabben, ja.
Dat is dus het hele probleem, hij is absoluut geen hork en doet juist alles maar dan ook alles voor me. Wellicht ook iets teveel dat dit mij kan benauwen..

De irritaties zijn heel klein. Meer van dat hij druk is, of dat hij veel praat of zulke kleine dingen.. Het gaat om tube tandpastas bewijzen van..
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-09-2018 12:27
Waar erger je je dan aan?
Kleine dingen.. zie ook bericht hierboven:)
Alle reacties Link kopieren
Disastermind schreef:
17-09-2018 12:44
Misschien dat je in je hoofd nu gaat doemdenken, omdat alles juist zo goed gaat en jullie het fijn hebben. Je bent 4 jaar vrijgezel geweest en zal vast ook dingen meegemaakt hebben, ik kan me voorstellend dat het dan een beetje eng kan zijn en dat dan deze gedachtes opkomen.

Bij mijn huidige relatie was dat bij mij wel het geval. In korte tijd heel snel gegaan en alles ging perfect. Toen begon ik (zonder reden) angstig te worden, "is dit hem wel voor mij, passen we wel bij elkaar?", terwijl we het alleen maar leuk hadden en we juist super goed bij elkaar pasten. Ik heb dit uitgesproken tegenover mijn vriend en we zijn samen op zoektocht gegaan naar waar dit vandaan kwam. Uiteindelijk bleek dat mijn verleden te zijn, en hier gaan we nu samen goed mee om en mijn angstige momentjes zijn daardoor ook bijna helemaal weg. Misschien kun je dat ook proberen?

Ik begrijp dat jij niet zonder reden angstig bent geworden maar dat de irritaties daar ten grondslag liggen.. Mag ik vragen wat voor irritaties dat geweest zijn?
Ik denk dat het daar ook zeker mee te maken heeft.. dat het toch wel wennen is voor mij.
Hoelang ben jij nu met je huidige relatie? En hoe is jouw gevoel geworden?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-09-2018 12:46
Je wilt wel erg graag een relatie, maar met hem gaat t niks worden. Een vakantie is echt wel een relatietest. En als je je na 2 maanden al ergert aan hem, dat is wel erg snel.
Als ik 4 jaar vrijgezel ben geweest valt dat wel mee toch? Dus waar baseer je dit op?
Dan zou ik dat gewoon tegen hem zeggen, dat je even ruimte nodig hebt. Deze twijfels komen zo te lezen voort uit jouw eigen afweermechanisme. Ik herken het hoor, ook lang single geweest. Dan is het best moeilijk om iemand toe te laten. Hou het dus vooral bij jezelf, het zit in jouw hoofd. Als je je gaat realiseren dat het een patroon is dat je misschien wel vaker hebt gebruikt om iemand op afstand te houden, dan kun je het gaan doorbreken. Door kleine stapjes voorwaarts te zetten.

Als hij goed reageert op jouw mededeling dat je het hier even moeilijk mee hebt, dan is er helemaal niks aan de hand. En als je het te eng vindt om uit te spreken, spreek jezelf dan toe, dat dit niet reëel is om te vinden, dat deze man het waard is om te onderzoeken, dat jij het waard bent om geliefd te worden.
Alle reacties Link kopieren
Neem wat afstand en kijk wat er overblijft.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
17-09-2018 13:03
Dan zou ik dat gewoon tegen hem zeggen, dat je even ruimte nodig hebt. Deze twijfels komen zo te lezen voort uit jouw eigen afweermechanisme. Ik herken het hoor, ook lang single geweest. Dan is het best moeilijk om iemand toe te laten. Hou het dus vooral bij jezelf, het zit in jouw hoofd. Als je je gaat realiseren dat het een patroon is dat je misschien wel vaker hebt gebruikt om iemand op afstand te houden, dan kun je het gaan doorbreken. Door kleine stapjes voorwaarts te zetten.

Als hij goed reageert op jouw mededeling dat je het hier even moeilijk mee hebt, dan is er helemaal niks aan de hand. En als je het te eng vindt om uit te spreken, spreek jezelf dan toe, dat dit niet reëel is om te vinden, dat deze man het waard is om te onderzoeken, dat jij het waard bent om geliefd te worden.
Ik heb het hem aangeven en deze week nemen wij ook samen even rust. Het kwam voor hem als een klap omdat we alle twee elke keer zo verliefd zijn..
Maar hij begrijpt het zeker en wilt mij de ruimte geven.
wil hem ook niet het gevoel geven dat ik wil stoppen.. Dat is zeker nog niet ter sprake. Ik wil het echt een kans geven omdat ik het zonde vind dit zomaar op te geven omdat ik weet dat hij een hele goeie voor mij is,..

Ik kan er ook gewoon niet bij dat dit gevoel er opeens is. Ik baal daar dan echt van..
Alle reacties Link kopieren
Wat wil jij er zelf nog mee?

je kan ook gewoon niet meer verliefd zijn. Die dingen gebeuren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
pausini schreef:
17-09-2018 13:03
Neem wat afstand en kijk wat er overblijft.
Deze week even alleen.. Ik ben heel benieuwd wat het gaat doen.
Super thanks..
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-09-2018 13:09
Wat wil jij er zelf nog mee?

je kan ook gewoon niet meer verliefd zijn. Die dingen gebeuren.
Dat vind ik dus erg lastig te beslissen. Wat ik zei is dat ik hem ook nog niet kwijt wilt omdat hij super goed is, maar ook die spanning en verliefdheid nog mis.

Klopt maar een reden om te stoppen dan denk jij??
Alle reacties Link kopieren
lisaa26 schreef:
17-09-2018 13:01
Als ik 4 jaar vrijgezel ben geweest valt dat wel mee toch? Dus waar baseer je dit op?
Misschien omdat je snel na de ontmoeting op vakantie bent gegaan?
Hatsjikideee...
Ik denk dat het helemaal normaal is om je aan kleine dingen te ergeren. Er bestaat volgens mij geen relatie zonder ergenis. Ik erger me ook groen en geel, Maar de positieve dingen hebben tot nu toe altijd gewonnen.
Je hebt ook wel erg snel erg veel op elkaars lip gezeten. Dat houdt geen mens vol en is ook niet gezond. Gewoon je eigen ding gaan doen, je eigen leven leven en proberen om de dingen waar je je aan ergert aan te spreken. Ik zou eerlijk zijn tegen hem.
De prins op het witte paard bestaat niet, er bestaan alleen Maar echte irritante mannen waar je het mee moet doen. Het is altijd een compromis. Dat denk ik. Ik zou mijn man voor geen goud willen missen, Maar soms is afstand gewoon even het beste. Ik ben volgens mijn man ook knap irritant..Maar we kunnen er allebei om lachen.
lisaa26 schreef:
17-09-2018 13:11
Klopt maar een reden om te stoppen dan denk jij??
Dat kan hier niemand bepalen, dat moet je echt zelf doen. Het advies om afstand te nemen is een goede. En luister dan even echt naar je gevoel ipv alle gedachtes die nu in je hoofd zitten hierover.
Alle reacties Link kopieren
pausini schreef:
17-09-2018 13:12
Misschien omdat je snel na de ontmoeting op vakantie bent gegaan?
Ja dat denk ik ergens ook wel hoor.. dat het te snel is geweest dus..
En andere kant dacht ik als het goed voelt why not? Maar denk dat je hierin wel een punt hebt
Eens met Troela. Je bent erg snel uit de startblokken geschoten, en ineens slaat de twijfel toe. Heel normaal.

En irritaties heb je altijd. De vraag is of de rest leuk genoeg is, en daar heb je tijd en een beetje afstand voor nodig.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Troela70 schreef:
17-09-2018 13:13
Ik denk dat het helemaal normaal is om je aan kleine dingen te ergeren. Er bestaat volgens mij geen relatie zonder ergenis. Ik erger me ook groen en geel, Maar de positieve dingen hebben tot nu toe altijd gewonnen.
Je hebt ook wel erg snel erg veel op elkaars lip gezeten. Dat houdt geen mens vol en is ook niet gezond. Gewoon je eigen ding gaan doen, je eigen leven leven en proberen om de dingen waar je je aan ergert aan te spreken. Ik zou eerlijk zijn tegen hem.
De prins op het witte paard bestaat niet, er bestaan alleen Maar echte irritante mannen waar je het mee moet doen. Het is altijd een compromis. Dat denk ik. Ik zou mijn man voor geen goud willen missen, Maar soms is afstand gewoon even het beste. Ik ben volgens mijn man ook knap irritant..Maar we kunnen er allebei om lachen.
Dat is ook zeker zo. daar moeten wij ook wel eens om lachen. Echt zo typisch verschil tussen man en vrouw..
Maar is het niet al wat snel dat ik dit heb?
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
17-09-2018 13:14
Dat kan hier niemand bepalen, dat moet je echt zelf doen. Het advies om afstand te nemen is een goede. En luister dan even echt naar je gevoel ipv alle gedachtes die nu in je hoofd zitten hierover.
De gedachtes maken mij helemaal gek inderdaad. Deze week neem ik even rust en ga ik kijken wat mijn gevoel gaat doen..
lisaa26 schreef:
17-09-2018 13:00
Ik denk dat het daar ook zeker mee te maken heeft.. dat het toch wel wennen is voor mij.
Hoelang ben jij nu met je huidige relatie? En hoe is jouw gevoel geworden?
Ik ben nu inmiddels bijna een jaar samen. We wonen zelfs samen en we hebben het nog steeds net zo leuk als in het begin. Het gaat super goed. Ik ben erachter dat die gedachten destijds bij mij een soort van zelfbescherming was, wat helemaal niet nodig was maar wel gebeurde, omdat het dus naar mijn gedachten "veels te goed ging".

Mijn angstige gevoel/gedachten van in het begin van onze relatie is inmiddels helemaal weg. Af en toe heb ik nog wel angstige momentjes met betrekking tot andere dingen (dat ik hem kwijtraak, hij me niet meer leuk vindt o.e.d.) - maar ik ben er voor mezelf achter dat ik dat nu eenmaal heb en ik daar alleen mee om moet leren gaan. Mijn vriend helpt mij hier super goed bij.

Probeer samen te achterhalen waar je gevoel vandaan komt, wat is de reden? En hoe kun je daar uiteindelijk samen het beste mee omgaan. :)
lisaa26 schreef:
17-09-2018 13:17
De gedachtes maken mij helemaal gek inderdaad. Deze week neem ik even rust en ga ik kijken wat mijn gevoel gaat doen..
Dat zijn angstgedachtes die je helemaal mee slepen en 9 van de 10 gedachten zijn geen waarheid.
Wat helpt jou uit je hoofd te komen? Een activiteit die je leuk vindt? Meditatie? Met vrienden iets doen en je aandacht verleggen?

Probeer de focus eraf te halen en jezelf mentaal rust te geven, dan voel je vanzelf wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
MokThee schreef:
17-09-2018 13:15
Eens met Troela. Je bent erg snel uit de startblokken geschoten, en ineens slaat de twijfel toe. Heel normaal.

En irritaties heb je altijd. De vraag is of de rest leuk genoeg is, en daar heb je tijd en een beetje afstand voor nodig.

Succes!
Ja helemaal eens. En ergens had ik dat ook in mijn achterhoofd. Maar het voelde zo goed dat ik er echt lak aan had.

Ik wil je super bedanken voor jouw mening. Heel fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven