open relatie
zondag 21 oktober 2012 om 12:27
Voor ons werkte het niet, wij kwamen tot de conclusie dat sex met anderen totaal geen meerwaarde had. Ik heb wat losse afspraakjes gehad die met bdsm te maken hadden, samen hebben we geswingt maar wij vinden het met elkaar gewoon veel leuker.
Wij waren allebei elkaar eerste en weten nu hoe sex met een ander is en dat is geen aanvulling op onze relatie.
Wij waren allebei elkaar eerste en weten nu hoe sex met een ander is en dat is geen aanvulling op onze relatie.
Soms moet je veranderen om jezelf te blijven
zondag 21 oktober 2012 om 12:28
Aanrader:
Een handig boek over open relaties en polyamorie
Open relaties kunnen werken als je beiden er voor de volle honderd procent achter staat en afspraken maakt. Ook moet je constant met elkaar in gesprek blijven hierom.
Een handig boek over open relaties en polyamorie
Open relaties kunnen werken als je beiden er voor de volle honderd procent achter staat en afspraken maakt. Ook moet je constant met elkaar in gesprek blijven hierom.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 21 oktober 2012 om 13:03
Zelf geen directe ervaring met een open relatie, maar ik heb al wel een behoorlijke tijd zelf een relatie met een man die in een open relatie zit.
Ondanks alle 'rozengeur en maneschijn'-verhalen, heb ik zelf mijn twijfels of het je relatie gelukkiger/beter maakt. 'Mijn' man zegt zelf een uitstekende relatie te hebben met zijn vriendin, maar ik merk zelf dat zijn vriendin wel signalen geeft dat ze onzeker is over haar relatie.
Er is volgens mij een groot verschil tussen gewoon iemand ernaast voor de seks, en iemand ernaast waar je een bijna volwaardige relatie mee hebt. Dat tweede is bij mij het geval, en ik denk dat zijn vriendin altijd prima heeft kunnen leven met het eerste (korte, tijdelijke relaties ernaast), maar nu wel moeite begint te krijgen nu blijkt dat het tweede het geval is.
Ondanks alle 'rozengeur en maneschijn'-verhalen, heb ik zelf mijn twijfels of het je relatie gelukkiger/beter maakt. 'Mijn' man zegt zelf een uitstekende relatie te hebben met zijn vriendin, maar ik merk zelf dat zijn vriendin wel signalen geeft dat ze onzeker is over haar relatie.
Er is volgens mij een groot verschil tussen gewoon iemand ernaast voor de seks, en iemand ernaast waar je een bijna volwaardige relatie mee hebt. Dat tweede is bij mij het geval, en ik denk dat zijn vriendin altijd prima heeft kunnen leven met het eerste (korte, tijdelijke relaties ernaast), maar nu wel moeite begint te krijgen nu blijkt dat het tweede het geval is.
zondag 21 oktober 2012 om 23:08
Peperboom, als je het zo bekijkt dan heb ik ook een open relatie. Ik ging er eigenlijk vanuit dat TO ervaringen bedoelde als vrouw in de primaire relatie. Ik mag zeker zelf ook andere relaties aangaan. Dat is nog niet gebeurd, en ik denk ook dat ik dan deze relatie zou verbreken. Zelf heb ik namelijk niet perse behoefte aan een open relatie, zeker nu ik de ervaring van de andere kant heb.
Het is niet dat ik het per definitie af zou wijzen, maar als ik geen rekening zou hoeven te houden met de ander, dan zou ik kiezen voor een monogame relatie.
Het is niet dat ik het per definitie af zou wijzen, maar als ik geen rekening zou hoeven te houden met de ander, dan zou ik kiezen voor een monogame relatie.