Oude bekenden

27-12-2010 13:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Je maakt je druk om niets.
Je moet maar zo denken: als ze over je praten ben je blijkbaar nog belangrijk voor deze mensen. Zou me er verder niet druk over maken. Er wordt zoveel over andere mensen gesproken dus ook over jou en mij.
Nu serieus. Ik denk dat het heel gewoon is dat mensen over elkaar praten. Dat hoeft niet perse negatief te zijn. Het kan ook gewoon interesse of nieuwsgierigheid zijn. Ik heb het ook wel eens met vriendinnen over andere mensen (die ik niet vaak meer zie). Ik vind daar echt niets geks aan.
ik vind persoonlijk dat jij je druk maakt om niets... wat maakt dat nou uit dat zij jou blijkbaar wel nog interessant vinden om over te kletsen terwijl hun leven jou totaal niet meer boeit.

Ze zullen wel niets beters te doen hebben toch?

Kennelijk ben jij niet zo geinteresseert in het leven van je niet-naasten als sommige anderen, that's all.

Een nieuwe baan, een kind, een bruiloft, dat soort nieuwtjes valt toch niet onder roddelen ofzo? Ik hoor van mijn moeder ook wie er uit het durp waar ik kom gaat trouwen, zwanger is, etc. De kans is heel groot dat geen van die mensen weet hoe het mij vergaat, en vraagt zich dat neem ik aan ook helemaal niet af.
Er wordt over je geluld, dus je bestaat!!

Nope
Over wat voor dingen heb je het?

Met dingen als Hyves, twitter, facebook, linked-in, weblogs is het toch helemaal niet moeilijk om dingen te weten te komen over mensen die je al lang niet meer ziet? Ik heb een heleboel oud klasgenoten, uit het oog verloren vrienden en kennissen etc. wel eens opgezocht op een van voornoemde sites, uit nieuwsgierigheid. "Goh, wat zou die en die nu doen" En dan ontdek je wat ze gestudeerd hebben, waar ze werken, of ze getrouwd zijn, kinderen hebben etc. (veel mensen zetten krankzinnig veel informatie over zichzelf open en bloot op internet).

Ik denk dus dat er wel meer mensen zijn die dingen over je weten....;)
Eens met Roosje. Blijkbaar ben jij super interessant en willen mensen op de hoogte blijven van het wel en wee in jou boeiende leven. Zie het maar als een compliment.
quote:Vl43inder schreef op 27 december 2010 @ 13:37:

Kennelijk ben jij niet zo geinteresseert in het leven van je niet-naasten als sommige anderen, that's all.

Een nieuwe baan, een kind, een bruiloft, dat soort nieuwtjes valt toch niet onder roddelen ofzo? Ik hoor van mijn moeder ook wie er uit het durp waar ik kom gaat trouwen, zwanger is, etc. De kans is heel groot dat geen van die mensen weet hoe het mij vergaat, en vraagt zich dat neem ik aan ook helemaal niet af.Dit ook. Buiten internet is er inderdaad altijd nog mijn moeder die mij nieuwtjes uit het deurp vertelt.
Hm, ik ben er meer echt enorm verbaasd over dat zij op de hoogte zijn. En misschien komt dat ongemak ook voort uit het idee dat ik niet weet of het wel interesse is of het 'achter de rug om' praten.

Ik weet echt nauwelijks iets van hen.
Ze kunnen beter over je kletsen dan van je eten.
Via internet is onmogelijk. Denk meer dat het via de andere generatie is gegaan (ouders enzo). Ach ja, een compliment, relativeert wel als ik het zo oppak
Ik heb ook vriendinnen die mij dan op de hoogte stellen hoe het met ex-en gaat. Het boeit me niet, ik vraag er niet om en toch vertellen ze het. Wat Vlinder zegt. Mijn moeder werkt in een winkel en dan heeft ze weer de moeder van een oud basisschoolgenootje gesproken en vertelt ze mij ook uitgebreid hoe het met die en die gaat. Als we bij mijn schoonmoeder zitten, krijgt mijn man ook de hele ruts te horen hoe het met weet ik veel wie gaat. Hoort er een beetje bij, niks van aantrekken.
quote:Philein schreef op 27 december 2010 @ 13:40:

Hm, ik ben er meer echt enorm verbaasd over dat zij op de hoogte zijn. En misschien komt dat ongemak ook voort uit het idee dat ik niet weet of het wel interesse is of het 'achter de rug om' praten.

Ik weet echt nauwelijks iets van hen.Valt er over jou zoveel slechts te melden dan?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Nee, dat vind ik niet.
Het hoort er inderdaad een beetje bij om nieuwtjes uit te wisselen over mensen die je beide kent. Dat is iets heel anders dan roddelen.

Mijn zus en ik zeggen ook wel eens tegen elkaar "Hey wist je al dat **** gaat trouwen?" of "*** is naar Australie geemigreerd" of "hoorde laatst dat **** ook sinds kort daar werkt, misschien kom je haar/hem wel tegen".

Dat heeft toch ook niets negatiefs? Zeg jij zelf nooit zoiets tegen een vriendin of een familielid?
Ik denk dat het 'm nu net juist daar in zit: die ex en ik zijn niet leuk uit elkaar gegaan en die oude vriendin heeft me toen ook laten vallen na een vriendschap van 15 jaar. Was heel zuur.
Ik zou er denk ik ook pissig over worden. Ik houd ook niet van dat gelul. Stuur dan eens een mail als je zoveel interesse hebt.

Zelf ben ik niet zo van het vissen naar informatie. Ik heb met sommige mensen het contact laten verwateren (zonder reden, gewoon steeds minder vaak contact) maar ga dan niet aan hun ouders vragen hoe het met ze gaat als ik die ouders tegenkom. Dat is niet mijn manier.

Maar ik weet ook dat er vaak niet veel aan te doen is. Niet te lang bij stilstaan dus.
Precies, misschien is dat het: al jaren geen directe interesse, maar wel via een omweg naar me vragen.
quote:Philein schreef op 27 december 2010 @ 14:15:

Precies, misschien is dat het: al jaren geen directe interesse, maar wel via een omweg naar me vragen.

misschien vraagt hij wel helemaal niet maar krijgt hij het gewoon te horen...

Als een vriendin van mij bij haar naar de snackbar gaat waar de moeder van een lang gelden fling van mij werkt, krijg zij ook altijd te horen hoe het met hem gaat en met zijn kinderen en dat zij mij ergens heeft gezien maar geen gedag durfde te zeggen....en ze vraagt altijd hoe het met mij gaat, die vriendin zegt standaard goed en glimlacht en vertelt dat ook tegen mij... gewoon praatje pot, ik was weer in de snackbar en de moeder van fling vertelde....blablabla en dat ze je nog gezien heeft ook....

niks ernstig toch.... Ik moet er eigenlijk altijd wel om grinniken, ik heb blijkbaar indruk gemaakt.... ik loop haar straal voorbij, ik heb haar een keer gezien en zou haar niet eens herkennen...
quote:Philein schreef op 27 december 2010 @ 13:42:

Via internet is onmogelijk. Denk meer dat het via de andere generatie is gegaan (ouders enzo). Ach ja, een compliment, relativeert wel als ik het zo oppak Zie het inderdaad als een compliment. Kennelijk is je leven interessant om te volgen en over te praten.
Wij weten ook hoe het met de ex van mijn man gaat (middelbare school liefde, heel erg lang geleden dus), via mijn schoonmoeder die haar moeder wel eens tegenkomt op straat. Zij weet op die manier ongetwijfeld ook hoe het gaat met mijn man.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Niet lullig bedoeld, maar ik denk helemaal niet dat je extra boeiend bent en dat mensen daarom over je praten. Mensen praten nu eenmaal over elkaar. Werkelijk over iedereen.

Wie is er getrouwd, heeft een nieuwe baan, ik zag huddedu laatst lopen, trouwens weet je nog die-en-die? Die woont nu in dinges, mooi huis hoor. Blablabla...

Zo gaat dat gewoon!
Het maakt me ook niet uit hoe zij mijn leven zien hoor, we kennen elkaar naar mijn idee gewoon niet meer namelijk. Maar gewoon het rare idee dat mensen die bewust hebben gebroken met me, of ik met hen, dat die nog wel naar me blijven vragen. Misschien vind ik dat gewoon een beetje raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven