Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
vrijdag 10 april 2020 om 09:38
vrijdag 10 april 2020 om 09:38
mannelijk perspectief zeker. Natuurlijk heb je hinder van een oude vader. Was hij er voor je toen je trouwde en kinderen krijgen?DS1971 schreef: ↑10-04-2020 07:27Ik heb al aangegeven dat ik zelf een oude vader heb en dat ik dat echt niet anders had gewild.
Mijn kinderen zijn dol op mijn vriendin (die overigens maar 15 jaar jonger is dan ik).
Ervaring vs vooroordelen die gevoed worden door angsten en jaloezie. Nee, al dat negatieve gedoe, ik moet daar alleen maar om lachen. Zoals sommigen zich laten kennen, niet te zuinig!
vrijdag 10 april 2020 om 09:40
Het is echt zeldzaam dat een vrouw van 50+ nog echt mooi is. Bij mannen ook, maar stukken minder zeldzaam.
Mannen zijn gewoon met alles later.
vrijdag 10 april 2020 om 09:41
Ik heb niet zoveel zin in een dergelijke discussie met iemand die vooral de illusie van zijn eigen jeugd en vruchtbaarheid in stand wil houden.
vrijdag 10 april 2020 om 09:41
Sjulia schreef: ↑10-04-2020 09:26Nog een keertje; Door het verouderingsproces neemt het aantal genetische mutaties dat de vaders doorgeven via hun sperma toe. Als een man 40 is hebben zijn zaadcellen al 660 celdelingen ondergaan; als hij 50 is, zijn dat er 800. En hoe meer celdelingen, hoe groter de kans op genetische mutaties. Ergo; alleen omdat het kan, wil niet zeggen dat het een goed idee is.
Hier is ook best wel veel recent onderzoek van te vinden. Helemaal waar wat je zegt.
Over dat voorbeeld van Eclestone ( of hoe je dat schrijft ) veel nagedacht. Wat bezielt iemand om een kind te krijgen in de wetenschap dat het zich de vader op latere leeftijd niet of amper kan herinneren omdat die dan waarschijnlijk al lang dood is.
De reden is natuurlijk geld. De vrouw heeft een kind met genen van een succesvol persoon en zowel voor moeder als kind is het kostje gekocht. Het kind als een soort zakelijke deal.
Het kind heeft vast een luxe leven, maar het is wel een stempel waar je mee door het leven gaat. Dat je uit liefde geboren bent kun je alvast uitsluiten. Misschien ben je niet eens gewenst, maar een middel door je moeder ingezet voor haar eigen gewin.
Die hele discussie of mannen of vrouwen mooier ouder worden snap ik niet. Verschilt nogal per persoon, man of vrouw.
vrijdag 10 april 2020 om 09:42
Nee. Maar alles heeft voor- en nadelen.
Mijn vriendin heeft een hele jonge vader. Zij heeft hem nooit bewust gekend en hij is overleden toen zij 7 was.
Garanties heb je nu eenmaal niet.
vrijdag 10 april 2020 om 09:43
vrijdag 10 april 2020 om 09:45
AngelEyes0192 schreef: ↑10-04-2020 09:39Dat hij een stuk ouder is lijkt mij geen probleem, maar dat je tijdens deze crisis blijft afspreken vind ik echt not done en zeer asociaal.
Tijdens de crisis alleen over de crisis praten. Waar je zin in hebt. Leuk voor je omgeving ook. Dat is pas asociaal. Of zit je alleen?
Ben ik het wel mee eens, maar als ik gewoon even mijn buurtbewoners bekijk vind ik de vrouwen van 50+ er vaak beter uitzien, of ze nou echt mooi zijn of niet. Verzorgder, leuker gekleed etc. Volgens mij laten mannen vaker de boel de boel.
dit is helemaal niet waar. Dit sprookje vertellen mannen zichzelf. Maar kijk maar even in je omgeving. Alle mannen van 50 plus zijn dikke bankhangende lamzakken met erectieproblemenDS1971 schreef: ↑10-04-2020 09:23Mannen takelen gewoon minder snel af, zeker seksueel. Ecclestone is 89 en wordt weer vader. Bij veel vrouwen is het rond de helft van zijn leeftijd gedaan met de mogelijkheid om nog moeder te worden.
Mannen zijn er dan weer later bij. Meiden van 17 zien er vaak prachtig uit, terwijl voor jochies van 17 de meeste vrouwen niet echt warm lopen.
vrijdag 10 april 2020 om 09:46
Jij vroeg toch wat ik zie?
Ik schets je een gemiddelde want ik zie mannen van in de 50 die eruit zien alsof ze elk moment dood neervallen en ik zie ze van 60 die fysiek gezonder zijn dan een 30er.
En alles er tussenin.
Daar gebruikt men nou gemiddelden voor, zodat je een inschatting kan maken.
Zo kan je dus inschatten dat een man die dik 50 is en nog een kind krijgt grote kans heeft om zijn kind niet eens op te zien groeien tot volwassene.
Heeft die man niet zoveel last van want die is toch dood maar voor dat kind is het ontzettend verdrietig.
En dat voorbeeld van Ecclestone, please laten we nou niet doen alsof daar ook maar een greintje liefde bij is komen kijken, of verantwoordelijkheidsgevoel of zelfs maar realiteitszin
vrijdag 10 april 2020 om 09:48
Vrouwen van 50 zijn niet meer ‘echt mooi’ als je met echt mooi jong en fris als een 18 jarige bedoelt. Maar dat geldt net zo goed voor mannen. Mannen en vrouwen zien er, als het goed is, op hun 50e uit alsof ze 50 jaar achter de rug hebben en daar is niets onaantrekkelijks aan wat mij betreft. Het zit hem meer in de verzorging en daar zitten enorme verschillen in. Kleding, sportiviteit, en vooral uitstraling en houding.
vrijdag 10 april 2020 om 09:51
Ieder nadeel heeft z'n voordeel
jonge mannen zijn zeer bezig met hun carrière, pas na hun pensioen openen ze wat meer. Doen ze meer met hun (klein-) kinderen dan ze voorheen ooit hebben gedaan.
Maar goed. Nou moet ik zeker ook zeggen dat ik zowat ook zo oud ben (als man to), meerdere kinderen heb, jonge ook, en een fors jongere vrouw.
wc eend.
babbeleo wijzigde dit bericht op 10-04-2020 09:56
1.20% gewijzigd
vrijdag 10 april 2020 om 09:51
PreciesTh∅rdis schreef: ↑10-04-2020 09:48Vrouwen van 50 zijn niet meer ‘echt mooi’ als je met echt mooi jong en fris als een 18 jarige bedoelt. Maar dat geldt net zo goed voor mannen. Mannen en vrouwen zien er, als het goed is, op hun 50e uit alsof ze 50 jaar achter de rug hebben en daar is niets onaantrekkelijks aan wat mij betreft. Het zit hem meer in de verzorging en daar zitten enorme verschillen in. Kleding, sportiviteit, en vooral uitstraling en houding.
En vrouwen verzorgen zich gemiddeld gezien wel beter. Maar de verschillen zijn enorm inderdaad.
Dus de posts van alle mannen dit ... en alle of bijna alle vrouwen dat