Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
vrijdag 10 april 2020 om 08:15
Say what? Wel 20ers kunnen versieren, maar geen 40ers?Marana schreef: ↑10-04-2020 08:04Status? Nah... ik vind het altijd een beetje zielig overkomen. Maar dat is mijn vooroordeel, daar ben ik me van bewust. Van die mannen van middelbare leeftijd die hun best doen om jong en hip over te komen, maar die bij vrouwen van hun eigen leeftijd (tot 10 jaar jonger) geen enkele kans maken, en op jonge twintigers wel indruk maken.
Dat is echt de omgekeerde wereld!
vrijdag 10 april 2020 om 08:16
Nee, daar denk je niet over na. Maar je krijgt er wel mee te maken, dat is precies mijn punt.Spinnogwat schreef: ↑10-04-2020 08:05Ehh, volgens mij begin je een relatie vanuit liefde. Niet vanuit de gedachte: ik wil wel dat we nog tot op hoge leeftijd dezelfde dingen leuk vinden en doen. En ook niet: als jij ooit ziek of hulpbehoevend wordt dan hoef ik je niet meer.
vrijdag 10 april 2020 om 08:16
Zo waar.Spinnogwat schreef: ↑10-04-2020 08:05Ehh, volgens mij begin je een relatie vanuit liefde. Niet vanuit de gedachte: ik wil wel dat we nog tot op hoge leeftijd dezelfde dingen leuk vinden en doen. En ook niet: als jij ooit ziek of hulpbehoevend wordt dan hoef ik je niet meer.
Alsof het een zakelijke verbintenis is. Dan kom je iets halen. Verkeerde insteek voor een relatie.
vrijdag 10 april 2020 om 08:19
Ik had geen kinderen van haar leeftijd. Ik heb nog steeds jonge kinderen. De jongste zit nog steeds niet op school om je een beeld te geven.
vrijdag 10 april 2020 om 08:20
Hou jij jouw seksloze leven wel vol?
Of heb jij ook geluk?
(Ik denk als je TO serieus wil overtuigen, waar ik wel vanuit ga, dat heeft dit geblaas een averechtse werking)
vrijdag 10 april 2020 om 08:22
Waarom? In jouw belevingswereld is dat misschien ondenkbaar, maar het is helemaal niet zo raar.
Veel vrouwen die iets ouder zijn hebben geen zin meer in de fratsen van sommige mannen. Jonge meisjes zijn toch vaak beïnvloedbaarder en naïever.
Ik ken nog wel een praktijkvoorbeeld ook hoor. Het bestaat echt.
vrijdag 10 april 2020 om 08:22
Idd. Zoals ik al eerder schreef is die van mij 20 jaar ouder.Marnamai schreef: ↑10-04-2020 00:33Tuurlijk dat hij trouwens zegt dat hij geen probleem heeft met leeftijd.
Als hij radicaal zegt dat je te jong bent, ben je natuurlijk weg.
En hij heeft natuurlijk ook zin in een relatie.
Het zou voor mij toch logischer zijn als ook hij meer zou stil staan bij dat leeftijdsverschil.
Een man die dat doet zou bij mij beter en serieuzer overkomen dan een man die op date 1 al roept dat dat leeftijdsverschil hem niks doet én dat hij zeker en vast kinderen wil met jou.
Ondanks dat hij je nauwelijks kent, hij 50 is en hij al 4 kinderen heeft.
Hetzelfde gevoel had ik ergens ook over onze leeftijd. Maar hij hield de boot in eerste instantie heel erg af vanwege het leeftijdsverschil. Maar uiteindelijk kon hij niet meer om zijn gevoel heen en maakte hij de keuze om toch stappen te zetten.
Dat vond ik heel fijn, omdat het echt om mij als persoon is en niet om mij als jonge(re) meid.
Als hij meteen zo happig was geweest op ons leeftijdsverschil was ik zelf waarschijnlijk wel weggerend!
vrijdag 10 april 2020 om 08:23
Alleen al het idee dat vrouwen in de 50 er gemiddeld beter uitzien dan mannen in de 50. Mijn dag begon goed!Ab_Normaal schreef: ↑10-04-2020 08:20Hou jij jouw seksloze leven wel vol?
Of heb jij ook geluk?
(Ik denk als je TO serieus wil overtuigen, waar ik wel vanuit ga, dat heeft dit geblaas een averechtse werking)
vrijdag 10 april 2020 om 08:24
Dat zegt meer over jou dan over het mannelijk instinct. Het lijkt er soms niet op, maar er is een verschil tussen de mensen- en de dierenwereld.Bozo schreef: ↑09-04-2020 23:04Dat zou ik als man ook zeggen, duh.
Ik zal open kaart spelen. Als ik als man kans kreeg om meer kinderen te kunnen maken, en met (veel) jongere vrouwen, zou ik dat ook niet uit de wind slaan.
Dat is volgens mij gewoon mannelijk instinct. Zoveel mogelijk voortplanten met zoveel mogelijk vrouwen.
vrijdag 10 april 2020 om 08:24
Ja de kans is groot dat je er mee te maken krijgt. Daarom is volgens mij verliefdheid uitgevonden: in de beginperiode kijk je door 'nadelen' heen. Bovendien is het niet zeker dat je er mee te maken krijgt, en dan is het ook nog over tientallen jaren. Bij mij heeft dit niet meegespeeld voor de relatie (zoals ik het al zei heb ik het voor de beslissing voor een kind wel meegewogen).
En bij mij wegen praktische dingen inderdaad niet of nauwelijks mee. Ik word verschrikkelijk verliefd.. of niet.
vrijdag 10 april 2020 om 08:29
Als je op je 27e nog naïef bent staat dat los van leeftijd en zal je op je 47e ook nog wel naïef zijn.YagaBaba schreef: ↑10-04-2020 08:22Waarom? In jouw belevingswereld is dat misschien ondenkbaar, maar het is helemaal niet zo raar.
Veel vrouwen die iets ouder zijn hebben geen zin meer in de fratsen van sommige mannen. Jonge meisjes zijn toch vaak beïnvloedbaarder en naïever.
Ik ken nog wel een praktijkvoorbeeld ook hoor. Het bestaat echt.
To is geen 17.
Zelf geen ervaring mee, maar van wat ik hoor van andere mannen zijn vrouwen van rond de 50 vrij desperate en een hele gemakkelijke prooi (excusez le mot) voor mannen die gewoon een neukertje zoeken.
Mannen van mijn leeftijd zouden maar wat graag aandacht krijgen van 20ers, maar de meeste is dat simpelweg niet gegeven. Past niet bij ze.
Dus ik kan het echt niet plaatsen wat je nu zegt.
vrijdag 10 april 2020 om 08:31
Over 20 jaar is hij 70. Tegen die tijd is dat wrs de pensioengerechtigde leeftijd. Een rolstoel is dan naar alle waarschijnlijkheid niet aan de orde. Ik ken geen mensen van 70 die door leeftijd gekluisterd zijn aan een rolstoel. En met de huidige tandartszorg zullen de meeste mensen hun hele leven met hun gebit kunnen doen. Het doombeeld dat je schetst is zwaar overdreven.
Het leeftijdsverschil, generatieverschil, tweede leg, acceptatie van zijn kinderen, bij wie komt de zorg voor het gezamenlijke kind te liggen, accepteren dat je waarschijnlijk op reeds jonge leeftijd weduwe wordt. Dat zijn volgens mij de punten waar je echt over na moet denken.
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
vrijdag 10 april 2020 om 08:32
Ik heb nog geen reacties gelezen, dus sordy daarvoor!
Maar ik heb al enige tijd een relatie met een 23 jaar oudere man, met 2 lieve kindjes. We wonen nou 1 jaar samen.
Wij hebben geen last van het leeftijdsverschil. Hoe cliche het ook klinkt: als we bij elkaar zijn vergeten we het.
En ik denk als je een relatie aangaat met iemand die veel ouder/jonger is, dat dit ook het geval moet zijn. Je moet niet door hebben dat de ander zoveel jonger of ouder is.
Ook moet je je goed realiseren dat hij nou een maal ouder is. Hij zal eerder met pensioen gaan, misschien eerder ziek worden en overlijden. Praat er over hoe jullie dit zien in de toekomst, of jullie dit aan kunnen en op een lijn zitten.
Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als met mijn vriend, maar dat heeft niets met het leeftijdsverschil te maken, als het goed zit, zit het goed.
Maar ik heb al enige tijd een relatie met een 23 jaar oudere man, met 2 lieve kindjes. We wonen nou 1 jaar samen.
Wij hebben geen last van het leeftijdsverschil. Hoe cliche het ook klinkt: als we bij elkaar zijn vergeten we het.
En ik denk als je een relatie aangaat met iemand die veel ouder/jonger is, dat dit ook het geval moet zijn. Je moet niet door hebben dat de ander zoveel jonger of ouder is.
Ook moet je je goed realiseren dat hij nou een maal ouder is. Hij zal eerder met pensioen gaan, misschien eerder ziek worden en overlijden. Praat er over hoe jullie dit zien in de toekomst, of jullie dit aan kunnen en op een lijn zitten.
Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als met mijn vriend, maar dat heeft niets met het leeftijdsverschil te maken, als het goed zit, zit het goed.
vrijdag 10 april 2020 om 08:34
En je punt is? Dat iets cultureel bepaald is wil niet zeggen dat het ok is.
Sommige culturen vinden kind huwelijken heel normaal terwijl dat nogal verwerpelijk is
Dat jouw oude vader geen probleem was en gezond en vitaal is eerder uitzondering dan regel. Is geen vooroordeel, is gewoon in het dagelijks leven te zien.
vrijdag 10 april 2020 om 08:47
vrijdag 10 april 2020 om 09:01
Dat vraag ik me af. Zo moeilijk is dat niet, een twintiger versieren als veertiger.
Ik heb ervaring als single vrouw van rond de 40: ik had heel makkelijk met meerdere jonge twintigers het bed kunnen delen in die tijd. En zo bijzonder ben ik niet. Genoeg twintigers die een scharrel van dubbele leeftijd interessant vinden blijkbaar. Ik had er zelf geen interesse in, wat moest ik met een vent van 15-20 jaar jonger, wat zou hij mij nou kunnen brengen...
vrijdag 10 april 2020 om 09:02
Je hebt wel gelijk: veel mannen krijgen echt geen aandacht van zo'n jong ding. Maar er bestaan echt mannen die niet in aanmerking komen voor de veertigers die ze graag zouden willen hebben. Ze zien er prima uit, hebben alles voor elkaar, maar hebben eisen of wensen waar de dames niet aan willen voldoen. Of fratsen waar die dames geen zin in hebben.DS1971 schreef: ↑10-04-2020 08:29Als je op je 27e nog naïef bent staat dat los van leeftijd en zal je op je 47e ook nog wel naïef zijn.
To is geen 17.
Zelf geen ervaring mee, maar van wat ik hoor van andere mannen zijn vrouwen van rond de 50 vrij desperate en een hele gemakkelijke prooi (excusez le mot) voor mannen die gewoon een neukertje zoeken.
Die vrouwen zullen er ook zeker zijn.
Mannen van mijn leeftijd zouden maar wat graag aandacht krijgen van 20ers, maar de meeste is dat simpelweg niet gegeven. Past niet bij ze.
Om te neuken ja. Maar voor een relatie? Maar misschien geven veel mannen alleen om seks. Zou kunnen.
Dus ik kan het echt niet plaatsen wat je nu zegt.
Maar goed, ze zien er best goed uit, dus ze komen wel in aanmerking voor een jonger exemplaar, dat nog een beetje kneedbaar is. Geloof mij, die mannen bestaan.
vrijdag 10 april 2020 om 09:07
YagaBaba schreef: ↑10-04-2020 09:02Maar er bestaan echt mannen die niet in aanmerking komen voor de veertigers die ze graag zouden willen hebben. Ze zien er prima uit, hebben alles voor elkaar, maar hebben eisen of wensen waar de dames niet aan willen voldoen. Of fratsen waar die dames geen zin in hebben.
Maar goed, ze zien er best goed uit, dus ze komen wel in aanmerking voor een jonger exemplaar, dat nog een beetje kneedbaar is. Geloof mij, die mannen bestaan.
Inderdaad, die mannen bedoel ik dus, en ik ken ze ook
vrijdag 10 april 2020 om 09:12
Als ze 27 zijn wel ja.justagirly schreef: ↑10-04-2020 08:47Haar idee/mening mag ze hebben, de meeste vrouwen zijn sowieso beter aan te zien dan de mannen dus ik snap haar wel.
vrijdag 10 april 2020 om 09:14
Iemand voor de seks hosselen is wat anders dan een relatie.Marana schreef: ↑10-04-2020 09:01Dat vraag ik me af. Zo moeilijk is dat niet, een twintiger versieren als veertiger.
Ik heb ervaring als single vrouw van rond de 40: ik had heel makkelijk met meerdere jonge twintigers het bed kunnen delen in die tijd. En zo bijzonder ben ik niet. Genoeg twintigers die een scharrel van dubbele leeftijd interessant vinden blijkbaar. Ik had er zelf geen interesse in, wat moest ik met een vent van 15-20 jaar jonger, wat zou hij mij nou kunnen brengen...
Dat hoef ik toch niet uit te leggen mag ik hopen?
vrijdag 10 april 2020 om 09:16
Er zit iets heel naars in bovenstaande posting. Alsof een oudere man/vrouw geen relatie kan hebben met een jongere man/vrouw..ja neuken is prima maar verder niets...aldus je eigen man. Een relatie met leeftijdsverschil gaat dus altijd om status of uiterlijk vertoon en je kunt geestelijk geen gelijke zijn van elkaar?mafalda schreef: ↑10-04-2020 07:56Ik heb maar een paar reacties gelezen maar mijn ongezouten mening is dat ik het leeftijd verschil vreselijk vind.
Voorop gesteld dat ik het niet begrijp waarom een man van 50 op een zo jonge vrouw valt behalve status en zijn ego. En dan nog het egoïsme dqt hij best nog kinderen wil.
Serieus mijn man is 52 en ziet er voor zijn. Leeftijd goed uit, maar hij moet er niet aan denken om met zo een jonge blom op de bank te zitten. Voor wat seks zou hij het wel prima vinden.
Verder heb ik slechte ervaringen in mijn omgeving met jongere vrouwen en oudere mannen.
Heb 3 vriendinnen die op jouw leeftijd een oudere man troffen getrouwd zijn kinderen hebben gekregen en alle 3 zijn ze nu gescheiden.
Op een gegeven moment ben jij een veertiger in de kracht van je leven misschien zijn je kinderen dan wat zelfstandiger en kan je weer wat leuke dingen voor jezelf doen alleen jammer van die bejaarde thuis op de bank.
Nee ik zou er nooit aan beginnen.
Ja, jij hebt in je omgeving 3 voorbeelden die jouw argumenten bekrachtigen maar dat zijn toch geen blauwdrukken voor alle relaties waarin leeftijdsverschil een rol speelt?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vrijdag 10 april 2020 om 09:17
Het is een groot leeftijdsverschil. Het is heel romantisch om te denken dat leeftijd er niet toe doet, maar erg naïef. Op de lange termijn kunnen daar zeker problemen door ontstaan. Vooral samen nog kinderen krijgen, lijkt je dat echt een goed idee? Er zijn wat onderzoeken die uitwijzen dat op oudere leeftijd vader worden, negatieve gevolgen heeft voor de kinderen. Grotere kans op psychische problemen bijvoorbeeld.
door het verouderingsproces neemt het aantal genetische mutaties dat de vaders doorgeven via hun sperma toe. Als een man 40 is hebben zijn zaadcellen al 660 celdelingen ondergaan; als hij 50 is, zijn dat er 800. En hoe meer celdelingen, hoe groter de kans op genetische mutaties