Oudere man
donderdag 9 april 2020 om 19:35
Dag allemaal,
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.
Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.
Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.
Alvast bedankt!
dinsdag 14 april 2020 om 17:57
Mijn man en ik schelen 10-11 jaar maar dat is nog wel een groot verschil met jullie leeftijdsverschil. Ik was nog heel jong en merkte niet veel van het leeftijdsverschil. Nu helemaal niet eigenlijk. Echter vind ik jullie verschil echt enorm.. Je geeft aan dat jullie veel leuke dingen doen, maar dat is nu leuk en dat kost geld. Er is dan wel sprake van dat het allemaal kan. Maar stel dat het geld er niet is? Stel dat er gezondheidsproblemen voortkomen? Stel jij wilt nog heel veel dingen doen maar hij kan dat niet? Even eerlijk, natuurlijk kan dat bij iedereen gebeuren alleen het risico is nu wel enorm. Je weet niet wat de toekomst brengt, nooit niet. Maar je bent echt nog jong. En je moet je afvragen wat je met je eigen leven wilt? Als ik over mijn leven nadenk, had ik achteraf niet zo jong met hem moeten gaan. Dat weet mijn man ook. We zijn daarin heel open. Maar probeer je wel in te denken hoe is het over een aantal jaren.
Overigens kan ik ook delen dat mijn ouders ook 10 jaar schelen en ze merken nu wel verschil. Mijn vader vind heel veel dingen nu wel prima terwijl mijn moeder 10 jaar jonger, nog heel veel dingen wilt doen. Reizen en bepaalde landen opzoeken. En mijn vader ziet er super fit uit, altijd geweest. Eet gezond en beweegt veel maar inmiddels krijgt hij ook lichamelijke klachten en pijntjes.
Overigens kan ik ook delen dat mijn ouders ook 10 jaar schelen en ze merken nu wel verschil. Mijn vader vind heel veel dingen nu wel prima terwijl mijn moeder 10 jaar jonger, nog heel veel dingen wilt doen. Reizen en bepaalde landen opzoeken. En mijn vader ziet er super fit uit, altijd geweest. Eet gezond en beweegt veel maar inmiddels krijgt hij ook lichamelijke klachten en pijntjes.
dinsdag 14 april 2020 om 17:59
Het is een knappe, intelligente, rijke en succesvolle man. Heb jij je nooit afgevraagd waarom al die vrouwen, die nota bene kinderen met hem hebben, bij hem weggegaan zijn? En waarom vertrok vrouw nummer 3?Stassie12 schreef: ↑14-04-2020 17:02Hoezo is het niet gebaseerd op gelijkwaardigheid omdat hij vermogend is, 4 kinderen heeft, een twee scheidingen achter de rug heeft. Mijn vriend heeft genoeg keuze, of het allemaal goeie keuzes zijn dat is een tweede vraag. Maar hij kan echt genoeg vrouwen krijgen als hij dat wil. Jij denkt volgens mij dat hij uit een Bentley stapte en mij aansprak om indruk op mij te maken. Nou ik moet je geruststellen dat is niet gebeurd. Mijn vriend ziet er goed uit het is nette, wel beschaafde zaken man die de hele wereld reist. Die komt genoeg mooie vrouwen tegen daarvoor hoeft hij echt niet moeite te doen om mij aan hem te laten binden. Hou toch op zeg alsof hij mij moet overhalen als een klein kind om een relatie met hem aan te gaan.
Een vriend van mij is ook zo'n rusteloze man. Drie keer gescheiden, en slechts één daarvan was zijn eigen keuze. De andere twee verlieten hem omdat ze niet konden omgaan met zijn egocentrische, rusteloze gedrag. Hij was (en is nog steeds) emotioneel bijzonder onvolwassen.
Toen ik halverwege de 20 was, vond ik hem geweldig. Hij had de hele wereld gezien, want hij was BWK op een Boeing 747. Deed precies waar hij zin in had, was onconventioneel, gewaagd en grappig.
Grappig is hij nog steeds trouwens, buitengewoon scherp en gevat.
Maar pas toen ik zelf kinderen had en ouder werd ging ik zien wat zijn gedrag betekend had voor zijn ex vrouwen en zijn kinderen. Ontdekte ik dat wat ik hield voor vrijgevochtendheid en onconventionaliteid vooral neer kwam op egocentrisme en onvolwassenheid.
Omdat ik zelf emotioneel nog niet helemaal volwassen was, zag ik dat toen echt niet. Ik vond dat wij elkaar zo goed begrepen. Nu denk ik dat hij op zijn 43e de emotionele volwassenheid had van een 23 jarige, zelfde niveau als ik destijds dus.
Was ik zo dom ? Zeker niet. Maar wel heel jong, en zeker te jong om in te zien wat voor man dit werkelijk was.
We zijn nog steeds bevriend, al hebben we nauwelijks nog contact.
anoniem_220327 wijzigde dit bericht op 14-04-2020 18:03
0.04% gewijzigd
dinsdag 14 april 2020 om 18:06
Wel onder de gordel. Bijzonder pijnlijke opmerking vind ik het. En je weet niet of het waar is. Ik had ook zo'n oud vriendje ooit, en ik heb een geweldige, buitengewoon betrouwbare en betrokken vader. Nog steeds gelukkig getrouwd met mijn moeder.
dinsdag 14 april 2020 om 18:13
Het een sluit het ander niet uit. Zo zwart wit is het leven nooit. Maar het is wel onderzocht. En meisjes die hun vader jong verliezen of geen vaderfiguur hadden kiezen vaker voor een (ouder) vaderfiguur. En het heeft wel meer gevolgen overigens.
dinsdag 14 april 2020 om 18:15
Ja het is echt waar. Mijn vriend is psychotherapeut en ik lees die (studie)boeken (en onderzoeken) soms. Meisjes die opgroeien zonder vader worden ook vaker tienermoeder, hebben vaker onveilige seks en meer bedpartners etc. Oudere mannen stond er ook tussen.
dinsdag 14 april 2020 om 18:19
Ik zou toch graag een bron daarvan zien.
Maar goed, toen ik las dat to dit had geschreven dacht ik meteen er zal toch niemand zijn die dit tegen haar gebruikt? Helaas.
Ik vind dat buitengewoon jammer. Dat als je op persoonlijke vragen eerlijk antwoord geeft dat anderen dat als ammunitie zien.
Want eigenlijk zeg je ermee zie je wel, jij mankeert iets en daarom heb je nu deze keuze gemaakt.
dinsdag 14 april 2020 om 18:20
Dat geloof ik wel, maar dat wil niet zeggen dat het omgekeerde ook geldt: dat vrouwen met oudere mannen vaak geen vaderfiguur hebben.
dinsdag 14 april 2020 om 18:22
Ik denk dat jij het al aanval ziet, mede doordat meds het schreef. Het was ook het eerste wat ik dacht. Een psycholoog had het ook opgemerkt hoor.DS1971 schreef: ↑14-04-2020 18:19Ik zou toch graag een bron daarvan zien.
Maar goed, toen ik las dat to dit had geschreven dacht ik meteen er zal toch niemand zijn die dit tegen haar gebruikt? Helaas.
Ik vind dat buitengewoon jammer. Dat als je op persoonlijke vragen eerlijk antwoord geeft dat anderen dat als ammunitie zien.
Want eigenlijk zeg je ermee zie je wel, jij mankeert iets en daarom heb je nu deze keuze gemaakt.
dinsdag 14 april 2020 om 18:25
dinsdag 14 april 2020 om 18:31
Meds is ook niet heel subtiel.
dinsdag 14 april 2020 om 18:31
Thank you! Ik mankeer helemaal niks!
DS1971 schreef: ↑14-04-2020 18:19Ik zou toch graag een bron daarvan zien.
dinsdag 14 april 2020 om 18:34
Het gaat er natuurlijk niet om dat je het denkt.
En dat s-meds het schrijft maakt het echt niet anders, al is het wel typerend dat juist zij het weer is, aangezien ze in mijn ogen alleen maar bezig is met het verstoren.
dinsdag 14 april 2020 om 18:40
Dat klopt ongetwijfeld. Maar persoonlijk vind ik het wel heel hard om dat hier zo te gebruiken. Zelfs als je gelijk hebt. Het gaat haar ook echt de ogen niet openen.