Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
S-Meds schreef:
14-04-2020 18:38
het is natuurlijk wel gewoon een feit dat de ervaringen uit je jeugd altijd doorwerken in je liefdesrelaties. En het is een cliche, maar niet voor niets, vrouwen die opgroeien zonder vader vallen eerder voor oudere mannen
Ik denk dat je empathisch vermogen mist als je niet door hebt dat zo’n opmerking pijnlijk kan zijn. Icm dat het niets toevoegt kun je het dan beter bij denken laten.
S-Meds schreef:
14-04-2020 18:39
onder de gordel is een opmerking op de persoon en niet op de inhoud, dat was mijn opmerking over die vader totaal niet.
Euh, hij is wel op de persoon (jouw vader is vroeg overleden) en het voegt inhoudelijk m.i. niets toe.
Stassie12 schreef:
14-04-2020 16:39
S-meds ik begrijp je. Ik weet dat een oudere mannen lichamelijke veranderingen ondergaan naarmate zij ouder worden. En ja hoor weer komt er een maar.. Dat is bij mijn vriend (nog) niet aan de orde. Echt niet. Die heeft nog vol bos met haar nu al helemaal want hij kan niet naar de kapper ik vind het wel leuk bij hem staan :). Maar ik begrijp wat je bedoeld maar op dit moment sorry ik vind hem erg sexy en ontzettend knap :). Hij ziet er goed uit en al was het zo dat hij nu kaal werd bij wijze van vind ik hem nog steeds een aantrekkelijke man.

Het mooie is van het leven is dat bij mensen als vrucht het geslacht nog niet bepaald is, en dat als je ouder wordt je alweer op elkaar gaat lijken. Mannen krijgen borsten en vrouwen krijgen een baard en een snor

:flirting:
YagaBaba schreef:
14-04-2020 18:40
Dat klopt ongetwijfeld. Maar persoonlijk vind ik het wel heel hard om dat hier zo te gebruiken. Zelfs als je gelijk hebt. Het gaat haar ook echt de ogen niet openen.
Die blijven toch al in dezelfde stand
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
14-04-2020 18:49
Het mooie is van het leven is dat bij mensen als vrucht het geslacht nog niet bepaald is, en dat als je ouder wordt je alweer op elkaar gaat lijken. Mannen krijgen borsten en vrouwen krijgen een baard en een snor

:flirting:
Onzin, vanaf er een vrucht of zygote is, is het geslacht bepaald.
DS1971 schreef:
14-04-2020 18:45
Ik denk dat je empathisch vermogen mist als je niet door hebt dat zo’n opmerking pijnlijk kan zijn. Icm dat het niets toevoegt kun je het dan beter bij denken laten.
Als je leest wat er staat en niet vanalles zelf erbij denkt, is het niet aanvallend. Maw het zijn jouw eigen gedachten die die opmerking voor jou op de man maken. En jammer genoeg bij TO ook.
YagaBaba schreef:
14-04-2020 18:40
Dat klopt ongetwijfeld. Maar persoonlijk vind ik het wel heel hard om dat hier zo te gebruiken. Zelfs als je gelijk hebt. Het gaat haar ook echt de ogen niet openen.
Ik gebruik niks, ik stel haar een vraag.
zurimat schreef:
14-04-2020 18:53
Uiteraard, al bij de bevruchting, ik bedoelde ook zichtbaar. Excusé.
Het is natuurlijk al meteen bepaald
DS1971 schreef:
14-04-2020 18:48
Euh, hij is wel op de persoon (jouw vader is vroeg overleden) en het voegt inhoudelijk m.i. niets toe.
Mwha, het voegt wel iets toe vind ik. Ik vond hem ook wel hard en ik wou de opmerking niet maken, omdat het voor hun relatie niet echt uitmaakt. De informatie op zich. Maar ze weet dus wel hoe erg het is vroeg je vader te verliezen. En ja, dat is wel heel hard om te benoemen. Maar dat vind ik dus wel iets om bij stil te staan. Want de kans is statisch gezien een stuk groter dat hun kindje daar ook doorheen zal moeten op jonge leeftijd.
zurimat schreef:
14-04-2020 18:53
eh ja. XX en XY

Let op: in de X zit je immuunsysteem, daarom zijn wij beter opgewassen tegen virusinfecties en worden we ook ouder
Sjulia schreef:
14-04-2020 18:57
Mwha, het voegt wel iets toe vind ik. Ik vond hem ook wel hard en ik wou de opmerking niet maken, omdat het voor hun relatie niet echt uitmaakt. De informatie op zich. Maar ze weet dus wel hoe erg het is vroeg je vader te verliezen. En ja, dat is wel heel hard om te benoemen. Maar dat vind ik dus wel iets om bij stil te staan. Want de kans is statisch gezien een stuk groter dat hun kindje daar ook doorheen zal moeten op jonge leeftijd.
natuurlijk moet je daar bij stilstaan. Maar dat geldt voor iedereen, jouw jeugd bepaalt voor een heel groot deel je relatie. Als je je daar niet bewust van bent loop je steeds tegen dezelfde problemen aan. En ja, vrouwen hebben echt de neiging om een partner te kiezen die op hun vader lijkt en of die vader aan- of afwezig was en of de band goed of slecht was is heel bepalend.
DS1971 schreef:
14-04-2020 18:19
Ik zou toch graag een bron daarvan zien.

Maar goed, toen ik las dat to dit had geschreven dacht ik meteen er zal toch niemand zijn die dit tegen haar gebruikt? Helaas.

Ik vind dat buitengewoon jammer. Dat als je op persoonlijke vragen eerlijk antwoord geeft dat anderen dat als ammunitie zien.

Want eigenlijk zeg je ermee zie je wel, jij mankeert iets en daarom heb je nu deze keuze gemaakt.
Ik stelde de vraag om de overwegingen van TO beter te kunnen begrijpen.
S-Meds schreef:
14-04-2020 18:59
natuurlijk moet je daar bij stilstaan. Maar dat geldt voor iedereen, jouw jeugd bepaalt voor een heel groot deel je relatie. Als je je daar niet bewust van bent loop je steeds tegen dezelfde problemen aan. En ja, vrouwen hebben echt de neiging om een partner te kiezen die op hun vader lijkt en of die vader aan- of afwezig was en of de band goed of slecht was is heel bepalend.
Ik denk dat het iedereen goed zou doen om er mee bezig te gaan, jawel. Maar op het moment dat je al met een roze bril rondloopt kan je die kern echt niet bereiken. Dat is meer iets wat je pas kan beseffen als je relatie al voorbij is, met behulp van een therapeut. Je komt daar niet zomaar. Als je daar nooit eerder verdiept in bent geweest.
Nu ik dit weet denk ik: misschien kan TO inderdaad niet bij een man van haar eigen leeftijd vinden wat zij zoekt in een man.
[edit] En dan bedoel ik een zekere levenservaring.
valentinamaria schreef:
14-04-2020 15:02
Het is echt verbijsterend hoeveel jongere mannen op oudere vrouwen vallen. Het omslagpunt ligt rond je 40e, dan krijg je ineens veel meer aandacht van jongere mannen dan van oudere. Is best een aparte gewaarwording.
Voor de neuk, ja. Omdat ze denken / hopen dat ze met oudere vrouwen dingen kunnen beleven waar jonge vrouwen ( nog ) niet aan durven denken of die ze niet kennen laat staan kunnen.
Maar of ze over straat willen met een 20 jaar oudere vrouw aan hun arm ? Ik denk dat dat er maar heel weinig zijn, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Stassie12 schreef:
10-04-2020 17:26
Sorry ik vind dat alweer te oud. En dan moet ik ook maar alweer het geluk hebben dat ik een partner heb die rond die tijd die ook kinderen wil. Je kan dat allemaal niet plannen. En met mijn vriend heb ik geen garanties maar voor nu klikt het. En als blijkt na 1 jaar dat het goed gaat wil ik er wel voor gaan als ons relatie stabiel is.
Dit!
(nadat ik vertelde dat het je ook een kind kunt krijgen als je ouder bent dan 30)
TO heeft er nu een aan de haak geslagen die een kind wil maken binnen een jaar.
Een geschiktere partner vinden is tijdverlies.
anoniem_393038 wijzigde dit bericht op 14-04-2020 19:31
15.18% gewijzigd
S-Meds schreef:
14-04-2020 15:45
mannen van 50 hebben geen atletisch figuur, of ze zijn bodybuilders maar ook dan is het vergane glorie
Ze krijgen vel over hun knieën en van die rimpelige billetjes.
blijfgewoonbianca schreef:
14-04-2020 19:26
Voor de neuk, ja. Omdat ze denken / hopen dat ze met oudere vrouwen dingen kunnen beleven waar jonge vrouwen ( nog ) niet aan durven denken of die ze niet kennen laat staan kunnen.
Maar of ze over straat willen met een 20 jaar oudere vrouw aan hun arm ? Ik denk dat dat er maar heel weinig zijn, hoor.
Niks van gemerkt nog. Maar 20 jaar jonger vind ik niks. Die willen continu video bellen.
wij slapen nooit.
DS1971 schreef:
14-04-2020 18:34
Het gaat er natuurlijk niet om dat je het denkt.

En dat s-meds het schrijft maakt het echt niet anders, al is het wel typerend dat juist zij het weer is, aangezien ze in mijn ogen alleen maar bezig is met het verstoren.
Dat je anti-Meds bent hoef je niet elke drie kwartier te benoemen, hoor. Het maakt je posts nog onsympathieker. En het wordt rete irritant ook.
14-04-2020 19:28
en ze doen uren over een plas
valentinamaria schreef:
14-04-2020 19:30
. Die willen continu video bellen.
:rofl:
14-04-2020 19:28
[https://previews.123rf.com/images/ljupc ... en-naa.jpg
14-04-2020 19:42
Dat je anti-Meds bent hoef je niet elke drie kwartier te benoemen, hoor. Het maakt je posts nog onsympathieker. En het wordt rete irritant ook.
ik hou wel van die aandacht
Het is het stereotiepe beeld: mannen vallen op jonge vrouwen en vrouwen op oudere mannen. Een nieuwe studie bewijst dat dit een stuk complexer ligt dan we denken.

Het verschil tussen mannen en vrouwen is namelijk niet dat mannen zich alleen seksueel aangetrokken voelen tot jonge exemplaren. Het verschil zit 'm erin dat mannen een veel bredere leeftijdsomvang hanteren dan vrouwen: ze vallen niet alleen op jongere vrouwen, maar óók op oudere. Dat blijkt uit een studie van de Finse Åbo Akademi University.

Terwijl vrouwen alleen naar mannen kijken van ongeveer dezelfde leeftijd en meestal ietsjes ouder, zijn mannen veel minder kieskeurig, blijkt uit de studie onder 2.655 deelnemers. Mannen met een gemiddelde leeftijd van 37 overwegen een sekspartner die tussen de 21 en 49 jaar is. Bij vrouwen met een gemiddelde leeftijd van 35 is dat tussen de 27 en 46 jaar.

Eigen leeftijd

Hoewel mannen seks met jonge vrouwen niet uitsluiten, blijkt uit het onderzoek dat veel mannen toch vooral seks hebben met vrouwen van ongeveer hun eigen leeftijd. Bij mannen van gemiddeld 37 zijn de seksuele partners tussen de 31 en 36 jaar. De bedpartners van vrouwen rond de 35 zijn tussen de 33 en 37 jaar.

Volgens de onderzoekers is de voorkeur van mannen voor jongere vrouwen evolutionair te verklaren. Door natuurlijke selectie sluiten mannen vruchtbare vrouwen niet uit, ook niet als ze zelf ouder worden. Maar doordat vrouwen kieskeuriger zijn, kunnen veel oudere mannen geen jonge, vruchtbare vrouw vinden. Zij kunnen oudere vrouwen daarom niet helemaal uitsluiten als bedpartner.

Jongste leeftijd

Uit het onderzoek blijkt ook dat bij mannen de jongste leeftijd die een vrouwelijke bedpartner mag hebben hetzelfde blijft naarmate de man ouder wordt. Met andere woorden: een 40-jarige man zou een seksuele relatie met een 21-jarige vrouw overwegen. Maar een 50-jarige of 60-jarige man óók
.
Jij schreef zonet dat mijn vriend mij beloofd heeft een kind met mij te willen krijgen over 1 jaar dat is niet waar. Ik leg het nog een keer uit want je haalt mijn kinderwens en wat mijn vriend tegen mij zei door elkaar.

Na onze eerste ontmoeting heeft het een tijdje geduurd voordat mijn vriend en ik op date gingen. De weken voor onze eerste date dan app je met elkaar en leer je elkaar al een beetje kennen. Bij de eerste date wilde ik hem toch even duidelijk maken dat ons leeftijdsverschil best wel een dingetje was. Ik heb ook aan hem gevraagd of hij mij niet te jong vond hij zei” Nee, Ik vind jou niet te jong voor mij, ik denk dat ik eerder te oud ben voor jou.” Nou we hebben daar allebei even lacherig over gedaan, maar daarna zei hij wel dat hij normaal gesproken een vrouw heeft tussen de 32 en 45 niet ouder. Ik heb daarna gezegd: “nou ik ben 27 en ben nog jong stel dat wij een relatie hebben sta jij ooit nog open om nog een kind te nemen? Ik heb namelijk wel een kinderwens en wil graag 1 kind. Zijn antwoord hierop was: “Stel ik zou een relatie hebben met jou of met een dame van jou leeftijd of ouder, dan sta ik ervoor open om nog een kind te krijgen. Ik heb 4 kinderen en ik zou graag er nog 1 willen krijgen. Dus als mijn toekomstige partner een kinderwens heeft sta ik er voor open, alleen als de relatie stabiel genoeg is en we tenminste 1 jaar of meer samen zijn. “

@Hannaa45 Jij gaat er meteen vanuit dat ik na die date dacht: YES! Ik heb de vader van mijn kind gevonden.🤨 Maar dat is niet waar als hij toen had gezegd ik heb geen kinderwens dan was het voor mij op dat moment geen probleem geweest. Want ik stond er anders in dan nu. Ik had nog geen gevoelens voor mijn vriend. Daarnaast had ik het voor mijzelf al uitgesloten dat dit niet ging werken. Maar omdat ik hem een leuke man vond en de date erg gezellig was dacht ik we kunnen alsnog contact houden voor de gezelligheid niets meer.

P.S. Eigenlijk stelde ik die vraag om hem even aan het denken te zetten en waarom hij met mij wilde daten. Onze eerste date was 1 maand na onze eerste ontmoeting.

hannaa45 schreef:
14-04-2020 19:27
Dit!
(nadat ik vertelde dat het je ook een kind kunt krijgen als je ouder bent dan 30)
TO heeft er nu een aan de haak geslagen die een kind wil maken binnen een jaar.
Een geschiktere partner vinden is tijdverlies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven