Over na 8 jaar?

27-02-2011 08:47 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag, totaal onverwachts zegt ze. Ik ben er helemaal klaar mee, het gevoel is weg, na ruim 8 jaar relatie waarvan 5 jaar samenwonen. Ik pak mijn spullen en ben naar mijn ouders. En zo geschiedde.

Het ontbreekt haar aan de liefde in de relatie, al tijden zegt ze. We zijn beste maatjes, doen alles voor mekaar en ik maak haar gelukkig, maar ze mist iets. Wat weet ze zelf niet. Een aantal weken geleden boekten we nog op haar initiatief een vakantie. Tsja. Vervolgens komt ze de rest van de week langs om in ons huis te zijn, daar voelt ze zich thuis. Ook het feit dat ik er ben, dat deert haar niet, dat vind ze enkel fijn. Ook mist ze me, het lichamelijke. Over de toekomst en gevolgen heeft ze niet nagedacht, bewust niet... Een dezer dagen wil ze definitief knopen doorhakken, het huis dat moet worden verkocht etc. Ze wil ook hier weer komen wonen onder het mom van vriendschappelijk.. Wat nu?
Dat is ook mijn insteek. Ik wil er hoe dan ook sterker uitkomen als haar en dat gaat ook lukken. En wat de toekomst zal brengen, is nog maar de vraag. Maar ik zorg ervoor dat mijn eigen toekomst er zeer zonnig uit zal zien. Ik zal nog wel dipjes hebben, maar daar komen we wel overheen.

Ik ben wel bang dat de situatie thuis uit de hand loopt, dus ga daarom gewoon mijn eigen gang, maar ik ben te eigenwijs om uit mijn huis te gaan. Ze dient zelf de consequenties te dragen. Vorige week zag ik dit nog niet in, dacht alleen maar aan haar en niet aan mezelf. En dat is nu omgekeerd.. Ik op plek 1.
Nogmaals, succes en sterkte voor jullie allebei, en blijf schrijven!
Nou, de confrontatie heeft plaatsgevonden.

Ik ben boos op de geworden dat ze loog tegen me. Dit was niet haar eigen plan maar dat van een vriendin geweest, die zei: lieg er maar over, het gaat nu net goed met hem en anders kwets je hem maar allleen..

Er is niks gebeurt tussen hun, althans dat zei ze tot driemaal toe eerlijk. Ze heeft een heerlijk weekend gehad, ver van huis en haar omgeving, dus alle vrijheid en nergens aan hoeven denken.

Vervolgens is ze in de slachtofferrol gekropen door te zeggen dat ze mij geen verantwoording schuldig is, ik haar haar vrijheid moet geven en het niet normaal was dat ik haar had gebeld. Het gevoel van beste maatjes was voor haar ook weg op dat moment, maar dat zou weer geleidelijk aan terug moeten komen, zodat we het met dezelfde insteek " als beste maatjes samenwonen en het huis verkopen/ mekaar uitkopen" kunnen afsluiten.

Ik baal van mezelf dat ik juist op dat moment mijn gevoel sterker was dan mijn verstand. Ik ben wel boos geworden, daar schrok ze erg van en barstte in tranen uit, omdat ze dat niet gewend is.

De bal ligt nu bij haar. Ik ga mijn normale gangetje en pak mijn leven weer op. Als ze niet mee wil werken aan een gemoedelijke afloop, dan niet. Ik besef nu hoe egoïstisch en geen respectloos tegen me is. Ze doet het op haar manier en hoe het haar uitkomt.
Goed dat je je dat realiseert, dat ze dingen doet zoals het haar uit komt. En weet je dat is vrij normaal na het beeindigen van een relatie. Dat is ook de reden waarom samen blijven wonen gedoemd is te mislukken.

Zij zal jou trouwens ook echt niet vertellen over wilde nachten die zij beleeft. Of ze nu wel of niet de waarheid spreekt, dat maakt eigenlijk niets meer uit.

Boos worden omdat zij gelogen heeft mag best hoor. Ik word ook kwaad als iemand tegen me liegt. Wat anderen bedoelen met sterk zijn, is jezelf een beetje onder controle houden qua emoties.
baszz ik ben hier nw en heb niet alle reacties gelezen maar samenwonen als beste maatjes??als je eerst een stel was??

gaat 9 v/d 10 keer niet werken.

dit is natuurlijk erg makkelijk voor beide partijen.

het koophuis,blijft het koophuis.(schulden!).

Een vriendin die liegt om jou zogenaamd niet te kwetsen,klopt al helemaal niet.

Door niet eerlijk te zijn,kwetst je jou veel harder en laat allerlij twijfels achter van welles,nietes.

Ik zou knopen doorhakken, het huis verkopen en ieder zn eigen weg gaan.

Geloof me eventueel als "vriendjes"bij elkaar blijven heeft geen zin, zeker voor jou niet,het doet veel te zeer en het vertrouwen is verdwenen.

Dat een relatie "over" kan zijn qua gevoelens van je vriendin,tja

dat is gewoon heel goed mogelijk,misschien liep ze er al een aantal jaren mee en had toen het lef niet om op te stappen.

kwam die ex weer tegen,praatte daar wel mee en zo ging het balletje rollen misschien. Het had ook andersom kunnen gebeuren

denk daar eens aan,hoe zou jij het dan aangepakt hebben..

afijn veel succes in iedergeval.
Goede raad van Johnny Cake!

En bassz, ik proef nog steeds uit je reacties dat het nog 'goed' kan komen. Ik hoop dat je dat los kunt laten. Des te eerder kun je écht verder met je leven.

Je schrijft een paar keer dat je op nr. 1 staat, maar wie probeer je nu te overtuigen?

Het is duidelijk dat je van haar houdt, maar zij blijkbaar niet meer van jou, niet meer op die manier. Misschien dat jullie ooit nog vrienden kunnen worden. Na een jaar of wat. In de tussentijd moet je je bezig houden met jezelf. En niet over wat zij allemaal voelt en dat ze misschien wel twijfelt over haar beslissingen. Ze weet dondersgoed wat ze doet, maar ze vindt het waarschijnlijk toch moeilijk. Aan de ene kant wil ze jou niet kwetsen, aan de andere kant wil ze verder met haar eigen leven, zónder jouw. En vanuit jouw point of view gaat dat niet samen. En toch is het zo.

Sterkte in ieder geval. Het kan even duren en het gaat (nog meer) pijn doen, maar what doesn't kill you makes you stronger.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Thanks voor de wijze woorden weer van jullie.

Knopen doorhakken gaat zeker gebeuren. Morgenavond hebben we gesprek met de financieel adviseur over hoe en wat.

Weetje wat het is, vrijdag had ik het gevoel dat het echt goed ging komen dat samenwonen etc. Het was weer als "normaal" we lachten samen etc. maar wel met de wetenschap dat het over was voor ons. Dat besef was er ook bij mij. En dan liegt ze tegen me. Dat kan gewoon niet. En vervolgens is zij nu boos op mij.... De omgekeerde wereld. Ze wil haar verantwoording en de consequenties niet dragen, en dat stoort me ook erg...
quote:bassz schreef op 08 maart 2011 @ 08:47:

" als beste maatjes samenwonen en het huis verkopen/ mekaar uitkopen" kunnen afsluiten.

.

Pas je wel een beetje op, een huis verkopen als je uit

elkaar gaat is errug zakelijk en met hele grote gevolgen als

het mis gaat.

Laat bij iedere stap die je doet heeel even iemand meekijken.

Je zal niet de eerste zijn die door het "beste maatje"

financieel in de problemen wordt gebracht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:bassz schreef op 08 maart 2011 @ 09:47:

Ze wil haar verantwoording en de consequenties niet dragen, en dat stoort me ook erg...bassz, je ex liegt misschien tegen jou, maar jij liegt bovenal tegen jezelf.
Wat mij stoort is dat jij haar verantwoording vraagt af te leggen over haar doen en laten, het gaat je niks aan, het is UIT!

Daarbij vertel je de smoes dat je om half7 smorgens onderweg naar je ouders was en gelijk hebt gekeken (omdat het op de zelfde route is) haar auto ergens geparkeerd stond, waren je ouders zeker wel blij mee dat je zo vroeg al op hun stoep stond.

Je gedraagd je als een bezitterige stalker kap daar mee.
Sjongejonge.. je noemt hem een stalker. Als het dan uit is en zij haar koffers had gepakt en naar haar ouders ging ..waarom in vredesnaam moest zij weer terugkeren...

ik vind het best verwarrend hoe zij doet..uit is uit toch..waarom is ze dan niet eerlijk over die ex....waarom moet ze eerst moeilijk doen om door TO gebeld te worden en dan ook nog zeggen dat ze iets van haarzelf zou laten weten ( wat dus niet is gebeurd )

Maar TO heeft gewoon nog hoop...en hij "moet" haar loslaten..

maar om hem nu een stalker te noemen gaat een beetje te ver....
Nee, ik achtte me niet een stalker. Moet ik dan bewust een omweg gaan rijden om bij mijn ouders te komen?

Hoe het ook zij, ik heb nagedacht, goed nagedacht, hoe ze tegen me doet nu, accepteer ik sowieso niet. En ben er echt klaar mee.. De knop is nu eindelijk omgedraaid. Ik kies nu voor mezelf. No more hoop of wat dan ook. En al komt ze terug met hangende pootjes, ze mag wegblijven van me. Zoals vele van jullie al zeiden, ze probeert me te vriend te houden om vanuit een makkelijke situatie aan haar nieuwe toekomst te beginnen, al dan niet met ex. En ik was stom en te verward en werkte daar gewoon aan mee..... Ik vond het fijn dat ze iedere avond thuiskwam en ff kwam praten etc. Gisteren heb ik mezelf echt op 1 gezet en heb genoten van de dag. Ik ben vanochtend letterlijk fluitend naar mijn werk gegaan...

Vanavond hebben we het gesprek bij de financiële man. Zij zal der loonstrookje meenemen en zeggen: kan ik dit. Ik niet, ik wil enkel uitgebreide info waar aan te denken en ga dan in overleg met mijn ouders mijn eigen plannen maken en die hoort ze in de loop van volgende week wel.

Hoe ik de knop om heb kunnen zetten? Gisteren diep en lang de relatie geanalyseerd, de voor- en nadelen tegen mekaar afgezet. Maar vooral wat ik (onbewust) gemist heb. En dat ben ik gaan doen, en voelde me super.

Het enigste waar ik nu tegenop zie is de zakelijke afwikkeling. Maar dat zal wel goedkomen.
Klinkt goed Bassz, houden zo!

Je hoopte tegen beter weten in, het op een voor jullie beide goede manier af te kunnen wikkelen.

Helaas, en kon het eigenlijk ook niet anders, ging dat niet zoals jij dat gehoopt had en rest je nu niets meer dan het voor jou op de juiste manier af te sluiten.

Die financiele afwikkeling zal ook wel goed komen, houdt jouw wensen/ eisen goed voor ogen!!
Is die financiële man onpartijdig?

Anders kan je er eens over nadenken

zelf iemand in te huren een makelaar of zo.

Jammer voor de 8 jaar relatie maar nu is het

"ieder voor zich" en wat goed is voor haar hoeft

dat niet voor jou te zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 09 maart 2011 @ 10:13:

Is die financiële man onpartijdig?

Anders kan je er eens over nadenken

zelf iemand in te huren een makelaar of zo.

Jammer voor de 8 jaar relatie maar nu is het

"ieder voor zich" en wat goed is voor haar hoeft

dat niet voor jou te zijn.

Jep, die is onpartijdig. Dus dat zal wel meevallen allemaal. Ik wil zelf voor me eigen inzicht krijgen in hoe eea werkt en waar we rekening mee moeten houden, voordat ik na ga denken wat ik wil. En dat is weer afhankelijk wat het voordeligst zal zijn. We zien het wel.

Ik blijf sowieso schrijven en zal in de toekomst mijn mannelijke visie op dingen geven...
goed zo bassz

je bent op de goede weg.

Misschien moet je wel een mediator inschakelen,net als bij een scheiding.

neem aan dat je zo verstandig was om een partnerschaps overeenkomst op te laten tekenen.

dat kan nl schelen voor beide partijen.

succes.
quote:bassz schreef op 09 maart 2011 @ 10:43:

[...]

Ik blijf sowieso schrijven en zal in de toekomst mijn mannelijke visie op dingen geven...Ik ben ook blijven shrijven en het helpt.
Morgen,

Gisterenavond het gesprek gehad met de financiele man. Dat was helder en duidelijk.

Vervolgens mee naar haar ouders gegaan en was fijn om ze te zien, maar stond wel met me mond vol tanden toen ik er achter kwam dat ze bij wijze van spreke niet wisten dat het over was tussen ons.

Daarna samen naar ons huis gegaan en uren gepraat. Ik heb afgelopen 2 weken in een zwart gat gezeten. Zij is momenteel bezig daarin te belanden, en dat doet me wel zeer, nu ik nog zoveel om haar geef. Maar voor het overige had ik geen gevoel of behoefte om haar te knuffelen. Toen ze me kwam knuffelen voelde het vertrouwd, maar niet echt fijn. Ik ben blij dat ik mijn knop heb kunnen omzetten en ben voor me gevoel veel verder als haar al.

Vannacht heeft ze voor het eerst al op het luchtbedje op de logeerkamer gezeten. Vanochtend riep ze al, zo slaap ik niet verder. Allemaal leuk en aardig, maar in mijn bed komt ze niet.

Bijkomend voordeel, ze gunt me wel het huis en mijn kansen liggen wat betreft een uitkoop hoger als die van haar.

Mijn nieuwe toekomst kan beginnen wat mij betreft, zie het zonnig in!
Goed om te horen Bassz. En over het zwarte gat waar ze in valt: dat hoort er gewoon bij. Fluitend verder gaan is meestal niet de beste manier om een lange relatie te verwerken. Verdriet hoort ook bij het leven en daar is niks mis mee. Daarvoor hoef je dus geen medelijden met haar te hebben.
Updateje:

We wonen nu inmiddels weer 2 dagen samen en het gaat goed. Op momenten dat ze iets doet wat niet door de beugel kan, dan zeg ik dat, en dan past ze zich direct aan. Bv. met haar ex uren bellen in ons huis. Moet ze zelf weten, maar niet in mijn bijzijn. Totaal respectloos.

Met mezelf gaat het zeer goed. Ik geniet weer van het leven. Wel voel ik me soms onzeker of bang o.i.d. omdat ik zelf er van sta te kijken dat het zo goed gaat met me. Ach, blijk achteraf sterker te zijn dan ik zelf heb gedacht.
quote:bassz schreef op 11 maart 2011 @ 14:21:

Updateje:

We wonen nu inmiddels weer 2 dagen samen en het gaat goed. Op momenten dat ze iets doet wat niet door de beugel kan, dan zeg ik dat, en dan past ze zich direct aan. Bv. met haar ex uren bellen in ons huis. Moet ze zelf weten, maar niet in mijn bijzijn. Totaal respectloos.

Met mezelf gaat het zeer goed. Ik geniet weer van het leven. Wel voel ik me soms onzeker of bang o.i.d. omdat ik zelf er van sta te kijken dat het zo goed gaat met me. Ach, blijk achteraf sterker te zijn dan ik zelf heb gedacht.

Uren bellen met haar ex??

Hele goede band die twee.

Maar goed het gaat hier om jou.

Jij bent groeiend en sterker dan 2 weken

geleden.

Schroom niet als het ff minder gaat hier te schrijven.

Een terugval is echt normaal.
Ik vind het wel illustrerend dat jij als man de situatie oppakt

Maar in een ander topic, waar vergelijkbare verhalen voorkomen, hopen wij als vrouwen dat het allemaal nog goedkomt.

En jij pakt alles zo standvastig op.

Zou willen dat ik een beetje meer zoals jij was...
Update, de zoveelste.

We leven op dit moment langs mekaar af in huis en het is van haar kant allemaal " Ja, hoi, en tot straks". Of uitspraken als: zullen we dadelijk ff kletsen? Ja, wil je dat, nou je krijgt 3 minuten en dan ga ik slapen.

Gisteren weer een terugval gehad, ik kwam in de middag thuis en ze was op een feestje en de tas stond al gepakt om naar haar ex te gaan... Ze blijft maar zeggen dat er niks aan de hand is en dat ze niet meer aangetrokken tot hem voelt en er enkel heen gaat om de thuissituatie te ontvluchten onder het mom van dan hoef ik er niet over na te denken. En op moment dat ze ging kwam ze me een knuffel geven en een kus op de mond... En ja, dan gaat je gevoel weer spreken... Na een uurtje gepiekerd en nagedacht weer te hebben kreeg ik per sms het verzoek om een biertje te komen drinken... Nou, gedaan en voelde me weer goed... Ik ben denk wel een perfectionist. Als ik een dipje heb, dan ben ik kwaad op mezelf en wil sterkzijn. Het zal een kwestie van tijd zijn...

Vanavond tref ik haar weer thuis en staat gepland om de gang van zaken verder te bespreken, taxatie van het huis, boodschappen, eten en alle andere praktische dingen.

Voor haar moet de klap nog komen. Ik hoop stiekem dat ze een harde smakker maakt. Om het moment dat ze op haar knieeen zit, dan zal ik nee zeggen. Ik hou nog gruwelijk veel van haar, maar een relatie, nee niet meer...
Die smak maakt ze niet omdat je haar nog om je heen hebt.Omdat je haar ergens nog toelaat..ook emotioneel.Het zou je eigenlijk geen reet moet schelen hoe het zit met die ex. Laat ze die verhalen voor haar houden. En waarom een knuffel en een zoen op je mond. Het is toch uit. Sorry maar je bent ergens nog gevoelsmatig bezig met haar. En je gedrag naar haar toe laat dat ook duidelijk zien.
quote:jennygirl schreef op 14 maart 2011 @ 09:02:

Die smak maakt ze niet omdat je haar nog om je heen hebt.Omdat je haar ergens nog toelaat..ook emotioneel.Het zou je eigenlijk geen reet moet schelen hoe het zit met die ex. Laat ze die verhalen voor haar houden. En waarom een knuffel en een zoen op je mond. Het is toch uit. Sorry maar je bent ergens nog gevoelsmatig bezig met haar. En je gedrag naar haar toe laat dat ook duidelijk zien.

Tsja, weet je wat het is. Ik ben zeer goedaardig en wil de vrede nog wel een beetje in huis bewaren. Niet dat ik over me heen laat lopen, maar laat haar der gangetje maar gaan. Als zij zo gelukkig is in haar doen en laten, dan is dat absoluut niet de vrouw waar ik 9 jaar gelukkig mee was. Ik weet dat ik haar nog af en toe tot me toelaat, en dat is stom, maar soms wil je gevoel wat anders dan je verstand. Maar met de dag gaat dat beter.

Ik hoop nu enkel op een snelle afhandeling van het huis, waarbij mijn kansen voor een evt. uitkoop van haar veel hoger liggen, ware het niet dat ik momenteel nog 1,5 maand in mijn proeftijd zal zitten... Dus aan de andere kant moet ik het nog " rekken".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven