Over na 8 jaar?

27-02-2011 08:47 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag, totaal onverwachts zegt ze. Ik ben er helemaal klaar mee, het gevoel is weg, na ruim 8 jaar relatie waarvan 5 jaar samenwonen. Ik pak mijn spullen en ben naar mijn ouders. En zo geschiedde.

Het ontbreekt haar aan de liefde in de relatie, al tijden zegt ze. We zijn beste maatjes, doen alles voor mekaar en ik maak haar gelukkig, maar ze mist iets. Wat weet ze zelf niet. Een aantal weken geleden boekten we nog op haar initiatief een vakantie. Tsja. Vervolgens komt ze de rest van de week langs om in ons huis te zijn, daar voelt ze zich thuis. Ook het feit dat ik er ben, dat deert haar niet, dat vind ze enkel fijn. Ook mist ze me, het lichamelijke. Over de toekomst en gevolgen heeft ze niet nagedacht, bewust niet... Een dezer dagen wil ze definitief knopen doorhakken, het huis dat moet worden verkocht etc. Ze wil ook hier weer komen wonen onder het mom van vriendschappelijk.. Wat nu?
Gecondoleerd Bassz!

Dat zij zo reageert was te verwachten toch, of had je wonderen verwacht? Ze is te druk met haar zelf, ziet en hoort anderen dus helemaal niet.

Dat moet idd een klote gevoel zijn.

Je zit natuurlijk ook nog altijd met haar opgescheept.

Als je geen koophuis had gehad had je wat sneller een streep onder zaken kunnen zetten en haar niet meer hoeven te zien.

Je krijgt voortdurend bevestiging dat zij niet de ware voor jou is.

Sterkte
quote:bassz schreef op 23 april 2011 @ 02:20:

Enkel een sterkte en ze ging weer verder bellen met haar nieuwe vriendje... Zoiets steekt toch nog wel..

.

Gecondoleerd

Jeuken je handen niet om die mobiel eens van haar oor te

trekken? Wat een stuk onfatsoen.......

Waar wil ze uberhaupt gaan wonen als jij het huis koopt?

En nog een vraag? Nieuwe vriend is toch haar ex?

Waarom zijn ze toen uit elkaar gegaan en wat is er

veranderd dat ze denken dat het nu wel gaat lukken?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:bassz schreef op 23 april 2011 @ 02:20:

Weer een paar dagen verder en ff behoefte om te typen..... Ex kan het huis niet kopen en gunt het me. Ze gaat dit weekend toch nog even nadenken of ze het met steun van derden wil kopen,maar dat ziet ze eigelijk niet zitten..

Verder is me opa na kort (3 dagen) maar hevig ziektebed vanmiddag overleden..Dus al met al kan dat er ook nog wel bij.. Een boe of bah kan er van me ex niet af.. Enkel een sterkte en ze ging weer verder bellen met haar nieuwe vriendje... Zoiets steekt toch nog wel..

Maarja,we blijven doorgaan, zo slapen en morgen lekker het zonnetje in.

Wees blij dat je van haar af bent.

Wat rot van je opa.
Quote HBG:

Waar wil ze uberhaupt gaan wonen als jij het huis koopt?

En nog een vraag? Nieuwe vriend is toch haar ex?

Waarom zijn ze toen uit elkaar gegaan en wat is er

veranderd dat ze denken dat het nu wel gaat lukken?

Waarom zou het Bas moeten boeien waarom het nu wel goed gaat met haar ex ? , wat schiet hij daar mee op?

Waarom zou Bas zich moeten afvragen waar ze gaat wonen , het is over en voorbij waar ze gaat wonen is haar probleem , het is veel slimmer om niks te vragen en niks te weten, scheelt een hoop rot gevoel waar je toch niks mee kunt.

Bas gecondoleerd
quote:ronniemitchel schreef op 23 april 2011 @ 11:22:

Waarom zou het Bas moeten boeien waarom het nu wel goed gaat met haar ex ? , wat schiet hij daar mee op?

Waarom zou Bas zich moeten afvragen waar ze gaat wonen , het is over en voorbij waar ze gaat wonen is haar probleem , het is veel slimmer om niks te vragen en niks te weten, scheelt een hoop rot gevoel waar je toch niks mee kunt.

Bas gecondoleerd

Nee dat hoeft hij niet te vragen natuurlijk maar als trouwe

lezer van deze draad vraag ik me het af
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Puntsgewijze update voor de trouwe lezers na een paar weekjes van afwezigheid.

*met Bassz gaat het goed

*Bassz heeft besloten het huis niet te kopen, een huis is een huis, een Thuis is belangrijker voor me. Ik merkte de laatste weken dat ik iedere dag weer geconfornteerd werd met mijn ex, door het huis..

*Bassz woont inmiddels weer bij zijn ouders, ondermeer ook omdat de ex proletarisch is gaan shoppen in huis. Mis veel spullen, spullen zijn maar spullen, maar waarom dan een samenlevingscontract?! Het huis staat inmiddels te koop en leeg.

*Bassz voelt zich af en toe enkel nog klote om de gehele situatie, het feit dat er achterbakse dingen gebeuren en het niet op een fatsoenlijke manier wordt afgehandeld, maar heb mijn rust inmiddels gevonden.

Enfin, Bassz bedankt jullie allemaal voor de wijze woorden, daad en raad!

Dank allemaal!
Hey bassz,

Lekker zeg, van je ex moet je het maar hebben. Kun je geen aangifte van diefstal doen? In ieder geval heb je een samenlevingscontract en moet er dus eerlijk gedeeld worden.

Maar misschien heb je daar ook wel geen zin in.

Hoor dat toch nog wel regelmatig: dat exen het hele huis leegjatten (Oh irony die foto hiernaast :D)

Veel sterkte en dat je maar gauw weer heel gelukkig mag worden!
Occam's razor
quote:bassz schreef op 16 mei 2011 @ 09:50:

*met Bassz gaat het goed

*Bassz heeft besloten het huis niet te kopen, een huis is een huis, een Thuis is belangrijker voor me. Ik merkte de laatste weken dat ik iedere dag weer geconfornteerd werd met mijn ex, door het huis..

Wijze woorden Baszz.

Ik hoop dat je het huis kan verkopen en niet teveel restschuld

overhoud.

Blijf af en toe schrijven voor je "fans"
Misschien maar beter dat je bij je ouders zit om daar vandaan op nieuw te kunnen beginnen. Hoef je niet in een huis vol herinneringen aan je ex te verblijven.

Je kunt trots zijn Bassz hoe je dit ziet en aanpakt.

Spullen zijn inderdaad maar spullen ( vroeger dacht ik er anders over maar na mijn scheiding leer je wel wat daadwerkelijk belangrijk is).

Hoop dat het huis snel verkocht is!
Hey Bassz,

Je hebt de juiste keuzes gemaakt. Je kunt trots zijn hoe je met de hele situatie bent om gegaan. Ik hoop voor je dat het huis snel verkocht wordt. Dan kun je het helemaal afsluiten.

Heb veel aan deze "draad" Blijf schrijven. Ben benieuwd hoe het je vergaat.
Beste "fans",

Fijn om jullie reacties allemaal te lezen... Ben zelf ook blij dat goed gaat met me. Af en toe een dipje, maar dat schijnt er bij te horen en het wordt steeds minder en minder.... Dipje is voor me gevoel meer het weer bij de ouders wonen. Hoewel ze me volkomen vrijlaten, gedraag je je toch niet als " thuis". Maar dat komt ook allemaal wel.

Als je me nu zou vragen, waarom is het over. Een echt duidelijk antwoord heb ik niet, krijg ik niet en wil ik ook niet meer hebben.

Ik spreek mijn ex enkel nog maar over de verkoop van het huis, en voor zover mogelijk enkel per mail/sms. (en ja HBG, hoe minder contact je hebt, hoe meer een ex naar je toe wil komen, ik krijg de meest nutteloze mailtjes en smsje..... maar t doet me niets meer, en dat is zo'n heerlijk gevoel).

Het belangrijkste voor mezelf is dat ik weet waar en hoe ik inmiddels in het leven sta, wil en doe.

Heb veel geleerd van de hele situatie, ben in een aantal opzichten verandert, voel me sterker geworden en geniet daardoor inmiddels intenser van het leven...

Tijd om hier een slotje op te gooien op dit topic. Ik ga van een welverdiende vakantie genieten komende maand en daarna ga ik me nuttig maken als ervaringsdeskundige in een van de vele andere topics.

Bedankt allemaal!
quote:bassz schreef op 23 mei 2011 @ 13:57:

(en ja HBG, hoe minder contact je hebt, hoe meer een ex naar je toe wil komen, ik krijg de meest nutteloze mailtjes en smsje..... maar t doet me niets meer, en dat is zo'n heerlijk gevoel).

!

Kijk dat is mooi, mij deed het nog wel wat toen ex wat

pogingen deed pfffffffff best zwaar omdat er ook kinderen

in het spel zijn maar tot nu toe alle pogingen weerstaan.

Ben ik best trots op

Goede vakantie
Thanks Gijs en jij ook blijven volhouden!
Succes Bassz en een hele fijne vakantie
Nou, ben weer op het forum en voel me toch verplicht een prettige update te geven....

Het huis is inmiddels verkocht in een periode van 3 weken... Dit voelde als een hele opluchting... Nu heb ik rust en achteraf heb ik ingezien dat ik zoveel gemist heb in onze relatie, ik ben echt een ander mens geworden...

Ik kan eenieder adviseren om eens op zijn tijd voor jezelf je relatie onder de loep te nemen.... Nu weet ik wat men bedoelt met " je moet aan je relatie werken" want onze relatie was al 2 jaar met pensioen...

Nogmaals bedankt iedereen, het gaat goed met me, pak mijn nieuwe leventje op en het bevalt heerlijk en veel beter. Ik leef weer sinds jaren, waarin ik dacht te leven!
Goed om te horen Baszz. Dat is nog een goed nieuws en voor mij een goed vooruitzicht! Succes!!
quote:bassz schreef op 05 juli 2011 @ 11:07:

Nogmaals bedankt iedereen, het gaat goed met me, pak mijn nieuwe leventje op en het bevalt heerlijk en veel beter. Ik leef weer sinds jaren, waarin ik dacht te leven!

Bassz

Laat af en toe wat van je horen, wij zijn er nog steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven