Over na 8 jaar?

27-02-2011 08:47 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag, totaal onverwachts zegt ze. Ik ben er helemaal klaar mee, het gevoel is weg, na ruim 8 jaar relatie waarvan 5 jaar samenwonen. Ik pak mijn spullen en ben naar mijn ouders. En zo geschiedde.

Het ontbreekt haar aan de liefde in de relatie, al tijden zegt ze. We zijn beste maatjes, doen alles voor mekaar en ik maak haar gelukkig, maar ze mist iets. Wat weet ze zelf niet. Een aantal weken geleden boekten we nog op haar initiatief een vakantie. Tsja. Vervolgens komt ze de rest van de week langs om in ons huis te zijn, daar voelt ze zich thuis. Ook het feit dat ik er ben, dat deert haar niet, dat vind ze enkel fijn. Ook mist ze me, het lichamelijke. Over de toekomst en gevolgen heeft ze niet nagedacht, bewust niet... Een dezer dagen wil ze definitief knopen doorhakken, het huis dat moet worden verkocht etc. Ze wil ook hier weer komen wonen onder het mom van vriendschappelijk.. Wat nu?
quote:JohnnyCake schreef op 18 maart 2011 @ 12:33:

[...]

Pas als zij van ellende over de vloer kruipt bij wijze van spreken, pas als je in haar ogen ziet dat ze de fout van de eeuw begaan heeft, pas dan zou ik haar toelaten. Al het andere is verspilde tijd. Keep it up!

JohnnyCake...

interessant.

Een vraagje ( algemeen ) : hoe weet je dat iemand echt spijt van heeft ?

En wat moet iemand doen ? Concreet?
Hangende pootjes jennyirl, geen compromis eisen, alleen maar terug willen.
Update. een korte eigelijk.

Ik ben druk bezig mijn eigen leventje op aan het pakken, bevalt goed. Ik heb af en toe nog wel een dipje van een paar uur en ben dan boos op mezelf.

Het samenwonen verloopt niet echt vlekkeloos merk ik. Hoewel ik ook klaar ben met onze relatie is het gevoel op sommige momenten niet weg. Die momenten zijn de automatismen die er 8 jaar lang in zijn geslopen. Kleine dingen zoals mekaar ff een kus geven als je thuiskomt. Die dingen mis ik dan en begint het gevoel weer.

Ik heb nu maar 1 wens. Dat de zakelijke afwikkeling zeer vlot verloopt. Want dan kan ik echt verder met me leven. Ik wil haar absoluut uitkopen. Ze heeft alles " afgepakt" van me. Maar niet mijn huis, het huis waar ik 6 maanden lang eerst in heb geklust.

Het feit dat ze zich gedraagt alsof ze de hele wereld aankan en zich zo ook gedraagt, maakt het voor mij allemaal makkelijker. Dit is niet het meisje wat ik 8 jaar lang heb gekent. En met dit meisje wil ik absoluut geen relatie, ik ben beter waard.. :D
quote:jennygirl schreef op 21 maart 2011 @ 23:32:

[...]

JohnnyCake...

interessant.

Een vraagje ( algemeen ) : hoe weet je dat iemand echt spijt van heeft ?

En wat moet iemand doen ? Concreet?

Net wat JohnnyCake zegt wanhopig, tot alles bereid om maar

terug te mogen.

Maar daar schuilt ook weer een gevaar, iemand die op zijn

knieën heeft gemoeten om terug te mogen voelt zich ook

gekleineerd en dat is mogelijk een latere kiem voor wraak.

Vaak is een doorstart even leuk maar loopt later mis,

vooral als de oorzaken van het mislukken van de relatie

niet zijn opgelost.

quote:bassz schreef op 22 maart 2011 @ 10:36:

.

Het feit dat ze zich gedraagt alsof ze de hele wereld aankan en zich zo ook gedraagt, maakt het voor mij allemaal makkelijker.

Mmmmmmmm ze lijkt wel verliefd, hou zit dat met die ex

van haar?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Super Bassz, het klinkt heel erg zeker, houd vol, houd vol!!
quote:driewieler schreef op 18 maart 2011 @ 07:07:

Gijs, je komt nogal verbitterd over met je "hare majesteit". Kun je nog steeds niet normaal met de situatie omgaan? Eigenlijk zou ik je dit in je eigen topic moeten vragen maar hier kan volgens mij ook.

Ik bedoel met "hare majesteit" ex van Bassz.

Met mijn hare majesteit gaat het redelijk.

De ene week kunnen we het prima vinden, de

week er op minder.

Ach de normale ups & downs tussen exen.

Maar zoveel problemen hebben we nog niet gehad

hoor heb 6 maanden geen contact gehad dus ook

geen ruzie
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Zo, het is finally done.

Gisteren heeft ze toegegeven dat ze verliefd is op haar ex, waar ze afgelopen 6 weken dus heeft aangegeven er is niks aan de hand, ik wil met jou als beste maatjes samenwonen etc........

Blij dat ze het heeft gezegd, want zo sluit je het een stuk makkelijker af.
Je wist het Bassz, maar nu het uitgesproken is heb je idd je bevestiging, maar maakt het wat uit?

Samenwonen als maatjes, haha die is gek, en ontzettend triest, ze naait je maar je mag als haar voetveeg dienen?

De manier hoe ze je behandeld heeft zegt genoeg, ver weg blijven van deze!
Je hebt gelijkt Daisy. Negeer haar nu al volkomen, sindsdat ik gisteravond heb gehoord.. Hoe straks moet als weer thuis kom.. Tsjaah, zien we dan wel weer. Zolang ze mij maar met rust laat..

Ze is voor mijn gevoel nu erg hypocriet.
Laat je niet verleiden tot boosheid of wat naar haar, ze verdient geen minuut denkwerk.

Gebruik die energie om je hoofd erbij te houden en je leven weer op de rit te krijgen!
Thanks voor de wijze raad Daisy!
quote:bassz schreef op 29 maart 2011 @ 09:52:

Zo, het is finally done.

Gisteren heeft ze toegegeven dat ze verliefd is op haar ex, waar ze afgelopen 6 weken dus heeft aangegeven er is niks aan de hand, ik wil met jou als beste maatjes samenwonen etc........

Blij dat ze het heeft gezegd, want zo sluit je het een stuk makkelijker af.

We waren er al bang voor.

Hup sleutels inleveren afhandelen kan via notaris

en mail.

Ga er maar van uit dat ze al een relatie had toen

ze jou vertelde dat ze er mee wilde kappen.

Of zet haar hele handel bij haar ex voor de deur.

Geen genade voor verraders

Heb echt met je te doen, heb de ellende zelf ook

meegemaakt.

Mijn vriendin is verliefd op een ander
Thansk allemaal voor reacties... Ik vind 1 ding nog lastig. Wat te doen. In mijn omgeving zegt de 1, zet haar het huis uit, de ander zegt, probeer normaal samen te leven.. Ik weet het niet, ook niet wat ik zelf wil....... Maar klaar, ben ik er wel mee..
Ik zou niet met haar onder 1 dak kunnen en willen wonen!

Ik heet geen Bassz, maar zij heeft schijt aan je gehad, de man die van haar hield. Ik zal haar belonen zeg voor haar gedrag, no way.
quote:bassz schreef op 29 maart 2011 @ 19:25:

Thansk allemaal voor reacties... Ik vind 1 ding nog lastig. Wat te doen. In mijn omgeving zegt de 1, zet haar het huis uit, de ander zegt, probeer normaal samen te leven.. Ik weet het niet, ook niet wat ik zelf wil....... Maar klaar, ben ik er wel mee..

Je kan er vanuit gaan dat ze met die ex is vreemdgegaan

en het nu rustig wil opbouwen met hem.

Vanuit jullie huis............... Gewoon spulletjes inpakken,

sleutel inleveren en hup de deur uit.

Denk er nog maar eens aan dat ze jou met je verdriet liet

zitten, stiekem met haar minnaar afspraak, daar niet op

de bank sliep maar in zijn armen en daarna nog een klets-

verhaal ophing tegen jou.
Morgen,

Wachten op de taxateur, die komt zo..

Er zijn gisteravond nog wat woorden geweest. Ik word door haar afgeschilderd als psychopaat en labiel voor haar omgeving, nu het in haar verwachtingspatroon lag dat ik uiterlijk na 1 week onze relatie zou zijn vergeten en er overheen zou zijn en mijn normale leventje weer zou opppakken.. Zo vind ze het ook zeer vreemd dat mijn broertjes en schoonzussen geen contact meer met haar willen, sindsdat ze heeft gezegd dat ze verliefd is op een ander.... Ze liegt en bedriegt.. En toch dagelijks zei ze.. "ik ben zo eerlijk als ik maar kan'.....

Verder wil ze het huis nu zo snel mogelijk geregeld hebben en ze zal er alles, maar dan echt alles aan doen, om het huis van me af te nemen.. Dat waren haar woorden... Het is MIJN huis aldus haar..... En vervolgens word ik boos om die woorden en dreigt ze met feit dat ze haar vader wel eens belt, die me het huis uit komt zetten.........

Ze is absoluut niet van zins te vertrekken, haar goed recht, maar toch...... Ze gaat niet betalen voor iets waarvan ze niet kan genieten..... Fatsoen is in mijn ogen heel heel ver weg te vinden...

De komende dagen negeer ik haar en kan alleen maar een ja of nee krijgen als ze iets vraagt... Dit om zo maar wat ruzie te voorkomen die zich mee zal slepen in de zakelijke afwikkeling..

Het is frusterend om te zien dat zij van mening is dat dit "de normale gang van zaken is". Ik weet er zijn geen scenario's voor wat dit betreft, maar het feit dat ze de schuld bij mij in de schoenen schuift, zie ik voor mezelf alsdat zij zwak is en dus een logisch gevolg door mij overal op te pakken.. Niets zo makkelijk als een ander de schuld te geven...

Al met al ben ik blij als het 1 mei is. Dan is mijn proeftijd op het werk voorbij. De intentieverklaring ligt al klaar en hoeft alleen maar ondertekend te worden. Wat dat betreft heb ik het getroffen met mijn nieuwe werkgever. Zoveel begrip.... Mijn ouders, familie en vrienden staan achter me op elk gebied.. Dus dat is erg fijn..

En ja, de draad oppakken met normale leven begint te komen... Nu ik zo zelf allemaal lees zou je zeggen, pak zelf je spullen en ga weg.... Maar nee, daarvoor is mijn trots te groot... Ze heeft alles van me afgepakt.. Ik heb nu enkel de helft van het huis.. En als ik dan wegga, dan maak ik het in haar ogen wel heel makkelijk...
Ze heeft niet alles afgepakt wat je had, wat te denken van eigenwaarde? Dat is onbetaalbaar!

Iets wat zij blijkbaar niet heeft.

Tuurlijk draait ze alles om, is natuurlijk ook niet niets om toe te moeten geven dat ZIJ degene is geweest die het niet op een fatsoenlijke manier kon regelen.

Negeren is het beste Bassz, nog een paar weken, houd het zakelijk. Kan je melden dat dat voor de ander moeilijk te verkroppen is. Laat je niet kennen, je bent al zover.
He Bassz,

Zelfde situatie hier alleen is mijn ex verliefd op een collega/ bekende. Ook het gevoel miste en ze kon niet aangeven wat het was. Waarschijnlijk heeft ze het gebruikt om haar gedrag/vreemdgaan te verklaren.

Ik probeer vriendelijk te doen om de zaakjes netjes af te handelen. Ze blijft in mijn "vriendenkring" dus ruzie zal niets oplossen. Probeer kalm en zelfverzekerd over te komen.Dat helpt echt en zal haar mening en houding echt doen veranderen. Vrouwen willen graag een zondebok in deze situaties. Bij mij werkt het goed..

Ik houdt nog steeds van mijn ex. Kan ook niet anders na 13 jaar maar probeer er het wel achter mij te laten. Jij bent al verder dan ik. Ga zo door! Succes
quote:bassz schreef op 30 maart 2011 @ 08:37:

En vervolgens word ik boos om die woorden en dreigt ze met feit dat ze haar vader wel eens belt, die me het huis uit komt zetten.........

Ze is absoluut niet van zins te vertrekken, haar goed recht, maar toch...... Ze gaat niet betalen voor iets waarvan ze niet kan genieten..... Fatsoen is in mijn ogen heel heel ver weg te vinden...

...

Tussen dreigen en doen zit een wereld van verschil en stel

ze krijgt de kolder in de kop en ze zet nieuwe sloten op

de deuren zit je in een wereld van ellende.

Tip: Leg alle belangrijke papieren en foto's bij je ouders

en maak digitale foto's van de de inrichtig, de staat van

onderhoud van het huis enz.

Is het niet nodig heeft het weinig gekost heb je het wel

nodig is het van onschatbare waarde.
De 1e spullen zijn al weg Gijs.... Fotoboeken, door haar gemaakt, maar van gezamenlijke vakanties... Een boek met daarin de voortgang van de verbouwing van ons huis....

Voorts ben ik zojuist door mijn exschoonmoeder aangesproken op het feit dat het vreemd is dat ik het na 6 weken nog niet heb kunnen afsluiten en me absoluut onvolwassen vind.......... Nou, ik weet nu van wie ze het heeft...

En nu, nu ben ik aan bedenken of en zo ja ik boos moet worden omdat ze nu al een uur met haar nieuwe vriendje ligt te bellen... Letterlijk ligt... In het bed waar ik dadelijk de nacht mag gaan doorbrengen..
quote:bassz schreef op 30 maart 2011 @ 22:15:

En nu, nu ben ik aan bedenken of en zo ja ik boos moet worden omdat ze nu al een uur met haar nieuwe vriendje ligt te bellen... Letterlijk ligt... In het bed waar ik dadelijk de nacht mag gaan doorbrengen..

Lastig dilema, als jullie nog in een huis wonen kan je

haar weer niet verbieden te bellen.

Ze houd weinig rekening met jouw gevoelens moet ik

zeggen.

Maar zoals ik al schreef, stel veilig wat je veilig kan stellen,

denk ook aan bankrekeningen en fotografeer de zaken waar

later een discussie over kan onstaan.
Kun je geen eigen bed kopen?

Laat haar lekker, echt je hebt haar veel meer als je er ver boven staat en haar geen ruimte geeft om te spuien.

Houdt het kort, wil ze met je praten is dat goed maar enkel over het huis en alles wat daarmee samenhangt.

Ga géén hele gesprekken met haar aan, het brengt je nl niets anders als ellende dat zie je nu wel weer.

Draai het naar het positieve, je leven ligt nog voor je!

Zoveel kansen om er iets moois van te maken.

Niet elke vrouw is hetzelfde Betwins, maar dat weet jij natuurlijk ook wel, hoe moeilijk dat nu ook is.
Bassz,

Luister goed naar HBG. Ik heb overal kopiën van gemaakt. Van de eigendomsakte tot aan de vakantiefoto's. Heel handig voor als er een keer brand uitbreekt of in deze situaties.

Wat ik zeg: Probeer kalm en zelverzekerd te zijn. Daar wordt je zelf rustig van en wat je uitstraalt, krijg je terug. Zij zal haar gedrag op jou aanpassen. Probeer het en je zal zien dat het werkt.

@daisy: Natuurlijk zijn niet alle vrouwen hetzelfde maar in deze situaties vertonen vrouwen vaak hetzelfde "gedrag. Vrouwen proberen hun twijfels te verklaren en als dit niet lukt, is het vaak automatisch de man. Hij geeft geen aandacht, hij respecteert mij niet. Dit zal in sommige gevallen wel zo zijn maar lang nieyt altijd. Het is geen aanval, hoor!
Van mij mag je in de aanval hoor haha

Ik ken mijn zusters wel een beetje, maar zijn er vele uitzonderingen. Ik ben zelf niet echt van het twijfelen, ben een beetje van het zwart wit gebeuren, is dit wat ik leuk vind dan ga ik ermee door zo niet einde oefening.

Zij zal als je haar zakelijk benadert ws enkel maar binnen heel kwaad worden omdat ze geen grip meer heeft op de situatie Bassz. Dat zorgt ervoor dat je je sterker gaat voelen, jij bent dan degene die in control is.
Bassz hoef gaat het?

Heb je iets gezegd over het bellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven