Over welke dingen denk of zie jij anders dan je vriend?

17-08-2009 16:15 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey

Ik was wel benieuwd naar de dingen die jullie partners anders ziet dan jij.

Ik heb namelijk ook 2 dingen die anders zijn. Eerst ff een introotje anders komt het miss wat gek over.

Ik heb bij de expo een kaartspel gekocht met allerlei leuke, gekke en serieuse vragen die je aan jezelf moet stellen. Het gaat om jou en je partner. vragen zoals: Zou jij mijn naam op je lichaam laten tatoeren? of Wat was je favo speelgoed vroeger? Wat zou je willen veranderen aan mij. Wat vind je leuk aan mij, enz.

Nu kwam de vraag hoe ziet jou droombruiloft eruit. Dus ik zeg zo: Een mooie jurk, leuk feest, met een bandje, leuke mensen, het liefst op dezelfde dag als dat we verkering hebben gekregen, omdat ik dat leuk vind, me leuk lijkt, samen dansen.....

Als reactie hierop zei hij, ik wil wel je jurk van te voren zien hoor...en.....ik ga echt niet dansen.....

Het zijn geen levens belangrijke dingen, maar vond het wel jammer......Oke de jurk krijgt hij gewoon echt niet te zien maar dat hij niet wil dansen...want hij kan het niet en doet het normaal gezien ook niet...vind ik best jammer....hoewel ik me ook wel kan bedenken dat het heus wel zal gebeuren op het moment zelf als je in dat sfeertje zit. Of dat hij het voor mij doet....en ik iets voor hem wel of niet doet......hij merkte wel dat ik het jammer zou vinden, maar we zijn er niet echt heel diep op ingegaan.....Omdat hij gewoon nog zeker 2 jaar duurt voordat die dag mogelijkerwijs gaat komen.....

Ik merkte dat ik er best wel mee zat.....dat ik me er druk om maak. Belachelijk want het is maar dansen op je bruiloft, wat wel goed komt, in die zin dat we evt een compromis kunnen sluiten en anders dreig ik met een scheiding grapje hihi.

Wat vinden jullie van wat mijn vriend en ik zeggen.......en hebben jullie ook wel eens dingen waar je anders over denkt, iets waar jij of je vriend juist wel veel waarde aan hecht.

Ben gewoon nieuwsgierig
quote:mips schreef op 17 augustus 2009 @ 17:24:

pfff, waar je je al niet druk om kan maken?! Er zijn geeneens concrete trouwplannen en je ben nu al aan het stressen over details als een dansje...

Je spreekt al over "teleurstellingen", mijn god dan komen er vast nog wel een hele hoop "teleurstellingen" op je pad.

Ik ben er niet aan over aan het stressen hoor. Ik denk er gewoon over. Ook in de zin van hoe zou ik het vinden, als het niet gebeurt....Het komt zoals het komt....en wat ik al zei, ik vind het ook overdreven van mezelf...Maar ik blijf vaak over stomme dingen nog lang en onnodig denken....moet leren los te laten, met alles

Wat is er mis met anders denken over zaken trouwens? Ik zie zoveel dingen anders dan mijn vriend maar over essentiele zaken zijn we het eens. Een dansje op een bruiloft valt voor mij in de categorie: eten we vanavond bloemkool of broccoli: niet relevant.

Maar goed, ieder voor zich. Lijkt me wel raadzaam dit soort zaken iets minder serieus te nemen dan je nu doet (topic openen, teleurgesteld zijn etc) anders ga je t nog zwaar krijgen...

Er is helemaal niks mis met anders over dingen denken, zeer zeker niet. Maakt het alleen maar boeiend om dingen van een andere kant ze zien. Een dansje is ook zeker niet essentieel...Is ook niet belangrijk....Het topic opende ik om dat ik nieuwsgierig was over welke kleine en grote dingen jullie anders denken...

ps wist trouwens niet dat je met ADHD ineens niet schijnt te beschikken over relativeringsvermogen.... Je zin doordrijven en illusies koesteren staat m.i. los van ADHD. Ik zeg ook niet dat je met ADHD niet meer kunt relativeren, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik dan vaak dingen van te voren al plan, enz over dingen na denk, over hoe het naar mijn idee, naar mijn behoeftes e,d zal 'moeten' gaan....Als vriend lief echt niet wilt dansen, dan gaan we ook echt niet dansen....maar zoals het er nu voor staat, valt daar nog wel een midden weg in te vinden....en verder maak ik me er niet druk om...Ik dacht er vandaag te lang over na, wat ik zelf heel irri en stom vond, idd omdat het een klein iets is enz. Maar goed moet het dan maar even laten gaan en niet al te streng zijn tegen mezelf....Ik snap jullie ook wel hoor....Jullie hebben ook wel gelijk.....Maar ik vind het erg moeilijk om dingen los te laten, de dingen waar ik dan geen controle of in vloed op kan hebben......soms terecht als het iets groots is en soms onterecht zoals nu :-S Ik moet het mezelf niet moeilijk maken, en wel zien hoe het gaat, maar dat vind de adhd lastig, los laten en wel zien hoe een weekend, vakantie, bruiloft, samen wonen e.d. gaat. Wil het het liefst nu al weten, om te zorgen dat ik rust heb, maar dat gaat niet, dus moet ik het los laten....en me er niet druk om maken....
quote:Paddle schreef op 17 augustus 2009 @ 17:27:

Nu ik erover denk zien we erg veel dingen hetzelfde, en dat is maar goed ook denk ik ergens, anders heb je steeds maar botsingen.

Het is wel een feit dat we over veel 'belangrijke' dingen nog geen besluit moeten/willen nemen omdat we nog erg jong zijn. Bv over kinderen en trouwen zijn we allebei nog in 'we zien wel wat er komt' stadium. Ik hoop natuurlijk van harte dat we over deze dingen later ook min of meer dezelfde denken, maargoed, dat laat zich niet voorspellen en dat hoeft ook niet voor mijn part.

Ik ben eigenlijk ook wel bereid (en mijn vriend ook denk ik) om over heel veel dingen compromis te maken. Mijn beestenboel is me heilig, voor de rest wil ik altijd graag proberen om de verschillen te overbruggen als die er zijn.Ik ben het met je eens. Zie het zo ook. Allee vind ik het stukje denken over laten, lastig loslaten.....niet dat ik er elke week tegen mijn vriend loop te zeiken hoor, echt niet....maar gewoon voor mezelf en soms hebben we het er eens over...gewoon luchtig en realistisch, zovan, ik wil graag dit en het liefst met jou...maar ja dat weetje niet of je ook echt met elkaar gaat trouwen, oid. We kletsen er gewoon als 'grapje' over. Of nav een vraag uit het spel bv, zoals nu...
Pff.. wat een wervelwind aan piekeringen over veeeeel te kleine dingen..! Jouw vriend moet wel stevig in zn schoenen staan als ik dit zo lees:)

Volgens mij lopen er inmiddels twee dingen door elkaar heen in dit topic;

- jouw angst dat jullie té verschillend denken (zo komt het mij tenminste over);

- leven met adhd; je acceptatieproces rondom de adhd, maar vervolgens niet alles hierop afschuiven!!

Lijkt me verhelderend als je even aangeeft waar je het precies over wilt hebben..
Mijn vriend vindt dat als je aan kinderen begint, je ook moet trouwen. Ik niet, maar voor hem is het wel zo belangrijk dat ik daar in mee zou gaan. Zo laat je ook je kinderen zien dat je echt bij elkaar hoort en wil blijven, is zijn idee... zit een kern van waarheid in.

Ik wil graag een kat, hij heeft een hekel eraan... Doen we maar geen kat, want je moet er wel allebei achterstaan vind ik.

Ik wilde graag een grote kledingkast, die er ook nog eens mooi uitzag, hij wilde voor een hele simpele goedkope gaan... ik kreeg mijn zin.

Samen moet je nu eenmaal compromissen sluiten. Ieder mens heeft eigen ideen over hoe je moet auto rijden, hoe je kinderen op moet voeden, hoe mooie kleding eruit ziet, hoe je je trouwen voor je ziet.... Het is gewoon zaak om dat met elkaar te bespreken en dan te kijken wat JULLIE gaan doen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Het is

SerieuZe

Hij wiL zonder t

en verder:

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:MMR schreef op 17 augustus 2009 @ 17:41:

[...]

Ik ben het met je eens. Zie het zo ook. Allee vind ik het stukje denken over laten, lastig loslaten.....niet dat ik er elke week tegen mijn vriend loop te zeiken hoor, echt niet....maar gewoon voor mezelf en soms hebben we het er eens over...gewoon luchtig en realistisch, zovan, ik wil graag dit en het liefst met jou...maar ja dat weetje niet of je ook echt met elkaar gaat trouwen, oid. We kletsen er gewoon als 'grapje' over. Of nav een vraag uit het spel bv, zoals nu...

Ik snap je wel hoor. Mss moet je proberen die 'verbazing 'over het feit dat hij sommige (kleine) dingetjes in jullie toekomst anders ziet positief te gebruiken.

Het 'slechte' gevoel om te zetten in een blij gevoel dat jullie het wél eens zijn over de belangrijke dingen in jullie leven, en dat je het er helemaal niet slecht vanaf heb gebracht later als het maar dit soort kleine dingetjes de hobbels op jullie weg gaan vormen.
quote:MMR schreef op 17 augustus 2009 @ 17:16:

Ik heb het niet al helemaal uit gedacht hoor....Ik heb er weleens over nagedacht, ook al ruim voor mijn vriend.....wat ik graag zou willen......of als ik dingen zag van anderen, dat ik dacht zo dat is leuk, dat zou ik ook wel willen.....Maar ik sta echt wel open voor de ideeen van mijn vriend....en het is ook niet zo dat ik hem zou dwingen iets te doen....maar ik vind wel dat we allebei een ander een beetje zijn zin kan geven.....Ik zal echt niet zeggen dat hij heeeeeeel de avond met mij moet dansen, wil ik ook niet eens, maar stel dat het zo zou zijn...en...hij wilt het helemaal niet.......Ik denk dat daar echt nog wel een tussenweg in zit.....net als zoveel dingen....

Het is voor mij een meisjesdroom om te trouwen.....heb daar dus al over nagedach, over zitten te fantaseren.....niks mis mee.....alleen zal het niet allemaal zou gaan als ik zou willen......dat is jammer miss, maar wel logisch....Er staat niks vast. Ik denk alleen dat je er heel goed over moet praten en samen moet zeggen wat je graag wilt. en daar samen uit zien te komen.....

tjonge, wat zo'n vraag niet te weeg kan brengen......Ik bedoel niet dat je je wil oplegt. Ik bedoel; hij heeft je nog niet eens ten huwelijk gevraagd. Maar je kunt je bruiloft wel helemaal uittekenen. Wat is er mis met; eerst eens zien of jullie inderdaad wel gaan trouwen/ duidelijke trouwplannen hebben (als in verloofd enzo)
quote:nieuwsgierigmeisje schreef op 17 augustus 2009 @ 17:46:

Pff.. wat een wervelwind aan piekeringen over veeeeel te kleine dingen..! Jouw vriend moet wel stevig in zn schoenen staan als ik dit zo lees:)

Volgens mij lopen er inmiddels twee dingen door elkaar heen in dit topic;

- jouw angst dat jullie té verschillend denken (zo komt het mij tenminste over);

- leven met adhd; je acceptatieproces rondom de adhd, maar vervolgens niet alles hierop afschuiven!!

Lijkt me verhelderend als je even aangeeft waar je het precies over wilt hebben..

Ik ben er niet echt bang voor, zo komt het misschien over, maar is niet de bedoeling.....

En ik ging miss iets te veel in op mijn ADHD geneuzel.....Ik wil het ook zeker niet allemaal op de ADHD schuiven., Vind soms alleen lastig wat nu van mij is en wat van de ADHD en wat van allebei een beetje...

En verder idd veel te veel gepieker, moet het echt af gaan leren...En hij staat wel stevig in zijn schoenen hoor en geeft ook aan als ik te veel door draaf met dingen....zit wel goed
quote:singalala schreef op 17 augustus 2009 @ 17:48:

Mijn vriend vindt dat als je aan kinderen begint, je ook moet trouwen. Ik niet, maar voor hem is het wel zo belangrijk dat ik daar in mee zou gaan. Zo laat je ook je kinderen zien dat je echt bij elkaar hoort en wil blijven, is zijn idee... zit een kern van waarheid in.

Ik wil graag een kat, hij heeft een hekel eraan... Doen we maar geen kat, want je moet er wel allebei achterstaan vind ik.

Ik wilde graag een grote kledingkast, die er ook nog eens mooi uitzag, hij wilde voor een hele simpele goedkope gaan... ik kreeg mijn zin.

Samen moet je nu eenmaal compromissen sluiten. Ieder mens heeft eigen ideen over hoe je moet auto rijden, hoe je kinderen op moet voeden, hoe mooie kleding eruit ziet, hoe je je trouwen voor je ziet.... Het is gewoon zaak om dat met elkaar te bespreken en dan te kijken wat JULLIE gaan doen.Fijn dat jullie er zo uit komen....verder ben ik het eens met je laatste stukje,,,
quote:HoiPippiLangkous schreef op 17 augustus 2009 @ 17:48:

Het is

SerieuZe

Hij wiL zonder t

en verder:

PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFSorry voor de typfouten...en verder....als je toch niks zinnigs verder te zeggen heb, heb ik liever dat je niet reageert....maar goed dat is mijn mening...
quote:Paddle schreef op 17 augustus 2009 @ 18:28:

[...]

Ik snap je wel hoor. Mss moet je proberen die 'verbazing 'over het feit dat hij sommige (kleine) dingetjes in jullie toekomst anders ziet positief te gebruiken.

Het 'slechte' gevoel om te zetten in een blij gevoel dat jullie het wél eens zijn over de belangrijke dingen in jullie leven, en dat je het er helemaal niet slecht vanaf heb gebracht later als het maar dit soort kleine dingetjes de hobbels op jullie weg gaan vormen.

Ja dat moet ik idd ook gaan doen ja. Er minder zwaar aan trekken. Het punt is een beetje dat ik weet dat ik moet stoppen over dingen te piekeren, maar het piekeren gewoon niet wilt stoppen...

Verder heb je gewoon gelijk
Ik ken mensen die al 10 jaar gelukkig samen woonden maar die in 't jaar dat ze hun huwelijk aan 't plannen waren uit elkaar gingen.
quote:Madhe schreef op 17 augustus 2009 @ 19:12:

[...]

Ik bedoel niet dat je je wil oplegt. Ik bedoel; hij heeft je nog niet eens ten huwelijk gevraagd. Maar je kunt je bruiloft wel helemaal uittekenen. Wat is er mis met; eerst eens zien of jullie inderdaad wel gaan trouwen/ duidelijke trouwplannen hebben (als in verloofd enzo)Is ook zeker niks mis mee.....er is ook niks met fantaseren, er over nadenken...maar ik draaf door, pieker te veel, maak het mezelf moeilijk, dit weet ik en probeer ik ook te verbeteren/ te verminderen......Ik kan me al druk maken om dingen van anderen....grrr....Komt goed
quote:elninjoo schreef op 17 augustus 2009 @ 21:18:

Ik ken mensen die al 10 jaar gelukkig samen woonden maar die in 't jaar dat ze hun huwelijk aan 't plannen waren uit elkaar gingen. Ow dat is niet zo mooi :-S...
quote:MMR schreef op 17 augustus 2009 @ 21:15:

[...]

Sorry voor de typfouten...en verder....als je toch niks zinnigs verder te zeggen heb, heb ik liever dat je niet reageert....maar goed dat is mijn mening...

Niet flauw gaan doen nu.

HPL levert met "PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF" een buitengewoon zinvolle bijdrage. Jullie hebben niet eens concrete plannen om te gaan trouwen en jij hebt niet beters te doen dan je nu vast druk te maken over jullie verschil van opvattingen over het dansje? Ik zeg: gemierenneuk op de vierkante centimeter. HPL was dus mild.
oke het is gemierenneuk oke...sorry, maar ik vond het gewoon wat vervelend dat ze alleen maar zo reageert ipv haar pffffff toe te lichten, haar mening te geven....

Ik maak me er ook al niet meer druk om hoor. maar merkte dat ik er vanmorgen nog erg mee bezig was, wat ik dus erg stom vond...gemierenneuk dus.....
quote:MMR schreef op 17 augustus 2009 @ 21:15:

[...]

Sorry voor de typfouten...en verder....als je toch niks zinnigs verder te zeggen heb, heb ik liever dat je niet reageert....maar goed dat is mijn mening...

Pardon? Jij opent een onzinnig topic over een onzinnig 'probleem' en dan wil jij gaan bepalen welke bijdragen zinnig zijn en welke niet?

Anyway, het zijn geen typefouten maar taalfouten. Lijkt me best zinnig als je daarop gewezen wordt.

En (daar komt ie weer, heerlijk als ik dat mag zeggen) het is een openbaar forum, dus je krijgt ook reacties die je misschien niet aanstaan. Helaas Pindakaas voor jou.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven