Overdrijf ik?

05-02-2018 20:22 18 berichten
Sinds 2 maanden heb ik een relatie. Het gaat echt super goed tussen ons. Eigenlijk vanaf dag 1. Het is de meest eerlijke en volwassen relatie die ik ooit heb gehad. Inmiddels hebben we al best serieuze stappen gezet die ik eerder nooit zo snel wilde zetten (ontmoeten familie, vrienden, collega's). Maar het gaat zo smooth.

Maar nu het volgende. Hij date voor mij een meisje dat hij erg leuk vond. Zij heeft hem afgewezen. Hij was daar boos/verdrietig over. Toen wij gingen daten ging ze hem 'ineens' weer appen. Ik heb haar nooit als een bedreiging gezien. Ik ben niet of nauwelijks jaloers en ook contact met exen vind ik totaal geen probleem. Zelf heb ik dat ook nog. Hij heeft zelfs nog eens met haar afgesproken. Daarna zei hij dat hij dat niet nog eens wilde omdat ze bepaalde intenties had. Nu heb ik hem er nog eens naar gevraagd omdat ik zag dat hij nog steeds contact met haar had en eigenlijk alleen haar foto's liked op instagram. Niet van vrienden of familie, alleen van haar. Dus ik heb het aangekaart. Hij gaf aan dat ze alleen vrienden waren en dat het daarom ook niets is geworden. Het was te gezellig en vriendschappelijk. Ook gaf hij aan mij er bewust niet over te vertellen omdat het voor hem echt niets betekent maar hij bang was dat ik er iets van zou denken en me zorgen zou maken.
Daarbij was zij ook aan het daten dus waren haar bepaalde intenties ook geen probleem meer. Maar juist dat laatste stoorde me. Ik kan rustig met iemand afspreken waarvan ik weet dat hij mij leuk vindt. Puur omdat ik weet dat ik er nooit op in zou gaan. Maar hij durft het dus niet aan als zij die intenties heeft.

Zij weet van mij af. Ik weet niet waarom maar toch zit het me dwars. We zijn ontzettend open over alles. Echt over alles. Probeert hij mij echt te beschermen? Of moet ik hier iets mee? Ik bevind me op totaal onbekend terrein. Jaloezie zit niet in mijn aard. Maar dit voelt anders dan gewoon een vriendschap.
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Ff resumé... eerst was hij teleurgesteld dat ze hem afwees want hij vond haar leuk. Later zegt hij dat het niets had kunnen worden omdat ze te gezellig/vriendschappelijk waren, maar ook zegt hij dat ze "bepaalde intenties"had die dan weer niet vriendschappelijk zijn of waren.... Ik ben in de war. Klinkt als iets met een hete brij..
Honingdropje2 schreef:
05-02-2018 20:27
Ff resumé... eerst was hij teleurgesteld dat ze hem afwees want hij vond haar leuk. Later zegt hij dat het niets had kunnen worden omdat ze te gezellig/vriendschappelijk waren, maar ook zegt hij dat ze "bepaalde intenties"had die dan weer niet vriendschappelijk zijn of waren.... Ik ben in de war. Klinkt als iets met een hete brij..
Hij was teleurgesteld. Maar hij heeft goede gesprekken met haar gehad en is tot de conclusie gekomen dat het vooral heel vriendschappelijk was. Iets in die trant. Eigenlijk boeide het mij niet zo. Wat in het verleden is, is in het verleden.
Haar intenties waren dus blijkbaar meer dan vriendschappelijk. Maar hij wil dat niet zegt hij.
En nu is zij weer aan het daten. Hij heeft een vriendin (ik😉) maar het is een aparte situatie. Of ik maak het groter dan het is? Zucht...
Like op insta vs je hebt zijn moeder ontmoet.
Waar maak je je druk om!
Vertrouw die man gewoon. Als hij een hufter is, dan helpt krampachtig zijn insta censureren ook niet.
Mima85 schreef:
05-02-2018 20:32
Hij was teleurgesteld. Maar hij heeft goede gesprekken met haar gehad en is tot de conclusie gekomen dat het vooral heel vriendschappelijk was. Iets in die trant. Eigenlijk boeide het mij niet zo. Wat in het verleden is, is in het verleden.
Haar intenties waren dus blijkbaar meer dan vriendschappelijk. Maar hij wil dat niet zegt hij.
En nu is zij weer aan het daten. Hij heeft een vriendin (ik😉) maar het is een aparte situatie. Of ik maak het groter dan het is? Zucht...
Dus hij dàcht alleen maar dat hij haar heel leuk vond, maar na een paar goede gesprekken liet zij hem in zien dat dat niet zo was. ;-) En toen wilde ze seks, maar nu niet meer. Helder verhaal.
Ik zou me er niet superdruk om maken, maar het ook wel een beetje gek vinden dat ie alleen haar dingen liket op instagram. Het is me niet helemaal duidelijk waarom hij dat doet.
honingdropje2 wijzigde dit bericht op 05-02-2018 20:50
Reden: Typo
0.11% gewijzigd
Klinkt toch niet zo zuiver op de graat.....
Het-groepje schreef:
05-02-2018 20:35
Like op insta vs je hebt zijn moeder ontmoet.
Waar maak je je druk om!
Vertrouw die man gewoon. Als hij een hufter is, dan helpt krampachtig zijn insta censureren ook niet.
Dit had ik even nodig. Helemaal gelijk. Thanks :)
Denk je dat je tweede keus bent?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nou dat is ze ook hoe was woedend/verdrietig toe date nr 1 hem afwees en toen kwam TO.

Date nr 1 is een beetje een vervelend meisje die nu de man in kwestie bezet is ineens wel interesse veinst, puur ego ding.

Denk dat deze mensen nog heel jong zijn.
Wat doe je nu moeilijk?
Met wie ligt hij snachts in bed?
miedo schreef:
05-02-2018 21:48
Wat doe je nu moeilijk?
Met wie ligt hij snachts in bed?
En toch moet je onderbuikgevoelens niet zomaar negeren. TO is vrijwel nooit jaloers maar op de een of andere manier voelt ze zich hier niet prettig bij.
Fizzyhideous schreef:
05-02-2018 21:55
En toch moet je onderbuikgevoelens niet zomaar negeren. TO is vrijwel nooit jaloers maar op de een of andere manier voelt ze zich hier niet prettig bij.

Daar heb je misschien een punt.
retrostar schreef:
05-02-2018 21:07
Denk je dat je tweede keus bent?
Nee, dat gevoel geeft hij mij niet. Hij is er meer voor mij geweest dan welke man dan ook.

Ik hou gewoon van eerlijkheid. Dat is alles. Ik ben echt super open. Toen ik een tijdje geleden een drankje ging doen met een vriend die wel duidelijk had gemaakt interesse te hebben ben ik daar ook heel open en eerlijk over geweest en toen heeft hij ook aangegeven mij 100% te vertrouwen. Zodra je open bent over dingen heb je over het algemeen niets te verbergen. Dat hij het achterhield voor mij dat zorgt voor de onzekerheid.
Lijkt meer op een verkering met het gepraat over een meisje, ipv een relatie. En net 2 maanden aan.. . Het klinkt echt wel alsof je 2e keus bent. Of het is gewoon sowieso een hork. Wat een raar en vaag gezwets over dat kind.

En vertrouw op je bullshit radar.
Je gaat er vanuit dat hij er hetzelfde instaat als jij. Dat hoeft niet zo te zijn.
Je vertelt dat hij het niet aandurft af te spreken met iemand die andere intenties heeft. Durft hij niet, of wil hij dat niet? En heeft hij dat letterlijk vertelt?

Dat gezegd hebbende: negeer nooit je onderbuikgevoelens.
Die gevoelens hoeven niet te kloppen, maar ze dragen ook niet bij aan je geluk.
Be stronger than your strongest excuse
Ik zie het probleem niet zo. Het blijkt duidelijk dat hij meer om jou geeft dan om haar. Dat hij haar in het verleden zo leuk vond was voordat hij jou kende. Vertrouw er maar op en als jullie zo open zijn naar elkaar, maak het dan bespreekbaar.
Aangeven wat je wil. Geen vrienden meer zijn met haar.
Want je vertrouwt het niet.

Kans is aanwezig dat hij het te gek vindt en denkt

Of hij denkt okeeee boeien heb jou al! Verwijderen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven