Overdrijf ik??
vrijdag 21 juni 2019 om 22:17
Gisteren en vandaag ontzettende ruzie gehad met mijn man. Ik voel me onwijs onbegrepen en hij vind dat ik overdrijf en begrijp mij niet. Overdrijf ik echt en zo niet hoe kan ik hem laten begrijpen dat ik dit niet oke vind?
Ik werk fulltime en reistijd van mijn werk naar huis is ca 1,5 uur. Daarnaast heb ik een niet westerse achtergrond maar ben ik vrij "verkaast" in twgenstelling tot de familie..
Gisteravond belde mijn man mij op met de vraag of ik thuis was. Ik was net 5 minuten thuis en zei dat ik net aankwam rond 19 uur. Toen zei hij ok Piet (zoon van zn zus,9 jaar) komt straks langs maar ik moet nu werken tot zo en hij hing op in mijn oor. 5 minuten later komen de zoons van mijm schoonzus en het eerste wat ze zeggen is tante ik heb honger. Alleen tante (ik dus) had niet gerekend op mee eters en had dus niet genoeg eten gekookt eergisteren. Ik heb als een gek gekookt , hun te eten gegeven ondertussen kwam mijn man om 20.15 uur en moest ik ook zijn eten klaar zetten en pas om 20.30 kon ik eten. En toen.. kwam de vraag terwijl ik goed en wel eindelijk zat, mag ik iets drinken en ontplofte ik. Ik snauwde dat hij weet waar glazen zijn en dat hij zelf zn drinken kan pakken. Mijn man boos dat ik zo tegen zijn neef je praat en ik zei tegen hem ik ben ook moe, ik heb ook honger, mag ik even rustig eten? Maar nee ik ben een zeur en als de kinderen willen komen moet dat gewoon kunnen.
Zeur ik inderdaad, als ik zeg dat ze mij van te voren moeten vragen of ik er zin in heb? Ik werk fulltime buitenshuis en mijn man doet niet veel in het huishouden. En normaal vind ik dat prima maar dat mensen hun kinderen zo bij mij dumpen en niet eens het fatsoen hebben om kinderen met een gevulde buik naar mij te sturen maar met honger en verwachten dat ik daar wel zorg voor draag, dat vind ik verschrikkelijk.. overdrijf ik nu echt?
Ik werk fulltime en reistijd van mijn werk naar huis is ca 1,5 uur. Daarnaast heb ik een niet westerse achtergrond maar ben ik vrij "verkaast" in twgenstelling tot de familie..
Gisteravond belde mijn man mij op met de vraag of ik thuis was. Ik was net 5 minuten thuis en zei dat ik net aankwam rond 19 uur. Toen zei hij ok Piet (zoon van zn zus,9 jaar) komt straks langs maar ik moet nu werken tot zo en hij hing op in mijn oor. 5 minuten later komen de zoons van mijm schoonzus en het eerste wat ze zeggen is tante ik heb honger. Alleen tante (ik dus) had niet gerekend op mee eters en had dus niet genoeg eten gekookt eergisteren. Ik heb als een gek gekookt , hun te eten gegeven ondertussen kwam mijn man om 20.15 uur en moest ik ook zijn eten klaar zetten en pas om 20.30 kon ik eten. En toen.. kwam de vraag terwijl ik goed en wel eindelijk zat, mag ik iets drinken en ontplofte ik. Ik snauwde dat hij weet waar glazen zijn en dat hij zelf zn drinken kan pakken. Mijn man boos dat ik zo tegen zijn neef je praat en ik zei tegen hem ik ben ook moe, ik heb ook honger, mag ik even rustig eten? Maar nee ik ben een zeur en als de kinderen willen komen moet dat gewoon kunnen.
Zeur ik inderdaad, als ik zeg dat ze mij van te voren moeten vragen of ik er zin in heb? Ik werk fulltime buitenshuis en mijn man doet niet veel in het huishouden. En normaal vind ik dat prima maar dat mensen hun kinderen zo bij mij dumpen en niet eens het fatsoen hebben om kinderen met een gevulde buik naar mij te sturen maar met honger en verwachten dat ik daar wel zorg voor draag, dat vind ik verschrikkelijk.. overdrijf ik nu echt?
zaterdag 22 juni 2019 om 08:30
Want die wandelen weg als je eerst even gaat zitten om te eten?
Je maakt het ook jezelf moeilijk. Ik zou samen met man gegeten hebben en daarna sámen de vaat doen en opruimen. Wel zo logisch toch? Waarom doet die vent eigenlijk weinig in het huishouden, hij woont er toch ook net zo hard als jij?
zaterdag 22 juni 2019 om 08:45
Uit de posts van TO maak ik uit dat haar man dit gedrag al langer laat zien. Schoonzus misschien ook. Dan zal TO zelf haar grenzen moeten aangeven. Niet de neefjes moeten afsnauwen. Niet weer toch maar gaan koken. Niet weer toch maar manlief op zijn wenken bedienen.
Gewoon haar grenzen aangeven. Pakistaans, verkaast of wat dan ook. Ze laat het nu gebeuren. Bij het telefoontje meteen zeggen dat de mededeling van man niet gelegen komt. Of eigenlijk dat gedrag van hem al veel eerder moeten aanpakken.
Gewoon haar grenzen aangeven. Pakistaans, verkaast of wat dan ook. Ze laat het nu gebeuren. Bij het telefoontje meteen zeggen dat de mededeling van man niet gelegen komt. Of eigenlijk dat gedrag van hem al veel eerder moeten aanpakken.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 22-06-2019 12:31
0.79% gewijzigd
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
zaterdag 22 juni 2019 om 09:15
ClumsyNinja schreef: ↑22-06-2019 08:30Want die wandelen weg als je eerst even gaat zitten om te eten?
Je maakt het ook jezelf moeilijk. Ik zou samen met man gegeten hebben en daarna sámen de vaat doen en opruimen. Wel zo logisch toch? Waarom doet die vent eigenlijk weinig in het huishouden, hij woont er toch ook net zo hard als jij?
Nou inderdaad zeg. Ik probeer ook altijd de keuken aan kant te hebben als we aan tafel gaan. Lukt het niet dan is gezellig samen eten belangrijker dan de vaat.
En hoe hongerig de kinderen ook zijn er gaat niemand opscheppen/eten voordat degene die gekookt heeft ook aan tafel zit. Het eten is niet in één minuut verpieterd.
zaterdag 22 juni 2019 om 09:19
Was er een noodsituatie bij schoonzus waardoor de kinderen moesten opgevangen worden en hongerig waren tot daar aan toe maar in dit geval had ik de kinderen vriendelijk terug naar huis gestuurd en man duidelijk gemaakt dat hij zoiets niet eenzijdig kan beslissen.
Tenzij hij thuis is en die kinderen opvangt.
Tenzij hij thuis is en die kinderen opvangt.
zaterdag 22 juni 2019 om 09:34
Hoi dames,
Bedankt voor alle berichten! Doet mij masr weer eens beseffen dat ik niet altijd hoef te doen wat wordt verwacht van mij. Volgende keer gewoon een broodje kaas. Al heb ik inmiddels tegen mijn man gezegd (voor de 100e keer) dat de volgende keer ìk gebeld wil worden door schoonzus en dat dat ook zijn reactie moet zijn: bel hoii maar die is thuis ik niet. Nu maar hopen dat dat ook zo gebeurt..
Bedankt voor alle berichten! Doet mij masr weer eens beseffen dat ik niet altijd hoef te doen wat wordt verwacht van mij. Volgende keer gewoon een broodje kaas. Al heb ik inmiddels tegen mijn man gezegd (voor de 100e keer) dat de volgende keer ìk gebeld wil worden door schoonzus en dat dat ook zijn reactie moet zijn: bel hoii maar die is thuis ik niet. Nu maar hopen dat dat ook zo gebeurt..
zaterdag 22 juni 2019 om 10:23
Ik denk vooral dat je niet teveel van jezelf moet verwachten. En wat je nu zelf zegt, wilde ik ook zeggen: je man moet zijn zus zeggen dat ze jou moet bellen. Dat doet mijn man (niet-Westerse achtergrond, ik een echte kaas) ook. Dan geef je zelf je eigen grenzen aan. Mocht je man dat niet onthouden, dan vertel je hem de volgende keer dat hij jou belt met de vraag of je thuis bent. Dan zeg je gewoon van niet (of van wel, maar dat je net weg wilde gaan) en dat schoonzus zelf even af moet stemmen wat uitkomt.hoii schreef: ↑22-06-2019 09:34Hoi dames,
zaterdag 22 juni 2019 om 12:28
Ik heb nog niet alles gelezen dus mss mosterd en off topic maar tegenwoordig zijn heel veel chirurgen vrouw. En chirurgen hebben wel eens een partner die ook chirurg is, die leven vast in een zwijnenstal en eten alleen thuisbezorgd.
zaterdag 22 juni 2019 om 13:50
Dat je uitviel tegen je neefje is niet chique maar je hebt excuus aangeboden. Goede afspraak met je man!
Ik ben van huis uit gewend dat iedereen welkom is en een hapje mee kan eten. Aangezien ik niet in mega gezinsporties kook heb ik altijd wat verse soep ingevroren in de vriezer of gewoon een paar van die soep-in-zak in huis (Fijn dat dit topic er is, die moeten weer op mijn boodschappenlijst). Ook altijd wat diepvriespizzas in de vriezer en hotdogs in de voorraadkast. Niet supergezond maar wel handig voor snel schakelen. Mocht de situatie dan weer voorkomen kun je voor de eerste trek snel de soep opwarmen (echt fluitje van een cent) en zelf koken en eten. Als je klaar bent met koken kunnen ze nog mee eten (of niet) en is je man later dan lekker in de magnetron.
Ik ben van huis uit gewend dat iedereen welkom is en een hapje mee kan eten. Aangezien ik niet in mega gezinsporties kook heb ik altijd wat verse soep ingevroren in de vriezer of gewoon een paar van die soep-in-zak in huis (Fijn dat dit topic er is, die moeten weer op mijn boodschappenlijst). Ook altijd wat diepvriespizzas in de vriezer en hotdogs in de voorraadkast. Niet supergezond maar wel handig voor snel schakelen. Mocht de situatie dan weer voorkomen kun je voor de eerste trek snel de soep opwarmen (echt fluitje van een cent) en zelf koken en eten. Als je klaar bent met koken kunnen ze nog mee eten (of niet) en is je man later dan lekker in de magnetron.
zondag 23 juni 2019 om 19:54
Je moet het jezelf niet zo onnodig moeilijk maken én je moet niet verwachten dat een ander je grenzen kan ruiken. Ook moet je niet verwachten dat een ander zich aan jouw grenzen houdt als jij geen consequenties verbindt wanneer die ander je grens overgaat. Nu overkomt het je zogenaamd allemaal maar de oplossing voor dit probleem ligt toch echt bij jezelf.