Overdrijf ik??
vrijdag 21 juni 2019 om 22:17
Gisteren en vandaag ontzettende ruzie gehad met mijn man. Ik voel me onwijs onbegrepen en hij vind dat ik overdrijf en begrijp mij niet. Overdrijf ik echt en zo niet hoe kan ik hem laten begrijpen dat ik dit niet oke vind?
Ik werk fulltime en reistijd van mijn werk naar huis is ca 1,5 uur. Daarnaast heb ik een niet westerse achtergrond maar ben ik vrij "verkaast" in twgenstelling tot de familie..
Gisteravond belde mijn man mij op met de vraag of ik thuis was. Ik was net 5 minuten thuis en zei dat ik net aankwam rond 19 uur. Toen zei hij ok Piet (zoon van zn zus,9 jaar) komt straks langs maar ik moet nu werken tot zo en hij hing op in mijn oor. 5 minuten later komen de zoons van mijm schoonzus en het eerste wat ze zeggen is tante ik heb honger. Alleen tante (ik dus) had niet gerekend op mee eters en had dus niet genoeg eten gekookt eergisteren. Ik heb als een gek gekookt , hun te eten gegeven ondertussen kwam mijn man om 20.15 uur en moest ik ook zijn eten klaar zetten en pas om 20.30 kon ik eten. En toen.. kwam de vraag terwijl ik goed en wel eindelijk zat, mag ik iets drinken en ontplofte ik. Ik snauwde dat hij weet waar glazen zijn en dat hij zelf zn drinken kan pakken. Mijn man boos dat ik zo tegen zijn neef je praat en ik zei tegen hem ik ben ook moe, ik heb ook honger, mag ik even rustig eten? Maar nee ik ben een zeur en als de kinderen willen komen moet dat gewoon kunnen.
Zeur ik inderdaad, als ik zeg dat ze mij van te voren moeten vragen of ik er zin in heb? Ik werk fulltime buitenshuis en mijn man doet niet veel in het huishouden. En normaal vind ik dat prima maar dat mensen hun kinderen zo bij mij dumpen en niet eens het fatsoen hebben om kinderen met een gevulde buik naar mij te sturen maar met honger en verwachten dat ik daar wel zorg voor draag, dat vind ik verschrikkelijk.. overdrijf ik nu echt?
Ik werk fulltime en reistijd van mijn werk naar huis is ca 1,5 uur. Daarnaast heb ik een niet westerse achtergrond maar ben ik vrij "verkaast" in twgenstelling tot de familie..
Gisteravond belde mijn man mij op met de vraag of ik thuis was. Ik was net 5 minuten thuis en zei dat ik net aankwam rond 19 uur. Toen zei hij ok Piet (zoon van zn zus,9 jaar) komt straks langs maar ik moet nu werken tot zo en hij hing op in mijn oor. 5 minuten later komen de zoons van mijm schoonzus en het eerste wat ze zeggen is tante ik heb honger. Alleen tante (ik dus) had niet gerekend op mee eters en had dus niet genoeg eten gekookt eergisteren. Ik heb als een gek gekookt , hun te eten gegeven ondertussen kwam mijn man om 20.15 uur en moest ik ook zijn eten klaar zetten en pas om 20.30 kon ik eten. En toen.. kwam de vraag terwijl ik goed en wel eindelijk zat, mag ik iets drinken en ontplofte ik. Ik snauwde dat hij weet waar glazen zijn en dat hij zelf zn drinken kan pakken. Mijn man boos dat ik zo tegen zijn neef je praat en ik zei tegen hem ik ben ook moe, ik heb ook honger, mag ik even rustig eten? Maar nee ik ben een zeur en als de kinderen willen komen moet dat gewoon kunnen.
Zeur ik inderdaad, als ik zeg dat ze mij van te voren moeten vragen of ik er zin in heb? Ik werk fulltime buitenshuis en mijn man doet niet veel in het huishouden. En normaal vind ik dat prima maar dat mensen hun kinderen zo bij mij dumpen en niet eens het fatsoen hebben om kinderen met een gevulde buik naar mij te sturen maar met honger en verwachten dat ik daar wel zorg voor draag, dat vind ik verschrikkelijk.. overdrijf ik nu echt?
vrijdag 21 juni 2019 om 22:27
Dat is het dus.. het overkomt me vaker. En ik vind het vervelend dat het plotseling gebeurt zonder iets van te voren te vragen aan mij. Gewoon een mededeling ze komen, en niet de vraag of ik een andere planning heb. En dat is wat mij tegen het borst stoot eigenlijk..shining_star schreef: ↑21-06-2019 22:25Zo voel ik mij dus ook vaakwant zo gaat het hier ongeveer dagelijks..maarja wij hebben ook kinderen.
Dus voor die ene keer of enkele keer..ja ik vind dat je zeurt..![]()
vrijdag 21 juni 2019 om 22:28
Die kinderen kunnen er niks aan doen dat ze op die tijd naar jou gestuurd worden. Snauwen naar een kind vind ik niet kunnen, het is geen gelijkwaardige relatie; jij bent de volwassene in je eigen huis, hij een kind en gast die beleefd om iets vraagt. Wat heeft je achtergrond er trouwens mee te maken en waarom 'moet' je het eten van je man klaar zetten? Die weet waar het eten en de borden staan, je neefje is blijkbaar zo netjes opgevoed dat hij eerst iets heel beleefd vraagt.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 21-06-2019 22:29
1.05% gewijzigd
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
vrijdag 21 juni 2019 om 22:28
Ik zou dat heel asociaal vinden van schoonzus om haar kinderen zo laat nog te dumpen met honger. Daag. Ik zou haar in die situatie gebeld hebben en vragen waarom haar kinderen niet hebben gegeten en bij mij voor de deur staan. Ik vind niet dat je overdrijft, jouw reactie was een opeenstapeling van stress en frustratie.
Jouw man ontzorgt jou niet, dus heeft hij geen recht van spreken, vind ik. Hij had jou kunnen helpen, maar koos ervoor op z'n reet te gaan zitten met z'n bordje.
Jouw man ontzorgt jou niet, dus heeft hij geen recht van spreken, vind ik. Hij had jou kunnen helpen, maar koos ervoor op z'n reet te gaan zitten met z'n bordje.
vrijdag 21 juni 2019 om 22:30
Ik vind het ook niet netjes van mezelf en heb ook mijn excuses aangeboden aan mijn neefje.. en de kinderen zijn hier kind aan huis hebben hun eigen kast met speelgoed dus nee vragen hoeven ze niet in dit huis..SweetFirefly schreef: ↑21-06-2019 22:28Die kinderen kunnen er niks aan doen dat ze op die tijd naar jou gestuurd worden. Snauwen naar een kind vind ik niet kunnen, het is geen gelijkwaardige relatie; jij bent de volwassene in je eigen huis, hij een kind die beleefd om iets vraagt. Wat heeft je achtergrond er trouwens mee te maken en waarom 'moet' je het eten van je man klaar zetten? Die weet waar het eten en de borden staan, je neefje is blijkbaar zo netjes oogevoed dat hij eerst iets heel beleefd vraagt.
vrijdag 21 juni 2019 om 22:33
vrijdag 21 juni 2019 om 22:39
Omdat ze de hele tijd aan het zeuren waren ik nog niet klaar was met koken heb ik hun tussentijds al te eten gegeven. Ondertussne moest ik nog mn pannen enzo opruimen en daardooe niet tegelijk gegeten..
Dank allemaal voor de berichten! Sommigen verwoorden best goed hoe ik me voel ha
vrijdag 21 juni 2019 om 22:43
ik zou er ook niet van gediend zijn.
waarom moet ik na een werkdag nog zorgen voor andermans kinderen?
mijn broers en zussen zouden dit trouwens ook niet in hun hoofd halen.
wij slapen nooit.