Overdrijf ik??
vrijdag 21 juni 2019 om 22:17
Gisteren en vandaag ontzettende ruzie gehad met mijn man. Ik voel me onwijs onbegrepen en hij vind dat ik overdrijf en begrijp mij niet. Overdrijf ik echt en zo niet hoe kan ik hem laten begrijpen dat ik dit niet oke vind?
Ik werk fulltime en reistijd van mijn werk naar huis is ca 1,5 uur. Daarnaast heb ik een niet westerse achtergrond maar ben ik vrij "verkaast" in twgenstelling tot de familie..
Gisteravond belde mijn man mij op met de vraag of ik thuis was. Ik was net 5 minuten thuis en zei dat ik net aankwam rond 19 uur. Toen zei hij ok Piet (zoon van zn zus,9 jaar) komt straks langs maar ik moet nu werken tot zo en hij hing op in mijn oor. 5 minuten later komen de zoons van mijm schoonzus en het eerste wat ze zeggen is tante ik heb honger. Alleen tante (ik dus) had niet gerekend op mee eters en had dus niet genoeg eten gekookt eergisteren. Ik heb als een gek gekookt , hun te eten gegeven ondertussen kwam mijn man om 20.15 uur en moest ik ook zijn eten klaar zetten en pas om 20.30 kon ik eten. En toen.. kwam de vraag terwijl ik goed en wel eindelijk zat, mag ik iets drinken en ontplofte ik. Ik snauwde dat hij weet waar glazen zijn en dat hij zelf zn drinken kan pakken. Mijn man boos dat ik zo tegen zijn neef je praat en ik zei tegen hem ik ben ook moe, ik heb ook honger, mag ik even rustig eten? Maar nee ik ben een zeur en als de kinderen willen komen moet dat gewoon kunnen.
Zeur ik inderdaad, als ik zeg dat ze mij van te voren moeten vragen of ik er zin in heb? Ik werk fulltime buitenshuis en mijn man doet niet veel in het huishouden. En normaal vind ik dat prima maar dat mensen hun kinderen zo bij mij dumpen en niet eens het fatsoen hebben om kinderen met een gevulde buik naar mij te sturen maar met honger en verwachten dat ik daar wel zorg voor draag, dat vind ik verschrikkelijk.. overdrijf ik nu echt?
Ik werk fulltime en reistijd van mijn werk naar huis is ca 1,5 uur. Daarnaast heb ik een niet westerse achtergrond maar ben ik vrij "verkaast" in twgenstelling tot de familie..
Gisteravond belde mijn man mij op met de vraag of ik thuis was. Ik was net 5 minuten thuis en zei dat ik net aankwam rond 19 uur. Toen zei hij ok Piet (zoon van zn zus,9 jaar) komt straks langs maar ik moet nu werken tot zo en hij hing op in mijn oor. 5 minuten later komen de zoons van mijm schoonzus en het eerste wat ze zeggen is tante ik heb honger. Alleen tante (ik dus) had niet gerekend op mee eters en had dus niet genoeg eten gekookt eergisteren. Ik heb als een gek gekookt , hun te eten gegeven ondertussen kwam mijn man om 20.15 uur en moest ik ook zijn eten klaar zetten en pas om 20.30 kon ik eten. En toen.. kwam de vraag terwijl ik goed en wel eindelijk zat, mag ik iets drinken en ontplofte ik. Ik snauwde dat hij weet waar glazen zijn en dat hij zelf zn drinken kan pakken. Mijn man boos dat ik zo tegen zijn neef je praat en ik zei tegen hem ik ben ook moe, ik heb ook honger, mag ik even rustig eten? Maar nee ik ben een zeur en als de kinderen willen komen moet dat gewoon kunnen.
Zeur ik inderdaad, als ik zeg dat ze mij van te voren moeten vragen of ik er zin in heb? Ik werk fulltime buitenshuis en mijn man doet niet veel in het huishouden. En normaal vind ik dat prima maar dat mensen hun kinderen zo bij mij dumpen en niet eens het fatsoen hebben om kinderen met een gevulde buik naar mij te sturen maar met honger en verwachten dat ik daar wel zorg voor draag, dat vind ik verschrikkelijk.. overdrijf ik nu echt?
vrijdag 21 juni 2019 om 23:02
Ik vul niks in..probeer aan te geven dat we er geen barst van weten hoe de vork in de steel zit en to hier een eenzijdig verhaal neerzet. De man is geluk de lul en de boeman en de schoonfamilie ook belabberd want die dumpen daar hongerige kinderen..Marana schreef: ↑21-06-2019 22:59En dus moet TO met haar fulltimebaan dan alles doen?
Wie is er hier nou van alles aan het invullen?
De feiten zijn
- TO werkt fulltime en heeft een lange reistijd
- Man van TO doet heel weinig in het huishouden
Ik zie niet waarom TO het huishouden dan wel zou moeten doen.
vrijdag 21 juni 2019 om 23:03
shining_star schreef: ↑21-06-2019 22:59Nee to doet huilie omdat er ook eens iets extra's van haar gevraagd wordt.
Ik krijg het gevoel dat ze voortdurend iets extra's doet en dat vandaag de druppel was die de emmer deed overlopen.
shining_star schreef: ↑21-06-2019 23:02Ik vul niks in..probeer aan te geven dat we er geen barst van weten hoe de vork in de steel zit en to hier een eenzijdig verhaal neerzet. De man is geluk de lul en de boeman en de schoonfamilie ook belabberd want die dumpen daar hongerige kinderen..
En jij vindt het bij voorbaat al terecht dat TO vrijwel alles doet en hij niets. Dat neefjes en man hun eten al op hebben voor TO überhaupt begint te eten.
Uit je eerste reactie op mij bleek al dat je de OP niet helemaal gelezen had. Ik denk dat je dat nog eens moet proberen te doen.
Nee hoor, ik vind niet dat je overdrijft. Ik vind wel dat je je prioriteit mag verleggen naar jouw eigen behoeften. Een boterham met kaas of bezorgchinees is prima. Daarnaast kan je de kinderen leren dat ze behalve hun eigen speelgoed voortaan ook hun eigen drinken mogen pakken. Wordt het toch nog gezellig.
vrijdag 21 juni 2019 om 23:06
Die van mij eten ook zo snel als ze hongerig zijnMarana schreef: ↑21-06-2019 23:03En jij vindt het bij voorbaat al terecht dat TO vrijwel alles doet en hij niets. Dat neefjes en man hun eten al op hebben voor TO überhaupt begint te eten.
Uit je eerste reactie op mij bleek al dat je de OP niet helemaal gelezen had. Ik denk dat je dat nog eens moet proberen te doen.
vrijdag 21 juni 2019 om 23:07
Wat een vervelende situatie, ik vind niet dat je overdrijft. Ik zou vragen aan schoonzus waarom de kinderen (1 kind of meer?) gestuurd worden. En die schoonzus vraagt het dus aan haar broer, maar die is niet eens thuis. Dus ik vind niet dat hij kan zeggen ‘ja hoor laat maar komen’ en het dan alleen maar even mededeelt aan jou.
Gesprek aangaan met schoonzus dus. Zij is de bron denk ik, niet je man.
Gesprek aangaan met schoonzus dus. Zij is de bron denk ik, niet je man.
vrijdag 21 juni 2019 om 23:12
Hahaha het moet niet gekker worden. Je denkt toch serieus niet dat bijv chirurgen, musici en handmodellen niks in en rondom het huis doen?Madeliefjees schreef: ↑21-06-2019 22:56Een hersenchirurg hoeft thuis niks te doen, als hij wat aan zn handen krijgt, kan hij niet meer opereren.
vrijdag 21 juni 2019 om 23:21
vrijdag 21 juni 2019 om 23:23
+1raindance schreef: ↑21-06-2019 22:28Ik zou dat heel asociaal vinden van schoonzus om haar kinderen zo laat nog te dumpen met honger. Daag. Ik zou haar in die situatie gebeld hebben en vragen waarom haar kinderen niet hebben gegeten en bij mij voor de deur staan. Ik vind niet dat je overdrijft, jouw reactie was een opeenstapeling van stress en frustratie.
Jouw man ontzorgt jou niet, dus heeft hij geen recht van spreken, vind ik. Hij had jou kunnen helpen, maar koos ervoor op z'n reet te gaan zitten met z'n bordje.
zaterdag 22 juni 2019 om 00:17
Uit Medisch contact 2015:PORTRET
Roeland den Boer (38) is trauma-chirurg in het Spaarne Gasthuis in Haarlem. Hij is fanatiek kitesurfer en ziet zijn medekitesurfers privé maar ook soms op de behandeltafel.
‘Ik heb altijd veel gesport, in mijn tienertijd deed ik aan voetbal en windsurfen. Ik ben het liefst op het water, dat is voor mij vrijheid. De combinatie van water, koude wind, fysiek bezig zijn en niet gebeld kunnen worden. Door te sporten voel ik me beter, fitter, weerbaarder en ambitieuzer, ik kan me beter concentreren, doe mijn werk beter en ben een leuker mens. Als ik de sport door drukte of omstandigheden laat versloffen, voel ik dat meteen, dan word ik chagrijnig. Een sportcarrière heb ik nooit overwogen. Ik kom uit een gezin waarin werd gezegd dat je een vak moest leren. Als traumachirurg wil ik vakwerk leveren.
zaterdag 22 juni 2019 om 00:58
Ik heb redelijk wat bekenden die een snijdend vak hebben, maar ze smeren hun eigen boterhammen, koken als ze het kunnen, ruimen op, gaan op wintersport en sporten.
zaterdag 22 juni 2019 om 01:05
shining_star schreef: ↑21-06-2019 22:51Misschien is de man van to wel hersenchirurg en heeft misschien wel wat beters te doen dan te wassen en te koken...we.. weten..het..niet.
Misschien is TO wel de hersenchirurg in het gezin, met haar fulltime baan. *
We... weten... het... niet...
* niet dat ik daarmee verder meega in jouw kulredenering.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zaterdag 22 juni 2019 om 01:35
Er werd haar helemaal niets gevraagd. Dat is het hele probleem.shining_star schreef: ↑21-06-2019 22:59Nee to doet huilie omdat er ook eens iets extra's van haar gevraagd wordt.
Ik hou van mn nichtjes en ze zijn altijd welkom bij mij thuis, maar als mn zus ervan uit zou gaan dat ze langs kunnen komen en kunnen komen eten zonder het eerst aan mij te vragen, dan is het snel afgelopen met de logeerpartijtjes.
Kwestie van respect. Respect dat TO thuis duidelijk niet krijgt.
zaterdag 22 juni 2019 om 01:45
Moeder van neefje heeft dat toch met man van TO kortgesloten?julius schreef: ↑22-06-2019 01:35Er werd haar helemaal niets gevraagd. Dat is het hele probleem.
Ik hou van mn nichtjes en ze zijn altijd welkom bij mij thuis, maar als mn zus ervan uit zou gaan dat ze langs kunnen komen en kunnen komen eten zonder het eerst aan mij te vragen, dan is het snel afgelopen met de logeerpartijtjes.
Kwestie van respect. Respect dat TO thuis duidelijk niet krijgt.
zaterdag 22 juni 2019 om 01:56
Dit is niet serieus toch?Madeliefjees schreef: ↑21-06-2019 22:56Een hersenchirurg hoeft thuis niks te doen, als hij wat aan zn handen krijgt, kan hij niet meer opereren.
Bij mij had ie dan dikke vette pech gehad. Kon ie nog zoveel en oprecht van mij houden, maar samenwonen doe ik samen.
En anders huurt hij maar iemand in of ging ie maar wonen bij een ouderwetse hospita.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
zaterdag 22 juni 2019 om 01:59
Mag je die ook opeten? Als toetje, of wat?alkemade schreef: ↑21-06-2019 23:03Nee hoor, ik vind niet dat je overdrijft. Ik vind wel dat je je prioriteit mag verleggen naar jouw eigen behoeften. Een boterham met kaas of bezorgchinees is prima. Daarnaast kan je de kinderen leren dat ze behalve hun eigen speelgoed voortaan ook hun eigen drinken mogen pakken. Wordt het toch nog gezellig.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
zaterdag 22 juni 2019 om 02:00
Ik had dat neefje 5 of 10 euro gegeven en gezegd dat ie als ie honger heeft dan maar zelf naar de snackbar om de hoek loopt.
Geen zin in onverwachte gasten en ik zou niet eens extra eten in huis hebben gehad.
En kinderen dumpen doen ze 1 keer, maar volgende keer zou ik hem rustig terug naar huis brengen met de woorden "ik heb vanavond echt geen tijd".
Of de deur niet eens opendoen als er niks ruim van tevoren afgesproken is.
Na een hele dag op 't werk en met 3 uur reistijd per dag wil ik 's avonds rust.
Niet nog uitgebreid koken en en neefje dat rond mij hangt.
Ik zou dus man ook vertellen dat hij in de toekomst maar overlegt over zo'n zaken of dat hij de boel zelf maar oplost.
Geen zin in onverwachte gasten en ik zou niet eens extra eten in huis hebben gehad.
En kinderen dumpen doen ze 1 keer, maar volgende keer zou ik hem rustig terug naar huis brengen met de woorden "ik heb vanavond echt geen tijd".
Of de deur niet eens opendoen als er niks ruim van tevoren afgesproken is.
Na een hele dag op 't werk en met 3 uur reistijd per dag wil ik 's avonds rust.
Niet nog uitgebreid koken en en neefje dat rond mij hangt.
Ik zou dus man ook vertellen dat hij in de toekomst maar overlegt over zo'n zaken of dat hij de boel zelf maar oplost.
zaterdag 22 juni 2019 om 02:33
En die verzekering betaald de huishoudelijke hulp?
Of zegt die verzekering: meneer, gedraag je lekker als een ouderwetse lul en laat je vrouw alles doen, en dat die chirurgen dat dan als kans aannemen om zich als hork te gedragen?