Pak jij gigantisch uit met Kerst

23-11-2025 21:09 280 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De titel dekt in alle opzichten de lading.
Pak jij gigantisch uit met Kerst? Eten jullie twaalf gangen met exclusieve gerechten? Steek je de gehele familie in het nieuw? Pas je elk jaar de kerstballen aan aan de trendkleuren van het jaar? Het hele huis versierd, dagenlange voorbereidingen?
Is Kerst bij jullie thuis een enorme happening, dat vraag ik me dus af.
Si abra la puerta hay lobos.
eve_jobs schreef:
05-12-2025 01:47
Mijn vriend is niet dol op kerst, ik wel. We zijn allebei type kluizenaar, dus we vieren 1e en 2e kerstdag heerlijk samen. We koken uitgebreider, namelijk drie gangen. Ik ben een aantal dagen voor kerst jarig en een boom hoort er het weekend voor mijn verjaardag te zijn. We kijken Life of Brian en luisteren naar Bert en Ernie's kerstfeestgrammofoonplaat en ik ben mooi gekleed. Mijn vriend kleedt zich altijd mooi aan, kerst brengt daar geen verandering in.

Omdat mijn vriend waarschijnlijk stiekem een hekel aan kerst heeft, ga ik in mijn eentje los. Hij heeft ieder jaar een kerstborrel, en als hij weg is, vier ik mijn pre kerst voor één. Er komt een zwik kerstdecoratie tevoorschijn, ik eet een minikerststol, drink een chocolademelk en lees wat. Daarna een korte wandeling in de buurt om andermans decoratie en bomen te bekijken terwijl ik luister naar mijn kerstplaylist. Bij thuiskomst kijk ik de verfilming van A Christmas Carol die ik als kind met mijn vader keek, drie jaar voor hij overleed. Dat was een heel fijne middag, dus die film betekent veel voor me. Ik eet daar een paar stukjes amandelstaaf bij en drink wat thee en na de film ga ik tevreden op de bank zitten rondstaren naar de decoratie die zelfs voor mij over the top is met een piccolo cava. Daarna opruimen en wanneer mijn vriend weer thuiskomt, drinken we samen nog een tweede piccolo cava leeg. Bepaald geen Allerhande-activiteiten of sfeer, maar ik geniet er niet minder om
Dit klinkt als een hele mooie kerst, met inhoud & betekenis. Zo zou ik hem ook willen vieren :redrose:
Dubbel
truud wijzigde dit bericht op 07-12-2025 14:08
99.51% gewijzigd
Truud schreef:
07-12-2025 09:57
Dit klinkt als een hele mooie kerst, met inhoud & betekenis. Zo zou ik hem ook willen vieren :redrose:
Wat houdt je tegen?
jorchugh_jor schreef:
07-12-2025 11:11
Wat houdt je tegen?
Goede vraag...niks eigenlijk...
Dank je wel Eve_Jobs en jorchugh_jor voor deze inspiratie :-D :redrose:
Truud schreef:
07-12-2025 14:09
Goede vraag...niks eigenlijk...
Dank je wel Eve_Jobs en jorchugh_jor voor deze inspiratie :-D :redrose: