Pardon, ik doe niets??

05-06-2010 01:51 135 berichten
Hi lezers!

Terwijl ik "hallo lezers": typ, weet ik al welke reacties er komen. Maar toch, misschien leden die met hetzelfde probleem zitten?

Ik ben een Wo studente, 23 jaar en ik heb een dochter van 19,5 maand. Ik heb een voltijd studie, mijn dochter, autorijles, vrijwilligerswerk ( wat ik niet kan en wil laten vallen omdat het iets is waar ik verder in wil, dat is voor mij toch al moeilijk met een dochter qua flexibiliteit) Ik heb een baantje op zaterdag en de komende vakantie, het huishouden en alle administratieve rompslomp.

En je raad het al..volgens mijn vriend doe ik niets. Hij werkt heel hard in een magazijn, er is al een tijd een functie als salesmanager beloofd aan hem.Hij heeft echt capaciteiten maar gewoon geen tijd/ fut om een studie erbij te volgen. Per 1 juli krijgt hij die functie trouwens wel ( zeggen ze, omdat ze nog steeds geen vervanging voor hem hebben )

Maar dat is het allemaal niet; Vooral qua financien. Het blijft erop terug komen dat ik zo weinig inbreng (Dat is niet weinig, 800 stufi +lening) en 230 baantje

Maar daar gaat het weer niet om. Ik weet het, warrige OP, ik ben ook super moe:)

Ik vraag me af hoe andere studerende moeders het regelen qua finacien met een werkende partner?
Ow, en een magazijnmedewerker an sich is niet dom, jouw magazijnmedewerker helaas wel
quote:_Branwen_ schreef op 05 juni 2010 @ 07:51:

En onderschat dat magazijnwerk niet. Mijn man heeft dat ook een paar jaar gedaan en dat is echt buffelen voor een laag loon. Ik kan me voorstellen dat hij ook verder wil.

Dan moet hij dat doen, en niet TO afbranden dat ze dom is en niets doet.

Ik geloof dat bij mij de liefde toch al snel zou bekoelen.En als hij dat niet kan omdat de zorg voor het inkomen primair bij hem ligt en TO haar doelen nastreeft?
Jeetje, hij zou idd juist vreselijk trots op je moeten zijn en je steunen in je doelen. En al zou hij het niet om jou persoon doen, dan voor zichzelf, aangezien hij later ook zal profiteren van jouw investering in jezelf.
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 juni 2010 @ 07:59:

[...]

En als hij dat niet kan omdat de zorg voor het inkomen primair bij hem ligt en TO haar doelen nastreeft?

Ze heeft studiefinanciering van naar ik meen gelezen te hebben van rond de ¤ 800 en inkomsten uit werk van ¤ 230. Ze heeft dus haar eigen inkomen.

Niemand weerhoudt hem ervan om ook een opleiding / cursus te gaan volgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:patricia1987 schreef op 05 juni 2010 @ 02:32:

[...]

Hij is de arrogantie ten top )

maar ik weet zeker dat het niet een gebrek aan zelfvertrouwen is, hij vindt zichzelf nl. echt geweldig. Ik hoop dat hij binnenkort doorkrijgt wat ik allemaal doe op een dag . Bedankt voor je reacties tot nu toe igg"_Klinkt als: http://mens-en-gezondheid ... 5-narcisme-kenmerken.html

Toch snap ik het niet helemaal. Je hebt goed door dat hoe hij zich opsteld eigenlijk gewoon niet kan. Ik denk ook dat je slim genoeg bent om te zien hoe de vork in de steel zit. Wat zou je hier graag willen horen? Een stukje erkenning wat je mist bij hem? Of een goed argument zodat je hem misschien een beetje op andere gedachten kunt krijgen? Want in dat laatste geval, het is al voldoende argument hoe jij erdoor voelt als hij zich op deze manier opsteld. Zoiets hoort inderdaad niet in een gezonde gelijkwaardige relatie.

Wat er nog door me heen schiet, laat je door hem vooral niet uit het veld slaan. Blijf vooral wel doen wat je wil en nodig hebt op dit vlak. Anders gaat zoiets op de duur alleen aan je knagen als een gemiste kans doordat iemand anders je tegen hield (is uiteindelijk ook heel slecht voor de liefde).
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 juni 2010 @ 07:59:

[...]

En als hij dat niet kan omdat de zorg voor het inkomen primair bij hem ligt en TO haar doelen nastreeft?In de OP staat dat ze toch echt een inkomen van 1030 euro per maand heeft. Ze werkt, studeert en zorgt voor haar kind. Manlief werkt ook en samen onderhouden ze het gezin.
quote:_Branwen_ schreef op 05 juni 2010 @ 08:03:

[...]

Ze heeft studiefinanciering van naar ik meen gelezen te hebben van rond de ¤ 800 en inkomsten uit werk van ¤ 230. Ze heeft dus haar eigen inkomen.

Niemand weerhoudt hem ervan om ook een opleiding / cursus te gaan volgen.

En die stufi gaat niet op aan studiekosten natuurlijk want die opleiding is helemaal gratis. Hm, 230 euro zou ik dus geen eigen inkomen noemen.

Ik vind het wat makkelijk om de vriend van TO af te branden en hem direct dom te noemen. In het belang van hun kind zal TO eerst helder moeten krijgen van nu het echte issue is want haar vriend vind haar vast niet echt dom. Het klinkt meer als een uiting van frustratie. En in zo'n situatie is het gemakkelijk om elkaar als stel kwijt te raken.
He ja laten we even een psychische stoornis op vriend van TO plakken.
Wie plakt er een stoornis op de vriend van TO? Ik niet. Frustratie is een zeer menselijke emotie, geen stoornis.

post gemist
Ikbenanoniem, ik neem aan dat TO en haar partner samen hebben gekozen voor een kindje. Iemand moet toch voor het kindje zorgen. En naast de studie ( die ongetwijfeld ook geld kost) zijn er vele andere lasten waar TO wel aan bijdraagt. Zij draagt haar steentje bij door voor haar dochter te zorgen terwijl man werkt. En ze studeert nog waardoor ze straks een betere baan heeft met meer doorgroeimogelijkheden dan haar partner in het magazijn.

Dan kan hij toch fijn voor dochter gaan zorgen terwijl zij hele dagen werkt?
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 juni 2010 @ 08:09:

Wie plakt er een stoornis op de vriend van TO? Ik niet. Frustratie is een zeer menselijke emotie, geen stoornis.

post gemist

Hommeltje.......Door een doorverwijzing te doen naar een site met De vijf kenmerken van een narcist.

reactie gemist
Ikbenanoniem, vriendlief van TO is toch ook dom? Hij noemt zijn partner, de moeder van zijn kind dom. En als er al een onderliggend probleem zou zijn dan zou hij nog dommer zijn dat hij dát niet vertelt maar blijft roepen dat zij dom is
quote:Ikbenanoniem schreef op 05 juni 2010 @ 08:07:

[...]

En die stufi gaat niet op aan studiekosten natuurlijk want die opleiding is helemaal gratis. Hm, 230 euro zou ik dus geen eigen inkomen noemen.

Ik vind het wat makkelijk om de vriend van TO af te branden en hem direct dom te noemen. In het belang van hun kind zal TO eerst helder moeten krijgen van nu het echte issue is want haar vriend vind haar vast niet echt dom. Het klinkt meer als een uiting van frustratie. En in zo'n situatie is het gemakkelijk om elkaar als stel kwijt te raken.Klopt. Ik heb hem overigens niet dom genoemd. Ik vind het alleen niet echt van inzicht getuigen als je vriendin bij je aangeeft het vervelend te vinden dat je haar voor dom en lui uit maakt en je daar niets mee doet. Ik vind het uberhaupt zeer lullig om zoiets tegen je vriendin te zeggen en zie er eigenlijk geen excuus voor. Heb je iets op je lever, dan moet je dat zeggen, en niet gaan schelden en beledigen.
Suus, wij kunnen wel van alles bedenken maar TO is de enige die haar vriend kan vragen wat er werkelijk aan de hand is en hoe ze dat samen kunnen oplossen.

Natuurlijk draagt TO bij aan het gezin. Dat staat buiten kijf. Feit is, dat ik in de openingsposts van TO iets lees over 2 mensen die op hun tenen lopen en frustraties hebben. Geen wonder, want hij heeft zwaar werk, zij heeft het druk met een pittige studie en een kleine handenbinder.

In het belang van hun kind en in hun eigen belang doen ze er goed aan naar oplossingen te zoeken. Ik vind het dan niet zo constructief om de vriend van TO af te branden. TO geeft aan dat ze van hem houdt en met hem verder wil.
quote:dangeensuus schreef op 05 juni 2010 @ 08:13:

Ikbenanoniem, vriendlief van TO is toch ook dom? Hij noemt zijn partner, de moeder van zijn kind dom. En als er al een onderliggend probleem zou zijn dan zou hij nog dommer zijn dat hij dát niet vertelt maar blijft roepen dat zij dom is Hij gedraagt zich in ieder geval wel dom. Of hij het is, is een tweede.
quote:_Branwen_ schreef op 05 juni 2010 @ 08:13:

[...]

Klopt. Ik heb hem overigens niet dom genoemd. Ik vind het alleen niet echt van inzicht getuigen als je vriendin bij je aangeeft het vervelend te vinden dat je haar voor dom en lui uit maakt en je daar niets mee doet. Ik vind het uberhaupt zeer lullig om zoiets tegen je vriendin te zeggen en zie er eigenlijk geen excuus voor. Heb je iets op je lever, dan moet je dat zeggen, en niet gaan schelden en beledigen.Daar heb je helemaal gelijk in.
Ik vraag me af wat de reacties zouden zijn geweest als TO hier een topic had geopend vanuit de situatie van haar vriend. Iets in de trant van:

"Mijn vriend studeert en heeft een flinke ambitie. Hij studeert en werkt verder alleen op zaterdag, want hij doet ook vrijwilligerswerk en dat wil hij niet opgeven . Hij is van plan om hierna nog een zware vervolgopleiding te gaan doen. Ondertussen werk ik lange dagen in een magazijn om voor het hoofdinkomen te zorgen, en ik kom niet verder met mijn carriere want ik heb echt de puf niet om naast die baan nog te studeren. Zolang hij nog studeert en maar een minimaal inkomen binnen brengt, zal toch iemand voor de rest van het inkomen moeten zorgen...ik voel me zo ongelukkig. Ik sta al jaren stil en wil zo graag verder. Ik weet dat ik het in me heb om een goede studie te doen en wil ook zo graag aan mijn toekomst werken".
Foei nummerzoveel, jij vraagt naar de bekende weg!
Overigens eens met de opmerkingen dat je je vriendin niet dom hoort te noemen. Maar ik snap wel dat een goed gesprek lastiger wordt naar mate er van beide kanten meer frustraties ontstaan.
Denk je, Suze?
Ik studeer zelf aan de universiteit en ik weet dus wel hoe zwaar/tijdrovend en vermoeiend het kan zijn. Respect voor je! Dat je dit ook nog eens doet met een huishouden en een dochter!

Laat je niet wijsmaken dat je niets doet. Sta op je strepen en ga er alsjeblieft niet onderdoor..
Ik ben het met je eens hoor Nummerzoveel, er zitten twee kanten aan het verhaal, je bent echter een klein detail vergeten in je omgekeerde wereldverhaal.quote:Mijn vriend studeert en heeft een flinke ambitie. Hij studeert en werkt verder alleen op zaterdag, want hij doet ook vrijwilligerswerk en dat wil hij niet opgeven . Hij is van plan om hierna nog een zware vervolgopleiding te gaan doen. Ondertussen werk ik lange dagen in een magazijn om voor het hoofdinkomen te zorgen, en ik kom niet verder met mijn carriere want ik heb echt de puf niet om naast die baan nog te studeren. Zolang hij nog studeert en maar een minimaal inkomen binnen brengt, zal toch iemand voor de rest van het inkomen moeten zorgen...ik voel me zo ongelukkig. Ik sta al jaren stil en wil zo graag verder. ik vind mijn vriend erg dom en zeg dit ook regelmatig tegen hem dat ik hem een dom element vindIk weet dat ik het in me heb om een goede studie te doen en wil ook zo graag aan mijn toekomst werken".
@dangeensuus

Ik snap je toevoeging en heb al eerder aangegeven dat ik het er mee eens ben dat er geen excuus voor is om je vriendin dom te noemen.
TO, is jouw vriend misschien jaloers op het feit dat jij straks een hoger inkomen hebt dan hij? Voelt hij zich gepasseerd en zou hij dat ook willen?
Dan zijn we het eens Nummerzoveel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven