Pardon, ik doe niets??

05-06-2010 01:51 135 berichten
Hi lezers!

Terwijl ik "hallo lezers": typ, weet ik al welke reacties er komen. Maar toch, misschien leden die met hetzelfde probleem zitten?

Ik ben een Wo studente, 23 jaar en ik heb een dochter van 19,5 maand. Ik heb een voltijd studie, mijn dochter, autorijles, vrijwilligerswerk ( wat ik niet kan en wil laten vallen omdat het iets is waar ik verder in wil, dat is voor mij toch al moeilijk met een dochter qua flexibiliteit) Ik heb een baantje op zaterdag en de komende vakantie, het huishouden en alle administratieve rompslomp.

En je raad het al..volgens mijn vriend doe ik niets. Hij werkt heel hard in een magazijn, er is al een tijd een functie als salesmanager beloofd aan hem.Hij heeft echt capaciteiten maar gewoon geen tijd/ fut om een studie erbij te volgen. Per 1 juli krijgt hij die functie trouwens wel ( zeggen ze, omdat ze nog steeds geen vervanging voor hem hebben )

Maar dat is het allemaal niet; Vooral qua financien. Het blijft erop terug komen dat ik zo weinig inbreng (Dat is niet weinig, 800 stufi +lening) en 230 baantje

Maar daar gaat het weer niet om. Ik weet het, warrige OP, ik ben ook super moe:)

Ik vraag me af hoe andere studerende moeders het regelen qua finacien met een werkende partner?
Alle reacties Link kopieren
quote:patricia1987 schreef op 07 juni 2010 @ 13:25:

Delphia; is het echt zo geweldig om te doen?

Ja ik vond het een unieke kans om heel breed te worden opgeleid in heel veel facetten van de rechtsgang. Alhoewel ik tevoren al wist welke richting ik op wilde (strafrecht) was het toch heel handig om ook die andere richtingen 'mee te pakken'. Ik ben later iets heel anders gaan doen, maar de kennis van en ervaring met civiel recht en bestuursrecht nemen ze me niet meer af

Overigens vond ik het echt niet zwaar. Een gewone werkweek qua belasting, alleen in de parketfase drukker omdat je dan diensten draait. En als je net in een nieuwe stage was begonnen, dan was het even wennen aan een nieuw rechtsgebied.

(En ik ben ook direct na mijn studie begonnen, dus sowieso niet geheel representatief )
Hey Patricia,

Leuk (naja echt leuk is het niet) dat iemand begrijpt hoe klote het is als je vriend je niet steunt terwijl je je best doet om iets te bereiken. Maar ik accepteer je vriendenuitnodiging en dan kunnen we daar lekker verder babbelen :D

Kusjes Zeepaardje
quote:zeepaardje22 schreef op 07 juni 2010 @ 23:48:

Hey Patricia,

Leuk (naja echt leuk is het niet) dat iemand begrijpt hoe klote het is als je vriend je niet steunt terwijl je je best doet om iets te bereiken. Maar ik accepteer je vriendenuitnodiging en dan kunnen we daar lekker verder babbelen :D

Kusjes Zeepaardje

Hi! Ik hoop dat je dit nog leest:)

Ik heb je twee keer geprobeerd een berichtje te sturen via Viva, maar als ik dan op verzenden hebt gedrukt; komt er te staan dat ik niet ingelogd ben. Wat ik dus wel ben; anders kan ik die button van 'bericht sturen" niet eens aanklikken

Misschien lukt het jou wel, misschien kun je jouw mailadres daar achterlaten?

Groetjes!
quote:Dhelia schreef op 07 juni 2010 @ 19:59:

[...]

Ja ik vond het een unieke kans om heel breed te worden opgeleid in heel veel facetten van de rechtsgang. Alhoewel ik tevoren al wist welke richting ik op wilde (strafrecht) was het toch heel handig om ook die andere richtingen 'mee te pakken'. Ik ben later iets heel anders gaan doen, maar de kennis van en ervaring met civiel recht en bestuursrecht nemen ze me niet meer af

Overigens vond ik het echt niet zwaar. Een gewone werkweek qua belasting, alleen in de parketfase drukker omdat je dan diensten draait. En als je net in een nieuwe stage was begonnen, dan was het even wennen aan een nieuw rechtsgebied.

(En ik ben ook direct na mijn studie begonnen, dus sowieso niet geheel representatief )

Bedankt voor je bericht Ik ga het gewoon toch proberen direct na mijn studie. Niet geschoten is altijd mis, toch? Het lijkt mij zo gaaf!

Ik wil ook de richting van het strafrecht op, heb jij ook een master strafrecht gedaan of een andere master? En wat doe je nu? Als je dat niet wilt neerzetten hier, dan snap ik dat uiteraard:)

Groetjes!

PS: vandaag tentamen ondernemingsrecht gehad, ben zo blij! Het ging echt heel goed.
Onzekere mensen katten vaak op andere mensen om toch nog een goed gevoel over zichzelf te (kunnen) hebben...

Je hebt veel vlakken van 'slimheid' en niet alleen IQ.

Iemand die een IQ van torenhoog heeft, kan toch een ontzettende hork zijn.

M.i. heeft een slim persoon een goede mix van IQ en EQ.

Je moet je ook kunnen inleven in een ander, begrip zorgt er vaak voor dat je iets (met elkaar) gedaan krijgt. En daar gaat het om in een relaie, je hebt samen een doel en je stippelt een weg uit. Samen los je de onvermijdelijke valkuilen op!
Jullie vrouwen generaliseren allemaal zo....
het vrijwilligerswerk in elk geval inruilen voor 'n betaald baantje, lijkt me 'n stuk zinvoller als je nog studeert en weinig inkomsten hebt
quote:elninjoo schreef op 09 juni 2010 @ 19:58:

het vrijwilligerswerk in elk geval inruilen voor 'n betaald baantje, lijkt me 'n stuk zinvoller als je nog studeert en weinig inkomsten hebtIk heb een betaalde bijbaan. Dit vrijwilligerswerk betreft de rechtswinkel. Ik moet toch enige ervaring op mijn studiegebied opdoen. Een ´gewone´stage zit er voor mij voorlopig niet in, omdat ik mijn dochter niet zo vaak kan en wil wegbrengen. Dit moet ik immers ook al als ik college´s en werkgroepen volg. Bovendien ben ik hier maar drie avonden per maand aan kwijt, plus de tijd die je aan zaken werkt. Dat valt dus reuze mee.
quote:patricia1987 schreef op 07 juni 2010 @ 15:49:

[...]

Zoals ik hierboven net typte, heb ik besloten om niet meteen na deze opleiding te proberen om toegelaten te worden maar eerst werkervaring op te doen. Groetjes!quote:patricia1987 schreef op 09 juni 2010 @ 19:24:

[...]

Bedankt voor je bericht Ik ga het gewoon toch proberen direct na mijn studie. Niet geschoten is altijd mis, toch? Het lijkt mij zo gaaf!Hoe moet ik dit rijmen met elkaar?
Ehh niet!

Na het bericht van Dhelia ben ik gaan twijfelen. Zij is nl. wel direct na haar studie toegelaten. En ervaarde de druk als een gewone werkweek. Toen heb ik een studieadviseuse geraadpleegd. Zij is van mening dat ik het moet proberen, omdat ik ondanks alles het zo goed doe. Volgens haar keken ze daar ook naar. Toen nog een gesprek met vriend gehad en die zei tot mijn verbazing dat ik het gewoon moest proberen, omdat dit is wat ik wil. Dus ik ga gewoon proberen om toegelaten te worden.
quote:patricia1987 schreef op 09 juni 2010 @ 19:21:

[...]

Hi! Ik hoop dat je dit nog leest:)

Ik heb je twee keer geprobeerd een berichtje te sturen via Viva, maar als ik dan op verzenden hebt gedrukt; komt er te staan dat ik niet ingelogd ben. Wat ik dus wel ben; anders kan ik die button van 'bericht sturen" niet eens aanklikken

Misschien lukt het jou wel, misschien kun je jouw mailadres daar achterlaten?

Groetjes!

Hi Zeepaardje!

Ik heb het net nog twee keer geprobeerd, via een bericht en via een mailtje. Het lukt nog steeds niet.

Ik had al zo'n vermoeden dat het weer niet zou lukken, vandaar dat ik het bericht al gekopieerd had. Het was nl. best een lang bericht en had geen zin om het nog een keer te typen, voor de vierde keer. Gelukkig heb ik het nu opgeslagen.

Wil je mij je mailadres sturen?

Liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven