Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
Zeeland sorry, maar mag ik je nog wat vragen?...is er een man, in je omgeving, die je vertrouwd?

Die je goed kent?...die je als het ware, gewoon een klein beetje lief hebt?...en nee, niet je broer.

Als dat zo is...

Zoek hem op!...zoek en kweek contact, praat met hem, doe jou ding!...heel belangrijk! Doe jou ding!

Zoek je eigen weg, waarin je vrede hebt met jezelf.

Ik heb ontiegelijk veel gepraat met andere mannen, erg veel steun aan gehad, echt erg veel.

Andere mannen kunnen en helpen je op weg hiermee.

(En nee, geen mannen zoals hulang)

.

Zoek je eigen weg!

En "versterk " door de kracht van andere mannen, ... je eigen weg.

.

En als....jou man echt werkelijk waar, erg veel van je houd, zal hij knokken...heel erg hard gaan knokken.

Met zijn bek op de grond.

Maar het allee aller belangrijkste is wel dit....trek je eigen weg en plan...en verklaar je onafhankelijkheid.

.

Maak vriendjes met andere mannen, dat is wat ik er toch nog graag aan toevoeg.

Maak je "eigen huis van liefde".
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:swifty schreef op 21 april 2016 @ 10:26:

Baggal,

En dan kom ik terug op mijn eigen onderschriftje "We do not see the world as it is. We see the world as we are."

En dat kan je zo houden, maar je kan je eigen horizon verruimen door jezelf te veranderen. Je grenzen zullen dan ook veranderen. Ik vind het een mooie eigenschap als je niet start bent maar flexibel. Dat je de mens blijft zien ondanks, maar ik ken mijzelf en heb grenzen mbt seksueel vreemdgaan, en voor mij is het een gebaar die afgerond mag worden, ga ga dus. Maar dat is persoonlijk. En ik ben niet star dus wie weet verras ik mijzelf nog een keer mbt deze situatie dat ik van zijnswijze/zienswijze ben veranderd.Dat vind ik wel mooi gezegd Swifty. Hoewel mijn partner (voor zover ik weet natuurlijk) volledig trouw is, had ik tot een aantal jaar geleden de opvatting dat vreemd gaan einde oefening zou betekenen. Het zou daarbij irrelevant zijn of dit een DVP zou zijn of een affaire, want het blijft vreemdgaan en dat was naar mijn mening fout. Nu denk ik daar toch iets anders, genuanceerder over en -dit gaat heel ver- in sommige (lees: extreme) opzichten kan ik mij zelfs verplaatsen in de omstandigheden en motieven van de vreemdganger.

Mocht ik er bijvoorbeeld achter komen dat mijn man een vergelijkbare actie zou hebben uitgehaald als de man van TO, weet ik eerlijk gezegd niet wat ik zou doen. Ik denk dat het ook onzinnig is om op voorhand een draaiboek klaar te hebben voor een dergelijke situatie of op voorhand te zeggen: einde oefening. Ik twijfel er niet aan dat ik mij ontzettend verraden zou voelen, maar of ik hem terstond de deur zou wijzen is een tweede. Veel zou ook afhangen van de omstandigheden waaronder het vreemdgaan heeft plaatsgevonden en de wens van partijen om te willen werken aan eventueel herstel (indien mogelijk). In geval van TO is er niet echt een duidelijk aanwijsbare verklaring voor. Te meer omdat TO redelijk open minder is als je het mij vraagt. Tja, niets is zo veranderlijk als een mens blijkbaar...

Ik denk dat het idd een goede eigenschap is om flexibel te blijven (en wellicht ook open te staan voor andere oplossingen dan meteen een scheiding, tenzij het echt niet meer gaat). Scheiden zie ik misschien meer als een 'last resort'.

Tenslotte ben ik het met Elle eens dat 'de ware' een vaag begrip is...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:elle5460 schreef op 21 april 2016 @ 10:40:

.is er een man, in je omgeving, die je vertrouwd?

Die je goed kent?...die je als het ware, gewoon een klein beetje lief hebt?...en nee, niet je broer.

Als dat zo is...

Zoek hem op!...zoek en kweek contact, praat met hem, doe jou ding!...heel belangrijk! Doe jou ding!

Zoek je eigen weg, waarin je vrede hebt met jezelf.

Ik heb ontiegelijk veel gepraat met andere mannen, erg veel steun aan gehad, echt erg veel.

Zoek je eigen weg!

En "versterk " door de kracht van andere mannen, ... je eigen weg.

En als....jou man echt werkelijk waar, erg veel van je houd, zal hij knokken...heel erg hard gaan knokken.

Met zijn bek op de grond.Bedoel je dat haar man jaloerse trekjes moet gaan krijgen, dan beseffen wat hij verspeeld heeft en haar dan terug moet winnen?
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
quote:SweetFirefly schreef op 21 april 2016 @ 10:46:

[...]

Bedoel je dat haar man jaloerse trekjes moet gaan krijgen, dan beseffen wat hij verspeeld heeft en haar dan terug moet winnen?

Nee, dat bedoel ik niet.

Daar doel ik niet op, ik doel meer op, dat mannen Werelijk waar, je hiermee kunt helpen, leer mannen kennen, zoek en vind hun achtergrond...want hoe meer je die. Vind, hoe meer je jezelf vind.

Mannen kunnen heel erg lief zijn voor een vrouw, die dit mee maakt...en de echte man, weet en begrijpt dit van vrouwen.

Vind hem!.....en wat je ook doet, wat je ook denkt, wat je ook voelt, wat je ook ervaart...hetbgaat hier om jou!

Alleen maar om jou!....ik werd eens heel erg lief gekust op mijn wang, door een man, toen ik ook dit meemaakte....

Toen wist ik het!...daar lag mijn antwoord, hij fluisterde iets in mijn oor, zo lief!...zo vreselijk lief.

Hij was diegene die mij me antwoord gaf.

.

En wat jou antwoord mag worden, ik vind dit Werelijk waar een tip, die ik je graag mee wenst te geven.

Benut hem!

Op jou manier!...zo gaan we het doen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Elle, kan je vaak niet volgen. Maar weet wel dat jouw advies altijd is; weg ermee. Dat doe je niet zomaar. Iedereen maakt hierin zijn/haar eigen keuzes, die je ook niet kunt be- of veroordelen. Wat voor een kutsituatie het ook is.
Ik deed het wel toen een vriend indertijd vreemd ging. Ik was direct nuchter en klaar ermee. Dat deed ik letterlijk "zomaar'. Had ik me niet kunnen voorstellen, ik die zo is, maar het was zoals het was.

Ik wil ook geen "ja, maar" relatie. Dat is persoonlijke instelling en dat hoort nu bij mij.
quote:Baggal schreef op 21 april 2016 @ 10:00:

[...]

Ik zie je punt, maar denk jij dat elke relatie gedoemd is te mislukken nadat een van de partners vreemd gegaan is of een DVP heeft bezocht? Is het dan definitief klaar? Kan er nooit meer gewerkt worden aan een oplossing / vertrouwen hersteld worden..?

Ik ben het niet altijd eens met Elle (soms snap ik haar reacties niet eens ) maar in deze dan weer wel.

Ja, voor mij is het definitief klaar als man vreemdgaat, al is het 'maar' 1 keer, met een collega, vreemde, of DVP,maakt me niets uit.

In mijn relatie valt overal nog over te praten,met 2 uitzonderingen; als hij mij (of kind) slaat, of als hij vreemdgaat.

Dan is het gewoon over,klaar. In eerdere relaties stond ik er zo in en heb ernaar gehandeld, en nu nog, ook nu wij een kind hebben.

Ik snap niet goed wat daar zo raar of onbegrijpelijk aan is. Het is 'gewoon' een persoonlijke grens.

Je kiest ervoor om mij bewust te bedriegen (zoiets kan namelijk niet per ongeluk), voor te liegen en de relatie op het spel te zetten,want man weet hoe ik erover denk.

Dan is het dus gewoon klaar en afgelopen.
Voor mij is het ook een duidelijke persoonlijke grens.

Ik heb eerder 2 wat langere relaties gehad. Bij beide was ik jaloers. En onzeker. De ene was ook een jongen die net als de man van To erg met sex bezig was. De 2e niet en ik denk ook niet dat hij vreeemdging dus ik weet de jaloezie onrust onzekerheid aan mezelf.

Nu ben ik 10 jr met deze man en ik ben nooit jaloers onrustig of onzeker. We hebben onze issues zeker de 1e jaren maar ik weet zeker dat hij voor me gaat. nooit 1 seconde heb ik angst gehad.

En dat is heerlijk. Bij dit soort acties zou ik dat kwijt zijn en dat wil ik niet. Dan liever alleen.
SweetFirefly : ik stel het uit zodat ik tijd heb om het tot me door te laten dringen. Ik weet het sinds zondagavond, en toen was ik vooral verbijsterd, lam geslagen, leeg. De dag erna was ik erg emotioneel, afgewisseld met 'vlak'. Onwezenlijk, maar ook veel gonzende vragen. Ik heb hem bevraagd, en gejankt. Dag erna ook. Janken, schuld, schaamte, machteloos, verdriet, pijn. En weer veel vragen. Hoe zit dit dan? Hoe zit dat dan? Wat is nog echt? En: WAAROM..?!

Gisteren ook boosheid. Kilte. Wat moet ik hiermee? Wat kan ik hiermee? Achterdocht; zou er nog meer zijn wat hij voor me verzwijgt? Daarna heb ik het tijdens de avond met mijn zus even geparkeerd. Dit hele onderwerp. Dat was ook goed. Even ergens anders mee bezig zijn.

En vandaag weet ik het niet. Ik werk. Doe mijn ding. En heb hem nog niet gesproken of gezien, hij is ook werken.

Ik wil maar zeggen; elke dag verandert het. Mijn gedachtes hierover, hoe ik me voel. En zo lang ik niets zeg (nog) tegen bekenden hierover, heb ik de ruimte ook om dit te voelen. Zodra anderen het weten zal er een storm v meningen volgen. En moet ik bezig zijn met het reguleren v al die hectiek. Dan hoor ik mezelf niet meer denken. En mbt de kinderen; ik wil eerst meer concreet weten waar dit heen gaat. Praktische zaken helder hebben. Antwoorden hebben voor ze, die ik nu nog niet heb. En ja, het is mss een 'acteer stukje', daar hou ik niet van, maar het is nog de beste optie die ik nu zie.

Ik heb trouwens a.s. vrijdag afgesproken met een vriendin om het er over te hebben. (Appje gestuurd of ze tijd had om even n luisterend oor te bieden omdat ik met iets rondloop; vrijdag dus)
quote:rrinkje schreef op 20 april 2016 @ 14:00:

Mijn gevoel of mening doet er niet toe jij bent jij. Maar ook ik hou zielsveel van mijn man en denk dat we samen oud worden maar als hij hier mee komt is het echt klaar. Met hoofdletters. Ik ben jaloers en zou nooit weer sex kunnen hebben zonder rare beelden en zou hem en zijn bankrekening en de geschiedenis van comp tablet en mobiel elke seconde willen controleren. Dat is geen leven dus ik zou stoppen. Ik heb inderdad sex en intimiteit binnen mijn huwelijk verweven en ik wil de enige zijn waar man mee neukt. Punt. Ookal ken ik ook sex uit lust met een onenight stand vroeger maar dat doe je maar als je single bent niet met mij. En hoeren vind ik ranzig. Ik zou geen respect meer kunnen opbrengen voor man. Dat je jezelf daartoe verlaagt, bbbrrrrrr!! Ik zou niet verder kunnen. En dat mag. Ookal is man ook een goede vader en houdt hij zielsveel van mij.Ik sluit me hier bij aan, echter kun jij een heel andere mening hebben Zeeland. Dat is je goed recht. Jij bent de enige die kan beslissen wat je wilt doen. En is dat alleen uit financiële overwegingen, ook goed. Het is nu allemaal nog niet te overzien, heel begrijpelijk. Misschien moet je wel een gesprekje gaan hebben met je pubers, want die hebben echt wel door dat er iets speelt. Je hoeft niet uit de doeken te doen wát precies, maar waarschijnlijk lopen zij op dit moment thuis op eieren omdat ze niet weten wat er allemaal aan de hand is. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte .
quote:glitglam schreef op 21 april 2016 @ 12:19:

[...]

Ik snap niet goed wat daar zo raar of onbegrijpelijk aan is. Het is 'gewoon' een persoonlijke grens.Niemand zegt dat dit raar of onbegrijpelijk is overigens - dat hoor je mij ook niet zeggen. Ik ben het 200% met je eens dat dit voor iedereen een persoonlijke grens is. Het is alleen het zwart-wit denken van Elle dat bij mij in eerste instantie een bepaalde reactie opriep. Dan is interactie op een openbaar forum best goed en verhelderend. Ik begrijp Elle beter en zij mij. Waar zij en ik in verschillen is dat ik niet geloof in een alles of niets/eendimensionaal denken.

Ik geef overigens toe dat ik ook persoonlijke grenzen DENK te hebben. DENK schrijf ik bewust in hoofdletters omdat de ervaring soms leert dat mensen in de praktijk zaken toch anders benaderen dan dat zij van te voren hadden ingeschat. Is verbaas mijzelf ook nog wel eens...

Mocht ik ooit-ooit gezegend zijn met een eigen kind (hier wordt aan gewerkt) en mijn partner zou dat kind slaan dan geloof ik ook dat ik dat gedrag eveneens onacceptabel zou vinden en mijn biezen zou pakken overigens. Maar dat zou waarschijnlijk meer ingegeven zijn doordat ik zou willen handelen in het belang van het kind (en mijzelf).

Het lastige van vreemdgaan is dat dit niet altijd wil zeggen dat de hele relatie een leugen is en er soms omstandigheden zijn waarin ik vreemdgaan tot op zekere hoogte kan begrijpen (lees: begrijpen niet gedogen). Voor de duidelijkheid: ik begrijp het gedrag van TO's man niet, maar kan alleen maar constateren dat hij kennelijk die behoefte had.

Verder geloof ik dat een relatie misschien toch nog 'goed' kan komen komen ondanks een dergelijke vertrouwensbreuk. Daar is natuurlijk heel veel tijd voor nodig, want dit gedrag kun je ook niet onder het tapijt vegen en vergeten. Daarvoor is het naar mijn mening te heftig en schokkend.

Kortom, ik weet het niet, ik zit niet in de situatie, maar als mijn man mij dit zou hebben aangedaan betwijfel ik of ik hem er direct uit zou trappen. Dit zou nog moeilijker worden indien wij kinderen zouden hebben en buiten deze gedragingen ik mij gelukkig zou voelen in ons huwelijk, iets dat TO als ik haar goed begrijp, wel was en op zekere hoogte ergens misschien nog steeds is, alleen staat daar nu wel iets groots aan in de weg. Uiteindelijk is het voor TO om te bedenken wat zij hiermee wil.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@minkje; ik heb me ook altijd echt 'thuis' gevoeld bij mijn man. Goede gesprekken, goede seks, goede communicatie, elkaars zinnen af kunnen maken, nouja, dacht dat ik het volledige pakketje had. Ook geen jaloezie, onrustig, onzeker (wat je omschrijft)

Ik heb ook altijd gezegd; (v jongs af aan), als een vent mij OOIT zou bedriegen, dan trap ik hem ZO het huis uit. Want "dat-doe-je-niet'. Punt.

Zalige zekerheid.

Want ZO hoort iets. 'Trouw'

ZO hoort iets NIET. 'Ontrouw'

Dus: actie---> reactie, dan moet hij 'DUS' weg.

Zwart-wit. Helder. Eén-dimensionaal. Goed versus fout. Klaar.

Totdat je het meemaakt.

En alles gecompliceerd voelt.

Want, niet alles was 'fout'. Niet alles was 'goed'.

En dat zijn niet alleen 'smoezen' om kromme dingen recht te praten.

Dat is geen 'lafheid' om knopen te hakken.

Ik merk dat het niet klopt. Het laat zich niet zo vangen in goed/slecht. Was het maar waar.

Lijkt me verfrissend eenvoudig. Maar zo werkt dat niet.

Het is mijn man.

20 jaar verleden.

Verbintenis.

Herinneringen.

Toekomst.

Kinderen.

Lief en leed.

zwart EN wit. Goed EN slecht.
Opvallend Zeeland hoe wij beiden in onze laatste post het hebben over eendimensionaal en zwart-wit denken. Ik denk je overigens heel goed te begrijpen. Het is nu eenmaal niet zo eenvoudig...
Voor mij zijn vreemdgaan*, mishandeling, verslaving, criminaliteit en overantwoord omgaan met financiën redenen om een relatie / huwelijk per direct te beëindigen.

*Ik ben er alleen wel achter gekomen dat het gewoonweg niet voor iedereen haalbaar is om monogaam te zijn. Als een man hier transparant in is en je houdt toch heel erg veel van hem of je bent super verliefd, denk ik dat een relatie / huwelijk misschien toch mogelijk kan zijn als je er goede afspraken over maakt. Maar dan moet je absoluut niet jaloers of onzeker zijn en erop kunnen vertrouwen dat hij alleen van jou zal blijven houden en niet verliefd zal worden op een andere vrouw waarmee hij seks heeft. Omdat ik op dit moment denk dat ik zelf nooit een open relatie zou willen (geen enkele behoefte aan andere mannen als ik al een man heb) denk ik dat het ongelijkwaardig zal aanvoelen.

Voor mij zou bezoek aan een prostituee echter een gigantische dealbreaker zijn. Het druist volledig tegen al mijn principes in en ik zou geen seconde langer met iemand in één huis willen leven, laat staan in één bed willen slapen, die op welke manier dan ook bijdraagt aan vrouwenhandel. Prostitutie vind ik iets gruwelijks. Als ik mezelf probeer voor te stellen dat ik daarin zou belanden.. Ik beschouw het echt als de hel op aarde. Samen met heroïne verslaving is het mijn grootste schrikbeeld. Eerlijk gezegd zet ik een hoerenloper zelfs weg onder het kopje "criminaliteit", simpelweg omdat hij zich op bepaalde momenten in dat wereldje begeeft. Ik zie niets in een man die er zulke verschillende waarden en normen op na houdt op dit gebied.

Als je er veel milder over denkt, snap ik dat je erover wil nadenken na zoveel jaar samen zijn en twee kinderen.
@ Baggal : grappig dat we beiden spreken over 'ééndimensionaal ' in onze tegelijkertijd gestuurde post.

Ow, edit: hahaha! Wéér tegelijk..!
quote:Zeeland1970 schreef op 21 april 2016 @ 13:08:

@ Baggal : grappig dat we beiden spreken over 'ééndimensionaal ' in onze tegelijkertijd gestuurde post.

Ow, edit: hahaha! Wéér tegelijk..! Dat viel mij ook op. Zie mijn post van 13:07.
quote:Zeeland1970 schreef op 21 april 2016 @ 13:08:

Ow, edit: hahaha! Wéér tegelijk..! Great minds think alike
quote:Zeeland1970 schreef op 21 april 2016 @ 12:47:

Ik heb trouwens a.s. vrijdag afgesproken met een vriendin om het er over te hebben. (Appje gestuurd of ze tijd had om even n luisterend oor te bieden omdat ik met iets rondloop; vrijdag dus)Fijn. Hoop dat je wat real life support krijgt.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Weet je TO het is gewoon niet zo makkelijk en ook omdat de beslissing vergaande gevolgen heeft voor de rest van je leven en het leven van jullie kinderen. Neem er wat dat betreft de tijd voor en heel goed dat je met een vriendin gaat praten die je kan vertrouwen. Misschien ook gewoon prettig om daar je ei kwijt te kunnen.
Zeeland, dan rek je je grenzen toch op en los je het zo op?

Je hoeft niet rigide vast te blijven houden aan een principe of waarde waar je man zich niet aan kan houden. want dat wordt loslaten en dat wil je niet. Dat voel je niet. Dus, dan ben je flexibel en laat je die normen en waarden los.
Dubbel
Ik ben me ervan bewust dat zeker weten dat je man voor je gaat geen garanties geeft. Ook mijn man kan met een bom komen.

Maar ik weet wat het is om te leven met rust mbt je relatie en ook wat het is om te leven met onrust. En dat laatste wil ik nooit weer. Daar ben ik te goed voor, dat is geen enkele man mij waard.

Want houden van iemand kan dat knagende gevoel niet compenseren. Dat vreet aan alles.

Ik kan financieel en emotioneel ook voor mezelf zorgen, dat weet ik ook. Ik zou hem missen, ik zou halfdood gaan van ellende in het begin, maar dan kun je rouwen en daarna weer vol goede moed vooruit.

Maar een knagende onzekerheid blijft de kop op steken. Want hoe weet je dat het nu wel goed is? Alles continu checken werkt niet.

Bij de 2e langere relatie kwam ik er trouwens na de relatie achter dat hij drugs gebruikte. Had ik ook geen idee van. Maar ik merkte wel dat ik niet de prioriteit had die ik wilde hebben daarom woonden we al apart. Uiteindelijk overleed hij en omdat ik inmiddels een emotioneel wrak was door alle toestanden voelde dat toen hoe verdrietig ook, ook een beetje als bevrijding.

Toen heb ik besloten: graag of niet. En stelselmatig drugs of drankgebruik of vreemdgaan horen niet graag.

Het geeft ook kracht om stelling te nemen voor jezelf. Ik weet wat ik wil en wat niet en ik weet ook dat ik het alleen kan. En wat ik waard ben.

TO ik wens jou de kracht en het inzicht om echt te durven gaan voor wat jij wilt en waard bent. Ongeacht wat wie daar ook van vindt.
Libra: ik vind prostitutie niet meteen gelijk aan 'illegaal'. (Mits niet gedwongen. Ik heb het niet over mensenhandel, minderjarigheid etc, dat is imo wat anders.)

Prostitutie is een vrije markt met vraag en aanbod. Behoefte voorziening.

Dat was (is) hoe ik het zie.

Maar het beeld v mijn man, die tot 5x toe er heen rijdt, in zijn auto zit, klamme handjes aan het stuur, twijfelend, doen of niet doen, avond aan avond, spanning opbouwen, brrrr. .. jarenlang. En dan gaan. En thuis verzinnen dat hij een spierpijntje heeft v het sporten

Dat doet me walgen.

Het stiekeme.

Het liegen.
Wat rrinke zegt is natuurlijk ook weer ontzettend waar: als een vertrouwen eenmaal is beschadigd is het niet eenvoudig om toekomstig gedrag in twijfel te trekken. En daar wordt een mens onrustig van...
Ja als je je grenzen gaat oprekken dan heb je ook te beseffen dat die oprekking blijvend is. (dat wil zeggen dat herhaling niet uit te sluiten is, maar dank zij je oprekking ervaar je dit niet als een not done grens meer, je omarmt de ander in zijn gedragingen die je eerder niet kon hebben).

Ik leer dit nu van mijn pubers, en rek mijn grenzen en trek grenzen die ik niet eerder gespiegeld kreeg. Wat een lessen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven