Partner uitgezonden?

23-05-2011 12:13 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook een partner die uitgezonden is of uitgezonden wordt? In dit topic kun je ervaringen delen of gewoon gezellig kletsen met anderen in dezelfde situatie. De openingstekst is door ons aangepast omdat dit topic weer actief is en de oorspronkelijke tekst helaas werd gewist.
mijn vriend is ook 33, ik ben 31...

Ik had mijn spychische keuring goed afgesloten, maar bij de lichamelijke keuring kwamen ze achter een paar dingetjes en werd ik afgekeurd. Was altijd mijn droombaan en viel echt ff in een gat. Had mijn hele carriere al uitgestippeld en bam weg droom. Daarna ook nooit lekker gezeten in een baan....stom he?
Tja als je je daar al jarenlang op had ingesteld... Enorm balen als je er dan niet doorheen komt

Er is ook niet echt een alternatief natuurlijk.
Nee klopt...vraag me af waar Lianne is gebleven hahaha
Haha, ik heb net weer even ingelogd, en leuk om jullie verhalen te lezen!

Om even je vraag te beantwoorden Zer ; Ik krijg ook verschillende reacties, maar moet zeggen dat die allemaal wel redelijk positief zijn! Heb al huissleutels aangeboden gekregen zodat ik altijd langs kan komen haha, en mensen vragen wel vaak of ik het er niet moeilijk mee heb, maar dat is nu nog zo lastig te zeggen..

De dag dat hij me belde om dat vertellen dat hij mee mocht op uitzending heb ik wel even een traantje weggepinkt, maar zoals ik eerder ook al schreef, ik wil me er nu nog niet te druk over maken ;)

Als je inderdaad de relatie gaat verbreken omdat je vriend op uitzending gaat, dan zit de liefde niet zo diep! Toen mijn vriend in dienst ging waren wij al samen, dus wij hebben hier eigenlijk "samen" voor gekozen, ik wist van te voren dat dit kon gaan gebeuren, dus ik sta er 100 procent achter, en zal hem steunen zoveel ik kan. En wat de sex betreft, ach.. dat half jaartje overleven we ook wel weer toch?

Mooncaster! Wat fijn dat je autootje nog redelijk goed door de keuring is gekomen! Die van mij moest een maand geleden ook, en ik had er zelf een heel slecht gevoel over, een berg geld apart gelegd ervoor, en wat bleek? Ik was 50 euro kwijt...haha! Die kan er dus ook weer een jaartje tegenaan!

Ik ben trouwens ook 27, en mijn vriend ook.

Wij zijn alweer 8 jaar samen, best een lange tijd als ik er zo over nadenk haha!

Hoe oud ben jij mooncaster?

Als het goed is krijg ik binnekort een "thuisfrontbrief" wat ik had gelezen in zijn papieren, dus ik ben benieuwd wat dat allemaal inhoudt...dan zal er zeker wel een dag vol met informatie komen over de toekomstige uitzending?

Mijn vriend belde net, en ze zijn al druk bezig met dingen regelen, oefenen, kennis maken met marechaussee..

Binnenkort gaat hij beginnen met de opleidingen, en dan moet hij naar Oirschot, pff dat is wel een heel eind uit de richting zeg!

Maar ik geloof dat hij ook nog een opleiding in 't harde moest doen, dus dat wordt de komende maanden heel het land doorreizen voor hem.... Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen!

Ik ga zo maar eens mijn bedje opzoeken, slaap lekker!

"Nog 3 nachtjes slapen, dan zijn ze weer lekker thuis! ;) "

( Volgens mij als ik het zo bekijk zit mijn verhaal een beetje raar in elkaar, alles door elkaar heen, zal volgende keer wat sneller reageren, dat is wat makkelijker haha!
Oh, ik zie nu pas dat jullie al op pagina 2 verder zijn gegaan hahaha... ik was nog bij 1 toen ik ging reageren...

Ja ik ben een beetje laat met reageren steeds, zal het vanaf nu een beetje beter bijhouden ;)

Mooncaster, wat ontzettend rot voor je, dat je je droombaan niet uit kon oefenen!! Het lijkt me zo klote, als je van jongs af aan eigenlijk al weet wat je wilt, en je toekomst een soort van uitstippelt, en dat het dan uiteindelijk in duigen valt... wat doe je nu voor werk? Wel iets naar je zin?
Nog 3 nachtjes slaaaaaaaaaaaaapen!! Whoei wat heb ik een zin om die gozer ff lekker bij zijn kladden te grijpen!! Hij belde ...ow wacht dat had ik al eerder getypt....eerst ff teruglezen Moon voordat je weer begint te typen...

Jullie krijgen straks ook zo'n mooi roosje...moet je koesteren!

Lianne, als ze met trainen en de opleidingen beginnen...komt het dichtbij, dan zijn ze ECHT begonnen. Echt raar dit, ik hoef niet meer door te maken wat jullie gaan doormaken, maar voel het tot in mijn tenen. Het is zo eng, verdrietig, mooi, trots als een pauw, hoe ga ik dit overleven, hoe heeft hij het daar en mist hij me wel, en wat hou ik toch van die gozer, als hij dat toch eens wist gevoel!

Het is ook heel dubbel..als ik voorheen schreef, schreef ik altijd dat ik hem zo mistte, als hij belde zei ik dat ik hem mistte...mijn vriend mistte mij ook, maar toen hij thuis was zei hij dat hij dat ook heel moeilijk vond, want hij kon er niks mee. Je kan niet ff een arm om elkaar heenslaan in moeilijke tijden, even die kus stelen die je voor het slapen gaan wel kon stelen. Dat zijn de moeilijke momenten. Mooie momenten zijn een teken van leven. Die brief, dat telefoontje, even zijn stem horen. Waarschijnlijk hoor je de eerste minuten helemaal niet wat hij zegt, omdat je zo gefocust bent op zijn stem. Is hij het echt? ja hij is het echt! Ik was altijd bang dat ik zijn stem zou vergeten...

Ben op dit moment druk aan het solliciteren. Ben al 4 jaar ziek, en in december ben ik geopereerd omdat het echt heel erg slecht met me ging. Mijn werk vond maar dat ik thuis moest blijven maw de zak gekregen. Het is heel moeilijk om nu werk te vinden omdat ik ook nog aan mijn herstel moet denken, maar ach, komt wel weer goed...ooit...eerst het huisje van mijn vriend klaar hebben, en ervan genieten, dan komt de rest ook wel...
Hallo allebei :-)

Ja toen mijn vriend vertelde dat hij zou worden uitgezonden heb ik ook wel even een traantje weg moeten pinken, maar ja het hoort bij zijn werk en zijn werk bij hem, dus sla ik me er wel doorheen!

haha dat van die huissleutels herken ik wel! Krijg de huissleutels van mijn vriend er al bij om de planten water te geven en zijn post in de gaten te houden, zijn ouders zouden het heel leuk vinden als ik ook regelmatig bij hen langskom en verder ben ik ook echt niet bang dat ik mijn tijd niet doorkom hoor.

Ik ben wel benieuwd hoe vaak we contact kunnen hebben. Mijn vriend zei wel dat hij heus af en toe wel kan bellen of zelfs mailen, maar hoe vaak precies weet hij niet, zijn vorige uitzendingen was hij vrijgezel en hij vond het niet nodig zijn ouders iedere week te gaan bellen...

Moon wat vervelend dat je ziek bent en dat het solliciteren zo moeilijk gaat!

Eerst het huisje van je vriend klaar hebben, wonen jullie niet samen dan?
nee we wonen niet samen...nog...lang ingewikkeld verhaal hahaha, maar geloof dat het niet lang meer gaat duren.

Dat traantje wegpinken, ach ja hoort er ook bij. Je weet dat het zijn werk is en dat het kan gebeuren, maar als je het nieuws hoort slaat het toch ff in als een bom.

Vriend is er klaar mee, hij wil naar huis. Collega's zitten op zijn nek, groepscommandant weet nergens antwoord op, en dat merk je in zijn berichten naar mij. Heb hem ff vriendelijk duidelijk gemaakt dat ik er niks aan kan doen, maar dat ik hem wel begrijp, en dat hij tegen mij niet zo koeltjes hoeft te doen. De schat stond er niet bij stil, en kreeg excuses en veel kusjes. Wil hem zo graag knuffelen! Nog 48 uur, echt ik vind het dit keer hell!
Ahhh nog 48 uur, die kom je nog wel door joh! Als hij straks en 'normale' baan heeft zou je willen dat hij eens een weekje op oefening ging
Vriend verwacht niet dat hij vanavond nog terugrijdt naar NL...maar hij hoort dat over een uur. Ben er nu echt wel klaar mee. Ben al de hele dag als een kip zonder kop aan het opruimen, schoonmaken etc, en dat midden in een verbouwing...dat schiet dus geen ruk op. Kat is ook onrustig, die loopt de hele dag al te miauwen en te kletsen en achter me aan te rennen...horendol word ik van mezelf...

Morgen....morgen komt hij echt echt ECHT thuis!! En denk het niet Zer, een weekje achter het behang, dat wel, maar niet meer weg... hahaha
Fijn he, al die onduidelijkheid... Nog 1 dagje!

Doe je een beetje rustig aan en maak je de kat niet gek?

Haha, achter het behang plakken is ook een oplossing ja. Moet je wel behang hebben natuurlijk!
net een paar tientallen meters glasweefsel op de muren geplakt, paarsachtig grijs en wit gesausdtdtdt...zover al af. Dinsdag de keuken geplaatst en woensdag de vloer erin...het mag van mij allemaal klaar zijn, maar morgen ligt hij weer lekker naast me...
Nou dan heb je toch een hoop gedaan!

Klinkt als een vrij heftige verbouwing...

Mijn vriend komt ook morgen thuis, maar ik heb dan een verjaardag en hij heeft geen zin om mee te gaan (wat ik wel snap). Zit nog te twijfelen of ik daarna nog naar hem zal gaan, maar ja, kans is groot dat hij al slaapt tegen die tijd...
Kwam jullie berichtjes heen en weer over Kunduz tegen.. heb het even gelezen.. MIjn vriend wordt (als het goed is) 5 juli uitgezonden voor 5 maanden. Ook hij is al 2 keer eerder geweest maar toen hadden wij nog geen relatie.

We'll see. Ik vind het niet zo leuk dat ie gaat en vind het allemaal spannend.
@momofsophie

Ik vind het ook niet zo leuk hoor.. maar het hoort er nu eenmaal bij. Hoe lang zijn jullie al samen?
@zer

Bijna 2 jaar. Ik leerde hem kennen toen ie net een paar weken terug was van zijn vorige uitzending. Wist ook gelijk dat ie nog wel wilde gaan in de toekomst. Ze hebben hem notabene gevraagd of hij mee wilde gaan haha.

En jullie? Misschien heb ik het al gelezen hoor.. maar kan het niet zo snel even terugvinden.

Ik denk maar zo, het is zijn werk. Zijn passie. Hij wil het heel graag en dan moet hij het gewoon doen. Maar leuk is anders..
Wij zijn bijna 8 maanden samen, daarvoor waren we al ruim 3 jaar hele goede vrienden. Zijn vorige uitzendingen waren van voor die tijd.

Inderdaad, het is zijn werk, waar hij heel bewust voor gekozen heeft. Uitzendingen horen daarbij.
Ja helaas wel, en alle oefeningen daarbij.. Ach ja.. Ik doe in mn werk ook wat ik leuk vind dus vind dat hij dat ook mag doen.

We hebben ook nog geen huis samen en geen kids dus dan is het ook makkelijker om weg te gaan denk ik.

De tijd gaat alleen zo snel.. 5 juli is het al snel. En hij is alleen maar in dl nu.

Jouw vriend gaat in nov?
Ja mijn vriend gaat in november... Ik had liever gehad dat hij in juli ging, dan is hij eerder terug Maar ja, nu hebben we nog 5 maanden samen voordat hij weggaat.

Hier ook geen kids en we wonen ook nog niet samen, dat scheelt wel denk ik. Aan de andere kant heb ik er dan straks toch weer een huis bij waar ik op moet letten..
Ja ik ben ook wel blij dat hij nu gaat en niet in nov. Dan is hij weer lekker terug en kunnen we op zoek naar een huis samen.

Alleen gaan we dus niet op vakantie en dat vind ik jammer hihi. Maar ja..dan maar in januari naar de zon, dan is iedereen daar weer jaloers op.

2 huizen, kan je nog eens een feestje geven ;)
Hahaha, nou die feestjes (voor zover aan de orde) geef ik toch maar in mijn eigen huis

In januari naar de zon is ook wel lekker inderdaad! En hij is thuis met de feestdagen, dat is toch ook wel fijn?
Heerlijk!

We gaan als het goed is rond de kerst naar Disneyland Parijs met onze kleine meid! Leuk vooruitzicht. Hoewel ik eerst hoop dat hij daar zijn dingen in rust kan doen én dat ie heelhuids terugkomt.. Daar verheug ik me misschien wel het meest op!

Gaan jullie nog wel lekker op vakantie?
Dat heelhuids terugkomen is het allerbelangrijkst!

Wij hebben nog geen vakantie geboekt, is wel de bedoeling maar het is even afwachten wanneer vriend weg kan. En dan maar hopen dat dat met mijn werk ook gaat lukken...
Hoi meiden,

Leuk om al jullie verhalen te lezen..

Mijn virend kreeg vorige week te horen dat hij 6 maanden weg naar Kunduz gaat. Bij een bijeenkomst gisteren kreeg hij te horen dat het 16 oktober wordt.. Een dag naar mijn verjaardag! Geweldig! :(

Ben wel even benieuwd bij welke afdeling jullie vriend zit!

Mijne bij de transport in 't Harde! Hij is laatst ook op oef geweest in DLD voor 3 weken.. Grappig hoe iedereen dat beleeft.

Heb alleen geen traan gelaten toen ik hoorde dat hij weg zou gaan, klinkt hard, maar eerst zien dan geloven! Hij heeft namelijk al eens alle spullen in huis gehad en toen werd de missie op het laatst afgeblazen. Veel onzekerheid dus!

Hoop graag van jullie te horen!

Marieke
Hey Marieke,

Ben een beetje laat met mijn reactie, maar was een paar dagen weg :-)

Jij weet dus pas kort dat je vriend gaat? Ik toch al wel een aantal maanden. Beter een dag na je verjaardag dan de dag ervoor toch?

Mijn vriend heeft vorige week ook meer informatie gekregen en nu heeft hij het er ook ineens veel meer over. 'Als ik straks weg ben..' en dat soort uitspraken. En ineens krijg ik het er heel benauwd van. Wat moet ik nou een HALF JAAR zonder hem? Bah!

Ik probeer er niet teveel aan te denken. Gelukkig kan hij wel gewoon vakantie nemen dus gaan we er van de zomer nog wel lekker even 1 of 2 weken tussenuit samen.

Eerst zien dan geloven, tja, ik snap dat wel, heb meer verhaleb gehoord van mensen die klaar stonden om te vertrekken en ineens niet gingen. Maar als ik mezelf dat voor ga houden denk ik dat de klap alleen maar harder is als hij wel echt gaat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven