Partner vervreemd van mijn huis
vrijdag 21 september 2018 om 08:26
Hi allen,
Ik zit met het volgende probleem, ik en mijn partner nemen de volgende stap in onze relatie en dat is samenwonen (vanaf 1 okt) in mijn koopwoning. We waren hier ook superblij mee en waren al bezig met hoe en wat te veranderen om het huis 'ons' te maken. Ik zie het dan ook als ons huis ookal is dit formeel niet zo. Niet getrouwd of geregistreerd partnerschap. We kennen elkaar een dik jaar waarvan de relatie sinds begin dit jaar.
Het pijnpuntje in onze relatie is de vriendschap met mijn ex, wij zijn 3 jaar geleden als hechte maatjes uit elkaar gegaan en hebben een fijne vriendschap voortgezet. Helaas ziet mijn partner dit anders en vind ze dit moeilijk te verkroppen. Al snap ik nu achteraf dat die situatie wellicht maar zelden voorkomt en dat dat nou eenmaal voor wrijving kan zorgen. Ik zie in dat een té hechte vriendschap met ex dan zorgt voor wrijving en onbegrip.
We zijn dan nu ook zo ver dat ik en ex onze eigen weg in gaan, ookal vinden we dit beide moeilijk. We kennen elkaar al immers 10 jaar. Nu hadden we hier van de week een gesprek over met zijn drieën om te proberen dit een waardig plekje te geven omdat we alledrie vol zaten met (opgekropte) frustratie, verdriet en onbegrip.
Dit gespek is helaas op een flop uitgelopen omdat de vrouwen ook een beetje de ego's lieten spreken en ik in paniek voor de vijandige sfeer, onvoldoende voor mijn huidige partner ben opgekomen. Nu riep partner op een moment dit is MIJN huis en toen riep ik in mijn frustratie dat het MÍJN huis was in bijzijn van ex.
Hier wringt nu de schoen, huidige partner vind dat ik onvoldoende voor haar ben opgekomen terwijl ik vind dat beide wat dingetjes vanuit frustratie hebben geroepen en dat tegen elkaar weg streep. Er zijn nou ook weer geen extreme dingen gezegd (vind ik).
Het is ook mijn schuld door het eea niet goed genoeg in te leiden en te sturen. Ook was het voor ex verrassing dat huidige partner bij het gesprek aanwezig was hier heb ik zeker steken laten vallen. Maar voor nu is dat helaas zo gelopen.
Ik snap mijn vriendin zeker dat ze zicht vervreemd voelt van het huis en ook van mij door de wijze waarop dat gesprek is gelopen en we weten n niet meer hoe en wat.
Dat ik heb geroepen dat het mijn huis is heb ik mij al voor verontschuldigd en aangegeven dat ik dat ook riep uit frustratie, zij weet dondersgoed dat ik enorm heb uitgekeken naar deze nieuwe stap in onze relatie en ik dat nog steeds vreselijk graag wil.
Toch zitten we nu in een impasse en verwacht zij dat ik dit in een week weer herstel en ervoor zorg dat zij weer het gevoel krijgt dat het ook haar huis wordt. Maar hoe?
Ik heb mij al oprecht verontschuldigd en aangegeven totaal niet achter mijn woorden te staan en juist het huis wel als óns huis zie.
Maar ik weet niet wat ik nu kan ondernemen om te laten zien dat ik alsnog dolgraag in ONS huis samen wil wonen. Ik zie de 'break' met ex dan ook als een stap voorwaarts om aan ons te werken en nu gewoon fijn vooruit te kijken en te gaan.
PS. ze heeft haar huur al opgezegd dus uitstellen van samenwonen is ook niet echt meer mogelijk. Dus lastig en ook behoorlijk wat tijdsdruk hier uit te komen.
Ik zit met het volgende probleem, ik en mijn partner nemen de volgende stap in onze relatie en dat is samenwonen (vanaf 1 okt) in mijn koopwoning. We waren hier ook superblij mee en waren al bezig met hoe en wat te veranderen om het huis 'ons' te maken. Ik zie het dan ook als ons huis ookal is dit formeel niet zo. Niet getrouwd of geregistreerd partnerschap. We kennen elkaar een dik jaar waarvan de relatie sinds begin dit jaar.
Het pijnpuntje in onze relatie is de vriendschap met mijn ex, wij zijn 3 jaar geleden als hechte maatjes uit elkaar gegaan en hebben een fijne vriendschap voortgezet. Helaas ziet mijn partner dit anders en vind ze dit moeilijk te verkroppen. Al snap ik nu achteraf dat die situatie wellicht maar zelden voorkomt en dat dat nou eenmaal voor wrijving kan zorgen. Ik zie in dat een té hechte vriendschap met ex dan zorgt voor wrijving en onbegrip.
We zijn dan nu ook zo ver dat ik en ex onze eigen weg in gaan, ookal vinden we dit beide moeilijk. We kennen elkaar al immers 10 jaar. Nu hadden we hier van de week een gesprek over met zijn drieën om te proberen dit een waardig plekje te geven omdat we alledrie vol zaten met (opgekropte) frustratie, verdriet en onbegrip.
Dit gespek is helaas op een flop uitgelopen omdat de vrouwen ook een beetje de ego's lieten spreken en ik in paniek voor de vijandige sfeer, onvoldoende voor mijn huidige partner ben opgekomen. Nu riep partner op een moment dit is MIJN huis en toen riep ik in mijn frustratie dat het MÍJN huis was in bijzijn van ex.
Hier wringt nu de schoen, huidige partner vind dat ik onvoldoende voor haar ben opgekomen terwijl ik vind dat beide wat dingetjes vanuit frustratie hebben geroepen en dat tegen elkaar weg streep. Er zijn nou ook weer geen extreme dingen gezegd (vind ik).
Het is ook mijn schuld door het eea niet goed genoeg in te leiden en te sturen. Ook was het voor ex verrassing dat huidige partner bij het gesprek aanwezig was hier heb ik zeker steken laten vallen. Maar voor nu is dat helaas zo gelopen.
Ik snap mijn vriendin zeker dat ze zicht vervreemd voelt van het huis en ook van mij door de wijze waarop dat gesprek is gelopen en we weten n niet meer hoe en wat.
Dat ik heb geroepen dat het mijn huis is heb ik mij al voor verontschuldigd en aangegeven dat ik dat ook riep uit frustratie, zij weet dondersgoed dat ik enorm heb uitgekeken naar deze nieuwe stap in onze relatie en ik dat nog steeds vreselijk graag wil.
Toch zitten we nu in een impasse en verwacht zij dat ik dit in een week weer herstel en ervoor zorg dat zij weer het gevoel krijgt dat het ook haar huis wordt. Maar hoe?
Ik heb mij al oprecht verontschuldigd en aangegeven totaal niet achter mijn woorden te staan en juist het huis wel als óns huis zie.
Maar ik weet niet wat ik nu kan ondernemen om te laten zien dat ik alsnog dolgraag in ONS huis samen wil wonen. Ik zie de 'break' met ex dan ook als een stap voorwaarts om aan ons te werken en nu gewoon fijn vooruit te kijken en te gaan.
PS. ze heeft haar huur al opgezegd dus uitstellen van samenwonen is ook niet echt meer mogelijk. Dus lastig en ook behoorlijk wat tijdsdruk hier uit te komen.
vrijdag 21 september 2018 om 09:52
Pffffff wat een moeilijk gedoe.. Ik vind dat je partner zich aanstelt. En waarom zeg je een goede vriendschap op voor iemand die je net een jaar kent en waar je nog niet eens een jaar een relatie mee hebt? Stellen die tien jaar dan niks meer voor? Ik denk dat je vriendin zich echt over haar gevoel heen moet gaan zetten want je hebt het nou eenmaal gezegd, je excuses aangeboden, wat wil ze nu nog van je?
vrijdag 21 september 2018 om 09:56
En daarom is het een geweldig idee om. Vrienden te blijven met ex.
"ook was het voor ex een verrassing dat huidige vriendin er bij was"!?! Terwijl je al praktisch met haar samenwoont....
En dat was weer een leuke verrassing voor je huidige vriendin?
"ook was het voor ex een verrassing dat huidige vriendin er bij was"!?! Terwijl je al praktisch met haar samenwoont....
En dat was weer een leuke verrassing voor je huidige vriendin?
anoniem_368561 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 10:06
59.38% gewijzigd
Zo geel als een kanariepiet
vrijdag 21 september 2018 om 09:57
Eens!ditte_ schreef: ↑21-09-2018 09:52Pffffff wat een moeilijk gedoe.. Ik vind dat je partner zich aanstelt. En waarom zeg je een goede vriendschap op voor iemand die je net een jaar kent en waar je nog niet eens een jaar een relatie mee hebt? Stellen die tien jaar dan niks meer voor? Ik denk dat je vriendin zich echt over haar gevoel heen moet gaan zetten want je hebt het nou eenmaal gezegd, je excuses aangeboden, wat wil ze nu nog van je?
Als dit al voor zo’n impasse zorgt, wacht dan maar op échte problemen!
vrijdag 21 september 2018 om 09:58
Ik kan me er juist wel iets bij voorstellen dat het hard is aangekomen bij je vriendin. Het is jullie huis, maar als er onenigheid is, is het opeens jouw huis, ik zou me dan ook afvragen of dat bij toekomstige ruzies weer omhoog gaat komen en jij dat als argument blijft aanvoeren.
Maar goed, je hebt je ervoor verontschuldigd, jullie gaan nog steeds samenwonen, ik denk dat het gewoon even moet slijten.
Met zijn drieën in gesprek gaan zou ik overigens nooit meer doen. Die vriendschap van jou en je ex was iets tussen jou en je ex en ook als je nieuwe vriendin de vriendschap te close vond en jij daarop besluit het op een laag pitje te zetten of te beëindigen, blijft dat iets tussen jou en je ex. Want in tegenstelling tot het huis, is het wel alleen JOUW ex. En jouw vriendschap met die ex. Ik snap niet wat je nieuwe vriendin daarbij moest. Dat is bijna vragen om gedoe. Lijkt me een wijze les voor de toekomst.
Maar goed, je hebt je ervoor verontschuldigd, jullie gaan nog steeds samenwonen, ik denk dat het gewoon even moet slijten.
Met zijn drieën in gesprek gaan zou ik overigens nooit meer doen. Die vriendschap van jou en je ex was iets tussen jou en je ex en ook als je nieuwe vriendin de vriendschap te close vond en jij daarop besluit het op een laag pitje te zetten of te beëindigen, blijft dat iets tussen jou en je ex. Want in tegenstelling tot het huis, is het wel alleen JOUW ex. En jouw vriendschap met die ex. Ik snap niet wat je nieuwe vriendin daarbij moest. Dat is bijna vragen om gedoe. Lijkt me een wijze les voor de toekomst.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 21 september 2018 om 09:59
Een huis gaat ook pas een thuis voelen wanneer je er woont en er samen wat van maakt. Ik ben ook bij mijn partner ingetrokken en door de nieuwe meubels en accesoires is het ook mijn thuis geworden. Daarnaast natuurlijk ook doordat ik me fijn voel bij hem en graag bij hem ben.
Jullie zullen het nu samen aan moeten gaan aangezien zij haar huur heeft opgezegd.
Jullie zullen het nu samen aan moeten gaan aangezien zij haar huur heeft opgezegd.
vrijdag 21 september 2018 om 10:01
vrijdag 21 september 2018 om 10:01
Je hebt je vriendschap opgezegd? Jouw nieuwe partner wist toch van jullie vriendschap toen jullie een relatie kregen? Ik vind het niet kunnen dat zij nu bepaald dat jullie elkaar niet meer mogen zien. Ik snap ook niet dat je dat accepteert. Dat ze nu moeilijk doet over dat jouw huis haar huis niet meer voelt snap ik niet zo goed. Dit zal sowieso moeten groeien. Ik vind dat ze niet zo moeilijk moet doen en jij niet zoveel moet accepteren. Dit beloofd nog wat voor de toekomst..
vrijdag 21 september 2018 om 10:02
Waarom is het jouw verantwoordelijkheid dat de dames zich volwassen verdragen tijdens een gesprek, of in dit geval, dat ze dat blijkbaar niet konden?
Waarom zeg jij een goede vriendschap op voor iemand waarmee je nog niet eens een jaar een relatie hebt?
Je ziet wel de fouten die jij hebt gemaakt en biedt daarvoor ook je excuses aan, dat is netjes. Ik denk dat je vriendin onzeker/jaloers is door de band die jij nog steeds met je ex hebt, ook al is het seksuele component er niet meer. Dit is iets wat jij niet voor haar kunt oplossen, omdat het in haar zit, dus dat zal ze zelf moeten doen, jij kunt hooguit helpen.
Ik zou met haar om de tafel gaan zitten en vragen wat er voor haar nodig is, kijken of dat voor jou acceptabel is en van daaruit verder gaan. Succes.
Waarom zeg jij een goede vriendschap op voor iemand waarmee je nog niet eens een jaar een relatie hebt?
Je ziet wel de fouten die jij hebt gemaakt en biedt daarvoor ook je excuses aan, dat is netjes. Ik denk dat je vriendin onzeker/jaloers is door de band die jij nog steeds met je ex hebt, ook al is het seksuele component er niet meer. Dit is iets wat jij niet voor haar kunt oplossen, omdat het in haar zit, dus dat zal ze zelf moeten doen, jij kunt hooguit helpen.
Ik zou met haar om de tafel gaan zitten en vragen wat er voor haar nodig is, kijken of dat voor jou acceptabel is en van daaruit verder gaan. Succes.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
vrijdag 21 september 2018 om 10:05
TO zeg eens eerlijk wil je echt die vriendschap en band opgeven voor je huidige partner? Ik kan me best voorstellen dat deze reactie kwam aangezien je een goede band met je ex hebt en haar al 10 jaar kent. Sta je er wel echt achter op deze manier? Of wil je zo graag samenwonen dat je alles maar accepteert?
vrijdag 21 september 2018 om 10:06
Ik had er bijna bij willen zijn, bijna.......viva-amber schreef: ↑21-09-2018 09:54Wat een goed idee om het officiële samenwonen te beginnen met een 3-gesprek met je ex.
vrijdag 21 september 2018 om 10:06
Ben ik het dus niet mee eens, vind het juist mooi dat er een vriendschap is overgebleven. Als zijn nieuwe vriendin dit niet kan handelen is zij in mijn ogen nog niet volwassen genoeg of klaar om te gaan samenwonen met TO.Disastermind schreef: ↑21-09-2018 10:01Ik snap je vriendin volledig, ik zou het ook echt niet oke vinden als mijn vriend dikke maatjes was met zijn ex!
Voor de rest: trek niet bij jou in maar ga samen opzoek naar een nieuwe woning, is dat vervreemde gevoel van haar meteen weg. Oh en zoek geen contact meer met je ex.
Daarnaast begrijp ik TO ook niet dat hij dit accepteert van zijn nwe partner, maar goed.......dit is mijn bescheiden mening!
vrijdag 21 september 2018 om 10:08
Volgens mij ga je gewoon wat stappen te snel..
Je kent elkaar net een jaar waarvan sinds dit jaar pas in een relatie.
Ze heeft al een issue met jouw vriendschap met jouw ex, dat je die iets anders invult als er een partner is daar kan ik me iets bij voorstellen maar helemaal wegdoen? Dat bepaald zij toch niet?!
Een driehoek gesprek? Domste move die je had kunnen maken dat was wachten op escaleren.
Mijn persoonlijke conclusie is dat je veel te snel wilt gaan samen wonen. Hoe kan je zo een grote stap zetten als er een zo een groot iets tussen jullie in staat waar zij jou al in wil gaan sturen, na een jaar?
Je kent elkaar net een jaar waarvan sinds dit jaar pas in een relatie.
Ze heeft al een issue met jouw vriendschap met jouw ex, dat je die iets anders invult als er een partner is daar kan ik me iets bij voorstellen maar helemaal wegdoen? Dat bepaald zij toch niet?!
Een driehoek gesprek? Domste move die je had kunnen maken dat was wachten op escaleren.
Mijn persoonlijke conclusie is dat je veel te snel wilt gaan samen wonen. Hoe kan je zo een grote stap zetten als er een zo een groot iets tussen jullie in staat waar zij jou al in wil gaan sturen, na een jaar?
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
vrijdag 21 september 2018 om 10:09
Wat voor de een werkt, werkt voor de ander totaal niet - heeft niks met volwassenheid te maken.loisnvt schreef: ↑21-09-2018 10:06Ben ik het dus niet mee eens, vind het juist mooi dat er een vriendschap is overgebleven. Als zijn nieuwe vriendin dit niet kan handelen is zij in mijn ogen nog niet volwassen genoeg of klaar om te gaan samenwonen met TO.
Daarnaast begrijp ik TO ook niet dat hij dit accepteert van zijn nwe partner, maar goed.......dit is mijn bescheiden mening!
vrijdag 21 september 2018 om 10:09
Kiezen of delen. Logisch.ditte_ schreef: ↑21-09-2018 10:05TO zeg eens eerlijk wil je echt die vriendschap en band opgeven voor je huidige partner? Ik kan me best voorstellen dat deze reactie kwam aangezien je een goede band met je ex hebt en haar al 10 jaar kent. Sta je er wel echt achter op deze manier? Of wil je zo graag samenwonen dat je alles maar accepteert?
Een ex als close friend staat in het algemeen een nieuwe relatie in de weg.
Als TO en ex elkaar maar niet los kunnen laten verwacht dan niet dat nieuwe partner(s) daar blij mee zijn of begrip voor hebben. Dat is in de meeste gevallen namelijk gewoon niet zo.
Zo geel als een kanariepiet
vrijdag 21 september 2018 om 10:10
Ik denk dat het gesprek met z’n drie het allemaal nog erger heeft gemaakt. Lijkt me heel gênant voor alle partijen.
Zo’n hechte vriendschap met een ex zou prima zijn als de vrouwen ook met elkaar overweg kunnen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik het persoonlijk ok zou vinden als mijn man er een hechte vriendschap op nahoud met een ex die ik niet kan luchten of zien. Maar blijkbaar vind het merendeel van de Viva vrouwen dit gewoon normaal (wel vaker gelezen hier).
Zo’n hechte vriendschap met een ex zou prima zijn als de vrouwen ook met elkaar overweg kunnen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik het persoonlijk ok zou vinden als mijn man er een hechte vriendschap op nahoud met een ex die ik niet kan luchten of zien. Maar blijkbaar vind het merendeel van de Viva vrouwen dit gewoon normaal (wel vaker gelezen hier).
anoniem_303677 wijzigde dit bericht op 21-09-2018 10:11
0.00% gewijzigd
vrijdag 21 september 2018 om 10:10
Maar we weten toch niks over die vriendschap? Misschien is de huidige vriendin van TO inderdaad te jaloers, was het een gewone, onschuldige vriendschap en is de nieuwe vriendin bezitterig. Of misschien was de ex van TO wel heel klef, claimerig, stokerig of noem maar op, of wist TO zelf ook zijn grenzen moeilijk te bewaken, zat hij soms halve avonden te appen met zijn ex terwijl hij een avondje met zijn vriendin doorbracht of noem maar op - en vindt TO achteraf dat zijn vriendin wel een punt heeft met haar bezwaren.
Don't waste your time on jealousy,
vrijdag 21 september 2018 om 10:13