partner wijzigt plannen vaak

30-07-2018 00:07 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Geen groot drama op zich, maar ik loop in mijn huidige relatie steeds tegen hetzelfde aan.
Ik ken mijn vriend ongeveer 6 maanden, eerst vooral dates, sinds 3 maanden ook echt uitgesproken als relatie.
Top, allemaal leuk. We zijn beide rond de 30.
Enige waar ik van in het begin wat moeite mee had was dat hij wel erg onvoorspelbare uren had, hij werkt steeds op grote evenementen en soms is dat een weekend niets, dan weer een week het halve land doorrijden, ene dag start die om 6, andere om 9 of 12...
Ik ken lang op voorhand mijn werkplanning (ook wisselende shiften, weekendwerk,...) en plan alles graag. :)

Dus ja ik heb me er al bij neergelegd dat ik met hem meestal maandag pas weet hoe de week er wat gaat uitzien. En wanneer we mekaar kunnen zien. Soms is dat 1x/week, soms zien we mekaar dagelijks.
Maar de situatie van vanavond is al vaker voorgevallen en laat me altijd wat lastig achter.

We spreken af dat we zondagavond mekaar zien, na mijn werk. Hij had een pittig weekend met zaterdag nachtwerk maar zondagavond was geen probleem volgens hem.
Ik gaf in de week al aan dat ik het zou begrijpen als hij zondag nodig had om te recuperen en niet kon afspreken. Maar was niet nodig.
Vandaag krijg ik om 16u een appje dat hij nu pas wakker is en zich nog ellendig voelt. Ik zeg dat ik het begrijp en dat we dan andere avond zullen afspreken. Neen, niet nodig, ik kom straks, het betert wel.
Een halfuur voor het einde van het werk stuurt hij dat hij toch echt te moe is en liever in bed blijft.
Ok, ik zou duidelijk niets aan hem hebben gehad, maar ik frustreer me zo aan het feit dat dat altijd zo last-minute moet veranderen.

Heb hem dat ook gezegd en dan is het antwoord, ah maar je had al paar keer gezegd dat het niet per se hoefde voor jou.
Grrr.

En nu lig ik hier klaarwakker en wat geprikkeld en heb ik stomme avond en dat zou ik graag voorkomen in de toekomst.

Hebben jullie wat tips voor me? Want voor de rest heb ik hem heeel graag. :) Maar hierover hebben we steeds discussies. Hij werkt er ook supergraag dus wil absoluut niet vragen dat hij andere job zoekt ofzo. Ik wil er zelf beter mee leren omgaan met wijzigende plannen.

Alvast bedankt :)
Niet meer afspreken als hij gewerkt heeft?
Kwestie van duidelijk zijn! Je zegt dat je het niet erg vind maar ondertussen lig je nu te piekeren in bed.. Je kunt ook zeggen dat je het niet erg vind als hij moe is, en dat hij ook lekker met jou op de bank kan hangen of tv kijken in bed. Denk dat duidelijke communicatie the key is. Je kunt hem nu niet verwijten dat hij thuis blijft en hij niet snapt/ziet wat hij fout heeft gedaan..
Aut viam inveniam aut faciam.
Ga samenwonen...! Dan draait niet meer alles om 'elkaar zoveel mogelijk zien' maar ben je de losse uren vanzelf bij elkaar. Kost veel minder moeite en energie.
gsleutel wijzigde dit bericht op 30-07-2018 00:19
20.70% gewijzigd
Hij kan van tevoren natuurlijk niet aanvoelen hoe hij zich voelt. De ene keer werken is niet hetzelfde als de andere keer.
Het komt op mij over dat hij je wel wilde zien, maar dat het gewoon echt niet lukt
If you can dream it, you can do it.
Oei... je plant alles graag en dat gaat gewoon niet lukken met beiden zulke werktijden.
Wel kan je zeggen bij het eerste appje om 4 uur met 'ik denk niet dat ik het ga redden' is: ok, afgesproken dan ga ik iets anders doen.
En een volgend appje met 'toch maar wel' afdoen met 'helaas, ik heb nu andere plannen, volgende keer beter.'

En doe dan ook iets anders, het is lekker weer ga er nog even op uit, het zal vaker gebeuren dat plannen in het water vallen.
Als hij vraagt waarom je niet óók van gedachte veranderd als hij dat doet zeg je gewoon dat je alles graag voor zover mogelijk wil plannen, weten waar je aan toe bent.

Of zeggen: je ziet maar wat je doet zondag, als ik wat leukers kan gaan doen ben ik er niet, anders leuk als je komt, app maar als je op het punt staat in de auto te stappen. Lijkt erop dat hij graag bij je wil zijn, zichzelf overschat en jou bij elke verandering van gedachte een appje stuurt.
Daarvan kan je zeggen dat je dat echt storend vind dat ja, nee, mss toch wel....

Sterkte, is echt een lastige situatie maar wel fijn dat hij kennelijk graag naar je toekomt ook al is hij doodmoe :)

Edit: ik zie nu pas goed dat je zelf zegt 'oke, geeft niet, van mij hoeft het niet persé'.... tsja, wat zou je dan zelf denken... ik wil hem niet teleurstellen?? ;)
Dan vind ik het niet zo gek als hij denkt ach, ze heeft niks te doen en het maakt haar geen moer uit, nou dan ga ik slapen. Als ze nou heel blij was toen ik zei dat ik toch kwam was ik gegaan... zou dat kunnen?
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 00:24
Reden: edit
14.41% gewijzigd
gsleutel schreef:
30-07-2018 00:17
Ga samenwonen...! Dan draait niet meer alles om 'elkaar zoveel mogelijk zien' maar ben je de losse uren vanzelf bij elkaar. Kost veel minder moeite en energie.
Na 3 maanden? Is wel wat snel he?
ik geef mn bek ook maar een douw
gsleutel schreef:
30-07-2018 00:17
Ze kennen elkaar net!! O_O

Wat er dán vaak gebeurt kan je hier lezen, de meest bizarre scenario's... de communicatie is NU al niet, of eigenlijk NOG niet om over naar huis te schrijven, levert problemen op die TO een topic doen openen.
Alle reden om elkaar wat beter te leren kennen, ook als je allebei moe bent en toch naar een saai etentje moet, of een weekend weg terwijl je liever bij zou slapen.
Zelfs nog geen vakantie samen geweest: vaak is dat genoeg om alle liefde de deur uit te jagen.
Ik zou het niet doen TO, rustig an dan breekt het lijntje niet enzo...

@madeliefjes: tijdmonster maakt er mosterd van :proud:
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 00:29
Reden: mosterd
3.42% gewijzigd
Voor samenwonen vind ik het nog wat vroeg maar dat zou dit probleem wel vergemakkelijken inderdaad. :)

Ik krijg ook altijd het gevoel dat hij wel wil, maar soms loopt een job dan toch uit of is hij toch te moe... Hij is ook gewoon niet goed in plannen. 'Oh ik ga snel even nog dit en dit doen en dan ben ik over uur bij je.' En dan verschijnt hij 2u later want hij had niet verwacht dat het druk zou zijn in de winkel bv.
Zo waren we vorige week exact 6min voor aanvang op een trouw. ik was voor het afgesproken tijdstip bij hem maar dan moest hij plots nog een hemd kiezen en nog tanken,...

Nooit zien na werk is niet haalbaar, hij werkt 6 op 7.

ZoMa17, Ik probeer duidelijk te zijn, maar begrijp wat je zegt. Wat voor mij duidelijk is, is dat ook niet altijd voor hem.
Ik heb inderdaad 2x gezegd dat ik het begreep. Dat was vrijdag en vanmiddag rond 16u. 2x zegt hij dat hij wel komt. En dan krijg ik om 20u30u een appje dat hij niet komt. Daar verandert de situatie dan voor mij. Het begrip was er alleen wanneer het enige tijd op voorhand gemeld werd. :)

Ik vind het zo jammer van mezelf dat ik me dan alleen plots niet kan vermaken.
Als ik dat op voorhand weet, dan kan ik zo genieten van me-time. Badje nemen, wandeling met de hond, serie bingewatchen,... En als het onverwacht is dan blokkeert er iets in me en kan ik alleen in bed liggen piekeren blijkbaar...
Dan sta je teveel in de wachtstand. Probeer toch die wandeling met de hond te maken en die series te kijken. Als hij dan laat weten dat het toch niet gaat lukken om langs te komen dan beïnvloed het de rest van je avond niet omdat je toch al ergens mee bezig was.
PotjePindakaas schreef:
30-07-2018 00:42
Dan sta je teveel in de wachtstand. Probeer toch die wandeling met de hond te maken en die series te kijken. Als hij dan laat weten dat het toch niet gaat lukken om langs te komen dan beïnvloed het de rest van je avond niet omdat je toch al ergens mee bezig was.
Helemaal mee eens. En dat jullie precies op tijd zijn voor een bruiloft: wees blij dat je niet net toen het afgelopen was aan kwam zetten.

Trouwens één tip voor zaken waar je persé heen wil zoals die bruiloft (en op tijd ook!!) spreek dan af op de locatie zelf, ook bij een etentje, concert of wat dan ook. Is hij er niet ga je alleen alvast naar binnen.
En ga je niet verontschuldigen voor hem: HIJ komt te laat, jij bent er gewoon dus mag HIJ ook uitleggen waarom hij te laat is en sorry zeggen enz.
Zou je thuis op hem wachten als jullie samenwonen en je weet gewoon: ik moet NU weg om de bruiloft van mijn vriendin bij te wonen anders kom ik te laat; vast niet. Dan ga je ook en stuurt een appje naar hem 'zie je daar wel ik ga er nu naartoe'.
En voel je niet afgewezen, hij is tenslotte aan het werk het is geen onverschilligheid naar jou heb ik het idee.
.
anoniem_125581 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 11:33
99.85% gewijzigd
Ik denk dat hij zich schuldig voelt en dat hij daarom steeds van idee verandert. Hij wil iets doen om jou te plezieren maar als het aan hem lag blijft hij in zijn bed. Kennelijk heb je al vaker geklaagd, hij wil je niet kwijt en dus doet hij dingen tegen zijn zin.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hij wil jou graag zien en hoot dat het lukt. Daarom meldt hij het zo laat. Ik vind wel dat jij het vroeg wilt weten. Dat is met zijn werk nu gewoon lastig. In de winter zal hij wel meer tijd hebben?
Ik zou 'm laten gaan. Hier kun je toch nooit fatsoenlijk mee afspreken? Hij is al getrouwd met zijn werk, jij bent zijn tussendoortje. Next!
Jullie staat gewoon anders in het leven.

Jij houdt van plannen en weten waar je aan toe bent. Hij vindt het onverwachtse, ad hoc beslissingen nemen fijner.

Er is geen goed of fout. De kunst is, kunnen jullie een middenweg vinden/ Of zal dit altijd een discussiepunt blijven?

Jij vindt het heel moeilijk wanneer afspraken gewijzigd worden, je kan jezelf dan ook niet meer vermaken. Je vriend probeert zich aan afspraken te houden, maar dit lukt (gezien zijn werk) toch niet altijd.

Evenementen werk is vaak fysiek zwaar werk, en er worden lange dagen gemaakt. Het is niet altijd te voorspellen of ja na een lange werk- en reisdag nog fris en fruitig bent om naar je relatie te gaan. Of da je liever je bed in duikt om bij te slapen.

Jij kan hem niet veranderen, hij kan jou niet veranderen, maar kunnen jullie wel zelf een modus vinden die werkt? Zo niet, dan is het geen goede basis voor een relatie. Net zo min dat sommige mensen moeite hebben met een relatie met een internationaal vrachtautochauffeur, iemand op de grote vaart, etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
ZoMa17 schreef:
30-07-2018 00:15
Kwestie van duidelijk zijn! Je zegt dat je het niet erg vind maar ondertussen lig je nu te piekeren in bed.. Je kunt ook zeggen dat je het niet erg vind als hij moe is, en dat hij ook lekker met jou op de bank kan hangen of tv kijken in bed. Denk dat duidelijke communicatie the key is. Je kunt hem nu niet verwijten dat hij thuis blijft en hij niet snapt/ziet wat hij fout heeft gedaan..
Helemaal mee eens.
Persoonlijk vind ik dit ook een 'probleem' wat niet zou spelen wanneer jullie samenwonen.
Werken hoort er nu eenmaal bij en ik zou al lang blij zijn met een vriend die zijn werk graag doet.

Je zou wel hem misschien een sleutel van jou huis kunnen geven zodat hij naar jou huis kan gaan wanneer hij wilt en daar op de bank wacht tot jij klaar bent met werken. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat wanneer je moe bent en lang moet wachten op iemand dat je geen zin meer hebt om dan nog de deur uit te gaan.
Helemaal eens met Hamerhaai

En denk niet dat het veranderd als hij ander werk zou doen.

Dit is wie hij is. Dit is zijn karakter.
Van hem hoeft niet alles voorspelbaar en gepland te zijn.

Anders zou hij dit werk niet kunnen doen.
Nemaìn’ schreef:
30-07-2018 00:12
Niet meer afspreken als hij gewerkt heeft?
Dit, laat die man bijkomen.
Je kan toch ook, op de dagen dat hij te moe is om naar jou toe te komen, naar hem toe gaan? Popcorn mee, wijntje, filmpje op en lekker samen op de bank hangen. Hoeft hij geen moeite te doen en heb jij toch 'je zin' om hem te zien die avond.

Anders zou ik lekker gaan plannen op het moment dat hij zegt dat hij het waarschijnlijk niet gaat redden, dan zit je niet zo op wacht. Het komt best afhankelijk over, als jij meteen uit je hum bent op het moment dat hij toch niet kan komen. Voor hem misschien ook een wake up call als hij dan toch wel wil komen, maar jij al lang en breed met drie wijntjes op het terras zit ;) Dan weet hij dat wanneer hij afzegt, jij lekker je eigen ding gaat doen. Genoeg mannen die hun meisje liever naast hun zien zitten dan op terras :)
Iemand kan ook ziek worden of een ongeluk krijgen waardoor e,a, niet door gaat, een noodgeval van familie of een vriend...ben je dan ook gelijk overprikkeld?

Je komt star over.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou inderdaad aangeven dat je het vervelend vind. Dat je eerder hebt aangegeven dat hij zijn plannen nog kan wijzigen ivm vermoeidheid, wil niet zeggen dat hij jou tot het laatste moment aan het lijntje kan houden. Geef aan dat dát ook het probleem is.
Spreek inderdaad met hem een tijd af en zorg dat je zelf een ‘back up plan’ hebt.
Dat hij niet kan wil niet zeggen dat jij een saaie avond hebt.
Bedankt voor de inzichten.
Sommige zijn me iets te hard, ik zou het toch graag een kans geven en het niet meteen opgeven omdat we dit struikelpunt hebben. :)

Maar van die wachtstand is inderdaad waar, ik vind dit vreemd aan mezelf want woon al sinds mijn 22 alleen en heb een ruime sociale kring en kan altijd goed onafhankelijk zijn.
Tot ik verliefd word. :D Dan wil ik zo graag weten wanneer ik hem zie, hoe lang ik hem zie, wat we gaan doen...
Vind van mezelf dat ik al gebeterd ben, want wat we doen of hoe lang dat boeit me nog amper, maar op voorhand een dag weten vind ik nog steeds wel handig.

Vanmorgen zou hij werkplanning krijgen van deze week, stuurt me vanmiddag dat het nog chaos is en niet duidelijk. Heb ik gezegd prima, maar als ik dan voor 's avonds andere voorstellen krijg, blijf ik niet thuis. Dus morgenavond etentje met vriendin, vanavond naar mijn zus. En dan zien we wel weer.

Had even schop onder mijn kont nodig.
Het is vaak de volgende dag wel over, maar die avond zelf, daar word ik maar niet goed in in dat dan meteen ombuigen naar andere plannen.

De sleutel vind ik trouwens wel een goede, Ik besef dat het veel moeilijker is om half ingedommeld nog de auto in te stappen.
Ik ga ook regelmatig naar hem maar aangezien ik een hond heb, slapen we hier zodat de hond geen hele nacht alleen is.
Kan de hond niet mee naar hem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven