partner wijzigt plannen vaak
maandag 30 juli 2018 om 00:07
Hoi,
Geen groot drama op zich, maar ik loop in mijn huidige relatie steeds tegen hetzelfde aan.
Ik ken mijn vriend ongeveer 6 maanden, eerst vooral dates, sinds 3 maanden ook echt uitgesproken als relatie.
Top, allemaal leuk. We zijn beide rond de 30.
Enige waar ik van in het begin wat moeite mee had was dat hij wel erg onvoorspelbare uren had, hij werkt steeds op grote evenementen en soms is dat een weekend niets, dan weer een week het halve land doorrijden, ene dag start die om 6, andere om 9 of 12...
Ik ken lang op voorhand mijn werkplanning (ook wisselende shiften, weekendwerk,...) en plan alles graag.
Dus ja ik heb me er al bij neergelegd dat ik met hem meestal maandag pas weet hoe de week er wat gaat uitzien. En wanneer we mekaar kunnen zien. Soms is dat 1x/week, soms zien we mekaar dagelijks.
Maar de situatie van vanavond is al vaker voorgevallen en laat me altijd wat lastig achter.
We spreken af dat we zondagavond mekaar zien, na mijn werk. Hij had een pittig weekend met zaterdag nachtwerk maar zondagavond was geen probleem volgens hem.
Ik gaf in de week al aan dat ik het zou begrijpen als hij zondag nodig had om te recuperen en niet kon afspreken. Maar was niet nodig.
Vandaag krijg ik om 16u een appje dat hij nu pas wakker is en zich nog ellendig voelt. Ik zeg dat ik het begrijp en dat we dan andere avond zullen afspreken. Neen, niet nodig, ik kom straks, het betert wel.
Een halfuur voor het einde van het werk stuurt hij dat hij toch echt te moe is en liever in bed blijft.
Ok, ik zou duidelijk niets aan hem hebben gehad, maar ik frustreer me zo aan het feit dat dat altijd zo last-minute moet veranderen.
Heb hem dat ook gezegd en dan is het antwoord, ah maar je had al paar keer gezegd dat het niet per se hoefde voor jou.
Grrr.
En nu lig ik hier klaarwakker en wat geprikkeld en heb ik stomme avond en dat zou ik graag voorkomen in de toekomst.
Hebben jullie wat tips voor me? Want voor de rest heb ik hem heeel graag.
Maar hierover hebben we steeds discussies. Hij werkt er ook supergraag dus wil absoluut niet vragen dat hij andere job zoekt ofzo. Ik wil er zelf beter mee leren omgaan met wijzigende plannen.
Alvast bedankt
Geen groot drama op zich, maar ik loop in mijn huidige relatie steeds tegen hetzelfde aan.
Ik ken mijn vriend ongeveer 6 maanden, eerst vooral dates, sinds 3 maanden ook echt uitgesproken als relatie.
Top, allemaal leuk. We zijn beide rond de 30.
Enige waar ik van in het begin wat moeite mee had was dat hij wel erg onvoorspelbare uren had, hij werkt steeds op grote evenementen en soms is dat een weekend niets, dan weer een week het halve land doorrijden, ene dag start die om 6, andere om 9 of 12...
Ik ken lang op voorhand mijn werkplanning (ook wisselende shiften, weekendwerk,...) en plan alles graag.
Dus ja ik heb me er al bij neergelegd dat ik met hem meestal maandag pas weet hoe de week er wat gaat uitzien. En wanneer we mekaar kunnen zien. Soms is dat 1x/week, soms zien we mekaar dagelijks.
Maar de situatie van vanavond is al vaker voorgevallen en laat me altijd wat lastig achter.
We spreken af dat we zondagavond mekaar zien, na mijn werk. Hij had een pittig weekend met zaterdag nachtwerk maar zondagavond was geen probleem volgens hem.
Ik gaf in de week al aan dat ik het zou begrijpen als hij zondag nodig had om te recuperen en niet kon afspreken. Maar was niet nodig.
Vandaag krijg ik om 16u een appje dat hij nu pas wakker is en zich nog ellendig voelt. Ik zeg dat ik het begrijp en dat we dan andere avond zullen afspreken. Neen, niet nodig, ik kom straks, het betert wel.
Een halfuur voor het einde van het werk stuurt hij dat hij toch echt te moe is en liever in bed blijft.
Ok, ik zou duidelijk niets aan hem hebben gehad, maar ik frustreer me zo aan het feit dat dat altijd zo last-minute moet veranderen.
Heb hem dat ook gezegd en dan is het antwoord, ah maar je had al paar keer gezegd dat het niet per se hoefde voor jou.
Grrr.
En nu lig ik hier klaarwakker en wat geprikkeld en heb ik stomme avond en dat zou ik graag voorkomen in de toekomst.
Hebben jullie wat tips voor me? Want voor de rest heb ik hem heeel graag.
Alvast bedankt
dinsdag 31 juli 2018 om 07:26
Waarom spreek je op dat soort momenten (hij moe na een nacht werken, logisch!) niet bij hem af? Kan hij (als hij wil) lekker in bed blijven liggen in plaats van maar zitten te wachten tot jij klaar bent met werken. Niks ergers dan moe zijn na een nachtdienst en niet ‘mogen’ slapen. Hond mee. En als hij dan slaapt: prima, kruip je lekker naast hem en spreek je hem ‘s ochtend als jullie wakker zijn.
Of geef hem de sleutel van jouw huis, kan hij desnoods bij jou alvast in bed kruipen als hij erg moe is, en kruip jij ernaast als je thuiskomt.
Probeer wat creatiever te zijn!
Of geef hem de sleutel van jouw huis, kan hij desnoods bij jou alvast in bed kruipen als hij erg moe is, en kruip jij ernaast als je thuiskomt.
Probeer wat creatiever te zijn!
dinsdag 31 juli 2018 om 07:57
Hm, ik zie dit niet helemaal goed gaan hoor.
Hij klinkt wel erg chaotisch, ik hoef persoonlijk geen partner waarvan ik over een uur iets anders kan verwachten dan wat hij gezegd heeft, incidenteel geen probleem, maar structureel naahh. Je wil toch een vent waarvan je weet dat die de kinderen op tijd uit school kan halen?
Je zegt dat jullie steeds discussies hebben erover, dat laat wel blijken dat hij niet kan/wil veranderen in dat opzicht. En dan vind jij het een goed idee om je wel te gaan aanpassen op zijn gebrek aan stuctuur. Hoe doe je dat precies je aanpassen aan iets veranderlijks zonder dat je zelf een groot deel inlevert van wat je prettig vind, namelijk gewoon een beetje weten waar je aan toe bent?
Je klinkt flexibel zat wat mij betreft doordat je al akkoord gaat met elkaar de ene keer dagelijks zien en de andere keer maar eens in de week.
Ik geef mijn verkering pas een sleutel als hij heeft laten zien respect te hebben voor mij en wat ik belangrijk vind.
Hij klinkt wel erg chaotisch, ik hoef persoonlijk geen partner waarvan ik over een uur iets anders kan verwachten dan wat hij gezegd heeft, incidenteel geen probleem, maar structureel naahh. Je wil toch een vent waarvan je weet dat die de kinderen op tijd uit school kan halen?
Je zegt dat jullie steeds discussies hebben erover, dat laat wel blijken dat hij niet kan/wil veranderen in dat opzicht. En dan vind jij het een goed idee om je wel te gaan aanpassen op zijn gebrek aan stuctuur. Hoe doe je dat precies je aanpassen aan iets veranderlijks zonder dat je zelf een groot deel inlevert van wat je prettig vind, namelijk gewoon een beetje weten waar je aan toe bent?
Je klinkt flexibel zat wat mij betreft doordat je al akkoord gaat met elkaar de ene keer dagelijks zien en de andere keer maar eens in de week.
Ik geef mijn verkering pas een sleutel als hij heeft laten zien respect te hebben voor mij en wat ik belangrijk vind.
Lorem Ipsum
dinsdag 31 juli 2018 om 14:16
Weet jij wat het is om op onregelmatige tijden (en dan met name ‘s nachts) te werken? Ik kan me juist heel goed voorstellen dat hij vooraf niet goed kan inschatten of hij wel of niet wil afspreken. Waarschijnlijk is de wil er wel (daarom appt hij meerdere keren), maar voelt hij zich gewoon beroerd door het slaaptekort, en is hij blij dat TO aangeeft dat het niet perse nodig is om af te spreken.turquasi schreef: ↑31-07-2018 07:57Hm, ik zie dit niet helemaal goed gaan hoor.
En kinderen uit school halen? Ze hebben net 3 maanden een relatie...Mochten er ooit kinderen komen dan zal er vast en zeker wat veranderd kunnen worden her en der.
TO moet proberen zich wat flexibeler op te stellen, toen ze met hem begon te daten en een relatie kreeg wist ze als het goed is van zijn werk(tijden). Als je geen 9-17 baan hebt is plannen nou eenmaal wat lastiger. Hier allebei onregelmatige werktijden, dus tijden waarin we elkaar weinig zagen in begin, en nu nog steeds (maar nu samenwonend en een kind). Soms lastig, maar soms ook echt wel voordelen!
dinsdag 31 juli 2018 om 14:50
dinsdag 31 juli 2018 om 15:42
Hoezo op de laatste plaats? Hij moet toch ook gewoon geld verdienen. Hij laat duidelijk weten af te willen spreken, alleen lukt het niet altijd. Kan toch gebeuren. Beetje flexibiliteit kan nooit kwaad hoor. Geef die man de sleutel en ik voorzie geen problemen. Jij kan doen wat je leuk vindt en kruipt lekker tegen hem aan als je thuis komt. Iedereen blijKoffiekopjes schreef: ↑31-07-2018 14:50Wat moet je met een man voor wie jij op de laatste plaats komt na werk en andere verplichtingen? Ik lan ook graag dagen vooruit. Liefst ook vaste dagen dat ik een man zie. Van draaikonterij wordt niemand gelukkig. Zeker als JIJ alles opzij moet schuiven voor hem.
dinsdag 31 juli 2018 om 15:46
Koffiekopjes schreef: ↑31-07-2018 14:50Wat moet je met een man voor wie jij op de laatste plaats komt na werk en andere verplichtingen? Ik lan ook graag dagen vooruit. Liefst ook vaste dagen dat ik een man zie. Van draaikonterij wordt niemand gelukkig. Zeker als JIJ alles opzij moet schuiven voor hem.
Hij zegt toch niet of zij alles opzij moet schuiven voor hem? Dat is iets wat ze zelf doet.
En natuurlijk gaan werk en andere verplichtingen soms voor je partner.
Is het niet saai om alleen op vaste dagen met een man af te spreken? Ik hou wel van een beetje spontaniteit.
maandag 6 augustus 2018 om 12:09
Weekje verder en eigenlijk topweek gehad. 
Ik heb hem een sleutel gegeven en uitgelegd dat dat misschien handig kan zijn voor dagen dat hij het niet goed kan inschatten hoe laat hij er gaat zijn.
Zo hoef ik niet op hem te wachten of omgekeerd.
Vond hij superidee (dankje voor de tip dus ;p).
Vandaag heb ik vrije dag en daarom ben ik gisteren eens mee geweest naar een event tot hij naar huis ging (3u30), nu heb ik ook echt een idee waardoor de planning zo vaak wijzigt en heb ik zelf gezien hoe chaotisch en onvoorspelbaar die events zijn.
En over de reactie van 'je wil man waar je op kan rekenen voor de kinderen te gaan halen'... Kinderen zijn nog lang niet aan de orde en op dit moment is hij er altijd wel op belangrijke momenten. Het ging net vaak over de 'vrijblijvende' momenten.
Ik heb er momenteel goed gevoel bij dus we zien wel.
Ik heb hem een sleutel gegeven en uitgelegd dat dat misschien handig kan zijn voor dagen dat hij het niet goed kan inschatten hoe laat hij er gaat zijn.
Zo hoef ik niet op hem te wachten of omgekeerd.
Vond hij superidee (dankje voor de tip dus ;p).
Vandaag heb ik vrije dag en daarom ben ik gisteren eens mee geweest naar een event tot hij naar huis ging (3u30), nu heb ik ook echt een idee waardoor de planning zo vaak wijzigt en heb ik zelf gezien hoe chaotisch en onvoorspelbaar die events zijn.
En over de reactie van 'je wil man waar je op kan rekenen voor de kinderen te gaan halen'... Kinderen zijn nog lang niet aan de orde en op dit moment is hij er altijd wel op belangrijke momenten. Het ging net vaak over de 'vrijblijvende' momenten.
Ik heb er momenteel goed gevoel bij dus we zien wel.