Passieve buitensluiting.

31-07-2018 17:36 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva,

Ik heb een probleem, met (een deel van) mijn vriendinnen. Onder collega's, familie, of ''losse'' vriendinnen heb ik het gevoel dat ik ''iemand'' ben : Ik word serieus genomen, mijn kwaliteiten worden benoemd en ik merk dat er ook wel een zekere mate van respect voor mij is.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Moet ik meer ruimte innemen? Ligt het dus bij mij dat ik niet genoeg op de voorgrond treed? Of zit ik gewoon op een dood spoor hier en kan ik beter investeren in nieuwe contacten en ''botert' het soms gewoon niet? Ik merk dat ik na een avond samen altijd erg onzeker ben, dat ik of mijn leven kennelijk gewoon niet goed/interessant/boeiend genoeg is.
anoniem_373702 wijzigde dit bericht op 14-06-2020 10:34
43.22% gewijzigd
AliceV schreef:
31-07-2018 19:15
Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar ik herken je gevoel wel, en het kan heel subtiel zijn dus moeilijk om uit te leggen. Bij mij merkte ik omdat vriendinnen me bijv. weinig aankeken tijdens een gesprek (naar elkaar kijken maar niet naar mij), niet echt letten op wat ik deed (dan stond bv. iedereen al buiten terwijl ik mijn jas nog aan het pakken was), nauwelijks luisterden als ik wat zei, me vaak onderbraken, door me heen praatten, me nauwelijks vragen stelden, etc. Gebeurt dat bij jou ook?
Gebeurt dit?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
viva-amber schreef:
31-07-2018 19:20

Ik vind het sowieso een jeuk verhaal....maar ik heb dan ook een hekel aan maar het is zo een leuke meid verhaal. Alsof je alleen niet genoeg bent....wat trek je jezelf allemaal aan? Dit gaat echt nergens over tenzij je 14 bent ofzo.
Heb je eigenlijk wel gelijk in.
Zit het probleem niet bij jouzelf? Voel jij je onbewust minder belangrijk dan je vriendinnen, en vervorm je daardoor misschien hun woorden?
Enn schreef:
31-07-2018 19:23
Gebeurt dit?
Ja, niet vaak gelukkig, maar het is me in het verleden een paar keer overkomen. En daarom snap ik ook wel hoe moeilijk het is om uit te leggen, want het zijn hele subtiele dingen. Maar je voelt het wel, en het geeft een rotgevoel.
Maar de vriendinnen hebben zelf misschien niet eens door dat ze alleen op elkaar gericht zijn en minder aandacht meer hebben voor die ene vriendin die ze nog wel aardig vinden, maar die een beetje buiten de groep valt.
Enn schreef:
31-07-2018 19:23
Gebeurt dit?
Ja, je hebt vriendengroepen die gewoon graag met veel zijn.
En sommigen binnen die groep verzinnen dan dat bepaalde groepsleden 'interessant' zijn en anderen niet. En hobbelen als kippen achter de populairen aan en denken dat iedereen zo weinig eigenwaarde heeft en zich zo in hokjes laat duwen.
Heel kinderachtig.
Je hoeft geen dichtgespijkerde verantwoorde verdediging te hebben. Als jij je steeds opnieuw rot voelt na het samenzijn met je vriendinnen, kun je het bespreken of je kunt beter met andere mensen gaan afspreken.
Maar Alice dit topic gaat toch niet over jou of ben je dubbel aan het nicken?

Ik vind dit ook echt een millennialtopic dat millennials aantrekt ..dat continue het middelpunt van de aarde moeten zijn en oh wee als het een x niet over jou gaat...opgevoed tot kleine prinsen en prinsesjes die hele tijd moeten horen hoe bijzonder ze zijn. Kunnen het niet eens handelen wanneer er eens een ander in de belangstelling staat en dat ook nog met een onbeduidend jeukverhaal. Bij ons thuis noemen we dat jaloezie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
AliceV schreef:
31-07-2018 19:34
Ja, niet vaak gelukkig, maar het is me in het verleden een paar keer overkomen. En daarom snap ik ook wel hoe moeilijk het is om uit te leggen, want het zijn hele subtiele dingen. Maar je voelt het wel, en het geeft een rotgevoel.
Maar de vriendinnen hebben zelf misschien niet eens door dat ze alleen op elkaar gericht zijn en minder aandacht meer hebben voor die ene vriendin die ze nog wel aardig vinden, maar die een beetje buiten de groep valt.
Oh excuus ik vond jouw vragen best goed en dus heb ik ze gequote om TO nogmaals te laten lezen. Want als dit idd gebeurt komt het over alsof TO idd onder de radar terecht is gekomen. Niet intentioneel maar wel onder de radar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
viva-amber schreef:
31-07-2018 19:43
Maar Alice dit topic gaat toch niet over jou of ben je dubbel aan het nicken?
Huh? Oh dat zou ook nog kunnen. Denk het niet.
Zelfs hier wordt zij passief buiten spel gezet O_o :nooo: :calimero: :boooos: .
Je trekt het aan meid....maar we helpen je wel hoor :hug: geen zorgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het-groepje schreef:
31-07-2018 19:16
Het verhaal ging niet over single, het verhaal ging over die 'schat' van een sensitieve vriend die iets aardigs had gezegd over je vriendin.
Ik had dan 'aaaah wat lief van hem' geroepen en daarna 'en zei hij nog iets over mij?'
Dat kun je toch doen, het verhaal bevestigen 'dat en dat is ook altijd zo lief van haar/heel goed gedaan' en dan sluit je daarop aan met een ontboezeming over jezelf.
Daarmee respecteer je het verhaal en degene die het vertelt (mijn zusje gaat altijd mokken en remt daarmee het hele verhaal. Zo ergerlijk. Zitten we allemaal helemaal mee te leven en hoor je weer 'ja leuk dat iemand ook even aan mij ....')
En geef je aan dat jij in hetzelfde schuitje zit.
Scherp.
viva-amber schreef:
31-07-2018 19:47
Je trekt het aan meid....maar we helpen je wel hoor :hug: geen zorgen.

Dat jij niets van het probleem begrijpt, betekent niet automatisch dat het een "jeukprobleem" is.

AliceV herkent het, ik herken het ook wel uit het verleden. Ook die subtiliteit. Met die vriendinnen ga ik dus niet meer om, we hadden ook hele andere interesses en ik ben blij dat ik het niet meer hoef aan te horen eerlijk gezegd!
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
viva-amber schreef:
31-07-2018 19:47
Hahaha, ik dacht hetzelfde maar je was me voor. On-topic: als je je zo voelt met die vriendinnen en met andere vriendinnen niet, ga je toch gewoon niet meer met die vriendinnen om? Het bespreekbaar maken zou ik niet doen in dit geval omdat het vrijwel zeker om een gevoel gaat. Als je gaat zeggen dat je vindt dat je niet genoeg erkenning en complimentjes krijgt en anderen wel... Denk niet dat dat de vriendschap ten goede komt.
MarindaH schreef:
31-07-2018 19:51
Dat jij niets van het probleem begrijpt, betekent niet automatisch dat het een "jeukprobleem" is.

AliceV herkent het, ik herken het ook wel uit het verleden. Ook die subtiliteit. Met die vriendinnen ga ik dus niet meer om, we hadden ook hele andere interesses en ik ben blij dat ik het niet meer hoef aan te horen eerlijk gezegd!
Ik zeg niet dat het een jeukprobleem is...het is vooral een jeuk voorbeeld. Ach het is zo een leuke meid zielig dat zij single is en daar ben je dan jaloers op...subtiel pestgedrag zal gerust voorkomen maar dit is nou echt geen voorbeeld van....dit is voorbeeld van jaloezie van de kant van TO.

Misschien heeft zij een beter voorbeeld want dit zegt vooral iets over haar zelf.
Pestgdrag is wanneer je voorstellen steeds worden genegeerd, wanneer je buiten wordt gesloten op de app of niet uitgenodigd en de rest wel,...etc of gekleineerd worden.

Ik sluit niet uit dat er iets speelt in je vriendenkring maar ik reageer vooral op de OP daar je verder niets duidelijk maakt....
Kun je nog wat voorbeelden noemen? Je geeft maar 1 voorbeeld en daarin vind ik het vooral overkomen dat jij het nogal negatief op jezelf betrekt terwijl zij dat misschien zo helemaal niet bedoelen. Misschien dat nog wat extra voorbeelden iets meer duidelijkheid geven.
Denk je dat ze je alleen uit beleefdheid mee blijven vragen, omdat het nu eenmaal zo hoort?
Campercamping wat vind je van de reacties?
Ik herken me wel in jouw verhaal dus snap goed wat je bedoelt! Het gaat er inderdaad niet persee om dat mensen moeten benoemen hoe leuk jij wel niet bent oid, maar meer dat er op verschillende manieren met mensen wordt omgegaan. Ik kreeg laatst op een denigrerende toon de vraag: wat doe jij dan nu eigenlijk?? Net of ik al mijn hele leven maar wat aan het aanklooien ben.. :)

Ik trok me dat ook enorm aan, maar probeer het nu maar gewoon van me af te laten glijden en ik ben niet meer zo happig op afspreken met de hele groep. De meiden die "los" (of met 2 of 3) wel leuk zijn zie ik nog wel regelmatig. En blijf je focussen op de mensen die wél positief tegen je doen!! Die zijn veel belangrijker.
nolatjeee90 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 23:04
24.80% gewijzigd
Misschien sluiten ze je buiten omdat je zelf 0 moeite neemt om te reageren op hun :lightbulb:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven