Pc man reageert op mijn appjes?

30-06-2020 06:36 277 berichten
Wegens snurken man sliep ik vannacht op kamer van zoon die op kamers is. Sinds corona heeft mijn man op die kamer zijn werkplek. Ik lag rond 5u wakker en stuurde met mijn prive telefoon een appje naar mijn werktelefoon (mijn werkplek is op zolder) om iets niet te vergeten straks in een overleg. Direct komt er uit laptop man die daar op het bureau staat een geluidssignaal. Ik denk nog 'wat toevallig', als ik even later nog een appje verstuur en hetzelfde gebeurt. Om kort te gaan: bij elk appje dat ik verstuur geeft zijn pc een signaal. Ik heb geen wachtwoord van zijn (werk)laptop en man slaapt nog. Ben niet mega handig met computers - man wel: ict-er. Ga uiteraard opheldering vragen maar ben bang dat hij met een ict-verhaal komt waar ik wrs. niets van snap. Heeft iemand hier verstand van? Dit is toch raar?
Alle reacties Link kopieren
Heeft je man ooit de kans gehad om iets op je telefoon te installeren?

En voor degenen die er verstand van hebben: kun je dit ergens zien op je telefoon?
Mumu schreef:
30-06-2020 07:49
Zijn eerste reactie: 'wat raar, die had uit moeten staan'. Vervolgens geloofde hij mij niet, ging naar laptop en kwam terug met de mededeling dat er niet eens WA op die laptop staat. Ik moest maar mee naar die pc om het te bewijzen. Wat ik weigerde gezien zijn reactie. Hij werd woest dat ik hem vals beschuldigde en ik spoor niet en moet in therapie. Spijt dat ik hem niet gewoon wakker heb gemaakt om 5u.
Zou je niet eens afscheid nemen van je loodgietend prijsdier?
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
30-06-2020 09:12
Ik heb niet alles gelezen. Maar het kan zijn dat dit niet opzettelijk is. Na update wordt Bluetooth vaak automatisch geactiveerd en dan krijg je zoiets. Gewoon Bluetooth afzetten!

Ja Bluetooth zorgt ervoor dat mijn appjes op de werk pc van mijn man terecht komen? Kut!
eurus wijzigde dit bericht op 30-06-2020 09:15
0.74% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
30-06-2020 08:47
Nee hoor dat is bij mij echt niet zo...hij schakelt op mijn laptop uit na een bepaalde tijd en dan moet ik weer de code scannen.
Bij mij (gelukkig) niet. Ik gebruik het voor m'n werk en zou gek worden als ik steeds die QR code weer moest scannen.
Dat is echt eens per half jaar ofzo dat ik dat moet, denk ivm veiligheid.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
30-06-2020 09:14
Ja Bluetooth zorgt ervoor dat appjes op de werk pc van mijn man terecht komen? Kut!
Ik heb geen whatsapp, maar bij ons gebeurd het hier wel met foto's, sms, enzo, dus ik veronderstel dat dat met whatsapp ook kan?
Als Bleutooth hier opstaat linken de toestellen. Zijn spelletjes komen dan ook ineens op mijn Ipad enzo.
Mimali schreef:
30-06-2020 08:47
Nee hoor dat is bij mij echt niet zo...hij schakelt op mijn laptop uit na een bepaalde tijd en dan moet ik weer de code scannen.
Ik hoef de code nooit opnieuw te scannen. Ik een keer mijn telefoon vergeten naar mijn werk en kon toen gewoon via mijn laptop mijn wa gebruiken.

Maar ik snap niet dat TO niet gewoon haar instellingen van haar telefoons checkt. Ik zie bij instellingen de laatste 2 keer dat er is aangemeld bij de webversie. Als ze zelf de webversie niet gebruikt, weet ze toch genoeg.

Ze appte naar haar werktelefoon, dus die lijkt iig gekoppeld aan de laptop van haar man. Al vind ik het wel vreemd dat die 's nachts aanstaat. Ze zegt dat ze het wachtwoord niet heeft, dus hij was iig niet aangemeld. Dan ontvang je toch ook geen meldingen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan man beweren dat er geen whatsapp op zn laptop staat, als whatsapp gewoon werkt via https://web.whatsapp.com/?

Ontkennen, lulverhaal verzinnen, boos worden en jou de schuld geven. Ik denk dat wel duidelijk is dat je man een tikkeltje betrapt is.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
30-06-2020 08:51
De man van TO zei ook meteen: "Wat raar, die had uit moeten staan." Toch wel vreemde reactie. Misschien was hij vergeten het geluid uit te zetten.
Komt bij mij ook wel voor dat ik denk dat ik hem heb afgesloten maar dat hij alleen maar in de slaapstand is gevallen omdat ik andere dingen aan het doen was. Totdat je een toets aanraakt blijft het scherm dan zwart. Dus daar verwonderde hij zich in eerste instantie over denk ik.

Toen ik Windows 10 de laatste keer installeerde ging ik heel uitgebreid bekijken wat ik wél en niet wou dat hij deed (en hij mocht haast niks) maar na een poos vergeet ik al die opties waar ik doorheen ben gegaan omdat ik ze nooit meer nodig heb. Ik zou ook haar raar staan kijken als hij plotseling geluid ging geven, vooral omdat er een hoofdtelefoonplug in zit die de speaker uitschakelt.

Dus dat kan gewoon verrassing zijn. Maar als je iemand wil volgen dan zorg je ervoor dat je dat zó slim doet dat de ander er niet achter kan komen, omdat dan de relatie ernstige schade op zou lopen. Je moet dat dan zo slim doen dat je er rekening mee houdt dat de ander slimmer is dan jij dus ik zou me rot googelen op ontraceerbare trackers . Ik vind het een vrij domme man dan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
30-06-2020 09:15
Bij mij (gelukkig) niet. Ik gebruik het voor m'n werk en zou gek worden als ik steeds die QR code weer moest scannen.
Dat is echt eens per half jaar ofzo dat ik dat moet, denk ivm veiligheid.
Bij mij ook niet. Hij meldt automatisch weer aan als mijn telefoon in de buurt is.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
30-06-2020 09:24
Bij mij ook niet. Hij meldt automatisch weer aan als mijn telefoon in de buurt is.
`

Als je de app gebruikt op je pc kan dat. Via de webversie moet je je telkens opnieuw aanmelden.
julius schreef:
30-06-2020 09:17
Hoe kan man beweren dat er geen whatsapp op zn laptop staat, als whatsapp gewoon werkt via https://web.whatsapp.com/?

Ontkennen, lulverhaal verzinnen, boos worden en jou de schuld geven. Ik denk dat wel duidelijk is dat je man een tikkeltje betrapt is.

Helemaal volgens het boekje.
Alle reacties Link kopieren
Tijger32 schreef:
30-06-2020 09:17

Maar ik snap niet dat TO niet gewoon haar instellingen van haar telefoons checkt. Ik zie bij instellingen de laatste 2 keer dat er is aangemeld bij de webversie. Als ze zelf de webversie niet gebruikt, weet ze toch genoeg.
Dit kun je inderdaad zien. Bij mij staat er bijvoorbeeld 8 juni Mac OS en 10 juni Windows. Dat komt doordat ik 2 laptops heb. Ik zou dat ook eens checken, TO.
laborantje schreef:
30-06-2020 07:52
Een pc kan maar 1 whatsapp volgen. Heb meerder keren geprobeertt of ik werk en prive app tegelijk kon, maar helaas.
...

Niet waar. En beetje ict-er heeft meerdere browsers op z'n laptop, dat kan je prima meerdere Whatsapps op hebben.

Verdrietig TO, hij is niet eerlijk tegen je. Je weet dat je op je mobiel kunt zien met welke pc's je bent verbonden neem ik aan? Je kunt die verbinding vanaf je mobiel zelf verbreken.
Alle reacties Link kopieren
Om even te relativeren. Niet iedereen is een ochtend mens. Als mijn vriend 's ochtends naast mijn bed zou staan en een heel verhaal zou afsteken over geluiden op de computer en spionage, zou ik ook echt niet goed daarop reageren. Of ik nou wel of niet daaraan schuldig was. Sommige mensen kan je beter 's morgens even rustig laten wakker worden. Dus dat man van TO boos werd en niet rustig de tijd nam om met haar alle mogelijkheden te bespreken, is voor mij absoluut geen schuldbekentenis.

Los daarvan vind ik dit wel een erg vreemd verhaal. Mocht man serieus haar appjes etc. stiekem aan het volgen zijn, weet ik niet of ik dat ooit zou kunnen accepteren. Vertrouwen is dan wel echt weg.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
30-06-2020 09:27
`

Als je de app gebruikt op je pc kan dat. Via de webversie moet je je telkens opnieuw aanmelden.
Nope. Gelukkig niet.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
30-06-2020 09:27
`

Als je de app gebruikt op je pc kan dat. Via de webversie moet je je telkens opnieuw aanmelden.

Ik niet. Ik open de link die jij hierboven gaf en hij logt me in. Alleen als ik cookies heb verwijderd, dan moet ik weer opnieuw scannen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Gesteld dat je iemand bespiedt dan verraad je jezelf altijd omdat je dan blijk geeft dingen te weten die je niet had geweten als je hem niet bespied had. Dus dat geeft extra stress.

Afgezien van dit aspect is iemand bespioneren niet iets wat je doet uit moralistisch oogpunt maar dat spreekt vanzelf. Je hebt een heel bedroevend slechte relatie als je zo met elkaar omgaat. Zal het toch nog maar eens zeggen. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je moet toch wel de code opnieuw scannen als je telefoon niet in de buurt is (geweest)? Ik kan niet zomaar inloggen op whatsappweb als ik ergens anders mijn telefoon ben vergeten. Lijkt me dan andere software?

En idd TO, kijk nou gewoon even naar je instellingen anders.
Hakuna Matata
Marana schreef:
30-06-2020 08:39
Dit. Sterk verhaal. Er is toch niemand die zijn laptop aan laat staan de hele nacht. In slaapstand maakt zo'n ding geen geluidjes als er een berichtje binnenkomt.
Eens. Vreemd.
Alle reacties Link kopieren
spinnetje_ schreef:
30-06-2020 09:51
Je moet toch wel de code opnieuw scannen als je telefoon niet in de buurt is (geweest)? Ik kan niet zomaar inloggen op whatsappweb als ik ergens anders mijn telefoon ben vergeten. Lijkt me dan andere software?

En idd TO, kijk nou gewoon even naar je instellingen anders.
Dat laatste; zodra je twijfelt eerst op je telefoon kijken.

WhatsApp kun je meelezen op elke pc, als je maar de QR code hebt gescand. Afhankelijk van de instellingen van die pc/laptop, kan het zijn dat je elke keer opnieuw moet inscannen - of juist nooit. Whatsapp op je laptop werkt alleen, als de telefoon aanstaat. Dus telefoon vergeten of niet in de buurt maakt niet uit. Als je telefoon echter uit staat (batterij leeg), dan doet hij het niet. Of er staat in elk geval ‘geen verbinding met je telefoon’.
En als je ergens bent, op een nieuwe laptop, dan zul je dus die QR code opnieuw moeten scannen.

En spyware; echt, dat is echt wel ‘next level gedoe’ en niet zo gemakkelijk geïnstalleerd als de series je doen vermoeden. Als dat wel is - dan is het meestal chinese bocht die fake informatie afgeeft. Mocht dit toch een hacker zijn die dit heeft gedaan, dan heeft hij vermoedelijk de integriteitsregels op zijn werk overtreden. Dus daar zou ik niet meteen van uit gaan.

Wat wel; telefoon bekijken. En op rustig moment gesprek aangaan over vertrouwen versus een sneer krijgen over therapie. Over vragen stellen versus boos worden.
spinnetje_ schreef:
30-06-2020 09:51
Je moet toch wel de code opnieuw scannen als je telefoon niet in de buurt is (geweest)? Ik kan niet zomaar inloggen op whatsappweb als ik ergens anders mijn telefoon ben vergeten. Lijkt me dan andere software?

En idd TO, kijk nou gewoon even naar je instellingen anders.
Nee hoor. Ik gebruik de webversie en ik hoef nooit opnieuw te scannen. Zelfs als ik mijn telefoon thuis vergeet, kan ik op mijn werk de webversie gebruiken. Telefoon ligt dan 15 km verder
TO, kijk ook eens in de Whatsapp van je privé telefoon. Want waarom zou je man je werk Whatsapp volgen? Dan eerder je privé telefoon toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de computerversie veel maar ik heb er altijd een melding van op mn telefoon als ik de webversie in gebruik heb.

Je zou een back up kunnen maken van je mobiel TO en hetvtoestel terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
30-06-2020 09:27
Dit kun je inderdaad zien. Bij mij staat er bijvoorbeeld 8 juni Mac OS en 10 juni Windows. Dat komt doordat ik 2 laptops heb. Ik zou dat ook eens checken, TO.
Ik heb niets in de instellingen staan terwijl ik er wel een aantal keren gebruik van heb gemaakt. Zou hier verschil in kunnen zitten tussen iPhone en Android? ( ik heb een iPhone)
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
30-06-2020 10:08
TO, kijk ook eens in de Whatsapp van je privé telefoon. Want waarom zou je man je werk Whatsapp volgen? Dan eerder je privé telefoon toch?

Heel veel mensen gaan vreemd onder werktijd of onder het mom van 'werk'.
Eén privé telefoon wordt wel vaker bewust vrij gehouden van berichten of contacten die niet voor de ogen van de partner bestemd zijn.
TO hoeft er uiteraard niet op in te gaan, maar ik vraag me toch al alle pagina's lang af wat de aanleiding voor dit bespioneer kan zijn.
Echtgenoot is nu volledig de boeman en zijn alcohol verleden is er ook al bijgehaald.. maar het blijft verder wel een erg eenzijdig verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven