Pff, ff van me afschrijven!

24-10-2008 21:11 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allen,

Hoe vinden jullie het als jouw vriend:

-na 2 weken relatie al begon te zeuren over het feit dat jullie nog geen ruzie gemaakt hebben, want dan leer je elkaar het beste kennen is zijn mening (was alarmbel 1 trouwens)

-hij heel jaloers is (teken van onzekerheid) en mij constant inpepert dat ik te onzeker ben.

-al zijn frustraties (werk) op jou afreageert.

-kritiek heeft op jouw kleding, maar zelf altijd hetzelfde aanheeft.

-zegt dat je onder de zonnebank moet gaan. (Ben dan nog lichtgetint)

-als iemand jou een compliment geeft, hij dat direct gaat afkraken.

-hij constant hamert op wat hij niet goed vindt aan jou, het positieve wordt gewoonweg niet meer vermeld.

-het hoog in zijn bol heeft, net doet alsof je te min voor hem bent, de perfectie zoekt.

-zijn ouders compleet afkraakt, terwijl zijn ouders schatten van mensen zijn en hij niets over te klagen heeft bij zijn thuis, integendeel.

-hij jou vanalles verwijt wat er schort aan de relatie, maar zelf geen enkele fout heeft.

-bot is in zijn uitingen, kwestie het is niet wat hij zegt, maar hoe.

-als je eens emotioneel bent (regels), boos wordt en eist dat je stopt met wenen, want wat moeten de anderen wel niet denken, dat hij ik weet niet wat gedaan heeft. (1 keer gebeurd in het openbaar).

-enz.

Ik vond het vreselijk (dacht nog even dat ik overgevoelig was, ben van nature wel een zacht persoon) en heb daarom gezegd dat het voor mij zo niet meer hoeft. Ben sinds gisteren dus weer vrijgezel. Een ding dat ik zeker niet ga missen is het op eieren lopen, toch heb ik hem heel graag gezien. Wat was hij op het begin toch lief .

En nu nog, gisteren tijdens het afscheidsgesprek, geeft hij mij het gevoel dat het allemaal mijn fout is, dat ik dit ben, dat ik dat ben (koppig, en kweetnietwat, allemaal dingen die ik niet ben), dat ik moest veranderen, dat ik alles verkeerd begrepen heb, dat ik te onzeker ben (allez vooruit, nog maar een keer) ... Heb hem ook eens goed mijn gedacht gezegd, luchtte best wel op moet ik zeggen.

En nu, nu voel ik mij enerzijds opgelucht, anderzijds toch ook wel leeg. Voel me vooral onbegrepen! Hij deed net of ik de vreselijkste persoon op de aardbol ben en hij is perfect. Niet bevordelijk voor je eigenwaarde.

Herkenbaar voor iemand of iemand die hier zijn mening over kan geven?

Thanx
Katrijntje, hij klinkt echt als een naar persoon die zijn eigen onzekerheden op een ander projecteert (m.a.w.: anderen naar beden halen, zodat hij daar zelf goed bij af steekt).

Goed om te lezen dat je er een punt achter hebt gezet en je niet jarenlang mee hebt laten slepen hierin.
Beter kwijt dan rijk Katrijntje. Goed dat je dat inzag.

Ik begrijp wel dat je even wat tijd nodig hebt om het achter je te laten.

Op naar een leuke vent....
.
hi Katrijntje!

Oeeff, het is net of ik mijn verhaaltje hier lees! bij mij is het nu bijna 2 weken uit. ook ik heb de stap genomen ging niet zo netjes helaas...ik was helemaal op en echt niet meer mijzelf...daar was hij zoo gekwetst door, de arme jongen toch.uhum..voelde mij daar dus weer superschuldig door, want híj was zielig!!!

zoo herkenbaar, niet normaal! ook zo heftig na zo'n korte tijd zovaak gekwetst.

Wat een eikel zeg die van jou!!

ik herken eigenlijk het meeste wel! maar zijn moeder was hem alles en die vond mij ook niet wat voor hem heeft hij mij laten weten.

hou vol want je verdient beter meid!!

ik zit nu in de fase dat we weer iets rustiger zijn...nu wordt het moeilijk want nu, jeetje...Eindelijk!!...vraagt ie hoe het met mij gaat! en net nog een sms gehad dat hij mij mist...

het is dubbel want ik mis hem ook helaas....hij zat zo in mijn systeem!

maar de hoop op beter is weg bij mij, en eerlijk het voelt dus goed zo zonder dat gezeur...

ik doe dus maar aardig terug maar afstandelijk, héél afstandelijk!...

maar voor jou: You Go Girl!!!
.
Ik denk dat je ex-vriend zelf niet lekker in zijn vel zit. En door zich beter te willen gaan voelen, legt hij al zijn problemen bij jou neer, hij kruipt in het slachtoffersrol.

Je verdient wel beter meid! Treur er maar niet om!
@heartwork: na 2 weken had ik al alarmbellen, maar het heeft uiteindelijk toch nog 4 maanden geduurd voordat ik de stap gezet heb. Al het overige uit mijn lijst, heb ik toen ook nog mogen ondervinden.

@Milo en Nlies: thanx

@Monissa: nee, helaas niet blijkbaar. Nu weet ik ook wel dat je het karakter van iemand niet kan veranderen, maar respect moet er zijn en blijven. Dat miste ik op de duur het meest!

@Charlotte69: ja, ik heb nu zoiets van 'dat gene 2de keer meer'. Hoop ook dat ik het in de toekomst direct kan afkappen indien alarmbellen weer tevoorschijn komen.

@Steph: dank u, hoop ook dat ik dat snel kan vergeten.

@Minny: yep, is al gebeurd .

@LunaBleu: dat vraag ik mij eigenlijk ook af. Ik ben gedurende de hele tijd nochtans dezelfde geweest.
@AnnBritt79: dat idee heb ik nu ook dus.

@geheim1972: dank u. Ja, zal wel even tijd nodig hebben, maar komt hopelijk wel vlug in orde.

@milo: ja, vermoedelijk wel.

@Crazyinlove: spijtig dat je dit zo goed herkent! En zoals Milo zegt en jij ook tegen mij, je verdient ook beter!

@palientje: ja, dat heb ik hem zelfs gezegd, maar dat was rarara... zeker niet het geval.

Ben daarstraks bij mijn mama langsgeweest. Nu zei ze dat ze aan mij gezien had de laatste weken dat er iets was. Ze had er niet veel van gezegd toen omdat ik er niets van zei. Heb haar nu verteld hoe en wat en ze is best verschrokken. Ze heeft ex enkele keren gezien en thuis was hij de vriendelijkheid zelve namelijk.

Mijn vriendinnen, die hem ook gekend hebben, zijn er ook van geschrokken, dat hadden ze in hem ook niet gezien.

MAAR en daar zijn ze het allemaal over eens: 'wees blij dat je ervan afbent, want je verdient zoveel beter dan dat'.

Het zal wel in orde komen! Kan mijn verhaal overal kwijt en dat lucht wel op. Bedankt allen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven