Pff, ff van me afschrijven!

24-10-2008 21:11 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allen,

Hoe vinden jullie het als jouw vriend:

-na 2 weken relatie al begon te zeuren over het feit dat jullie nog geen ruzie gemaakt hebben, want dan leer je elkaar het beste kennen is zijn mening (was alarmbel 1 trouwens)

-hij heel jaloers is (teken van onzekerheid) en mij constant inpepert dat ik te onzeker ben.

-al zijn frustraties (werk) op jou afreageert.

-kritiek heeft op jouw kleding, maar zelf altijd hetzelfde aanheeft.

-zegt dat je onder de zonnebank moet gaan. (Ben dan nog lichtgetint)

-als iemand jou een compliment geeft, hij dat direct gaat afkraken.

-hij constant hamert op wat hij niet goed vindt aan jou, het positieve wordt gewoonweg niet meer vermeld.

-het hoog in zijn bol heeft, net doet alsof je te min voor hem bent, de perfectie zoekt.

-zijn ouders compleet afkraakt, terwijl zijn ouders schatten van mensen zijn en hij niets over te klagen heeft bij zijn thuis, integendeel.

-hij jou vanalles verwijt wat er schort aan de relatie, maar zelf geen enkele fout heeft.

-bot is in zijn uitingen, kwestie het is niet wat hij zegt, maar hoe.

-als je eens emotioneel bent (regels), boos wordt en eist dat je stopt met wenen, want wat moeten de anderen wel niet denken, dat hij ik weet niet wat gedaan heeft. (1 keer gebeurd in het openbaar).

-enz.

Ik vond het vreselijk (dacht nog even dat ik overgevoelig was, ben van nature wel een zacht persoon) en heb daarom gezegd dat het voor mij zo niet meer hoeft. Ben sinds gisteren dus weer vrijgezel. Een ding dat ik zeker niet ga missen is het op eieren lopen, toch heb ik hem heel graag gezien. Wat was hij op het begin toch lief .

En nu nog, gisteren tijdens het afscheidsgesprek, geeft hij mij het gevoel dat het allemaal mijn fout is, dat ik dit ben, dat ik dat ben (koppig, en kweetnietwat, allemaal dingen die ik niet ben), dat ik moest veranderen, dat ik alles verkeerd begrepen heb, dat ik te onzeker ben (allez vooruit, nog maar een keer) ... Heb hem ook eens goed mijn gedacht gezegd, luchtte best wel op moet ik zeggen.

En nu, nu voel ik mij enerzijds opgelucht, anderzijds toch ook wel leeg. Voel me vooral onbegrepen! Hij deed net of ik de vreselijkste persoon op de aardbol ben en hij is perfect. Niet bevordelijk voor je eigenwaarde.

Herkenbaar voor iemand of iemand die hier zijn mening over kan geven?

Thanx
Juich! Heel goed om er een einde aan te maken! Je voelde je er duidelijk niet prettig bij en dan is het dus zeer onverstandig er mee door te gaan.

Als ik je beschrijving zo lees, lijkt hij juist degene te zijn die zo onzeker is.

En je dubbele gevoel.. natuurlijk hoort die leegte er ook bij, je had er toch iets heel anders van verwacht. Ik zeg, geef het een week, dan zijn de scherpste randjes er echt wel vanaf. Neem ook ruim afstand van hem, nu is alles nog te emotioneel om dingen te gaan bespreken en uit te praten. Doe dat over een maand of 2, 3 als je daar nog steeds behoefte aan hebt.

Succes en girl power!
Wat had je verwacht? Dat hij zou zeggen "Schat je hebt helemaal gelijk, ik heb mij onbehoorlijk gedragen en zal mijn leven gaan beteren, wil je met me trouwen?"

Klaarblijkelijk konden jullie tijdens de relatie al niet goed met elkaar opschieten. Dan ligt het voor de hand dat je ook tijdens het verbreken van de relatie elkaar niet zo goed begrijpt.
nou meisje wees blij dat je hem al na 2 weken een schop hebt gegeven en niet na 2 jaar!

Deze jongen heeft een probleem en NIET jij! Laat je niet onzeker maken door zo'n stuk onbenul, dat zou hem veel te mooi uitkomen,

blijf sterk, blijf jezelf,
Ik las het eerste stukje van je bericht en dacht 'wat een lul, ik hoop dat ze bij hem weg gaat'. En toen las ik dat je dat inderdaad gedaan hebt. Goed hoor!

Een relatie die stuk loopt loopt stuk door 2 personen, niet persé door 1. En je moet je eigen aandeel daarin wel onder de loep nemen lijkt me, want ook jij bent niet perfect. Maar zo extreem als je ex het stelt zal het ongetwijfeld niet zijn en ik zou hem lekker in zijn sop laten gaarkoken. Je hóeft namelijk niet perfect te zijn en zoals ik het lees lijkt hij me geen pretje om mee samen te leven. Waarschijnlijk kan hij het niet hebben dat hij gedumpt is en schuift hij de schuld dus maar helemaal op jou af. Niet eerlijk.

Goed dat je bij hem weg bent, met jou komt het vanzelf wel goed!
Laat je niets aanpraten, wat een eikel zeg. De vlag uit, dat je er vanaf bent.
Goh t had mijn date van februari t/m juli kunnen zijn pffffffff
Opgeruimd staat netjes!!

je hebt groot gelijk, weg met die vent als hij je niet accepteerd zoals je bent, en je je helemaal aan hem moet aanpassen!

kijk lekker verder naar een leuke man die je neemt zoals je bent, complimentjes van anderen ondersteept en zelf ook complimentjes geeft! die je mooi vind als je melkflessen als benen hebt maar ook als ze bruin zijn!
Goed gedaan, zo iemand kun je beter kwijt dan rijk zijn. Hoe komt het dat je uberhaupt op hem bent gevallen?

En off topic: leuk, die Vlaamse tongval in je tekst! Er zouden meer Vlamingen op het forum moeten schrijven, wat een mooi Nederlands.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Katrijntje, dat hij nog zei bij het afscheid dat het allemaal jouw fout was... is ook stoer doen tov. zichzelf hoor! Als je bij je beslissing blijft gaat ie heus wel eens nadenken...
Groot gelijk dat je het uit hebt gemaakt, wat een eikel zeg

En na 2 weken al zo'n kritiek te hebben pff wat denkt ie wel niet , bravo girl
Hoi Katrijntje, ben blij een topic te lezen dat begint met fikse relatieperikelen en dan te ontdekken dat je er een punt achter hebt gezet. Zo te lezen een goede stap!

Erwt
Peas on earth!
ik denk dat als je dit hier zelf allemaal opschrijft je zelf wel weet dat je het goede gedaan hebt.

2 weken vind ik eigenlijk niet eens een relatie dus idd stoppen nu het allemaal nog makkelijk kan.

het word alleen maar erger vrees ik
Dank jullie voor de reacties, gaat precies snel hier .

@Annepanne: leuk zo'n oppepper, ja, ik weet dat ik beter af ben zonder hem. Hij was volgens mij ook heel onzeker, maar dat was larie. En ja, ik had er idd. iets anders van verwacht.

@Wuiles: nee, dat had ik echt niet verwacht (van hem al hélemaal niet meer ). Wat je daarnaast zegt: tja, de eerste tijd samen klikte het heel goed eigenlijk, daarna is dat idd. veranderd, iets van zijn kant uit, kan oprecht zeggen dat ik altijd mezelf gebleven ben.

@slagroom: Thanx, je hebt gelijk. Werd onzekerder door hoe hij deed en dan verweet hij mij de hele tijd dat ik te onzeker ben, is dat gek .

@Eowynn: bedankt voor de knuffel. Ik ben zeker ook niet perfect, ben een nuchter iemand (lees: bescheiden), maar hij dus ook niet en daar stoorde ik mij aan: hij deed net alsof hij perfect is.

@Monissa en Jaschenca: , weet het verstandelijk wel, maar gevoelsmatig ga ik op het moment nog alle kanten op. Komt wel in orde.

@Vleermuis: dit ook meegemaakt, hakt er wel in, hé!

@lilletje: dat begon mij op te breken, dat ik niet goed was voor hem zoals ik ben. Dat afbreken van complimenten trouwens ook. Dat is toch ook een teken van onzekerheid bij hem. Al zou je het nu niet zeggen, toch vind ik mij in weze wel goed zoals ik ben.

@dejavu: waarom ik op hem gevallen ben? Wel, enorme aantrekkingskracht en de aanloopfase naar meer en de eerste tijd samen was hij zo niet dus.

Haha, thanx voor het compliment, had er geen idee van dat dat zo opvalt.

@Bitterandsweet: hoop dat hij eens gaat nadenken, ja, al is het maar dat hij het in de toekomst anders gaat aanpakken. Hebben gisteren 2 uur gepraat en zag wel dat hij op momenten verschoot en niet meer wist wat te zeggen. Toch draaide hij het dan altijd weer om dat het allemaal aan mij ligt, is makkelijker, hé...
En nog even voor de duidelijkheid: wij zijn 4 maanden samen geweest. Na 2 weken had ik alarmbel 1, maar zat ik zelf volop nog in de vlinderfase. Het is nu, doordat bij mij de roze bril wat weg was, mijn oogkleppen ook helemaal afgevallen zijn .
@Prinsesopdeerwt: dank u.

@love2dance: waren 4 maanden samen, maar idd. omdat ik niet wou dat het nog erger werd (en ik helemaal aan mezelf zou gaan twijfelen) én mij echt niet goed meer voelde, heb ik dit gedaan.

Ik weet trouwens dat zijn ex ervoor hem op een lullige manier gedumpt heeft, daar had ik dan ook nog compassie mee en denk dat ik dat zelf (onbewust) de eerste tijd ook teveel als excuus gebruikt heb naar mezelf toe, ocharme hij, ...
Wat kent die jongen jou al goed na 2 weken.

Misschien dat hij dr. Phil wat minder op jou had moeten laten loslaten en zichzelf een grote spiegel had moeten geven.

Ik ken (helaas) ook zo'n ex. Zag ik het maar na 2 weken, dat had me een hoop verdriet bespaart!!
Poelepoelepoelepoes!
.
proficiat met jouw daadkracht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zijn ex zal hij ook wel lullig behandeld hebben. Helaas heeft hij er dan niks van geleerd.
Ik hoop wel dat je er ook iets van opgestoken hebt zodat een toekomstige relatie niet weer op dezelfde manier verloopt.

Je moet voor niemand op eieren gaan lopen en je laten gebruiken als schietschijf omdat hij (bijv.) stress op zijn werk heeft. Zodra dit soort verschijnselen de kop opsteken: er tegenin gaan en hem de keus geven: change your ways or hit the road. Enige manier, ben ik bang met dit soort types.
Goed gedaan een einde aan de korte relatie gemaakt. Hopelijk kun je hem en zijn woorden snel vergeten.
Ik wou schrijven: Dumpen!!

Maar ik lees dat je dat al gedaan hebt, heel goed
Ik vraag me af waarom hij eigenlijk een relatie met jou wilde terwijl er volgens hem niet veel aan je deugt.

Goed van je om daar geen energie meer in te steken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven