PFFFFF Daten anno nu
zaterdag 4 januari 2020 om 18:39
Ben sinds kort weer op de 'dating markt' maar jee wat valt dat tegen zeg. Ben ik nou echt de enige die merkt dat een man super veel interesse toont, geïnteresseerd is, er 'helemaal voor je wil gaan' maar ondertussen blijft vissen in de vijver van de vrijgezelle dames? En als ik ze daarmee confronteer zijn ze boos en verontwaardigd.
Voorbeeld: Heb twee super leuke dates gehad. Maar merk dat hij na de date, de volgende dag en echt wel meerdere uren per dag nog op de dating site zit. Ik vind daar wel iets van en denk … richt die aandacht dan op mij na je mooie woorden. Ik heb er iets van gezegd en meneer gooit direct de handdoek in de ring. Doe ik iets verkeerd?
Voorbeeld: Heb twee super leuke dates gehad. Maar merk dat hij na de date, de volgende dag en echt wel meerdere uren per dag nog op de dating site zit. Ik vind daar wel iets van en denk … richt die aandacht dan op mij na je mooie woorden. Ik heb er iets van gezegd en meneer gooit direct de handdoek in de ring. Doe ik iets verkeerd?
zaterdag 4 januari 2020 om 18:47
Nee jij doet niks verkeerd. Dit is helaas waar vele singles tegenaan lopen. Er lijken maar weinig mannen echt ergens voor te willen gaan. Ik ben al jaren single en ik wou dat ik kon zeggen dat daten makkelijk is. Je moet echt een dikke huid hebben en veel teleurstelling kunnen slikken. Zeker als je 40 plus bent lijkt het haast een onmogelijke missie.
zaterdag 4 januari 2020 om 18:49
Ik vind confronteren heel naar. Vooral na twee dates, en als je conclusies alleen getrokken kunnen worden doordat je zelf meerdere uren per dag op die site zit.
Je komt zelf verontwaardigd over dat hij de handdoek in de ring gooit. Daardoor heb ik het idee dat je het verder kijken niet erg vond. Dan heb je dat niet duidelijk naar hem toe gecommuniceerd.
Was je wel duidelijk, dan is je manier van confronteren het punt waarop hij afknapte.
En als je het niet oké vond dan heb je alleen maar winst behaald nu hij de handdoek in de ring gooit. Dan had je eigenlijk ook zelf al kunnen doen.
Wel heb ik een tip voor je: als je date na twee ontmoetingen al met mooie woorden strooit en zegt dat hij helemaal voor je wil gaan, dan is het tijd om alert te zijn. Meestal heeft hij dan de indruk dat je een naïeveling bent, en ja, dan rennen ze weg bij confrontaties omdat serieuze zaken helemaal niet in hun bedoelingen liggen.
Je komt zelf verontwaardigd over dat hij de handdoek in de ring gooit. Daardoor heb ik het idee dat je het verder kijken niet erg vond. Dan heb je dat niet duidelijk naar hem toe gecommuniceerd.
Was je wel duidelijk, dan is je manier van confronteren het punt waarop hij afknapte.
En als je het niet oké vond dan heb je alleen maar winst behaald nu hij de handdoek in de ring gooit. Dan had je eigenlijk ook zelf al kunnen doen.
Wel heb ik een tip voor je: als je date na twee ontmoetingen al met mooie woorden strooit en zegt dat hij helemaal voor je wil gaan, dan is het tijd om alert te zijn. Meestal heeft hij dan de indruk dat je een naïeveling bent, en ja, dan rennen ze weg bij confrontaties omdat serieuze zaken helemaal niet in hun bedoelingen liggen.
anoniem_392035 wijzigde dit bericht op 04-01-2020 18:51
21.92% gewijzigd
zaterdag 4 januari 2020 om 18:50
Ik vind dat na 1 date een beetje streng ja.
Ik zie het een beetje als een mop vertellen en dan eisen dat er hartelijk om gelachen wordt.
Of je vindt het publiek niet jouw publiek en zoekt verder, of je gaat een betere mop verzinnen zodat men uit zichzelf blijft luisteren.
Ik zou zelf anno nu ook niet alles op 1 date gooien, dat is zelfs een beetje engig en clingy.
Ik zie het een beetje als een mop vertellen en dan eisen dat er hartelijk om gelachen wordt.
Of je vindt het publiek niet jouw publiek en zoekt verder, of je gaat een betere mop verzinnen zodat men uit zichzelf blijft luisteren.
Ik zou zelf anno nu ook niet alles op 1 date gooien, dat is zelfs een beetje engig en clingy.
zaterdag 4 januari 2020 om 18:56
Misschien vond hij het ook wel leuk om eerdere gesprekken terug te lezen?
zaterdag 4 januari 2020 om 18:58
Dit. Hoe makkelijk ben jij dan onder de indruk en wat voor dunk heb je dan van jezelf, onaardig gezegd.
Ik zou zelf het nog niet eens weten na zo'n date en wat gechat, eerst even scharrelen en dan kijken we wel verder of niet.
zaterdag 4 januari 2020 om 19:03
Maar ik heb in de afgelopen tijd begrepen dat het tegenwoordig anders zit. Na 1 keer daten mag je niet meer met iemand anders daten. Na 2 keer daten moet er seks van komen. Na de derde keer daten moet de exclusiviteit jegens elkaar uitgesproken worden en moet er aan samenwonen worden gedacht. Binnen 6 maanden moet dat samenwonen dan ook op de rails staan. Na 8 maanden opent de vrouw dan hier een topic dat haar vriend narcistisch is, zijn vuile sokken soms zomaar laat slingeren en dat hij appt met een vrouwelijke kennis van het werk. Tja...Het-groepje schreef: ↑04-01-2020 18:58Dit. Hoe makkelijk ben jij dan onder de indruk en wat voor dunk heb je dan van jezelf, onaardig gezegd.
Ik zou zelf het nog niet eens weten na zo'n date en wat gechat, eerst even scharrelen en dan kijken we wel verder of niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 4 januari 2020 om 19:05
Ha.pejeka schreef: ↑04-01-2020 19:03Maar ik heb in de afgelopen tijd begrepen dat het tegenwoordig anders zit. Na 1 keer daten mag je niet meer met iemand anders daten. Na 2 keer daten moet er seks van komen. Na de derde keer daten moet de exclusiviteit jegens elkaar uitgesproken worden en moet er aan samenwonen worden gedacht. Binnen 6 maanden moet dat samenwonen dan ook op de rails staan. Na 8 maanden opent de vrouw dan hier een topic dat haar vriend narcistisch is, zijn vuile sokken soms zomaar laat slingeren en dat hij appt met een vrouwelijke kennis van het werk. Tja...
zaterdag 4 januari 2020 om 19:08
Dus je zit zelf ook nog op die site anders kun je niet zien dat hij online is toch?
zaterdag 4 januari 2020 om 19:13
En als je het daten wat meer ziet als de ouderwetse manier? Je ging naar de kroeg, kletste met een leuke vent, ging een week later weer naar die kroeg om hem hopelijk daar weer te zien. Kletste weer een avond met hem. Sprak af een week later uit eten te gaan..
Ging je dan in de tussentijd steeds bij zijn huis posten om te controleren of hij in de tussentijd misschien wel naar een andere kroeg ging, of erger nog.. met andere vrouwen praatte? Nee toch?
Ik denk dat een echt goede relatie begint met vertrouwen. Misschien blijkt dat vertrouwen na een tijdje onterecht, maar dan weet je ook dat het geen goede relatie wordt.
Ging je dan in de tussentijd steeds bij zijn huis posten om te controleren of hij in de tussentijd misschien wel naar een andere kroeg ging, of erger nog.. met andere vrouwen praatte? Nee toch?
Ik denk dat een echt goede relatie begint met vertrouwen. Misschien blijkt dat vertrouwen na een tijdje onterecht, maar dan weet je ook dat het geen goede relatie wordt.
zaterdag 4 januari 2020 om 19:18
Gezien de huizenmarkt gaat dat samenwonen nu wel wat anderspejeka schreef: ↑04-01-2020 19:03Maar ik heb in de afgelopen tijd begrepen dat het tegenwoordig anders zit. Na 1 keer daten mag je niet meer met iemand anders daten. Na 2 keer daten moet er seks van komen. Na de derde keer daten moet de exclusiviteit jegens elkaar uitgesproken worden en moet er aan samenwonen worden gedacht. Binnen 6 maanden moet dat samenwonen dan ook op de rails staan. Na 8 maanden opent de vrouw dan hier een topic dat haar vriend narcistisch is, zijn vuile sokken soms zomaar laat slingeren en dat hij appt met een vrouwelijke kennis van het werk. Tja...
zaterdag 4 januari 2020 om 19:27
Die man zag de bui al hangen als hij zich na pas twee dates al moet verantwoorden.
Ik ben gelukkig alweer een paar jaar onder de pannen. Maar het valt me op hoe verzuurd de vrijgezelle generatie is.
Waarom een man al zo snel ‘Confronteren’?
Echt doe eens relaxt je bent niet elkaars eigendom. En zeker na 2 dates ben je nog niks aan elkaar verplicht.
Vind wel dat wanneer er sex is geweest en je wil verder daten dat dit dan exclusief is. Maar dat kan je ook in de gesprekken benoemen.
“Het is voor mij wel vanzelfsprekend dat wanneer ik sex heb met een man dat we vanaf dat moment exclusief verder daten.”
Gelukkig stond mijn vriend daar precies hetzelfde in. Dus was dat geen discussiepunt.
Was dit voor hem wel een probleem dan was hij niet de man voor mij geweest.
Je kan je eisen, grenzen, normen en waarden ook op een normale manier aan elkaar vertellen zonder er bij boorbaat al vanuit te gaan dat hij grenzen die niet heel vanzelfsprekend zijn in deze tijd heeft overschreden.
Dus ja je hebt het verprutst bij deze man.
op naar de volgende en niet meer zo raar doen.
Ik ben gelukkig alweer een paar jaar onder de pannen. Maar het valt me op hoe verzuurd de vrijgezelle generatie is.
Waarom een man al zo snel ‘Confronteren’?
Echt doe eens relaxt je bent niet elkaars eigendom. En zeker na 2 dates ben je nog niks aan elkaar verplicht.
Vind wel dat wanneer er sex is geweest en je wil verder daten dat dit dan exclusief is. Maar dat kan je ook in de gesprekken benoemen.
“Het is voor mij wel vanzelfsprekend dat wanneer ik sex heb met een man dat we vanaf dat moment exclusief verder daten.”
Gelukkig stond mijn vriend daar precies hetzelfde in. Dus was dat geen discussiepunt.
Was dit voor hem wel een probleem dan was hij niet de man voor mij geweest.
Je kan je eisen, grenzen, normen en waarden ook op een normale manier aan elkaar vertellen zonder er bij boorbaat al vanuit te gaan dat hij grenzen die niet heel vanzelfsprekend zijn in deze tijd heeft overschreden.
Dus ja je hebt het verprutst bij deze man.
trien30 wijzigde dit bericht op 04-01-2020 19:40
69.46% gewijzigd