PFFFFF Daten anno nu

04-01-2020 18:39 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds kort weer op de 'dating markt' maar jee wat valt dat tegen zeg. Ben ik nou echt de enige die merkt dat een man super veel interesse toont, geïnteresseerd is, er 'helemaal voor je wil gaan' maar ondertussen blijft vissen in de vijver van de vrijgezelle dames? En als ik ze daarmee confronteer zijn ze boos en verontwaardigd.

Voorbeeld: Heb twee super leuke dates gehad. Maar merk dat hij na de date, de volgende dag en echt wel meerdere uren per dag nog op de dating site zit. Ik vind daar wel iets van en denk … richt die aandacht dan op mij na je mooie woorden. Ik heb er iets van gezegd en meneer gooit direct de handdoek in de ring. Doe ik iets verkeerd?
Dus je hebt een date en verwacht dat hij na een paar keer al weet dat jij de ware bent? Weet jij al meteen dat hij de ware is dan , knap.
Zolang je geen relatie begint, verder gaat dan daten, dan mag hij toch nog gewoon verder kijken?
Stel je gaat voor een bankstel, zit redelijk en de kleur is aardig. Maar het is de eerste winkel nog maar. Ga jij dan meteen die bank kopen of kijk je nog ff verder.
Ik het laatste. Ik ga niet over één nacht ijs. Dus je verwacht te veel TO en dat komt wel heel claimerig en plakkerig over. Niet echt aantrekkelijk.
pejeka schreef:
04-01-2020 19:03
Maar ik heb in de afgelopen tijd begrepen dat het tegenwoordig anders zit. Na 1 keer daten mag je niet meer met iemand anders daten. Na 2 keer daten moet er seks van komen. Na de derde keer daten moet de exclusiviteit jegens elkaar uitgesproken worden en moet er aan samenwonen worden gedacht. Binnen 6 maanden moet dat samenwonen dan ook op de rails staan. Na 8 maanden opent de vrouw dan hier een topic dat haar vriend narcistisch is, zijn vuile sokken soms zomaar laat slingeren en dat hij appt met een vrouwelijke kennis van het werk. Tja...
Ik vind dit een mooie observatie :flirting:
Als je een man op deze manier na 2 dates gaat confronteren met wat volgens jou niet deugd, dan snap ik zijn reactie wel om de handdoek in de ring te gooien.

Toch zie je tegenwoordig wel vaker, zowel bij mannen als vrouwen die daten, dat ze erg bang zijn dat ze die ene nóg leukere zullen mislopen door zich alleen nog op deze leuke date te richten en dat ze daardoor toch door blijven zoeken en ontevreden blijven.
Trien30 schreef:
04-01-2020 19:41
Haha confronteer je haar nu al met het feit dat ze niet binnen 5 minuten antwoord heeft gegeven of je vragen.
:HA:
:rofl:
Het is vrij gangbaar dat een to zich ook in de discussie mengt.
Ik snap de man in kwestie wel. Je hebt nooit het recht om iemand te claimen, maar na 2 dates al helemaal niet. Na 2 dates iemand confronteren vind ik overdreven. Je drijft hem in het nauw en daar kan de gemiddelde man (en vrouw!) niet tegen. Als je het rustig had afgewacht had er niets aan de hand geweest. Geduld..
Note to Self: Eerst loepen, dan pas reageren... :P
Deze OP zal zo ook wel weer verdwijnen
Vandaar dat ze nergens op reageert.
strings-attached schreef:
04-01-2020 19:41
Zolang je geen relatie begint, verder gaat dan daten, dan mag hij toch nog gewoon verder kijken?
Stel je gaat voor een bankstel, zit redelijk en de kleur is aardig. Maar het is de eerste winkel nog maar. Ga jij dan meteen die bank kopen of kijk je nog ff verder.

Een bank heeft geen gevoelens.

Ik ben dan blijkbaar één van de weinigen die het ook stom vindt om meerdere mensen tegelijk te daten. Eigenlijk zeg je dan dus: 'Ik vind je wel leuk, maar ook weer niet zó leuk dus ik zoek nog even verder en als ik niemand vind dan word jij het.' Nou, bedankt. :wtf:

Maar ik hou sowieso niet van hoe daten er tegenwoordig aan toe gaat. Mensen zijn net wegwerpartikelen geworden.
Jammer dat de wereld zo digitaal is geworden dat men noodgedwongen is zijn/haar partner daar ook in te zoeken.
Wees eerlijk: vroeger was alles toch veel spontaner en leuker?
Delhi23 schreef:
04-01-2020 20:00
Jammer dat de wereld zo digitaal is geworden dat men noodgedwongen is zijn/haar partner daar ook in te zoeken.
Wees eerlijk: vroeger was alles toch veel spontaner en leuker?
Nou, ik had vroeger ook meer visjes in de zee hoor, opties noemden wij dat. Je kent iemand niet goed, iemand kent jou niet goed dus eerst even goed kennismaken.
En ik trof regelmatig mannen die echt leuk leken maar na een paar maanden toch gekke trekjes vertoonden of mij niet trokken, of waarmee het in bed niet klikte. Dan was ik toch wel blij met mijn andere openstaande contacten.
RikM schreef:
04-01-2020 19:58
Een bank heeft geen gevoelens.

Ik ben dan blijkbaar één van de weinigen die het ook stom vindt om meerdere mensen tegelijk te daten. Eigenlijk zeg je dan dus: 'Ik vind je wel leuk, maar ook weer niet zó leuk dus ik zoek nog even verder en als ik niemand vind dan word jij het.' Nou, bedankt. :wtf:

Maar ik hou sowieso niet van hoe daten er tegenwoordig aan toe gaat. Mensen zijn net wegwerpartikelen geworden.

Nee maar er zit nog wel een verschil tussen simultaan daten of nog in gesprek blijven met wat mensen die je ook nog sprak.

Stel je flirt altijd met het meisje van de receptie omdat je het een leuk meisje vindt maar dan kom je in de rij bij de kassa van de appie ineens een geweldige vrouw tegen waar je mee wil daten.
Stop je dan ook cold turkey elk contact met het meisje van de receptie? Of blijf je daar af en toe een vriendelijk praatje mee maken?
Jij vond het een super date maar hij blijkbaar niet anders zou hij niet verder zoeken. Dus op naar een leukere date!
Het-groepje schreef:
04-01-2020 20:11
Nou, ik had vroeger ook meer visjes in de zee hoor, opties noemden wij dat. Je kent iemand niet goed, iemand kent jou niet goed dus eerst even goed kennismaken.
En ik trof regelmatig mannen die echt leuk leken maar na een paar maanden toch gekke trekjes vertoonden of mij niet trokken, of waarmee het in bed niet klikte. Dan was ik toch wel blij met mijn andere openstaande contacten.
Ik moet dit vragen: Ik las in het vorige napraattopic en toen dacht ik: Dan scheer je het toch af? Of verven die grijze haren.
Trien30 schreef:
04-01-2020 20:13
Nee maar er zit nog wel een verschil tussen simultaan daten of nog in gesprek blijven met wat mensen die je ook nog sprak.

Stel je flirt altijd met het meisje van de receptie omdat je het een leuk meisje vindt maar dan kom je in de rij bij de kassa van de appie ineens een geweldige vrouw tegen waar je mee wil daten.
Stop je dan ook cold turkey elk contact met het meisje van de receptie? Of blijf je daar af en toe een vriendelijk praatje mee maken?

Maar we hebben het niet over een vriendelijk praatje, maar over daten. Een betere vergelijking zou zijn: ik ga daten met de vrouw van de Appie en ondertussen blijf ik het meisje van de receptie versieren want die is eigenlijk leuker. Dat is toch respectloos?
Op zich zegt het niet zoveel dat hij nog online is op die dating site. Misschien heeft hij gewoon de app op zijn telefoon en blijft hij daardoor online staan als hij even een berichtje heeft beantwoord.
Na 2 dates is ook best snel ik weet nog van de 6 maanden dat ik zelf vrijgezel was en op een datingsite stond dat ik met meerdere mannen chatte en soms afsprak. Maar het was niet altijd voor het daten, sommige mensen waren gewoon heel leuk voor een avond chatten en daarna was het dan wel weer klaar.
Toen ik mijn vriend leerde kennen (ook via die app) en we begonnen te daten had ik de 1e maand ook nog gewoon die app op mijn telefoon en als ik dan een berichtje kreeg antwoordde ik daar op en kon er nog weleens een leuk digitaal gesprek uit komen. Maar niet meer dan dat.
Na een maand hebben we allebei die app verwijderd omdat we toen al 5 dagen per week samen waren en het een beetje raar voelde om nog een profiel te hebben op een dating site.
Misschien was het bij jou date ook wel zo, was hij helemaal niet van plan om af te spreken met een ander. Maar als je dan na 2 dates al moeilijk gaat doen en controleren kan ik wel begrijpen dat dat vervelend over komt. En hij er geen zin meer in heeft.
Want zeker de eerste maanden wil je toch wel een beetje de kat uit de boom kijken en elkaar leren kennen. En gewoon lol maken samen.
En niet gelijk het gevoel krijgen dat je vast zit in een relatie en met niemand anders meer mag praten/chatten
TO kan deze “confrontatie” duidelijk niet aan.
Bruintjedebeer schreef:
04-01-2020 20:32
Ik moet dit vragen: Ik las in het vorige napraattopic en toen dacht ik: Dan scheer je het toch af? Of verven die grijze haren.
Off topic Grijze stoppels zijn helemaal smerig vind ik, ik moet nog een goede wax salon vinden maar dat zijn nu allemaal acties voor mijn lieve man, diegene was echt een bevlieging 😁
RikM schreef:
04-01-2020 20:33
Maar we hebben het niet over een vriendelijk praatje, maar over daten. Een betere vergelijking zou zijn: ik ga daten met de vrouw van de Appie en ondertussen blijf ik het meisje van de receptie versieren want die is eigenlijk leuker. Dat is toch respectloos?
Maar daten is toch nog niks? Op een gegeven moment spreek je uit dat je ervoor gaat maar ik zie daten als verkennen. Ikzelf zou het zelfs een beetje engig vinden als een man na twee dates al aangeeft niemand anders meer te zien.
Dan heb ik juist het idee met een desperate persoon of een leugenaar te maken te hebben
Wat weet diegene nou van me na 2 etentjes of concerten of strandwandelingen?
Mooie woorden na 1 of 2 dates? Geen waarde aan hechten...
Is vaak niet reëel, toch?
Leer elkaar nou even rustig kennen...
Chillllll......
Ga man zo nog maar eens bespringen, wat een gedoe als je nu moet gaan daten en wat een hoop frustraties. Je mag het niet meer zeggen maar één ding is zeker, daten was vroeger echt spannend, lachen, bellen en kletsen en als je woorden kreeg dan besprak je dat of je schreeuwde iets door de telefoon, zelfs dat ging spontaner en sneller.

Ik heb ook geen idee of volgens de nieuwe regels TO zeurt maar persoonlijk zou ik hem maar dan omdat het zonde van de moeite is. TO heeft goed begrepen dat zij hem super leuk vindt en dat hij haar wel leuk vindt maar toch nog even verder kijkt. Vanaf nu moet ze dus laten zien dat ze leuker is dan een van de andere kandidaten. Daar zou ik dus voor passen.
Het-groepje schreef:
04-01-2020 20:53
Off topic Grijze stoppels zijn helemaal smerig vind ik, ik moet nog een goede wax salon vinden maar dat zijn nu allemaal acties voor mijn lieve man, diegene was echt een bevlieging 😁
Ik stond net de was te vouwen en ineens schoot me te binnen dat dat misschien ook wel heel verdacht zou zijn natuurlijk!
Dan vond hij je blijkbaar toch niet zo leuk, anders ging hij niet verder kijken.
Met de manier van daten heeft dat niets te maken, behalve dan dat je het kon zien via die site.
Miesje71 schreef:
04-01-2020 18:53
Mevr. Kakel @ vond het leuk om onze eerdere gesprekken terug te lezen. Ben zelf niet meer aktief op de dating site maar zag dat hij steeds online was … na onze twee super dates. snap ik niet
Superdates, meerdere uren per dag gesprekken teruglezen via die site....

Ik vind het eng klinken van je.
Afgezonderd van wat jij zegt vind ik het hele dating gebeuren tegenwoordig wel kut.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven