PFFFFF Daten anno nu

04-01-2020 18:39 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds kort weer op de 'dating markt' maar jee wat valt dat tegen zeg. Ben ik nou echt de enige die merkt dat een man super veel interesse toont, geïnteresseerd is, er 'helemaal voor je wil gaan' maar ondertussen blijft vissen in de vijver van de vrijgezelle dames? En als ik ze daarmee confronteer zijn ze boos en verontwaardigd.

Voorbeeld: Heb twee super leuke dates gehad. Maar merk dat hij na de date, de volgende dag en echt wel meerdere uren per dag nog op de dating site zit. Ik vind daar wel iets van en denk … richt die aandacht dan op mij na je mooie woorden. Ik heb er iets van gezegd en meneer gooit direct de handdoek in de ring. Doe ik iets verkeerd?
Na 2 dates al van een datingapp gaan, is ook nogal voorbarig. Eerst maar eens zien dat je überhaupt een derde date haalt. Dat is tegenwoordig al een hele kunst.
Daten is gewoon heel erg kut en ik doe het niet meer. Al die flutgesprekken met die mannen, kan er de energie niet meer voor opbrengen om leuk te gaan doen tijdens zo'n chat. Negen van de tien keer hoor je na 1 gesprek niks meer en dan moet je met de volgende weer opnieuw beginnen.
...
RikM schreef:
04-01-2020 20:33
Maar we hebben het niet over een vriendelijk praatje, maar over daten. Een betere vergelijking zou zijn: ik ga daten met de vrouw van de Appie en ondertussen blijf ik het meisje van de receptie versieren want die is eigenlijk leuker. Dat is toch respectloos?
Natuurlijk is dat niet respectloos. Dat je het gesprek nog gaande houdt met andere mensen en niet direct alles afkapt na 2 gezellige avonden dat is denk ik heel normaal.
Wil niet zeggen dat iemand het ook nog tot andere dates laat komen.

Je kent iemand nog niet en je hebt toch even tijd nodig om iemand te leren kennen. Je geeft automatisch minder aandacht aan andere mensen zodra je een leuke date hebt waar je mee in contact bent.
Jezus wat een drama allemaal. In mijn ogen is het vrij simpel. Hij vindt je niet leuk genoeg. Of hoe zeggen ze dat hier...? “He is not that into you”

Zoals Trien mooi aangeeft is het logisch dat iemand meer voor je gaat als die persoon een leuke klik met je heeft. Misschien voelde jij die klik wel heel erg. Maar hij niet zo. Dat kan, op zich geen probleem. Nu is het aan jou om te bepalen of je hier nog energie in wilt steken of niet.

Je hebt hem al geconfronteerd en dus wat af geschrokken. Weggeduwd zeg maar... Mocht er wel een echte klik zijn geweest en je wilt voor hem gaan dan is het nu aan jou om te bepalen of je er verder energie in wilt steken. Doe dit met geen enkele verwachting dat je iets terug krijgt! Puur omdat je hem zo leuk vindt en hem wilt laten zien wat voor topper jij bent. Zo kan hij alsnog bepalen of hij een derde date wellicht in de nabije toekomst ziet zitten.

Ga aub niet geobsedeerd aandacht zoeken bij hem, want dan verlies je geheid.
Dank voor jullie reacties. Het is absoluut niet zo dat ik hem aan het controleren was maar zit zelf nog maar heel kort op deze dating app en krijg veel berichten binnen. Ik keek gisteren dan even als ik een berichtje binnen kreeg en zag dat hij echt de hele dag online was terwijl we al een derde date gepland hadden. Dat vond ik bijzonder. Heb het een paar maanden geleden meegemaakt dat ik 5 weken aan het daten was met een man, we zagen elkaar drie keer per week en ineens bleek hij mij qua uiterlijk toch zijn type niet te vinden … wat bleek. Hij was dus gewoon verder aan het vissen geweest in de vijver en had inmiddels contact met andere vrouwen. Mijn date en ik hebben het daar over gehad en hij vond dat zo respectloos en gaf aan dat hij zijn pijlen op één dame richt en niet op meerdere .. dat is even het achtergrond verhaal.
Ik heb dat ook ooit meegemaakt en dat voelde ook enorm rot. Ik wist niet dat ik in een competitie zat, want dan had ik er niet aan meegedaan. Jammer dat velen daar niet open en eerlijk over zijn. Iets met alle opties openhouden.
Ga je nog op derde date?
Miesje71 schreef:
05-01-2020 10:18
Dank voor jullie reacties. Het is absoluut niet zo dat ik hem aan het controleren was maar zit zelf nog maar heel kort op deze dating app en krijg veel berichten binnen. Ik keek gisteren dan even als ik een berichtje binnen kreeg en zag dat hij echt de hele dag online was terwijl we al een derde date gepland hadden. Dat vond ik bijzonder. Heb het een paar maanden geleden meegemaakt dat ik 5 weken aan het daten was met een man, we zagen elkaar drie keer per week en ineens bleek hij mij qua uiterlijk toch zijn type niet te vinden … wat bleek. Hij was dus gewoon verder aan het vissen geweest in de vijver en had inmiddels contact met andere vrouwen. Mijn date en ik hebben het daar over gehad en hij vond dat zo respectloos en gaf aan dat hij zijn pijlen op één dame richt en niet op meerdere .. dat is even het achtergrond verhaal.
Maar hij had jou dus ook de hele dag online kunnen zien. Jij was zelf namelijk precies aan het doen waf je hem ook verwijt. Nog actief op de datingsite aan het lezen en misschien wel antwoorden.

Waarom vond je het zelf wel geoorloofd nog online te komen op die website maar het vanuit hem respectloos te vinden.

Je kan een nieuwe man niet bij voorbaat al straffen voor hetgeen andere mannen in het verleden hebben gedaan.
Nee derde date is gecanceld. En misschien zat ik er wel te serieus in maar het voelde niet goed dat hij bijna de hele dag online was. Tuurlijk snap ik het dat je af en toe nog even kijkt of berichten beantwoordt maar dat vind ik iets anders dan continue. Zeker als je aangeeft voor één dame te gaan ...
Als het voor jou niet goed voelt is cancelen prima. Hoe reageerde hij?
@trien, heb je helemaal gelijk in. Ik snap heus wel dat je zo af en toe nog even kijkt, deed ik ook. Maar als je elke keer als je even kijkt dat groene bolletje ziet. Ik werd daar onzeker van.
Miesje, het kan ook zijn dat de app altijd openstaat. Een match vertelde mij uit zichzelf dat hij dat vaak had. En bij mij zal er ook een groen bolletje staan terwijl ik er niet op zit, omdat ik de app niet echt afsluit.
Wijze les voor de volgende keer, ik moet er veel relaxter en losser in gaan staan.
Trien30 schreef:
05-01-2020 10:25
Maar hij had jou dus ook de hele dag online kunnen zien. Jij was zelf namelijk precies aan het doen waf je hem ook verwijt. Nog actief op de datingsite aan het lezen en misschien wel antwoorden.

Waarom vond je het zelf wel geoorloofd nog online te komen op die website maar het vanuit hem respectloos te vinden.

Je kan een nieuwe man niet bij voorbaat al straffen voor hetgeen andere mannen in het verleden hebben gedaan.
Precies. Misschien dacht hij wel precies hetzelfde.
Ja dat lijkt me sowieso beter. Het proberen los te laten en niet kijken of hij online is. Want je weet dan nog niks.
Julus schreef:
05-01-2020 10:21
Ik heb dat ook ooit meegemaakt en dat voelde ook enorm rot. Ik wist niet dat ik in een competitie zat, want dan had ik er niet aan meegedaan. Jammer dat velen daar niet open en eerlijk over zijn. Iets met alle opties openhouden.

Je kunt aan de reacties in dit topic wel zien dat de meeste mensen dit dus volstrekt normaal vinden. Mensen zijn een soort wegwerpartikelen geworden, en stel je toch eens voor dat je even zonder zit. De volgende moet al klaarstaan, voor het geval de huidige niet voldoet.

Het daten anno nu is echt helemaal niets voor mij. Ik vind het hele concept van mensen wegswipen in een app al bizar. Alsof je op een veemarkt staat, op zoek naar een geschikte koe.
@rik, ja zo voelt het idd. Altijd maar verder blijven kijken terwijl je al leuke dates hebt gehad en veel hebt geappt. En als je aangeeft dat niet prettig te vinden, met een leuke grap, gooien ze de handdoek in de ring... Is gewoon niet mijn ding.
Ik vind dat niet normaal en het is ook niet hoe ik met anderen omga. Ik richt me op 1 persoon. Volgens mij is dat het hele idee: je ziet iemand zitten en daarvan hoop je dat het iets wordt. Ik heb het dan wel over daten voor een serieuze relatie.
Miesje71 schreef:
05-01-2020 10:27
Nee derde date is gecanceld. En misschien zat ik er wel te serieus in maar het voelde niet goed dat hij bijna de hele dag online was. Tuurlijk snap ik het dat je af en toe nog even kijkt of berichten beantwoordt maar dat vind ik iets anders dan continue. Zeker als je aangeeft voor één dame te gaan ...
ls hij dat laatste idd heeft aangegeven is dat misschien niet even eerlijk. Dan gaat het er meer over dat hij niet helemaal open is,

Maar ik zou in het vervolg niet gelijk al verwachten dat een man na 2 dates puur exclusief voor jou gaat. De eerste paar dates zijn er eigenlijk voor om te kijken of er een 'klik' is, of je elkaar leuk, aantrekkelijk maar ook vertrouwd genoeg vind. Uiteraard wil je weten of iemand z'n leven een beetje op orde heeft, maar verder zou ik het in begin het iets minder serieus aanpakken.

En als ik naar mezelf kijk, als een vrouw na 2 dates al ervan uitgaat dat ik exclusief met haar bent en niet meer rondkijkt zou ik ook de heuvels inrennen :-)
Miesje71 schreef:
05-01-2020 10:39
@rik, ja zo voelt het idd. Altijd maar verder blijven kijken terwijl je al leuke dates hebt gehad en veel hebt geappt. En als je aangeeft dat niet prettig te vinden, met een leuke grap, gooien ze de handdoek in de ring... Is gewoon niet mijn ding.
Mijn date van toen grapte dat hij niet zo goed was in daten met 2 vrouwen tegelijk. Erg grappig ja :whip:
Mwah na 2 dates weet je soms ook nog niet wat je van de ander vind toch of dat je er een toekomst in ziet, alleen dat je het Bijv gezellig hebt met elkaar.

Juist als je vrijgezel bent vind ik het niet zo gek om met meerdere te daten als je mee uit word gevraagd.

Stel ik download tinder, heb een paar matches en 4 mannen vragen mij op date en ik heb met allemaal redelijk leuke gesprekken. Dan is het toch niet zo gek dat je met allemaal een drankje gaat doen, eventueel een tweede date mocht je het gezellig hebben. Dan kijken met wie je de beste klik hebt? En daar date je mee verder.

Of begrijp ik het daten niet... :idee:
.
Julus schreef:
05-01-2020 10:39
Ik vind dat niet normaal en het is ook niet hoe ik met anderen omga. Ik richt me op 1 persoon. Volgens mij is dat het hele idee: je ziet iemand zitten en daarvan hoop je dat het iets wordt. Ik heb het dan wel over daten voor een serieuze relatie.
Snap ik, maar na 2 dates zou ik niet weten of ik diegene echt leuk vind. Stel je hebt met nog iemand anders ook hele leuke gesprekken ? Mag je dan niet met allebei iets gaan drinken?
.
teuneke schreef:
04-01-2020 21:02
Mooie woorden na 1 of 2 dates? Geen waarde aan hechten...
Is vaak niet reëel, toch?
Leer elkaar nou even rustig kennen...
Chillllll......
Of juist wel reëel als in een dikke rode vlag...
Misschien ben ik heel raar, maar met mijn exen was het na date 1 beklonken. Van beide kanten. En dat is dus mijn referentiekader. Je kunt gerust iets gaan drinken met een ander, maar dan ga je dus niet voor die eerste. Niet vol overtuiging. En dan wordt het ook niks.
coolpack2 schreef:
05-01-2020 10:48
Of juist wel reëel als in een dikke rode vlag...
Ja. Superlatieven duiden eerder op wanhoop. Je bent leuk volstaat. Van daaruit verder.
Heeft iemand al opgemerkt dat zo’n “online” status echt niet in alle gevallen klopt? Dat die op allerlei manieren getriggerd kan worden en ook dat “online” zijn niets zegt over actief zijn?

Ik had ook een keer zo’n dame aan mijn fiets hangen. Helemaal hysterisch dat ik niet snel genoeg antwoord gaf terwijl ik wel “online” was. Maar dat was ik helemaal niet. Ik was de deur uit, iets leuks aan het doen of aan het werk.
Was wel blij met die hysterische reactie overigens. Dan ben ik er meteen klaar mee. Zo wil ik niet leven.
Merrick schreef:
05-01-2020 10:50
Heeft iemand al opgemerkt dat zo’n “online” status echt niet in alle gevallen klopt? Dat die op allerlei manieren getriggerd kan worden en ook dat “online” zijn niets zegt over actief zijn?

Ik had ook een keer zo’n dame aan mijn fiets hangen. Helemaal hysterisch dat ik niet snel genoeg antwoord gaf terwijl ik wel “online” was. Maar dat was ik helemaal niet. Ik was de deur uit, iets leuks aan het doen of aan het werk.
Was wel blij met die hysterische reactie overigens. Dan ben ik er meteen klaar mee. Zo wil ik niet leven.
Ja ik. Zie hierboven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven