Praten over toekomst in korte relatie

02-08-2018 15:57 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Sinds ruim vijf maanden heb ik een relatie met een hele leuke jongen en tot nu toe loopt het erg goed. Deze week begon hij heel onverwacht over onze toekomst, hoe ik het voor mij zie qua samenwonen/kinderen etc. In het gesprek kwam naar voren dat hij zichzelf de komende jaren nog niet ziet samenwonen en eerst nog veel ruimte voor zichzelf nodig heeft, maar dat hij erg eigenlijk ook niet goed over na heeft gedacht en het allemaal niet weet. Ik was/ben nog totaal niet bezig met de toekomst over langere tijd tussen ons samen, alleen vooral om nu van elkaar te genieten en elkaar nog beter te leren kennen.

Toch heeft dit mij wel aan het denken gezet. We zijn beiden begin dertig en willen wel op den duur wel samenwonen, kinderen. Ik heb geen precieze planning in mijn hoofd, alleen dat het de komende jaren helemaal eigenlijk geen optie lijkt te zijn zet mij heel erg aan het denken. En lijk ik eigenlijk ook wel te lang te vinden. Terwijl ik hier dus nog helemaal geen idee van had.

Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet. Wat zouden jullie in zo'n situatie doen?
Ksenija schreef:
03-08-2018 10:19
Want wat is het probleem na TWEE jaar?! Het is geen 40+, hoor.
En zelfs dan. Je overdrijft echt.
Ik zeg alleen dat als je een kinderwens hebt en je bent al 30+ dat het niet zo handig is om eerst nog twee jaar een relatie op te bouwen met iemand die dat niet wil. Lijkt me voor allebei niet handig en het zorgt alleen maar voor verdriet op de lange termijn.
Ksenija schreef:
03-08-2018 10:23
@felice.

Van harte gefeliciteerd en nog vele jaren! :rose: :gift:
Lief van je, dank je wel!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ikigai schreef:
03-08-2018 10:11
Ja, maar als die man over 2 jaar zegt dat hij het niet wil (zoals het er nu naar uitziet), dan is TO inmiddels 34 ofzo en als ze dán nog weer op zoek moet naar een geschikte partner die ook kinderen wil én dan nog wat tijd om elkaar te leren kennen en samen iets op te bouwen, dan is het wel te laat.

Je hebt nooit gehoord van vrouwen die na 35 een kind kregen. Zijn er meer dan je denkt, is echt niet uitzonderlijk. Drama-maker.

Beter dus om op deze leeftijd vanaf het begin je verwachtingen, dromen en wensen duidelijk uit te spreken. Sluit het onvoldoende aan op de wensen van de ander? Dan is het voor iedereen beter om het zsm af te breken. Anders zorgt het alleen maar voor veel verdriet later.
Lucifer2018 schreef:
03-08-2018 10:40
Rare conclusies trek jij. Maar zo forum jij altijd toch? Brr.

Ik geef alleen aan dat je na 30 niet meer 'jong' bent mbt je eierstokken en zwanger raken.
Goh, dat moeten we echt van jou horen. Dat was ons niet bekend. Dank je!
snoopylynn schreef:
03-08-2018 10:22
Nou ik zie de definitie van avontuur toch echt anders hoor! Wat jij beschrijft zou voor mij echt een ramp zijn :proud:
Gelukkig is iedereen anders en als niemand kinderen zou willen dan hadden we ook een probleem.
Wat is jouw definitie van avontuur? De definitie in het woordenboek is trouwens: onverwachte, spannende gebeurtenis. Nou, dat zit wel snor als je kinderen hebt. Never a dull moment :D
felice71 schreef:
03-08-2018 10:44
Lief van je, dank je wel!
Geen dank, "meid" :proud:
Ik hoop dat het privé ook goed met je gaat. :lips:
Ksenija schreef:
03-08-2018 10:20
Dat is uitzonderlijk. Ik heb niet het idee dat TO nu zo bezig is met zwanger raken.
Dat is jammer genoeg echt niet uitzonderlijk. Praat eens met een gynaecoloog. Hij zei letterlijk van ik heb het financieel zo goed omdat vrouwen in Nederland biologisch gezien zo laat aan kinderen beginnen.
Ksenija schreef:
03-08-2018 10:44
Na 35 kan wel, met wat geluk, al zie je erg vaak dat er veel miskramen en ellende aan vooraf gaat.

Maar dan moet je wel een man hebben gevonden die kinderen met jou wil. Als je de jaren van 30-35 verdoet met relaties die geen toekomst hebben, dan wordt het knap lastig om op je 35e een stabiele relatie te hebben opgebouwd.
Ksenija schreef:
03-08-2018 10:46
Goh, dat moeten we echt van jou horen. Dat was ons niet bekend. Dank je!
Ik reageerde op een post waaruit bleek dat dat dus niet bekend was bij degene die het tikte.

Nogmaals... wat forum jij 'bijzonder'. :roll:
Ikigai schreef:
03-08-2018 10:43
Ik zeg alleen dat als je een kinderwens hebt en je bent al 30+ dat het niet zo handig is om eerst nog twee jaar een relatie op te bouwen met iemand die dat niet wil. Lijkt me voor allebei niet handig en het zorgt alleen maar voor verdriet op de lange termijn.
Je weet niet of hij niet wil en twee jaar vind ik nu niet extreem lang. Maar als je mijn post gelezen hebt op de 1e pagina heb ik aangegeven dat ze niet lang op hem moet wachten als hij echt zo onzeker is hierover. Ik weet als geen ander dat het zonde is om jaren op die manier te verspillen. Wel kun je je afvragen of ze dan als single wel iemand zou ontmoeten. In feite kan ze net zo goed doorgaan met hem en wellicht ontmoet ze tussendoor een ander en kan dan een keuze maken. Ik ben het dus verder op zich met je eens, alleen je doet zo panisch met je 30+.
Blondie456 schreef:
03-08-2018 10:49
Dat is jammer genoeg echt niet uitzonderlijk. Praat eens met een gynaecoloog. Hij zei letterlijk van ik heb het financieel zo goed omdat vrouwen in Nederland biologisch gezien zo laat aan kinderen beginnen.
Ben er pas nog geweest en dat kan nog prima zei ze.
Ikigai schreef:
03-08-2018 10:46
Wat is jouw definitie van avontuur? De definitie in het woordenboek is trouwens: onverwachte, spannende gebeurtenis. Nou, dat zit wel snor als je kinderen hebt. Never a dull moment :D
Nou als je in bed duikt met een vent en geen kind preventiemiddel gebruikt dan is er wel een kansje dat je zwanger raakt, niet echt onverwachts dan he? :lightbulb:

Maar ik denk bij avontuur meer aan reizen, leuke dingen ondernemen met vrienden, feesten en alles wat daarbij hoort. Iig geen kinderen dat staat imo synoniem voor gejank, ge-etter en gezeur. Poepluiers, en dan nog te zwijgen over de grammofoonplaat die moeders afspelen; doe niet, blijf af, hou op, stop met huilen etc etc etc ;-D
Ja en?
Ksenija schreef:
03-08-2018 10:52
Ben er pas nog geweest en dat kan nog prima zei ze.
Natuurlijk wel maar bij veel vrouwen dus niet en de kans dat het niet meer lukt en de kans op miskramen of een kindje wat niet gezond is wordt met het ouder worden met het jaar groter. Dat is een algemeen bekend gegeven hoor.
Blondie456 schreef:
03-08-2018 11:00
Natuurlijk wel maar bij veel vrouwen dus niet en de kans dat het niet meer lukt en de kans op miskramen of een kindje wat niet gezond is wordt met het ouder worden met het jaar groter. Dat is een algemeen bekend gegeven hoor.
Tuurlijk is de kans groter. Dat weet ik. Maar het kan net zo goed prima lukken. Zelfs na 40. Steeds meer worden op latere leeftijd zwanger, hoor. Sommige hebben jong al een probleem, zoals jij. Gelukkig is er tegenwoordig ook medisch gezien steeds meer mogelijk.
Hoe dan ook, je snapt toch wel dat je daar niets aan kunt doen? De 1 krijgt pas later die kans. Het gaat, zoals het gaat..
Wat is mij dan een beetje afvraag is wat bedoeld hij eigenlijk om dit zo en nu te melden...

Wil hij pak hem beet misschien pas kinderen op zijn 40e o.i.d.
Of is zijn planning' om een lat relatie te realiseren.

Als hij bepaalde zaken uitspreekt en het heeft over de toekomst waar jij mogelijk deel van uitmaakt waarin hij het over een bepaald tijdsbestek heeft dan mag jij best weten wat hij daarmee bedoeld.
Hij begint er ten slotte over. Echter snap ik dat vragen naar 'hoelang nog' heel ongebruikelijk in een prille relatie en wellicht erg vreemd is maar goed hij heeft het zelf aangekaart.

Hij is er wel erg snel uit zou je denken.
In deze zou ik verder informeren.
Donna1971 schreef:
03-08-2018 11:07
Wat is mij dan een beetje afvraag is wat bedoeld hij eigenlijk om dit zo en nu te melden...

Wil hij pak hem beet misschien pas kinderen op zijn 40e o.i.d.
Of is zijn planning' om een lat relatie te realiseren.

Als hij bepaalde zaken uitspreekt en het heeft over de toekomst waar jij mogelijk deel van uitmaakt waarin hij het over een bepaald tijdsbestek heeft dan mag jij best weten wat hij daarmee bedoeld.
Hij begint er ten slotte over. Echter snap ik dat vragen naar 'hoelang nog' heel ongebruikelijk in een prille relatie en wellicht erg vreemd is maar goed hij heeft het zelf aangekaart.

Hij is er wel erg snel uit zou je denken.
In deze zou ik verder informeren.
Precies.
Goeie post, Donna.
Ik denk dat hij zelf ook niet weet hoe of wat. Maar goed, op een gegeven moment moet hij dat wel weten. Dat hoeft geen jaren te duren. Ik zou er dan wellicht nog een half jaar aan plakken en hem dan voor het blok zetten over "hoe verder".
Ksenija schreef:
03-08-2018 11:05
Tuurlijk is de kans groter. Dat weet ik. Maar het kan net zo goed prima lukken. Zelfs na 40. Steeds meer worden op latere leeftijd zwanger, hoor. Sommige hebben jong al een probleem, zoals jij. Gelukkig is er tegenwoordig ook medisch gezien steeds meer mogelijk.
Hoe dan ook, je snapt toch wel dat je daar niets aan kunt doen? De 1 krijgt pas later die kans. Het gaat, zoals het gaat..
Het gaat zoals het gaat maar ik ben zelf geen voorstander om op oude leeftijd nog aan kinderen te beginnen.
MinkeDeWit schreef:
03-08-2018 10:08
Dat is anders. Mijn vriend en ik latten ook al jaren, gaan waarschijnlijk wel eens samenwonen, maar we hebben beide de kinderen al binnen. Toen we net samen waren en het nog mogelijk was hebben we de optie kind samen wel besproken, maar besloten dat dat niet handig was.
TO mag echter nog gewoon aan haar eerste ronde beginnen, en dan is het wel zo leuk als ze een man treft die net zo graag wil, en ook als ze nog vruchtbaar is. Ik zie weinig enthousiasme bij deze man. Dit gaat hem niet worden.
Ik reageerde ook op Podiki die van mening was dat het nog niet weten betekent dat de beste man er geen toekomst in ziet en dat het vrijblijvende wat is voor twintigers maar dat het vanaf dertig sneller moet gaan.

Ik woonde als twintiger binnen 2 weken samen, na het wegjagen van twee andere mannen sinds mijn 18e omdat ik met mijn hoofd bij huisje boompje beestje zat. Twintig jaar later dus veel losser er in leren staan, desalniettemin veel serieuzer en echter dan toen.
Ksenija schreef:
03-08-2018 11:05
Je gaat toch niet willens en wetens laat aan kinderen beginnen, omdat er medisch zoveel mogelijk is?

En 'het gaat zoals het gaat', hoeft ook niet. Je kan best als je een kinderwens hebt hier bewust mee omgaan ipv er maar een beetje op los te leven en dan op je 40e te moeten treuren om wat allemaal niet is gelukt.
Bedankt voor al jullie reacties! Zet mij wel aan het denken. Ik heb bedacht om het nog even een tijd aan te kijken omdat we dan net wat langer samen zijn en dan het onderwerp weer aan te snijden. Ik krijg nu weinig concrete antwoorden op de vragen die ik aan hem stel (bijvoorbeeld hoe lang ect.), omdat hij het ook nog niet weet. Hij ziet wel een toekomst echt met mij samen maar dus wanneer wat is nog heel onduidelijk. Hij ziet onze relatie dus niet als iets vrijblijvends. Ik wil wel op een gegeven moment duidelijkheid omdat ik, zoals veel mensen ook zeggen, niet meer heel erg jong ben en echt graag kinderen wil.
Blondie456 schreef:
03-08-2018 11:14
Het gaat zoals het gaat maar ik ben zelf geen voorstander om op oude leeftijd nog aan kinderen te beginnen.
Jij niet, een ander wel.
snoopylynn schreef:
03-08-2018 10:57
Nou als je in bed duikt met een vent en geen kind preventiemiddel gebruikt dan is er wel een kansje dat je zwanger raakt, niet echt onverwachts dan he? :lightbulb:

Maar ik denk bij avontuur meer aan reizen, leuke dingen ondernemen met vrienden, feesten en alles wat daarbij hoort. Iig geen kinderen dat staat imo synoniem voor gejank, ge-etter en gezeur. Poepluiers, en dan nog te zwijgen over de grammofoonplaat die moeders afspelen; doe niet, blijf af, hou op, stop met huilen etc etc etc ;-D
Reizen doe ik vanaf mijn 18e, dus tegen de tijd dat ik zwanger raakte had ik er al 12 jaar reizen opzitten. En nog steeds hou ik ervan en maak ik minimaal eens per jaar een reis alleen, of met mijn man samen. Leuke dingen ondernemen met vrienden? Check!

Genoeg avontuur in mijn leven en ik hoop dat ook altijd zo te blijven doen. Ik heb vrienden van begin 20, maar ook van in de 50-60 en die doen al die dingen ook nog EN hebben inmiddels volwassen kinderen.

Avontuur zit in zoveel dingen. Ik vind het erg kortzichtig om te denken dat dit alleen voorbehouden is aan mensen zonder kinderen die op reis gaan en zo nu en dan naar een feestje gaan .
Ikigai schreef:
03-08-2018 12:01
Je gaat toch niet willens en wetens laat aan kinderen beginnen, omdat er medisch zoveel mogelijk is?

En 'het gaat zoals het gaat', hoeft ook niet. Je kan best als je een kinderwens hebt hier bewust mee omgaan ipv er maar een beetje op los te leven en dan op je 40e te moeten treuren om wat allemaal niet is gelukt.
Wie zegt willens en wetens?! Lees nou eens goed. Het komt wanneer het komt, je kunt toch niet plannen wanneer je "de ware" ontmoet? Daar heb je toch geen invloed op? TO is toch geen vrouw die koste wat het kost zwanger wil raken van wie dan ook? Niemand leeft er hier op los, hoor. Wat ben jij toch opgejaagd in je teksten over zwangerschap. Door spanning zal het ook niet lukken, hoor. En al lukt het niet. Dan niet. Dat dit jouw levensdoel was is persoonlijk. In al je post hamer je maar op jouw leven met kinderen. Bijzonder, hoor.
Zeester23 schreef:
03-08-2018 12:04
Bedankt voor al jullie reacties! Zet mij wel aan het denken. Ik heb bedacht om het nog even een tijd aan te kijken omdat we dan net wat langer samen zijn en dan het onderwerp weer aan te snijden. Ik krijg nu weinig concrete antwoorden op de vragen die ik aan hem stel (bijvoorbeeld hoe lang ect.), omdat hij het ook nog niet weet. Hij ziet wel een toekomst echt met mij samen maar dus wanneer wat is nog heel onduidelijk. Hij ziet onze relatie dus niet als iets vrijblijvends. Ik wil wel op een gegeven moment duidelijkheid omdat ik, zoals veel mensen ook zeggen, niet meer heel erg jong ben en echt graag kinderen wil.
Dit zou ik dus doen, zoals aangegeven. Nog even aankijken en nu laten rusten. Je moet hem immers ook niet wegjagen en je weet zelf ook niet heel zeker of hij het is voor je. Einde van het jaar nog eens voorzichtig ter sprake brengen. Dan zal hij vast ook duidelijker zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven