Problemen met schoonbroers/ zussen wie kent dit?

05-11-2009 10:27 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het eerste probleem of eigenlijk kleine ruzie kwam omdat ik graag opstap wij met broer met aanhang. Nou werd opzich goed gekeurd, maar wel met moeite. Werd uiteindelijk afgekapt, omdat een broer in zijn huis die te koop staat moest zijn voor mensen die kwamen kijken. Logisch. Jammer maar volgende keer beter. Nou die tweede keer lukte dus ook niet en er kwam steeds meer kutsmoesen bij. Denk aan dat het kinderachtig was en dat een broer dus net zo goed dan het kind van zijn vriendin mee kon nemen. Dit was karten of bowlen. Nou ik vind dat ook leuk als je met alleen volwassen mensen gaat. MAar goed. Ik heb dus even laten varen, omdat het toch allemaal werd afgekraakt. Toen kreeg ik na een tijd te horen waarom hij niks meer hoorde. Ik had wel laten weten dat we het dan maar even moesten aankijken en als mensen dan een ander idee hadden dit dan maar moesten laten weten. Dat gebeurde niet en ik antwoorde dus dat ik niks meer liet horen omdat het allemaal helemaal niks was en dat ik geen ideeen meer had. Het was een hele tijd stil, dus blijkbaar hebben ze geen zin om met broers/zussen wat te doen. Nou gaan we in december een weekendje weg met mijn schoonouders en hun zonen dus en de aanhang daarvan. Nou was het mijn idee om elke avond een stelletje het avondeten te laten doen. Een soort van dank aan de schoonouders zeg maar. En dan als je zelf wilt kan je nog iets geven zoals een bos bloemen ofzo. Nou dit werd ook weer afgekreegt en dezelfde broer zei dat de jongens het maar moeten regelen omdat de jongens hun ouders het beste kennen. Begrijp ik wel, maar ik vind ook dat de meiden er nu inmiddels wel bij horen..

Het is inmiddels al een heel verhaal... Dus nog even in het kort verder. Op een gegeven moment dacht zelfde broer dat ik een mail naar hem had gestuurd en het heb laten lijken dat het mijn vriend was. Hij had mijn vriend een uur geleden gebeld en hij zou nadneken. Omdat we samen die mail idd een uur later hebben verstuurd dacht meneer dus dat ik dat had gedaan. Er is nu best wel een beetje ruzie. Zo hebben beide broers nu ongeveer gestuurd dat de broers het idd maar moeten regelen. Het eten is nu ongeveer geregeld al heeft de andere broer nu wel de vrijdag gekregen om het eten te regelen. Nou ga ik daar niet moeilijk over doen omdat het eindelijk geregeld is. Maar ik bedoel maar. Wij hadden eerst de vrijdag en dan toch ff zeiken en die vrijdag dan krijgen. Maar geod dat is het ergste niet. Ik zit erg in over hoe hun over mij denken. Van mijn schoonzussen hoor ik niks en dat valt tegen. Maar als hun er geen zin in hebben om iets te regelen, dan begrijp ik dat best. Ik vond het wel leuk, maar heb de hoop nu echt opgegeven. Zeker na twee mails waar duidelijk overkomt dat ze me gewoon niet mogen. Het is heel erg apart, want de eerste jaren heb ik niks gemerkt. Dus ze hebben of goed gespeeld of zijn ineens verandert. Misschine ben ik veranderd? Soms heb je dat niet door van jezelf. Maar mijn bedoeling was alleen maar positief gewoon een leuk uitje met zijn allen en laatst dus proberen iets te rgelen voor schoonpa en ma. Helaas. Ik heb nu opgegeven. Ik heb er over nagedacht en het is misschien toegeven, maar ik ga waarschijnlijk niet naar het weekend toe. Ga daar niet zitten terwijl ik weet hoe hun over mij denken. Het is ook laag en toegeven, dat zie ik zelf ook in. Maar ik ga niet een heel weekend met tegenzin zitten en laten verpesten. Met mijn schoonouders loopt het allemaal wel redelijk en ik vind het heel leuk dat ze zo'n weekend regelen, maar ik kan niet bij twee en misschien vier samen met de aanhang zo bij die mensen heel weekend zitten.

Nou het is toch een lang verhaal geworden. sorry.

Wie kent dit en heeft misschien tips?

Ik weet dat ik het weekend misschien juist moet gaan, maar ik heb dit nu besloten..

Mijn vriend heeft ze al twee keer erop aangesproken. Na de eerste keer heeft broer gezegd waarom die zo mij aansprak. Geen sorry

De tweede keer heeft mijn vriend het harder aangepakt met geen recept enz. Daar hebben we nog niks opgehoord.
Jemig wat een raar, onsamenhangend geschreven verhaal!

Het spijt me zeer, maar er is echt geen touw aan vast te knopen..
Ik snap het ook niet...
Ik snap er echt helemaaal niks van.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen aan het verhaal, maar wat denk je van, je nergens meer mee bemoeien en laat je vriend de puinhopen maar oplossen?
Mee eens diedietje, ben na 6 zinnen afgehaakt..
Ik ook niet.
Ik krijg er een punthoofd van!
Wat een eensgezindheid... :-D
Het verhaal is niet te lezen, wat ik wel lees en wel kan raden is dat ze jou niet mogen, meerdere mensen.

Ga eens bij jezelf ten rade.
Afgekreegt?!

De rest snap ik ook niet trouwens.
Peas on earth!
Heb eerlijk geprobeerd.

Kan je het verhaal duidelijker maken?
snap er idd geen ruk van ...
Sorry mijn hoofd tol zo het zit mij echt dwars. Het komt idd niet goed over.

Nieuwe poging. Paar maanden terug heb ik dus geprobeert om met broers en schoonzussen iets te doen. Bijv. karten of bowlen. Dat is door een broer zo goed als afgekapt. Nou prima. Nu paar weken terug heb ik een tweede poging gedaan voor dat weekend in december met dat eten. We zijn met drie stellen en drie avonden, dus dacht ik komt mooi uit en misschien kan elk stel dan een avondmaaltijd maken. Dat is dus door dezelfde broer weer afgekapt en met o.a. als reden dat de broers het beter weten. Er zijn twee mails door die broer gestuurd met reden hoe hij dus over mij denkt en dat ik moet stoppen met ideeen te komen en dat hun het als broers dus wel even regelen. Broer twee heeft zich er een beetje buiten gehouden tot gisteravond. Toen stuurde hij dus dat hij met zijn vriendin de vrijdagaovnd nemen voor eten. En dat hun het als broers verder afmaken met o.a. de foto's die gemaakt worden op een leuke manier ergens plaatsen op de familiesite of in een album geven ofzo..

Waar het dus op neer komt is dat hoe ze over mij denken en wat ze over mij hebben gezegd.

Wie herkent dit en wat doe jij eraan?

Ik hoop dat het zo een beetje duidleijk is. Het zit mij erg dwars en mijn vriend ook. Het zijn zijn broers en ik wil geen ruzie. Gisteren haaden wij samen een beejte mot.. Vannacht heb ik er neit van geslapen en weet niet wat ik eraan moet doen. Mijn vriend heeft ze er dus op aan gesproken maar ze doen er niks mee. Wat moet ik doen?
Ben 3 keer opnieuw begonnen, het lukt echt niet om het te begrijpen.
Ja, dat vind ik echt.
Nou heb ook een poging gedaan, niet doorheen te komen!

Misschien kun je je verhaal inkorten en in korte zinnen onder elkaar zetten, en dan alleen de relevante details.

*gaat bril zoeken*
Sorry, maar ook met je 2e verhaal is het mij niet duidelijk....
Ja, dat vind ik echt.
Volgens mij wil jij iets doen en hebben zij er geen zin in??

Dan maar niet, lijkt me.

Ik (her)ken het in zoverre dat ik een draak van een schoonzus heb met wie ik helemaal niks wil, zelfs geen contact, en alles wat er ooit in het verleden werd gedaan door haar verstierd werd.
To het is echt niet te lezen sorry, Wat ik begrijp is dat jij geen zin hebt in een weekend met de familie, omdat je geen goed contact hebt met je schoonzussen en zwagers. De problemen komen vooral door het niet kunnen plannen van een avondje uit?
Ik begrijp dat het de broers van je vriend zijn en dat jij wat wil organiseren met de hele club en dat dat op de één of andere manier niet lukt.

Broers willen zelf wat organiseren denk ik, uit je verhaal dan op te maken, of willen ze helemaal niets zelf doen?
Het komt er op neer dat ze het zelf willen regelen en je hebben gevraagd je erbuiten te houden en nu hebben ze blijkbaar dingen over jou gezegd waaruit jij hebt opgemaakt dat ze je niet moeten.

Ik weet niet hoe hoog je het op wilt laten lopen, of hoe hoog het inmiddels al opgelopen is maar zij zijn niet verplicht je aardig te vinden en jij hun ook niet, nu weet je hoe de vlag erbij hangt, laat het dan ook, ga er geen mails belletjes en gesprekken meer aan besteden want daar maak je het niet beter van.

Kun je neit gewoon wat afstand houden en dat weekend meegaan voor je vriend en je schoonouders?
Ik ben natuurlijk eerst gaan nadenken voor dat ik hier een bericht ging plaatsen.. Ik kan me niet voorstellen dat ze me niet mogen omdat ik met zulke ideeen kom.. Ik bedoel het allemaal alleen maar geod. Ik regel niet zelf het eten, maar spreek hun allemaal juist nu van te voren aan om het met ze alle te doen. Misschien zie ik het wel verkeerd hoor, maar het komt op mij over dat ze het niet kunnen hebben dat ik met ideeen kom. Want nu kraakt dezelfde broer het dus weer allemaal af net als toen met de ideeen voor een uitje. En broer twee komt dus na een aantal mails er bij met ja de broers moeten het idd maar doen. ETen is nu al ongeveer geregeld, maar de foto's doen de broers dan wel anders is het weer zo heen en weer gedoe.

Dat is het trouwens ook wel, maar we kunnen ook niet bij elkaar op de koffie. Wonen namelijk een stuk van elkaar af en in het weekend heeft broer 1 dus als reden dat het niet kan i.v.m. dat kind van zijn vriendin. Ook zo'n kutsmoes. maar goed dat heeft hier niks mee te maken
Ik heb het ook geprobeerd en snap er weinig van.

Sommige mensen zijn nou eenmaal geen mensen die alles gezamenlijk met de familie willen doen en jij wel. Helaas voor jou, maar ze hebben duidelijk geen zin in de dingen die jij bedenkt.
Hm...ik vatte er nix van?

Maar, als ze jou niet mogen/moeten is er maar een oplossing en dat is stapje terug, want ik denk dat je schreef dat je uitjes probeerde te regelen onderling?

Niet meer doen dus, lekker de fam van je vriend aan je vriend over laten, beleefd blijven maar voor de rest lekker laten gaan.

Eer aan jezelf houden he!

Ik heb zelf last van een hex van een schoonzus, toen ik 10 wkn zwanger was heeft me verschillende keren geduwd etc jaloerse kenau.

We negeren elkaar en ik wacht op een toegeven/toenadering van haar kant want ik heb dat geval nooit wat misdaan, haha naast t feit dat ik met haar broer een relatie heb.

Maar, ons kindje wordt hoe dan ook geboren....nou krijg ik met dr te maken als ze op kraamvisite komt....JOY ik freak nog net niet {joepie hormonen} ze gaat aan me kindje komen IEKS
Laat die broers het lekker uitzoeken en bemoei je er verder niet meer mee. Dat is ook ongeveer wat ze zelf willen toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Heupje schreef op 05 november 2009 @ 10:58:

Ik ben natuurlijk eerst gaan nadenken voor dat ik hier een bericht ging plaatsen.. Ik kan me niet voorstellen dat ze me niet mogen omdat ik met zulke ideeen kom.. Ik bedoel het allemaal alleen maar geod. Ik regel niet zelf het eten, maar spreek hun allemaal juist nu van te voren aan om het met ze alle te doen. Misschien zie ik het wel verkeerd hoor, maar het komt op mij over dat ze het niet kunnen hebben dat ik met ideeen kom. Want nu kraakt dezelfde broer het dus weer allemaal af net als toen met de ideeen voor een uitje. En broer twee komt dus na een aantal mails er bij met ja de broers moeten het idd maar doen. ETen is nu al ongeveer geregeld, maar de foto's doen de broers dan wel anders is het weer zo heen en weer gedoe.

Dat is het trouwens ook wel, maar we kunnen ook niet bij elkaar op de koffie. Wonen namelijk een stuk van elkaar af en in het weekend heeft broer 1 dus als reden dat het niet kan i.v.m. dat kind van zijn vriendin. Ook zo'n kutsmoes. maar goed dat heeft hier niks mee te makenEcht leuk reageer jij dus ook niet. Misschien liggen de issues waar jij mee te maken hebt (ook) aan jezelf.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven