Problemen met schoonbroers/ zussen wie kent dit?

05-11-2009 10:27 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het eerste probleem of eigenlijk kleine ruzie kwam omdat ik graag opstap wij met broer met aanhang. Nou werd opzich goed gekeurd, maar wel met moeite. Werd uiteindelijk afgekapt, omdat een broer in zijn huis die te koop staat moest zijn voor mensen die kwamen kijken. Logisch. Jammer maar volgende keer beter. Nou die tweede keer lukte dus ook niet en er kwam steeds meer kutsmoesen bij. Denk aan dat het kinderachtig was en dat een broer dus net zo goed dan het kind van zijn vriendin mee kon nemen. Dit was karten of bowlen. Nou ik vind dat ook leuk als je met alleen volwassen mensen gaat. MAar goed. Ik heb dus even laten varen, omdat het toch allemaal werd afgekraakt. Toen kreeg ik na een tijd te horen waarom hij niks meer hoorde. Ik had wel laten weten dat we het dan maar even moesten aankijken en als mensen dan een ander idee hadden dit dan maar moesten laten weten. Dat gebeurde niet en ik antwoorde dus dat ik niks meer liet horen omdat het allemaal helemaal niks was en dat ik geen ideeen meer had. Het was een hele tijd stil, dus blijkbaar hebben ze geen zin om met broers/zussen wat te doen. Nou gaan we in december een weekendje weg met mijn schoonouders en hun zonen dus en de aanhang daarvan. Nou was het mijn idee om elke avond een stelletje het avondeten te laten doen. Een soort van dank aan de schoonouders zeg maar. En dan als je zelf wilt kan je nog iets geven zoals een bos bloemen ofzo. Nou dit werd ook weer afgekreegt en dezelfde broer zei dat de jongens het maar moeten regelen omdat de jongens hun ouders het beste kennen. Begrijp ik wel, maar ik vind ook dat de meiden er nu inmiddels wel bij horen..

Het is inmiddels al een heel verhaal... Dus nog even in het kort verder. Op een gegeven moment dacht zelfde broer dat ik een mail naar hem had gestuurd en het heb laten lijken dat het mijn vriend was. Hij had mijn vriend een uur geleden gebeld en hij zou nadneken. Omdat we samen die mail idd een uur later hebben verstuurd dacht meneer dus dat ik dat had gedaan. Er is nu best wel een beetje ruzie. Zo hebben beide broers nu ongeveer gestuurd dat de broers het idd maar moeten regelen. Het eten is nu ongeveer geregeld al heeft de andere broer nu wel de vrijdag gekregen om het eten te regelen. Nou ga ik daar niet moeilijk over doen omdat het eindelijk geregeld is. Maar ik bedoel maar. Wij hadden eerst de vrijdag en dan toch ff zeiken en die vrijdag dan krijgen. Maar geod dat is het ergste niet. Ik zit erg in over hoe hun over mij denken. Van mijn schoonzussen hoor ik niks en dat valt tegen. Maar als hun er geen zin in hebben om iets te regelen, dan begrijp ik dat best. Ik vond het wel leuk, maar heb de hoop nu echt opgegeven. Zeker na twee mails waar duidelijk overkomt dat ze me gewoon niet mogen. Het is heel erg apart, want de eerste jaren heb ik niks gemerkt. Dus ze hebben of goed gespeeld of zijn ineens verandert. Misschine ben ik veranderd? Soms heb je dat niet door van jezelf. Maar mijn bedoeling was alleen maar positief gewoon een leuk uitje met zijn allen en laatst dus proberen iets te rgelen voor schoonpa en ma. Helaas. Ik heb nu opgegeven. Ik heb er over nagedacht en het is misschien toegeven, maar ik ga waarschijnlijk niet naar het weekend toe. Ga daar niet zitten terwijl ik weet hoe hun over mij denken. Het is ook laag en toegeven, dat zie ik zelf ook in. Maar ik ga niet een heel weekend met tegenzin zitten en laten verpesten. Met mijn schoonouders loopt het allemaal wel redelijk en ik vind het heel leuk dat ze zo'n weekend regelen, maar ik kan niet bij twee en misschien vier samen met de aanhang zo bij die mensen heel weekend zitten.

Nou het is toch een lang verhaal geworden. sorry.

Wie kent dit en heeft misschien tips?

Ik weet dat ik het weekend misschien juist moet gaan, maar ik heb dit nu besloten..

Mijn vriend heeft ze al twee keer erop aangesproken. Na de eerste keer heeft broer gezegd waarom die zo mij aansprak. Geen sorry

De tweede keer heeft mijn vriend het harder aangepakt met geen recept enz. Daar hebben we nog niks opgehoord.
Als ik, het tweede verhaal goed begrijp, wil jij graag iets leuks doen met je vriend en zijn twee broers met partners en wil een van de broers dat niet. Eerst dacht hij eronder uit te komen met een smoesje om het zo voor iedereen leuk te houden, maar toen dat niet lukte heeft hij dat aan jullie verteld. De andere broer houdt zich wat meer op de vlakte.

Als ik jou was, zou ik nu niets meer doen. Het zijn je vriend zijn broers en dus is het meer aan je vriend en die broers om onderling (evt. met partners) iets af te spreken om iets leuks te gaan doen/een cadeau voor hun ouders te regelen voor dat weekendje weg. En als de andere dat niet willen is het jammer, maar helaas.
Laat het lekker aan de broers van je vriend over allemaal, blijkbaar regelen ze dingen liever zelf. Dat weekend met je schoonouders kun je zelf iets leuk meenemen en/of iets leuks voor ze doen, los van je zwagers. Misschien zitten zij er helemaal niet op te wachten dat jij de touwtjes in handen neemt en de gang van zaken dat weekend wilt bepalen. Misschien vinden ze je gewoon niet aardig, dat kan. Zou wel jammer zijn, maar door van alles samen te willen gaan doen zal dat niet weg gaan, wekt alleen maar irritatie op waarschijnlijk.

Waarom zit het jou eigenlijk zo dwars?
Het klinkt gestoord maar ben er echt helemaal gek door! blijkft maar dat ik dus gewoon niet meer neer kan zetten wat er aan de hand is!!

Nou in het kort dan maar:

- oudster broer wilt niet een uitje heeft alles kunnen afblazen met kutsmoesen.

- nu weer met het idee om eten te regelen voor het weekend.

- mails met dat ze mij niet mogen.

- niet reageren op reactie van mijn vriend o.a met dat ze geen respect hebben.

Ik kan niet naar het weekend gaan al is het vor mijn vriend en schoonouders. Dan zitten er nog vier mensen die mij niet mogen en ik doe dat gewoon niet.

De laatste jaren leef ik met het idee dat ik dus niks meer doe waar ik geen zin in heb. Dus dit is geowon mijn keuze.

Ik hoop dat het nu duidelijker is en dat jullie mij wat tips kunnen geven. Anders weet ik het echt niet meer. Mijn vriendinnen weten het ook niet zo goed. Wat hun zouden doen is opbellen en vragen. Maar dat vind ik ook zoiets. Zouden jullie dat ook doen?
Wat ik ervan begrijp is:

1 je wil iets organiseren met de broers van je vriend + alle aanhang, maar daar wordt niet op ingegaan / het wordt lullig afgekapt.

2 je wilt je schoonouders bedanken voor het weekend weg door allemaal een keer voor het eten te zorgen tijdens het weekend weg.

@1: Dat uitje is jouw behoefte. Als ze die behoefte niet delen, is dat jammer, maar niets aan te doen. Misschien willen de broers wel met z'n 3-en zonder aanhang iets doen. Misschien wel helemaal niet. Is een uitje gezellig als ze allemaal alleen om jou komen? Ze hadden het misschien anders kunnen zeggen, dat wel.

@ 2: Wederom: JIJ wilt je schoonouders bedanken, en legt dat ook aan de andere stellen op. Heb je gevraagd of ze dat ook willen? de opties voor het bedankje open gelaten? Gezegd 'zou het niet leuk zijn als we iets doen om te bedanken?' of heb je gezegd 'We moeten bedanken en we doen het ZO'?

is het eerste het geval, dan zijn ze inderdaad lullig geweest. Maar goed, wat zou je dan met die kwalificatie willen?

In het tweede geval snap ik het eigenlijk wel. Daar zou ik ook recalcitrant van worden.
Waar haal je uit dat ze jou niet mogen? Omdat je met ideeen komt die zij afkraken? Omdat zij vinden dat zij als broers alles moeten regelen en niet de aangetrouwde kant? Als dat zo is, laat ze het dan ook regelen toch? Misschien gaat het dan niet op de manier waarop jij zou willen dat het gaat, maar dat moet kunnen toch? Maar om daarom niet mee te gaan met een weekend wat je schoonouders regelen vind ik wel ver gaan en ook niet leuk voor je schoonouders.
"Het eerste probleem of eigenlijk kleine ruzie kwam omdat ik graag opstap wij met broer met aanhang. Nou werd opzich goed gekeurd, maar wel met moeite. Werd uiteindelijk afgekapt, omdat een broer in zijn huis die te koop staat moest zijn voor mensen die kwamen kijken."

Hier snap ik het al niet meer, sorry
quote:Heupje schreef op 05 november 2009 @ 11:04:

Het klinkt gestoord maar ben er echt helemaal gek door! blijkft maar dat ik dus gewoon niet meer neer kan zetten wat er aan de hand is!!

Nou in het kort dan maar:

- oudster broer wilt niet een uitje heeft alles kunnen afblazen met kutsmoesen.

- nu weer met het idee om eten te regelen voor het weekend.

- mails met dat ze mij niet mogen.

- niet reageren op reactie van mijn vriend o.a met dat ze geen respect hebben.

Ik kan niet naar het weekend gaan al is het vor mijn vriend en schoonouders. Dan zitten er nog vier mensen die mij niet mogen en ik doe dat gewoon niet.

De laatste jaren leef ik met het idee dat ik dus niks meer doe waar ik geen zin in heb. Dus dit is geowon mijn keuze.

Ik hoop dat het nu duidelijker is en dat jullie mij wat tips kunnen geven. Anders weet ik het echt niet meer. Mijn vriendinnen weten het ook niet zo goed. Wat hun zouden doen is opbellen en vragen. Maar dat vind ik ook zoiets. Zouden jullie dat ook doen?

Wie wil je bellen en wat wil je vragen???

Snap er nog altijd niks van. Hoop dat je IRL wat duidelijker bent.
Ja, dat vind ik echt.
Je schrijft erg onsamenhangend, maar ik vat niet zo goed waarom jij jezelf zo opdringt bij je schoonfamilie door vanalles met hen te willen gaan doen. Misschien kun je je beter wat afwachtender opstellen in het contact met hen.

Wat betreft het weekend dat jullie zijn uitgenodigd door de schoonouders kan ik me voorstellen dat je schoonbroers er niet op zitten te wachten om zelf te moeten koken, maar dat ze uit eten willen gaan met hun ouders omdat ze tenslotte 'n weekendje weg zijn. Als je zelf 3 avonden zou gaan koken dan kun je net zo goed thuis blijven tenslotte.
quote:Heupje schreef op 05 november 2009 @ 10:51:

Sorry mijn hoofd tol zo het zit mij echt dwars. Het komt idd niet goed over.

Nieuwe poging. Paar maanden terug heb ik dus geprobeert om met broers en schoonzussen iets te doen. Bijv. karten of bowlen. Dat is door een broer zo goed als afgekapt. Nou prima. Nu paar weken terug heb ik een tweede poging gedaan voor dat weekend in december met dat eten. We zijn met drie stellen en drie avonden, dus dacht ik komt mooi uit en misschien kan elk stel dan een avondmaaltijd maken. Dat is dus door dezelfde broer weer afgekapt en met o.a. als reden dat de broers het beter weten. Er zijn twee mails door die broer gestuurd met reden hoe hij dus over mij denkt en dat ik moet stoppen met ideeen te komen en dat hun het als broers dus wel even regelen. Broer twee heeft zich er een beetje buiten gehouden tot gisteravond. Toen stuurde hij dus dat hij met zijn vriendin de vrijdagaovnd nemen voor eten. En dat hun het als broers verder afmaken met o.a. de foto's die gemaakt worden op een leuke manier ergens plaatsen op de familiesite of in een album geven ofzo..

Waar het dus op neer komt is dat hoe ze over mij denken en wat ze over mij hebben gezegd.

Wie herkent dit en wat doe jij eraan?

Ik hoop dat het zo een beetje duidleijk is. Het zit mij erg dwars en mijn vriend ook. Het zijn zijn broers en ik wil geen ruzie. Gisteren haaden wij samen een beejte mot.. Vannacht heb ik er neit van geslapen en weet niet wat ik eraan moet doen. Mijn vriend heeft ze er dus op aan gesproken maar ze doen er niks mee. Wat moet ik doen?Je moet helemaal niks doen. Laat de broers het regelen. Je hebt je best gedaan, zij denken het beter te weten, prima, laat ze het zelf regelen. Het zou niet in mij opkomen om iets te regelen wat mijn schoonouders aangaat. Dat laat ik lekker over aan mijn vriendin en haar familie. En als er dan toch wat in me opkomt wat mijn schoonfamilie niet zint, prima, dan doen ze het lekker zoals zij dat willen. Dat is toch logisch? Als jouw ouders een feestje hebben dan mag jij dat helemaal organiseren zoals e dat wilt.
Ik probeer serieus om te lezen wat je voelt, denkt en bedoeld. Het is echter heel moeilijk. Je gebruikt vage woorden, maakt spellingfouten, zinnen lopen niet, punten en komma's worden vergeten. Probeer eerst het een en ander in je hoofd op een rij te zetten. Ik denk nl. dat het daaraan echt schort!

Sterkte!
quote:Nachttrein schreef op 05 november 2009 @ 11:05:

Wat ik ervan begrijp is:

1 je wil iets organiseren met de broers van je vriend + alle aanhang, maar daar wordt niet op ingegaan / het wordt lullig afgekapt.

2 je wilt je schoonouders bedanken voor het weekend weg door allemaal een keer voor het eten te zorgen tijdens het weekend weg.

@1: Dat uitje is jouw behoefte. Als ze die behoefte niet delen, is dat jammer, maar niets aan te doen. Misschien willen de broers wel met z'n 3-en zonder aanhang iets doen. Misschien wel helemaal niet. Is een uitje gezellig als ze allemaal alleen om jou komen? Ze hadden het misschien anders kunnen zeggen, dat wel.

@ 2: Wederom: JIJ wilt je schoonouders bedanken, en legt dat ook aan de andere stellen op. Heb je gevraagd of ze dat ook willen? de opties voor het bedankje open gelaten? Gezegd 'zou het niet leuk zijn als we iets doen om te bedanken?' of heb je gezegd 'We moeten bedanken en we doen het ZO'?

is het eerste het geval, dan zijn ze inderdaad lullig geweest. Maar goed, wat zou je dan met die kwalificatie willen?

In het tweede geval snap ik het eigenlijk wel. Daar zou ik ook recalcitrant van worden.Ik ben met de eerste mail natuurlijk begonnen met de vraag of het leuk is om met izjn alle iets te doen als dank. Als voorbeeld had ik dat eten dus genoemt of iets van een leuk cadeau met zijn allen en dan geld bij elkaar leggen.
Herschrijf de OP anders even, misschien met fictieve namen of zo, dan kunnen we de ene broer van de andere onderscheiden bv.
Ik begrijp dat ze een mail gestuurd hebben waarin ze zeggen jou niet te mogen. Dat kan. Als jullie elkaar zien, hoe doen ze dan tegen jou?

Je moet ook niet vergeten dat dit het weekend van je schoonouders is. Daarmee zeg ik niet dat je jezelf helemaal aan de kant moet zetten maar je mag ook wel rekening met ze houden. Je hebt toch geen probleem met je schoonouders?
quote:Heupje schreef op 05 november 2009 @ 11:04:

Zouden jullie dat ook doen?Zo te lezen heb jij je keuze gemaakt. Of wij dat ook zouden doen is niet belangrijk. Ik zou bijv. ook allang gestopt zijn met het organiseren van activiteiten.
Zoals ik al eerder kijk, ga eens bij jezelf ten rade en als je dit niet snapt wat ik bedoel....

Dan moet je maar een heel goed naar jouw gedrag kijken en jouw aandeel hierin, je lijkt me een niet erg leuk persoon, zo op schrift dan he.
quote:De laatste jaren leef ik met het idee dat ik dus niks meer doe waar ik geen zin in heb. Dus dit is geowon mijn keuze.

En misschien doen zij dat ook wel en gaan dus niet mee op jouw bedachte uitjes, omdat ze daar ook geen zin in hebben. Het klinkt ook niet alsof je hen aardig vindt, maar je doet zo hard je best om aardig gevonden te worden dat je te opdringerig wordt.

Ze proberen het eerst met smoesjes, misschien dat dan de hint duidelijk wordt, maar als je doorgaat dan moeten ze het toch een keer duidelijk zeggen.
"De laatste jaren leef ik met het idee dat ik dus niks meer doe waar ik geen zin in heb. Dus dit is geowon mijn keuze."

Tjaah zo werkt dat niet natuurlijk, sorry maar soms moet je wat voor elkaar doen, als je vriend t graag wil dan zal je wat voor elkaar over moeten hebben.

Wat hebben ze dan letterlijk gezegd/gemailed over jouw?

Kun je daar geen conclusie uit trekken wat te doen?

Als ze t zat zijn dat jij wat regeld nou voila antwoord staat klaar.

Maarja, soms liggen mensen elkaar niet, komt in elke fam voor {geloof me} en dan kun je t maar beter laten gaan, als jij steeds iets samen moet doen met iemand die jij gewoon niet moet dan wordt je dr ook schijt van als die wat regeld op momenten dat jij denkt waar bemoeid ze zich mee....kan gewoon aan hun liggen, nix aan te doen.
Ik denk dat het idee dat je via de mail opperde, bij je zwagers is aangekomen als 'we doen dit zo en niet anders'.

Blijkbaar komt je mail dus anders over dan jij zelf denkt, kan dat?

Op dit moment denk ik echt dat het het verstandigste is om niets meer te doen (niet gaan mailen/bellen) en gewoon dat weekendje mee te gaan. Ik denk namelijk dat alles wat je nu gaat doen bij de zwagers in het verkeerde keelgat valt, waardoor het allemaal veel erger wordt.
Misschien is dat ook wel zo ja..

Ik begin nu heel erg aan mezelf te twijfelen.

Dit doet me dus ook niet goed
Ik denk dat de communicatie beter gaat worden als je gewoon normaal schrijft.
Maar wat hebben de broers dan precies gedaan of gezegd waardoor jij denkt dat ze je niet mogen? Misschien houden ze alleen niet van je ideeen, maar hebben ze verder helemaal geen problemen met jou als persoon.

Zelf heb ik een vriendinnenclubje waarbij een vriendin een echte regelneef is; alles moet worden afgesproken; wie doet wat en wanneer, dan gaan we naar de stad van dan tot dan, dan gaan we daarna daar eten en dan film kijken enz enz. Daar worden wij ook knettergek van. Misschien heb je vaker goedbedoelde ideeen naar voren gebracht en subtiele hints van hen gemist? Wij proberen namelijk altijd subtiel aan te geven dat we liever ter plaatse bekijken waar we zin in hebben, maar als die hints niet overkomen...

Ik denk dat je er eens rustig over na moet denken. Misschien mogen ze je echt niet, maar misschien spreek jij gewoon graag dingen af/doe je graag voorstellen en zijn zij meer van het spontane en ongedwongene. Zou dat niet misschien kunnen?
Het is niet leuk om te horen dat ze je niet mogen, maarlaat je alsjeblieft niet gek maken, je dramatiseert nogal..

Jij praat trouwens ook nieterg aardig over hun (dat kind van vriendin, kutsmoezen etc.)
Los van alles vind ik dat je je echt laat kennen door niet meer mee te willen met dat weekendje. Leuk voor je schoonouders en je vriend! Dan kun je wel zeggen dat je niks doet waar je geen zin in hebt, maar zo werkt het niet in de grotemensenwereld natuurlijk.

(Mag ik vragen hoe oud je bent, want je komt best jong over.)
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:zusenzo schreef op 05 november 2009 @ 11:11:

Zoals ik al eerder kijk, ga eens bij jezelf ten rade en als je dit niet snapt wat ik bedoel....

Dan moet je maar een heel goed naar jouw gedrag kijken en jouw aandeel hierin, je lijkt me een niet erg leuk persoon, zo op schrift dan he.

OEI ?!

Eerder iemand met goede bedoelingen die maar niet goed vallen bij anderen? Misunderstood meidje, zoiets.

Jij komt om deze manier ook niet al te aardig over he
Dat idee had ik ook, dat de bedoeling goed zijn maar dat de broers er niet zo'n zin in hebben en de hints niet werden opgepikt. Jammer maar helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven