Problemen met schoonbroers/ zussen wie kent dit?

05-11-2009 10:27 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het eerste probleem of eigenlijk kleine ruzie kwam omdat ik graag opstap wij met broer met aanhang. Nou werd opzich goed gekeurd, maar wel met moeite. Werd uiteindelijk afgekapt, omdat een broer in zijn huis die te koop staat moest zijn voor mensen die kwamen kijken. Logisch. Jammer maar volgende keer beter. Nou die tweede keer lukte dus ook niet en er kwam steeds meer kutsmoesen bij. Denk aan dat het kinderachtig was en dat een broer dus net zo goed dan het kind van zijn vriendin mee kon nemen. Dit was karten of bowlen. Nou ik vind dat ook leuk als je met alleen volwassen mensen gaat. MAar goed. Ik heb dus even laten varen, omdat het toch allemaal werd afgekraakt. Toen kreeg ik na een tijd te horen waarom hij niks meer hoorde. Ik had wel laten weten dat we het dan maar even moesten aankijken en als mensen dan een ander idee hadden dit dan maar moesten laten weten. Dat gebeurde niet en ik antwoorde dus dat ik niks meer liet horen omdat het allemaal helemaal niks was en dat ik geen ideeen meer had. Het was een hele tijd stil, dus blijkbaar hebben ze geen zin om met broers/zussen wat te doen. Nou gaan we in december een weekendje weg met mijn schoonouders en hun zonen dus en de aanhang daarvan. Nou was het mijn idee om elke avond een stelletje het avondeten te laten doen. Een soort van dank aan de schoonouders zeg maar. En dan als je zelf wilt kan je nog iets geven zoals een bos bloemen ofzo. Nou dit werd ook weer afgekreegt en dezelfde broer zei dat de jongens het maar moeten regelen omdat de jongens hun ouders het beste kennen. Begrijp ik wel, maar ik vind ook dat de meiden er nu inmiddels wel bij horen..

Het is inmiddels al een heel verhaal... Dus nog even in het kort verder. Op een gegeven moment dacht zelfde broer dat ik een mail naar hem had gestuurd en het heb laten lijken dat het mijn vriend was. Hij had mijn vriend een uur geleden gebeld en hij zou nadneken. Omdat we samen die mail idd een uur later hebben verstuurd dacht meneer dus dat ik dat had gedaan. Er is nu best wel een beetje ruzie. Zo hebben beide broers nu ongeveer gestuurd dat de broers het idd maar moeten regelen. Het eten is nu ongeveer geregeld al heeft de andere broer nu wel de vrijdag gekregen om het eten te regelen. Nou ga ik daar niet moeilijk over doen omdat het eindelijk geregeld is. Maar ik bedoel maar. Wij hadden eerst de vrijdag en dan toch ff zeiken en die vrijdag dan krijgen. Maar geod dat is het ergste niet. Ik zit erg in over hoe hun over mij denken. Van mijn schoonzussen hoor ik niks en dat valt tegen. Maar als hun er geen zin in hebben om iets te regelen, dan begrijp ik dat best. Ik vond het wel leuk, maar heb de hoop nu echt opgegeven. Zeker na twee mails waar duidelijk overkomt dat ze me gewoon niet mogen. Het is heel erg apart, want de eerste jaren heb ik niks gemerkt. Dus ze hebben of goed gespeeld of zijn ineens verandert. Misschine ben ik veranderd? Soms heb je dat niet door van jezelf. Maar mijn bedoeling was alleen maar positief gewoon een leuk uitje met zijn allen en laatst dus proberen iets te rgelen voor schoonpa en ma. Helaas. Ik heb nu opgegeven. Ik heb er over nagedacht en het is misschien toegeven, maar ik ga waarschijnlijk niet naar het weekend toe. Ga daar niet zitten terwijl ik weet hoe hun over mij denken. Het is ook laag en toegeven, dat zie ik zelf ook in. Maar ik ga niet een heel weekend met tegenzin zitten en laten verpesten. Met mijn schoonouders loopt het allemaal wel redelijk en ik vind het heel leuk dat ze zo'n weekend regelen, maar ik kan niet bij twee en misschien vier samen met de aanhang zo bij die mensen heel weekend zitten.

Nou het is toch een lang verhaal geworden. sorry.

Wie kent dit en heeft misschien tips?

Ik weet dat ik het weekend misschien juist moet gaan, maar ik heb dit nu besloten..

Mijn vriend heeft ze al twee keer erop aangesproken. Na de eerste keer heeft broer gezegd waarom die zo mij aansprak. Geen sorry

De tweede keer heeft mijn vriend het harder aangepakt met geen recept enz. Daar hebben we nog niks opgehoord.
Eens met deb83, webs en citronella.

Maak het niet te groot, laat hen lekker in hun sop gaar koken en neem zelf een leuke bos bloemen ofzo mee voor je schoonouders. Doe mee met de dingen die gaan komen op het weekend en laat het initiatief bij je zwagers. Dat willen ze immers graag, en jij bent zo te lezen ook klaar met het aandragen van initiatieven die niet goed vallen. Is voor jezelf veel rustiger - het voorkomt teleurstellingen.

Maar dan moet je wel proberen om ook echt niets te verwachten tav. bedankjes, uitjes etc. Alles wat komt is mooi, wat niet komt is niet jouw probleem. Probeer het, daar wordt het allemaal zoveel simpeler van!
ik heb onder je berichtjes gekeken en gezien dat je ook trouwplannen hebt. Als je niet naar dit weekend gaat, wat betekent dat dan voor jouw bruiloft? Wil je dat ze dan ook niet komen?

En nergens in je berichten kan ik lezen waarom ze je niet mogen. Ook al mogen mensen elkaar niet, dan nog kunnen ze op een normale manier met elkaar omgaan toch? Hoe doen ze tegen jou als jullie elkaar zien?
TO: Als je met schoonzussen en zwagers per mail contact hebt gehouden op dezelfde manier dat je hier schrijft, dan vind ik het niet verrassend dat er nu onduidelijkheid en daardoor ergernissen zijn ontstaan. Misschien moet je maar even afwachten hoe het gaat. Het lijkt er zo niet gezelliger op te worden.

"Mijn vriend heeft ze al twee keer erop aangesproken. Na de eerste keer heeft broer gezegd waarom die zo mij aansprak. Geen sorry

De tweede keer heeft mijn vriend het harder aangepakt met geen recept enz. Daar hebben we nog niks opgehoord."
quote:Heupje schreef op 05 november 2009 @ 10:51:

Sorry mijn hoofd tol zo het zit mij echt dwars. Het komt idd niet goed over.

Nieuwe poging. Paar maanden terug heb ik dus geprobeert om met broers en schoonzussen iets te doen. Bijv. karten of bowlen. Dat is door een broer zo goed als afgekapt. Nou prima. Nu paar weken terug heb ik een tweede poging gedaan voor dat weekend in december met dat eten. We zijn met drie stellen en drie avonden, dus dacht ik komt mooi uit en misschien kan elk stel dan een avondmaaltijd maken. Dat is dus door dezelfde broer weer afgekapt en met o.a. als reden dat de broers het beter weten. Er zijn twee mails door die broer gestuurd met reden hoe hij dus over mij denkt en dat ik moet stoppen met ideeen te komen en dat hun het als broers dus wel even regelen. Broer twee heeft zich er een beetje buiten gehouden tot gisteravond. Toen stuurde hij dus dat hij met zijn vriendin de vrijdagaovnd nemen voor eten. En dat hun het als broers verder afmaken met o.a. de foto's die gemaakt worden op een leuke manier ergens plaatsen op de familiesite of in een album geven ofzo..

Waar het dus op neer komt is dat hoe ze over mij denken en wat ze over mij hebben gezegd.

Wie herkent dit en wat doe jij eraan?

Ik hoop dat het zo een beetje duidleijk is. Het zit mij erg dwars en mijn vriend ook. Het zijn zijn broers en ik wil geen ruzie. Gisteren haaden wij samen een beejte mot.. Vannacht heb ik er neit van geslapen en weet niet wat ik eraan moet doen. Mijn vriend heeft ze er dus op aan gesproken maar ze doen er niks mee. Wat moet ik doen?

Je moet helemaal niks doen. Laat de broers het regelen. Je hebt je best gedaan, zij denken het beter te weten, prima, laat ze het zelf regelen. Persoonlijk zou het niet in mij opkomen om iets te regelen wat mijn schoonouders aangaat. Dat laat ik lekker over aan mijn vriendin en haar familie. En als er dan toch wat in me opkomt wat mijn schoonfamilie niet zint, prima, dan doen ze het lekker zoals zij dat willen. Dat is toch logisch? Als jouw ouders een feestje hebben dan mag jij dat helemaal organiseren zoals e dat wilt.

Voor zover ik het kan zien beperkt de kritiek van je zwager zich tot het 'regelen van dingen' op jouw manier. Maak het dan niet erger dan het is. Laat hem de zaakjes regelen, het zijn zijn ouders. Vallen jouw ideeen niet in goede aarde, jammer dan! Zoals iemand anders zei, koop een mooie bos bloemen voor je schoonouders of kook een andere keer wat lekkers voor hun. Dat is toch ook leuk?

Je schreef daarnet dat de discussie op viva je geen goed doet. Dat is jammer. Misschien zijn de reacties niet zoals je had verwacht, maar op een paar uitzonderingen na zie ik alleen maar constructieve posts.
Ik probeer je stukje te begrijpen, maar ik kom er geen wijs uit...
Jugh.... ik heb een puber schoon zusje. Die kan ook heel vervelend doen!
quote:Joosje78 schreef op 05 november 2009 @ 11:17:

[...]

OEI ?!

Eerder iemand met goede bedoelingen die maar niet goed vallen bij anderen? Misunderstood meidje, zoiets.

Jij komt om deze manier ook niet al te aardig over he Nee, dat zal wel, maar als er meerdere mensen problemen met haar hebben dan lijkt het me toch een gevalletje van reflecteren, nietwaar en wie weet een communicatie cursus....
Niets zo vervelend als " aanhang " die wil bepalen hoe broers/ zussen met elkaar om zouden moeten gaan. Ze gaan met elkaar om zoals ze met elkaar om willen gaan. Zo doen ze dat waarschijnlijk al jaren.

En dan komt er een schoonzus ( ik hoor dit nou nooit eens van mannen ) en die lijkt het wel gezellig als er met zijn allen dit of met zijn allen dat .... en daar wordt niet iedere zus of broer blij van.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
nou ja, meerdere mensen uit 1 familie, dat zegt ook niet alles natuurlijk..

misschien ligt het een beetje aan allebei, of misschien niet, mensen kunnen elkaar ook gewoon niet liggen, de vraag is alleen, hoe gaat ze er nu verder mee om..

door blijven pushen heeft geen zin, er een drama van maken ook niet, misschien de "ik kom voor vriend en schoonouders en wat broers zeggen gaat ene oor in andere oor uit" methode?
Nee, dat zegt ook niet alles citronella, maar als ik zie hoe zij zich hieral profileert kan ik me er iets bij voorstellen.
quote:Bertha schreef op 05 november 2009 @ 11:22:

ik heb onder je berichtjes gekeken en gezien dat je ook trouwplannen hebt. Als je niet naar dit weekend gaat, wat betekent dat dan voor jouw bruiloft? Wil je dat ze dan ook niet komen?

En nergens in je berichten kan ik lezen waarom ze je niet mogen. Ook al mogen mensen elkaar niet, dan nog kunnen ze op een normale manier met elkaar omgaan toch? Hoe doen ze tegen jou als jullie elkaar zien?Als wij volgend jaar trouwen mogen ze natuurlijk komen. Kan ze moeilijk weigeren. Als we bij elkaar zitten dan gaat het opzich wel. Niet dat het enorm gezellig en lachen met elkaar is.. Het is nu meer van de laatste tijd. Ik denk soms ook wel dat het aan mij ligt. Waarschijnlijk ben ik dan een moeilijk persoon ofzo. Daar ben ik nu ook over na aan het denken. Misschien moet ik wat veranderen. Ik las hier boven ook ergens dat ik het maar moet laten, maar zo gaat het natuurlijk niet werken. We zullen toch eens samen moeten werken met dingen voorbereiden of bedenken. Moet het dan altijd de broers zijn of een stelletje? Ik vind dat gewoon jammer. Ik kan het nu wel meer los laten, omdat er in een aantal berichtjes staat dat dat het beste is. En misschien wel ja.. Over een paar dagen denk ik ook wel anders over dat weekendje.. Het is gewoon net gebeurt en ik ben zoo boos erover. Toch denk ik dat er wel meer mensen zijn zoals mij. Het is gewoon verdomd moeilijk om bij mensen te zijn die je niet mogen. Vooral zo weekend met eten, slapen enz. En ik kan daar dan ook moeilijk de hele dag met mijn boek gaan zitten. Dan laat ik me ook kennen net als met het wegblijven. Verder werd er ook nog gevraagt hoe ik weeet dat ze me niet mogen. Nou dat heeft de oudste broer dus laten weten via een mail. Ook stond er bij dat het nu genoeg was en dat de broers het moeten regelen en dat hij dus helemaal geen zin meer heeft in het weekend door dat ik nu weer begon met ideeen net als met het uitje. Ik vind dat ik niet heb lopen zeiken in de mail van mij naar hun. Misschien hebben hun het verkeerd opgevat of het ligt aan mij en ik heb het verkeerd aangepakt door idd met een idee te komen. Het volgende staat letterlijk in de mail die ik naar hun heb gestuurd: Halloo broers en schoonzusters, Zullen we J & D in het weekend lekker verwennen? Bijv. door 's avonds voor hun te koken of samen een leuk cadeau te geven? Als jullie nog andere ideeen hebben dan zijn deze natuurlijk welkom. Ik hoor het graag even van jullie wat jullie ervan vinden! Groetjes, H

Ik denk gewoon dat de broers het niet kunnen hebben, omdat ik nu dus weer met een idee kwam. Laatst was het om een keer met zijn alle opstap te gaan. Het is dus gebleken dat ze daar niet van houden. Oudste broer is wel erger erin dan de middelste broer. Middelste broer houdt zich een beetje op de achtergrond en hij vond het eten opzich wel vanaf het begin leuk. Wat nu wel het probleem is met hem, is dat hij dus de vrijdag met eten wilt regelen en dat hij snauwde dat de broers de foto's deden enz. en de schoonzuster er niet mee moeten bemoeien. En dat snap ik gewoon niet. Kijk als je het nou rustig zegt. Ik snap best dat we dan voor zoiets als die foto's dan met de te veel mensen zijn. Maar ik snap gewoon het hele gedoe niet dat de schoonzusters er niet bij horen. Het lijkt wel alsof ze denken dat wij het niet kunnen ofzo.. Het komt gewoon rot over. Maar misschien ligt dat ook wel aan mij. Mijn broers daarintegen juist iedereen bellen met zoiets. Ook vaak bellen ze dan gelijk nar mijn vriend. Misschien is het omdat mijn schoonzuster en ik vrouwen zijn??

Ik kan dat maar moeilijk inzien. Waarom wij dan niks mogen verzinnen. Waarom het zo erg is dat ik met een idee kwam. Waarom moet ik dan wel hun laten gaan en dat dan wel accepteren? Wat is het verschil? Omdat het hun ouders zijn? Ik voel mij net zo op mij gemak als ik bij mijn schoonouders ben.

Maar goed misschien meot ik het wel laten rustig en idd maar hun het lekker laten regelen. Al zal ik mij dan niet vaak meer op mijn plek voelen tussen hun. Wat ik trouwens in het begin van onze relatie absoluut wel was!
Ik zou ook gillend gek van zo een schoonzus worden, no offense, maar je wilt graag alles op jouw manier, drukt jouw ding er door etc etc.
Lieve lieve heupje. Laat die jongens in hemelsnaam doen wat ze willen met HUN ouders. Laat ze asjeblieft, bemoei er niet mee. Ze willen dingen zelf regelen, prima! Heb er vrede mee! Ik weet niet hoe ik het anders moet opschrijven. Los daarvan, als ik van mijn schoonzus een mailtje zou krijgen zoals jij dat hierboven liet zien, dan zou ik me er ook aan ergeren. En overigens zie ik nu heel goed waarom de broers dachten dat het mailtje van jouw vriend afkomstig is.quote:Halloo broers en schoonzusters, Zullen we J & D in het weekend lekker verwennen? Bijv. door 's avonds voor hun te koken of samen een leuk cadeau te geven? Als jullie nog andere ideeen hebben dan zijn deze natuurlijk welkom.Like hell they are! (dat zou ik dus denken ) Ik hoor het graag even van jullie wat jullie ervan vinden! Groetjes, HNogmaals, de ergernis van de broers gaat om jouw regeldrift. Niet om jouw persoon. Stuur ze een excuusmailtje (de makkelijkste en beste oplossing voor een situatie die je zelf in de hand hebt gewerkt) en de lucht is geklaard.
Als je je schoonouders wil bedanken voor het weekend dan nemen jij en je vriend hen toch 'n keer samen mee uit eten, zónder die broers erbij?
En waarom is het zo erg om zoiets te ontvangen?

Ze konden dat toch beter gelijk terug sturen van nee dat vinden wij niks.. We regelen het zelf..

Waarom mag een schoonzuster niet iets organiseren voor haar schoonouders? Laten we eerlijk zijn.. Niet alle mannen kunnen iets leuks verzinnen op dat gebied..

Ik snap gewoon niet waarom een schoonzuster zoiets niet mag opstarten. Er was nog niks geregeld. Het was een idee en ze konden nee zeggen enz. Maar idd het ligt aan mij
quote:Heupje schreef op 05 november 2009 @ 14:01:

[...]

Ik las hier boven ook ergens dat ik het maar moet laten, maar zo gaat het natuurlijk niet werken. We zullen toch eens samen moeten werken met dingen voorbereiden of bedenken. Moet het dan altijd de broers zijn of een stelletje? Ik vind dat gewoon jammer. Jammer misschien, maar de rest van de familie wil het liever zo. Hoezo gaat dat niet werken?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 november 2009 @ 13:49:

Niets zo vervelend als " aanhang " die wil bepalen hoe broers/ zussen met elkaar om zouden moeten gaan. Ze gaan met elkaar om zoals ze met elkaar om willen gaan. Zo doen ze dat waarschijnlijk al jaren.

En dan komt er een schoonzus ( ik hoor dit nou nooit eens van mannen ) en die lijkt het wel gezellig als er met zijn allen dit of met zijn allen dat .... en daar wordt niet iedere zus of broer blij van.Dan konden ze toch gelijk zeggen dat ze het niks vonden? En waarom is het zo erg? Omdat ik hun schoonzuster ben? Het was gewoon een vraag, dat mag ik toch wel naar ze sturen. Waarom mogen alleen de kinderen van ouders zoiets voorstellen? Kijk dat ze het hele regelen zelf willen doen prima. Een idee is toch niet zo erg?
Heb jij zelf broers of zussen?
Heupje, je doet echt (!) moeilijk....

Houd je er gewoon buiten, je inmenging is duidelijk niet zo gewenst. Hoe irritant is het als mensen dan toch zo'n dikke houten plank voor hun hoofd hebben en gewoon doorgaan?!
Ja, dat vind ik echt.
Het komt me allemaal nogal gedwongen en geanalyseerd over heupje, ik kan me voorstellen dat men zich nogal gepusht voelt. Laat het even los, en kijk wat er dan gebeurt.
quote:borderwalk schreef op 05 november 2009 @ 14:23:

[...]

Jammer misschien, maar de rest van de familie wil het liever zo. Hoezo gaat dat niet werken?Omdat ik vind dat je zoiets best met ze alle zou mogen organiseren. Kijk als ze het niet willen oké, maar dan hadden ze dat gelijk moeten zeggen bij de vraag die ik stuurde. En als ze daarna dan nog eens een mailtje sturen met hoe erg ik wel niet ben. Dan zit er meer achter. En nee zo heks ben ik niet, wat misschien wel zo overkomt. Het is wel zo dat ik voor iedereen graag het beste wil ect. Maar begrijp zeker weten dat mensen zelf ook dingen willen bedenken en aangeven. Maarja, omdat ik dus geen duidelijke reactie terug krijg gaat het niet werken. In plaats daarvan krijg ik dus te horen dit is verkeerd aan je en dit. Als het nou nog zo was, dan begreep ik het te minsten. Nu is er alleen maar verdriet en het niet begrijpen van waar eht ineens vandaan komt.
Heup, hush.
Lieve meid, echt waar, je bedoeld het vast goed maar het komt hier al mega irritant over.

Hou het bij jezelf, zoek het bij zelf en je vindt je oplossing.
quote:zusenzo schreef op 05 november 2009 @ 14:27:

Heb jij zelf broers of zussen?Ik heb zelf ook twee broers. Bij mijn vriend zijn het dan drie mannen en bij mij kant twee mannen en een vrouw
En bij hun doe je ook zo en dat levert je geen problemen op?

Bij je broers vast niet, die weten hoe je bent, maar bij je aangetrouwde zussen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven