"Downdate"-ervaringen

21-07-2008 19:25 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: Jij ontwikkelt je en bent bewust bezig met je carrière, hebt dan ook een goede baan waarin je zelfs mogelijk nog door wilt groeien. Maar hij, hij is op een hele andere manier bezig met zijn carrière/toekomst en is duidelijk minder intellligent dan jij. Hij is vooral een Praktische Man. Hij werkte al op jonge leeftijd en heeft nooit gestudeerd. Sociaal gezien zit het allemaal goed, maar qua algemene ontwikkeling verschilt er nogal wat tussen beide. Soms zorgt dat voor ergernissen natuurlijk, als hij gewoonweg woorden niet kent en veel spelfouten maakt. Maar zijn liefde voor jou lijkt meer dan voldoende te compenseren; hij draagt je op handen, jullie ondernemen veel actieve leuke dingen samen en je kunt altijd op hem rekenen. Hij is er voor je en biedt je veiligheid. Dit alles zorgt voor een nogal ambivalent gevoel bij jou: is hij wat je wil, waar je gelukkig van wordt en waar je je leven mee kunt delen? Is het gelijkwaardig genoeg, want waarom vraag je je toch zo sterk af wat je omgeving ervan vindt en voel je je toch enigzins ongemakkelijk?

Dit is mijn leven en ik word gek van mijn eigen gedachten!
Ik doe niet anders dan downdaten.

Vind intelligente mensen te vermoeiend na een drukke werkdag.

Heb liever dat de pot op tafel staat als ik thuis kom en daarna... nou ja vul zelf maar in.
quote:Summerdance schreef op 21 juli 2008 @ 19:54:

Enne...Donkey, niet alle blondjes zijn dom hoor (tenminste dat dacht, maar misschien dacht ik dat als blondje dan wel weer verkeerd )Daarom heb ik er ook bij vermeld dat ik een lief dóm blondje zoek. Eehhhh ..... ben jij een beetje lief ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik wel donkeyshot...

Downdate me schatje.

Sorry, verkeerde pijler.

Ga maar door.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Zit vandaag in de positieve modus wat betreft mijn gevoel. Vooral omdat ik de hele dag aan hem denk en hem mis.. dat zijn vaak wel goede signalen natuurlijk.

Weet je Lynn, ik was in mijn vorige post niet zo positief hierover omdat ik een man nodig heb die op alle vlakken minimaal mijn gelijke is. Dat maakt dat ik respect voor hem heb, tegen hem opkijk en me veilig voel.

Ik ken ook relaties zoals degene die jij nu hebt van dichtbij en die schijnen toch echt heel goed te werken.

Dat ik me er niet zoveel bij voor kan stellen, wil nog niet zeggen dat jij niet heel gelukkig met hem kan worden.

Ik wens jullie heel veel liefde toe...
In mijn ervaring kan een vrouw niet gelukkig worden met en respect hebben voor een man die niet minimaal even slim en hoog opgeleid is.

Vrouwen willen toch een klein beetje geleid worden, en zich vrouw kunnen voelen.....
*krijgt enórme uitslag van de term downdaten*

*en gaat niet op die enorm achterlijke reactie van Geleerd reageren* -> ik zou wel je nick veranderen in Oerdom
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik sluit me helemaal bij Olijfje_ aan, op beide punten.
het gaat er om wat jij wilt en verwacht van een relatie. wat de buitenwereld ervan zegt is niet belangrijk, die buitenwereld is er niet als jij doodmoe op de bank zit.

ik weet niet hoe oud jullie zijn? maar ik merk dat naarmate ik ouder word en natuurlijk ook nu ik een kind heb ik meer thuis ben. en dan is het vooral erg belangrijk dat je je thuis lekker voelt bij je man.

ik heb ook geen zin om 's avonds nog verhitte discussie te voeren. ik wil gewoon lekker relaxen 's avonds. en in het weekend wil ik wat leuks doen. dat kan prima met mijn man ook behoorlijk lager opgeleide man.

ik vraag me af wat voor vrienden jij hebt. een stelletje gestudeerde bralballen dat zichzelf heel interessant vindt? zo belangrijk dat ze niet meer naar iemand als persoon kunnen kijken maar iemands waarde afmeten aan zijn opleiding of inkomen?

noblesse oblige heeft het aan het begin van dit topic erg mooi verwoord vind ik. het is zo afhankelijk van de persoon. veel meer van de persoon dan van de opleiding.

en jij moet niet zo veel denken. probeer dat eens een weekje stop te zetten. of in ieder geval te beperken tot bijvoorbeeld alleen een soort evaluatietje van de dag voor jezelf. en dan vooral kijken naar hoe je je erbij voelde. want als het niveauverschil een probleem is of ergernis veroorzaakt dan voel je je er op dat moment niet lekker bij. en als je je wel lekker hebt gevoeld dan was er dus geen probleem.

ik was gewoon wezenloos verliefd op mijn man en ben er voor gegaan. en soms is het verschil irritant. maar iedereen heeft wel wat. ik ook.

o, en wie kan er tegenwoordig nog wel behoorlijk spellen? veel van mijn HBOklasgenoten konden dat ook niet hoor.
quote:Olijfje_ schreef op 05 augustus 2008 @ 14:55:

*en gaat niet op die enorm achterlijke reactie van Geleerd reageren* -> ik zou wel je nick veranderen in Oerdom
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
'k Vind de gevolgde studie niet zo belangrijk, het gaat er meer om dat je 'n beetje op één lijn zit qua intelligentie/levensvisie etc. Iemand moet wel ondernemend zijn en meer uit 't leven willen halen, dat hoeft niet dmv een universitaire opleiding te zijn.

Overigens zou ik ook niet willen daten met iemand bij wie ik me dom voel, neem aan dat dat andersom ook zo opgaat.
Hoezo downdaten? Ik noem het updaten. Zijn strafblad is namelijk altijd langer dan het mijne
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Na diverse relaties gehad te hebben, zowel met lager als hoger opgeleide mannen, weet ik uit ervaring dat opleidingsniveau echt niet alles bepalend is. Een van mijn laagst opgeleide vriendjes was tevens het meest ambitieus, schreef misschien wel met wat spelfouten, maar had een verschrikkelijke goede gevatte humor, wilde veel bereiken in het leven, had brede interesses en kon alles maken met zijn twee rechterhanden. Een van mijn hoger opgeleide vriendjes daarentegen vond ik zo verschrikkelijk saai en ambitieloos dat ik al snel op hem uitgekeken was, Hij had geen humor, geen ambities, ik moest hem vaak woorden uitleggen, had amper algemene kennis. Hij was misschien goed geweest in leren op school en in zijn eigen vakgebied, maar van de rest had hij geen kaas gegeten.

Ik denk dus dat opleidingsniveau er amper toedoet, meer wat je van je leven wilt maken en of iemand zich ergens voor interesseert, een brede interesse heeft, ambitie etc.
Waarschijnlijk kan hij jou op emotioneel, sociaal vlak nog wel updaten ?

(althans...dat is wel te hopen....)
Hoi,

Dank voor jullie reacties. Ik ben een weekje weggeweest (met hem!). Een week vol liefde, aandacht, verrassingen, veiligheid en geweldige seks, maar ook een week van confrontaties. Niet met hem, maar met mijn eigen gevoel. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik op emotioneel gebied veel bij hem te halen heb (precies wat jij zegt Meg-R). Ik kan heerlijk mezelf zijn, hij draagt me op handen en is de allerliefste. Maar tegelijkertijd merk ik dat ik bijvoorbeeld niet zo hard met hem kan lachen als ik gewend ben met sommige vrienden/familie van me, ook kan ik het niet goed met hem hebben over mijn levensvisie, mijn toekomstbeeld, mijn passies etc. Dat lukt niet goed, omdat hij hele andere interesses heeft en taal steeds meer een probleem lijkt te vormen. Hij kent veel woorden niet (die in mijn ogen echt niet al te moeilijk zijn) en die moet ik dan uitleggen (wat hem trouwens niet geheel te verwijten valt, want hij is tweetalig opgevoed waarvan het Nederlands te vaak wat achterwege leek te worden gehouden). Dat zorgt voor ergernis, maar een blik, een aai of lief woord van hem zorgen er al snel weer voor dat ik smelt.

Kortom: het is nog steeds een warboel in mijn hoofd. Ik weet echt niet wat ik ermee aan moet en ben erg verdrietig momenteel. Ik vind het heel naar dat dit zo loopt en dat ik op dit moment niet gewoon kan genieten. Het enige dat nu constant speelt is mijn rationele denken en dat is erg intensief.
Zijn er nog mensen hier...?
Ja hoor, ik ben er nog. :-)

Mijn vriend heeft ook een veel lagere opleiding dan ikzelf, maar ik merk het gelukkig niet zo. Hij is heel geïnteresseerd in het nieuws, leest heel veel (boeken en kranten) en kan daardoor over heel veel dingen gewoon meepraten. Ik zou het ook wel moeilijk vinden als ik mijn woordgebruik zou moeten aanpassen omdat hij dingen anders niet snapt of als ik onderwerpen zou moeten gaan vermijden omdat hij er niet over kan meepraten. Wel erger ik me soms aan zijn spelfouten, maar goed, die maken ook mensen die wel HBO/WO gedaan hebben, dus dat zegt ook niet altijd alles.

Ik heb er verder dus geen moeite mee gehad dat hij slechts lts heeft, het gaat mij om wat voor persoon hij is en hoe hij nu in het leven staat. En vooral hoe hij mij behandelt, en daar heb ik absoluut geen klachten over!
Lyn, wat ik me afvraag, hoe voelt hij zich dan in jouw nabijheid?

Wordt hij er niet onzeker van?

Als hij ondanks jullie verschil toch zichzelf kan blijven, lijkt het me toch wel een fantastische man!
Capibara; klinkt heel goed allemaal, jouw relatie! Wat fijn voor je! Zou willen dat ik er ook zo 'luchtig' mee om kon gaan..quote:Perel schreef op 07 augustus 2008 @ 13:21:

Lyn, wat ik me afvraag, hoe voelt hij zich dan in jouw nabijheid?

Wordt hij er niet onzeker van?

Als hij ondanks jullie verschil toch zichzelf kan blijven, lijkt het me toch wel een fantastische man!En Perel, ik denk niet dat hij zich ongemakkelijk voelt bij me of onzeker, hij zegt zich erg fijn te voelen bij me en dat geldt voor mij net zo. We vinden het heerlijk samen. Vooral ons lichamelijk samenzijn voelt zo goed. Ik betwijfel zelfs of ik me ooit fijner kan voelen op dat gebied bij een ander.
Vind absoluut dat opleidingsniveau niet een basis mag zijn om wel/niet met een relatie door te gaan. Het gaat natuurlijk om de klik en hoe je je voelt als jullie bij elkaar zijn.

Echter moet ik er wel bij zeggen dat het in mijn relatie wel is fout gelopen, mede door het feit dat hij minder opleidingsniveau had dan....Uiteindelijk hebben we de relatie verbroken (maar goed ook...hahahaha), maar bij mij begon het wel te irriteren.

Hij kon bijvoorbeeld in gezelschappen hele domme opmerkingen maken, totaal geen idee hebben van wat er speelt bij mensen en in de wereld.

Naar alle waarschijnlijkheid heeft dat te maken met interesses, maar ik had daar behoorlijk veel moeite uiteindelijk.

Maar nogmaals, als het klikt en je voelt je lekker bij iemand, dan mag het geen issue zijn:-)

Succes!
Opleiding zelf interesseert me niet eens zozeer nee; natuurlijk gaat het om de persoon zelf, maar juist de dingen die ik eerder al noemde maken het zo lastig voor me. GRRR ik word nu echt even gek. Wat een zeikwijf ben ik eigenlijk. Ik ga even kappen met mijn dramatisch gezeur.

lijkt me een goed idee.

ik snap best dat je er mee bezig bent maar ik vind ook dat je heel moeilijk doet. zo makkelijk is het niet om iemand te vinden waarbij je zo lekker voelt is mijn ervaring. met ratio alleen red je het niet hoor.

als mijn man jouw vriend was en hij wist dit dan was hij al weg denk ik.

als mijn man zo liep te denken over mij dan ik wel, want het is ook nog eens een keer graag of niet en dit is niet echt graag.

naar mijn idee zijn er 2 mogelijkheden.

-of jij rationaliseert de hele boel dood en zou bij een ander wel iets anders vinden om veel te veel over na te denken.

-of je bent gewoon niet gek genoeg van hem.

in het eerste geval moet je jezelf eens goed aanpakken voor je hem kwijt bent hierdoor.

in het 2e geval moet je er mee stoppen.

heel veel dingen zijn niet zo moeilijk. je moet alleen wel eerlijk durven zijn tegenover jezelf en beslissingen durven nemen. als je hem kiest ga er dan ook voor want wat je nu aan het doen bent is zeer ondermijnend voor je relatie.

de dingen waar je je op focust worden groter. dan kun je je toch beter op de positieve dingen richten?

ik vind het ook haast onnozel gaan klinken. hoe oud ben je? niemand heeft alles. iedereen mist iets.

met mijn beste vriendin kan ik ook harder lachen dan met mijn man.

je hoeft niet al je interesses te delen met je vriend, als je maar genoeg interesses deelt. jullie kunnen een week leuk invullen samen begrijp ik. dan kun je je toch ook de vrije tijd die je samen hebt gezellig door brengen?

het is lastig als je vriend je woorden niet goed begrijpt. maar ik kan je dit wel zeggen, het is makkelijker om iemand de betekenis van woorden te leren of om zelf je spraakgebruik aan te passen dan om iemand te leren emotioneel op de goede manier met je om te gaan.

at the end of the day is het belangrijk dat iemand voor jou kiest voor 100% en jou wil begrijpen en er voor jou wil zijn. je thuishaven, je rots in de branding. althans dat is wat ik van een relatie wil.

maar misschien wil jij andere dingen.
Je hebt gelijk hoor, bedankt. Af en toe een schop onder m'n kont kan geen kwaad. Het feit dat ik hem nu ook niet zie maakt ook dat ik er wat meer met een afstandje naar kan kijken en ik toch weer een beetje met beide pootjes op de grond lijk te belanden. Natuurlijk ben ik gek op hem, anders was het makkelijk geweest. Misschien is het ook wel heel eng allemaal, geen idee.

Ik ben 26 trouwens.
Hi Lynn,

Er zijn mensen die HBO of Academisch geschoold zijn en ver-schrik-kul-luk schrijven, die geen fatsoenlijke Nederlandse zin uit hun pen of toetsenbord kunnen laten vloeien.

Ik ken diverse stellen die qua verschil in opleidingsniveau met jouw situatie overeenkomen en deze stellen zijn allemaal gelukkig met elkaar. De meesten van hen trouwens al meer dan 10 jaar! Ze vullen elkaar juist heel mooi aan en zorgen dat ze niet doorslaan naar de ene of de andere kant. Ze leren van elkaar.

Wat betreft de mening van anderen: lekker belangrijk! Zou ik me echt niet druk om maken.

Ga eens na waarvoor je viel toen je verliefd op hem werd en haal dat gevoel eens terug. En zet die gedachten even uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven