"Maar" 2 vrienden, raar?

07-11-2008 23:25 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

De laatste tijd twijfel ik een beetje aan mezelf, want zoals de titel al zegt: ik heb maar 2 vrienden. Als ik dan om me heen kijk heeft iedereen naar mijn idee veel meer vrienden. Om heel eerlijk te zijn voel ik me dan een beetje een loser... Ik heb wel altijd meer vrienden gehad en naar mijn idee ben ik ook wel een goede vriendin. Sta altijd voor mijn vrienden klaar, klaag niet als een afspraak niet doorgaat en ben altijd in voor iets leuks. Vinden jullie het raar als iemand "maar" 2 vrienden heeft? En hoeveel vrienden hebben jullie?

Misschien klinkt het als iets onbelangrijks maar ik ga er toch erg van aan mezelf twijfelen en voel me er soms best rot door.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik zal eens op het prikbord kijken, goed idee! Dank voor de tips!

*heeft op het prikbord gekeken*

helaas woon ik in een enorme uithoek van nederland, waar blijkbaar niemand op zoek is naar vriendinnen. Ga nog wel even op andere sites zoeken..
quote:Sandwalker schreef op 16 november 2008 @ 12:39:

ja, ik vind het wel een probleem. Heb er ook een persoonlijk "doel" van gemaakt om voor mn 26ste verjaardag meer vrienden te hebben en dus wel een feesje te kunnen geven. Over die afspraak van vandaag.. Die staat al een paar weken nu, elke zondag weer..

Ohja, nog iets heel triests: ik heb twee bioscoopkaartjes gewonnen voor de nieuwe film The Women via de Viva van vorige week, maar ik heb niemand die met me mee wil/kan. Ik was nog wel zooo blij dat ik ze had gewonnen. Stond helemaal te juichen in de keuken. Zit nu te twijfelen of ik alleen zou gaan..

Ik ben ook wel benieuwd hoe je dit gaat aanpakken? Ga je proberen contact te leggen met collega's/buurvrouwen/sportmaatjes? Bij mij komt er net zoals bij jou ook nog bij dat de 2 die ik heb ook heel druk, druk, druk zijn. Dat maakt het afspreken moeilijker. Maar aan de andere kant, toen ik hen leerde kennen was is net zo.

Ik moet wel zeggen dat dit topic me heeft laten inzien dat ik er ook heel dubbel insta. Ik zou het fijn vinden om meer vrienden te hebben (ik zie ook al mezelf op mn 25e verjaardag met mijn 2 vrienden en mijn vriend ), maar aan de andere kant ben ik ook erg gehecht aan het dingen alleen kunnen doen. Lekker een avondje lekker op de bank, volle theepot op tafel, boekje, kat op mn buik, of een avondje bankhangen met vriend na een drukke werkdag.
tja, weet eigenlijk niet hoe ik het ga aanpakken. Gewoon mezelf blijven en er voor open staan. Investeren in bestaande contacten.. Ik hou ook wel van alleen zijn, of met vriend op de bnk tv kijken. Maar leuke dingen doen met vrienden is natuurlijk ook hartstikke leuk.
hoi

Ik herken je verhaal wel, ik heb tijden lang heel veel vrienden om me heen gehad. We hadden zowieso een club van 8 goede vrienden bij elkaar. Ik ben verhuisd en kwam om het weekend of soms wel elk weekend terug om contact te houden ik belde en smste maar langzamerhand zij mij niet meer.

Ik vond dat moeilijk, na een tijdje ben ik terug gegaan, en alle vrienden stonden weer op de stoep en ze vonden het zo gezellig en leuk dat ik er weer was, ging paar maanden goed tot dat ik merkte dat ik dingen had mee gemaakt en op een of ander punt verder was dan hun.

Langzamerhand viel dit gewoon uit elkaar...

Ik heb nu ook eigenlijk maar 1 hele goeie vriendin die er altijd is daarom heen nog twee maar die zie ik weinig maar is wel altijd contact

Met mijn verjaardag zat ik dus ook een beetje zo van ja.. ik heb toen vrienden van me broer uitgenodigd en tegen iedereen gezegd neem maar iemand gezelligs mee, op gegeven moment waren er 15 man heel gezellig

niet druk om maken je kan beter twee hebben waar je tenminste op kunt bouwen....

en heeft niks met jou te maken

liefs
quote:TouchOfPink schreef op 07 november 2008 @ 23:25:

ik heb maar 2 vrienden..... Ik mocht willen dat ik 2 vrienden had... ik heb er helemaal geen een. Dus je bent echt niet raar hoor!
hey

Hoe is dat mogelijk dat je helemaal geen vrienden hebt??
Tja als ik dat wist. Vertel jij het me maar. Toch is het zo.

Ik heb wel kennissen maar dat zijn geen vrienden. Échte vrienden heb ik niet. Het is ook geen bewuste keuze ofzo, het is gewoon zo. Ik vind het ook erg jammer, had het liever anders gehad, maar ja het is niet anders.

Het is de normaalste zaak van de wereld om vrienden te hebben, zie maar aan jouw reactie, en "men" gaat er altijd maar vanuit dat iedereen wel vrienden heeft, maar dat is helaas niet zo, niet in mijn geval.
Hey

Nee k ga er niet zomaar vanuit dat iedereen maar vrienden heeft ik weet ook wel beter, lees me reactie maar die stukje daarboven staat...

Ik begrijp dat het geen bewuste keuze is maar is er dan verder ook niemand om je heen waar je iets meer aan verteld dan dat je alleen aan kenissen zou doen??

groetjes
Sorry, had niet alle reacties gelezen.

Ik heb een relatie (ben lesb), maar verder heb ik niemand waar ik mee kan praten. Het is wel jammer vooral als je heel leuk nieuws heb of ergens mee zit, ik kan het thuis vertellen maar verder aan niemand. Het went, maar het is wel jammer.
Hallo Allemaal,

Wat een "feest" van herkenning.. Ik heb ook niet echt vrienden.. Mensen die eerst wel vrienden waren, maar die ik nu eigenlijk gewoon ontgroeid ben. Of die ik gewoon nooit meer zie door veranderen van woonplaats/studie/sport etc... Ik zal ook eens op het prikbord gaan kijken, vind het wel jammer zoals het nu is. Al zit ik er ook niet echt mee.. Het is meer, zoals ook al eerder genoemd, dat je niet echt iemand hebt om te bellen als je zin hebt om wat leuks te doen.
hey

dat is zeker waar, ik heb het soms in het weekend dan denk ik en ik vrij en uhh ik kan nergens heen... maar dat heb ik ook afgeleerd want ik ga vaak stukje toeren en dan ga ik ergens heen, alleen opstap doe ik soms ook wel

maar ja het is leuker als er iemand is om dat mee te delen

Ah je hebt misschien geen vriendin maar je hebt wel een heeeelee belangrijke vriendin en dat is je meissie en dat is ook heel fijn!!!

groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven