reactie?
vrijdag 30 maart 2018 om 09:49
Een tijd geleden is mijn vrouw thuis gekomen met de boodschap dat ze verliefd was op iemand anders. Ze vertelde mij dat ze een betere verbinding heeft met hem dan met mij. Ik vroeg haar ken je hem ze zei nee via mail en tweemaal elkaar gezien. Na 13 jaar huwelijk en twee kids heel moeilijk te verstaan. Ze heeft enorm getwijfeld en is zag dat ze constant op Facebook zat en sms stuurde. Elke week ging ze naar hem en liet ze mij links liggen. Op den duur controleerde ik GSM en waar ze naartoe ging. Is dit verkeerd van mij hoe zouden jullie die aanpakken? Ik hoor het graag....
vrijdag 30 maart 2018 om 10:34
Ik denk dat je het zo niet ziet als je over “bedrog” praat. Mijn vrouw kan me niet bedriegen, want ze is me niets schuldig. Niets. Niet haar emoties, niet haar tijd, niet haar aandacht, niet haar lichaam.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 30 maart 2018 om 10:46
Anoniem2018 schreef: ↑30-03-2018 10:23zo zie ik het ook Jolly rider en nee ik controleer haar GSM niet meer. En wat zoek ik gewoon zielsgenoten erover praten lucht op zeker
Dus je wil zwelgen in iets wat geweest is?
vrijdag 30 maart 2018 om 11:08
Ik wil helemaal niet zwelgen in iets wat geweest is. daar heb je een punt voor mij is het verteerd maar soms steekt het nog de kop op. Ik merk wel naargelang de relatie verbetert het minder en minder terug komt.
Jollyrider voor een stuk heb je gelijk maar voor een stuk ook niet. Vrijheid moet er inderdaad zijn. Zei is helemaal niet mijn eigendom en ga helemaal niet bepalen wat ze moet doen. Maar vrijheid heeft in een relatie toch ook wel bepaalde grenzen?
Jollyrider voor een stuk heb je gelijk maar voor een stuk ook niet. Vrijheid moet er inderdaad zijn. Zei is helemaal niet mijn eigendom en ga helemaal niet bepalen wat ze moet doen. Maar vrijheid heeft in een relatie toch ook wel bepaalde grenzen?
vrijdag 30 maart 2018 om 11:13
Het is al een jaar uit. Laat. Het. Los. En als je dat niet kunt, zoek daar hulp voor.Anoniem2018 schreef: ↑30-03-2018 11:08Ik wil helemaal niet zwelgen in iets wat geweest is. daar heb je een punt voor mij is het verteerd maar soms steekt het nog de kop op. Ik merk wel naargelang de relatie verbetert het minder en minder terug komt.
vrijdag 30 maart 2018 om 11:14
Jij vraagt wat anderen doen en ik vertel dat. En dan ga jij mij vertellen dat ik ongelijk heb?Anoniem2018 schreef: ↑30-03-2018 11:08Ik wil helemaal niet zwelgen in iets wat geweest is. daar heb je een punt voor mij is het verteerd maar soms steekt het nog de kop op. Ik merk wel naargelang de relatie verbetert het minder en minder terug komt.
Vrijheid heeft geen andere grenzen dan dwang. Iedere vrijheid die je vrijwillig opgeeft kan je hernemen. Dus als vrijheid grenzen heeft is dat slechts in zoverre je die grenzen zelf kiest te aanvaarden of het is onder dwang.
Waarom zou je dwang willen toepassen op degene waar je van houdt? En waarom zou je van de ander verwachten of zelfs eisen dat ze grenzen aan haar vrijheid stelt anders dan ze zelf verkiest? Daar ben ik oprecht benieuwd naar.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 30 maart 2018 om 11:16
Ja, en gaat ze over jouw grens dan moet je dat aangeven, nou dat stukje hebben jullie wel allang gehad geloof ik...doet ze het wéér dan moet je inzien dat ze niet genoeg van je houdt
(hierbij wel even aangenomen dat je grenzen binnen het redelijke liggen)
en tot die tijd laat je het los, je kunt niet elke vijf minuten gaan checken of ze op je grenzen staat te wiebelen want dat is geen leven. Je merkt het wel hoor als het mis gaat want je voelsprieten gaan nu niet ineens kapot. Maar gun die voelsprieten een lange vakantie en relax zelf ook. Is dat even moeilijk dan leid je jezelf maar af. Ga iets leuks doen, begin een project of een hobby. Leer eens wat nieuws en stop daar je energie in, doe een talen cursus of ga bijzondere dingen koken.
(hierbij wel even aangenomen dat je grenzen binnen het redelijke liggen)
en tot die tijd laat je het los, je kunt niet elke vijf minuten gaan checken of ze op je grenzen staat te wiebelen want dat is geen leven. Je merkt het wel hoor als het mis gaat want je voelsprieten gaan nu niet ineens kapot. Maar gun die voelsprieten een lange vakantie en relax zelf ook. Is dat even moeilijk dan leid je jezelf maar af. Ga iets leuks doen, begin een project of een hobby. Leer eens wat nieuws en stop daar je energie in, doe een talen cursus of ga bijzondere dingen koken.
Lorem Ipsum
vrijdag 30 maart 2018 om 11:18
Jolly Rider,
Ja ik vraag je mening en geef je mijn mening terug ik denk toch dat ik dat recht heb. Ik vat dit niet op als een aanval maar geef gewoon mijn mening mee zoals jij je mening meegeeft. Ik oef geen enkele dwang uit maar wil je dan zeggen dat iedereen dan maar moet dan wat hij wil. Je stapt toch samen in het huwelijk. En ja daar binnen heb je elk je vrijheid. Zo zie ik dit toch.... maar jij hebt duidelijk een andere visie en daar is niks mis mee.
Ja ik vraag je mening en geef je mijn mening terug ik denk toch dat ik dat recht heb. Ik vat dit niet op als een aanval maar geef gewoon mijn mening mee zoals jij je mening meegeeft. Ik oef geen enkele dwang uit maar wil je dan zeggen dat iedereen dan maar moet dan wat hij wil. Je stapt toch samen in het huwelijk. En ja daar binnen heb je elk je vrijheid. Zo zie ik dit toch.... maar jij hebt duidelijk een andere visie en daar is niks mis mee.
vrijdag 30 maart 2018 om 11:43
Anoniem2018 schreef: ↑30-03-2018 11:08Ik wil helemaal niet zwelgen in iets wat geweest is. daar heb je een punt voor mij is het verteerd maar soms steekt het nog de kop op. Ik merk wel naargelang de relatie verbetert het minder en minder terug komt.
Hebben jullie een relatie ?
Dan is het gezond, duidelijk en handig als jullie beiden eens zijn over de (respectvolle) begrenzing ervan .
Binnen die begrenzing is er alle ruimte voor vertrouwen , dat geeft veiligheid .
Spreek duidelijk met elkaar af wat jullie wel en niet vinden kunnen in jullie relatie.
Worden er grenzen overschreden dan gaat dat ten koste van het vertrouwen .
Wees duidelijk naar elkaar toe.
Vrijheid is mooi maar een relatie kenmerkt zich juist door exclusiviteit en grenzen.
Elkaar niet willen kwetsen staat nr 1 in een liefdesrelatie . Doen jullie of doet zij dat toch , dan kunnen jullie er beter mee ophouden .
Que Sera Sera
vrijdag 30 maart 2018 om 11:48
je doet of dit de enige manier is.Leonietmachine schreef: ↑30-03-2018 11:43Hebben jullie een relatie ?
Dan is het gezond, duidelijk en handig als jullie beiden eens zijn over de (respectvolle) begrenzing ervan .
Binnen die begrenzing is er alle ruimte voor vertrouwen , dat geeft veiligheid .
Spreek duidelijk met elkaar af wat jullie wel en niet vinden kunnen in jullie relatie.
Vrijheid is mooi maar een relatie kenmerkt zich juist door exclusiviteit en grenzen.
Elkaar niet willen kwetsen staat nr 1 in een liefdesrelatie . Doen jullie of doet zij dat toch , dan kunnen jullie er beter mee ophouden .
Mijn relatie is veel meer als die van Jolly Rider
Echte vrijheid
vrijdag 30 maart 2018 om 11:50
Je hebt alle recht op je mening, maar mij vertellen dat ik ongelijk heb is iets anders heAnoniem2018 schreef: ↑30-03-2018 11:18Jolly Rider,
Ja ik vraag je mening en geef je mijn mening terug ik denk toch dat ik dat recht heb. Ik vat dit niet op als een aanval maar geef gewoon mijn mening mee zoals jij je mening meegeeft. Ik oef geen enkele dwang uit maar wil je dan zeggen dat iedereen dan maar moet dan wat hij wil. Je stapt toch samen in het huwelijk. En ja daar binnen heb je elk je vrijheid. Zo zie ik dit toch.... maar jij hebt duidelijk een andere visie en daar is niks mis mee.![]()
Ja, ik wil zeggen dat ieder mens absoluut vrij is binnen de grenzen van fysieke mogelijkheden en dwang. Al het andere is een autonome en herzienbare keuze. En dat is geen mening maar een feit. De mening kan slechts zijn dat je een illusie als werkelijkheid wil zien. Jouw partner is vrij om te doen en te laten wat ze wil, tenzij je haar dwingt. Hoe vaak je ook tegen jezelf, tegen haar of tegen iemand anders zegt dat dat niet zo is, het blijft toch zo. Jij kan willen dat het anders is, je kan onmogelijk aantonen dat het anders is, aangezien daarin nu juist de betekenis van het begrip vrijheid is gelegen. Vrijheid wordt uitsluitend beperkt door de fysieke realiteit en door dwang
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 30 maart 2018 om 11:53
Dat is inderdaad een mening. Wat vrijheid is niet. Wat je hier stelt is een van de ontelbare mogelijkheden om met je vrijheid om te gaanLeonietmachine schreef: ↑30-03-2018 11:43Hebben jullie een relatie ?
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 30 maart 2018 om 11:56
dat mijn man en ik (al decennia) bij elkaar blijven, omdat we graag bij elkaar zijn.Anoniem2018 schreef: ↑30-03-2018 11:52en hoe uit zich dat dan Lilalinda? Was is dan die echte vrijheid?
Geen behoefte hebben elkaar te controleren
En de verantwoordelijkheid om de relatie goed te houden, is wederzijds.
We gaan er van uit, dat de ander een volwassen mens is, dat de juiste keuzes kan maken
vrijdag 30 maart 2018 om 11:58
Ik denk dat TO behoefte heeft aan duidelijke grenzen in zijn relatie .
Een open relatie is denk ik niks voor hem,gezien zijn achterdocht . Rationeel is hij van mening dat zijn vrouw alle vrijheid moet/mag hebben, emotioneel verlangt hij naar veilige begrenzing .
Hij probeert zijn emotionele behoefte op te rekken om maar te passen in die relatie , waarin vrouw kennelijk behoefte had aan aandacht van een ander.
Que Sera Sera
vrijdag 30 maart 2018 om 12:19
Dan is het goed om heel goed met je vrouw te praten over jullie relatie, hoe jullie er nu in staan . Wat jullie van en met elkaar willen. Hoe jullie met elkaar om willen gaan .Anoniem2018 schreef: ↑30-03-2018 11:58ja ik ben ook van die mening. Ik heb nog nooit gecontroleerd enkel dat moment om te weten wat er nu van aan was. Uiteindelijk zegt leonietmachine toch hetzelfde.
Wees zo duidelijk mogelijk over wat jij wel en niet prettig vind . Je mag je grenzen stellen . Zij ook.
(Controleren en jaloezie echter is onwenselijk )
Luister naar haar behoeften . Kijk of jij haar daarin tegemoet kan komen.
Komen die overeen , kunnen jullie er samen aan werken en ervoor waken dat binnen de door jullie samen gestelde grenzen het prettig , fijn en mooi is.
Relatietherapie kan helpen (verborgen) behoeften aan het licht te brengen en deze te doorwerken . Als jullie samen verder willen maar er niet goed over kunnen praten , overweeg het.
Que Sera Sera
vrijdag 30 maart 2018 om 12:25
hoe weet je of iemand je grenzen respecteert, als je niet mag controleren?Leonietmachine schreef: ↑30-03-2018 12:19
Wees zo duidelijk mogelijk over wat jij wel en niet prettig vind . Je mag je grenzen stellen . Zij ook.
(Controleren en jaloezie echter is onwenselijk )