reactie?
vrijdag 30 maart 2018 om 09:49
Een tijd geleden is mijn vrouw thuis gekomen met de boodschap dat ze verliefd was op iemand anders. Ze vertelde mij dat ze een betere verbinding heeft met hem dan met mij. Ik vroeg haar ken je hem ze zei nee via mail en tweemaal elkaar gezien. Na 13 jaar huwelijk en twee kids heel moeilijk te verstaan. Ze heeft enorm getwijfeld en is zag dat ze constant op Facebook zat en sms stuurde. Elke week ging ze naar hem en liet ze mij links liggen. Op den duur controleerde ik GSM en waar ze naartoe ging. Is dit verkeerd van mij hoe zouden jullie die aanpakken? Ik hoor het graag....
vrijdag 30 maart 2018 om 12:29
vrijdag 30 maart 2018 om 12:30
huh??Anoniem2018 schreef: ↑30-03-2018 12:27Gesprek gehad en zitten beiden op dezelfde golflengte. Dank voor je feedback Leonietmachine.
je hebt nu ineens een gesprek gehad??
Jullie kunnen in 5 minuten uitpraten wat vorig jaar al stuk ging?
Ik snap steeds minder van dit topic
vrijdag 30 maart 2018 om 12:31
Maar TO is dat vertrouwen kwijt
vrijdag 30 maart 2018 om 12:33
Misschien moet je even overnieuw beginnenAnoniem2018 schreef: ↑30-03-2018 12:32Gesprek heeft reeds plaats gevonden. ik praat hier vanuit het verleden en te zien hoe anderen hiermee zouden omgaan.
Beschrijf nou eens precies (dus niet steeds weer in drie regels) Wat het probleem is en was.
Neem de tijd! Lees het 3x over voor je het post
vrijdag 30 maart 2018 om 12:39
De start van gans dit proces weten jullie reeds. De aanleiding was zoals ik het versta verbinding en zich op momenten niet gesteund genoeg te voelen. Niettegenstaande we na 5 maanden apart te leven toch besloten hebben en na gesprekken met zowel realtietherapie, coach en tussen ons om samen terug te werken aan onze relatie. Van toen af heeft ze geen contact meer met andere partij. Zelf heb ik niks voelen aankomen het was voor mij echt een klop op mijn hoofd. Ik had het gevoel dat we een fijne diepgaande relatie hadden. Het onbegrip van hoe het kan dat je alles zou opgeven van met ieamand die je totaal niet kent was voor mij moeilijk te plaatsen. Mss zit ik toch nog ergens vast maar weet zelf niet waar.
vrijdag 30 maart 2018 om 12:43
Goed te lezen dat jullie nu op het goede spoor zitten samen .Anoniem2018 schreef: ↑30-03-2018 12:27Gesprek gehad en zitten beiden op dezelfde golflengte. Dank voor je feedback Leonietmachine.
Dat je ging controleren had volgens mij alles te maken met je angst om haar e/o jullie relatie kwijt te raken . Jouw idee van relatie hebben die op een helling stond . Het neigde naar een andere relatievorm waar jij je niet in kan vinden .
Het controleren was niet om haar in te perken in haar vrijheid . Mensen zijn in wezen vrij om allerlei keuzes te maken. Of deze keuzes passen binnen jouw /jullie idee, dat bepalen jullie zelf ,met elkaar .
Mensen praten vaak over onvoorwaardelijke liefde, maar als het gaat om intieme relaties dan zie je dat deze wel aan voorwaarden zijn verbonden .
Eerlijk zijn is een van de belangrijkste basis voorwaarden.
Que Sera Sera
vrijdag 30 maart 2018 om 12:48
Blijf praten met elkaar.Anoniem2018 schreef: ↑30-03-2018 12:39De start van gans dit proces weten jullie reeds. De aanleiding was zoals ik het versta verbinding en zich op momenten niet gesteund genoeg te voelen. Niettegenstaande we na 5 maanden apart te leven toch besloten hebben en na gesprekken met zowel realtietherapie, coach en tussen ons om samen terug te werken aan onze relatie. Van toen af heeft ze geen contact meer met andere partij. Zelf heb ik niks voelen aankomen het was voor mij echt een klop op mijn hoofd. Ik had het gevoel dat we een fijne diepgaande relatie hadden. Het onbegrip van hoe het kan dat je alles zou opgeven van met ieamand die je totaal niet kent was voor mij moeilijk te plaatsen. Mss zit ik toch nog ergens vast maar weet zelf niet waar.
In haar zijn er kennelijk behoeften waar jij noch zij de vinger op kan leggen.
Iemand die ze totaal niet kent kan haar voor een moment het gevoel geven van spanning , nieuwigheid , oppervlakkige zelfbevestiging .
Vlucht ze misschien voor echte verbinding ?
Que Sera Sera
vrijdag 30 maart 2018 om 12:56
Heel direct vragen :
Ben jij iemand die te vertrouwen is ?
Kan ik jou vertrouwen ?
Ben je mijn vertrouwen waard?
Wil je dat ik je vertrouw ?
Is het antwoord ja, dan duidelijke afspraken maken, en deze nakomen .
Dan kan het vertrouwen terug groeien .
Que Sera Sera
vrijdag 30 maart 2018 om 13:02
Die moederliefde kan jij en ook een vlinderflirt niet bieden.Anoniem2018 schreef: ↑30-03-2018 12:53Of het een vlucht heb ik me ook al afgevraagd. Er is vooral uitgekomen door de gesprekken dat zei veel moederliefde heeft gemist. En wil compenseren op heden wat ze in het verleden heeft gemist.
Niks kan dat compenseren, behalve haar eigenliefde.
De veiligheid van (een soort) moederliefde zou jij haar wel kunnen bieden , in jullie relatie , namelijk basis liefde :
- liefdevolle zorg
-respect
-aanmoediging
-begrip
-zichzelf mogen zijn
-veilige begrenzing
-steun
Hetzelfde mag jij van haar verwachten in een gelijkwaardige relatie .
Als zij nog lijdt onder het gemis van moederlijke zorg in haar jeugd, lijkt het me zinvol voor haar om daarvoor in therapie te gaan.
Omdat ze nu volwassen is, dient zij in de eerste plaats voor zichzelf te zorgen , ipv die tekortkoming bij anderen te zoeken .
Que Sera Sera
vrijdag 30 maart 2018 om 13:19
Anoniem2018 schreef: ↑30-03-2018 12:27Gesprek gehad en zitten beiden op dezelfde golflengte. Dank voor je feedback Leonietmachine.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 30 maart 2018 om 13:20
Hij doet een onderzoekje
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 30 maart 2018 om 13:30
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 30 maart 2018 om 13:55
Je schrijft weer zo leuk en het is waar ook.viva-amber schreef: ↑30-03-2018 09:56Wanneer iemand een betere relatie heeft met iemand die zij 2x heeft ontmoet ipv met iemand met wie zij jaren een huwelijk heeft dan is volgens mij tijd om haar buiten te zetten en de sloten te veranderen. Dan gaat zij maar fijn bij die geweldige klik wonen.
vrijdag 30 maart 2018 om 17:01
Leonietmachine schreef: ↑30-03-2018 12:56Heel direct vragen :
Ben jij iemand die te vertrouwen is ?
Kan ik jou vertrouwen ?
Ben je mijn vertrouwen waard?
Wil je dat ik je vertrouw ?
Is het antwoord ja, dan duidelijke afspraken maken, en deze nakomen .
Dan kan het vertrouwen terug groeien .
Sorry hoor, maar jij bent echt niet goed snik! Hoop dat je irl mensen niet vaak advies geeft
vrijdag 30 maart 2018 om 17:31
Ik geef haar /die relatie het voordeel van de twijfel.
Of TO dat ook moet of kan doen , is aan hem . Ik begreep uit zijn verhaal dat hij het wel heel graag wil.
En of zij het vertrouwen (terug) weer verdient is aan haar.
Ik vind het mooi als stellen door crisis heen kunnen groeien, kunnen leren van elkaar . En ondanks moeilijkheden voor elkaar kiezen. Daar leek het wel naar toe te gaan, in TO zijn verhaal.
Maar als zij haar onbedwingbare zinnen op buitenhuizige avonturen heeft gezet is het helaas voor TO en de relatie einde verhaal.
Tenzij hij dat gedoogt, maar dat lijkt me niet.
Als TO het gevoel heeft haar niet te kunnen vertrouwen en dus moet controleren ook. Gebrek aan vertrouwen is killing .
De vraag of ze opnieuw zouden willen (ver)trouwen is iets om nu uit te zoeken .
Que Sera Sera