Reality Check Please

11-07-2010 13:37 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik, man, heb een relatie van bijna 8 maanden, alles verloopt goed, veel lol samen. Gedurende deze relatie is het een soort van gewoonte geworden dat we elkaar even bellen voor het slapen gaan, gewoon om de dag te bespreken ofzo, we wonen niet bij elkaar namelijk.

Nu is mijn vriendin erg op zich zelf, ze doet veel met vrienden, voornamelijk man, en daar kan ik mee omgaan. Het is alleen zo dat ze gedurende een hele dag helemaal niks van zich laat horen, geen sms'je of belletje en ook geen reactie op sms'jes, heel soms een uurtje of 5/6 later. En meestal slaat ze het belletje s'avonds dan ook over. Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik het fijn zou vinden als ze iets laat horen, zo van "ik ga nu ff dit doen" oid, of laat even weten dat je veilig thuis bent aangekomen na een avond uit. Haar reactie was altijd "ja sorry ik zal wat van me laten horen".

En nu het volgende; gistermiddag haar opgebeld, ze zou die avond nog iets gaan doen dus ik dacht ik bel vroeg dan krijg ik haar nog te pakken. 2x gebeld niet opgenomen, o.k. kan gebeuren. Maar ze belt ook niet terug. Vanochtend sms gekregen waarin staat dat ze het druk heeft en haar telefoon misschien niet hoort, en dat ze vanavond ergens blijft slapen ivm voetbal etc. Ik haar gebeld, niet opgenomen. 1 uur later nog een x gebeld, neemt ze weer niet op.

Ik begrijp het niet, als ik zie dat mijn vriendin heeft gebeld bel ik in ieder geval altijd ff terug, heb ook een berichtje gestuurd dat ik het niet zo leuk vond maar vooralsnog geen reactie.

Ben ik nu gek of wat? is het teveel moeite om een berichtje/belletje te geven of is het zo dat als je het heel druk hebt je gewoon geen tijd hebt voor je vriendje? (klinkt dramatisch maar dekt de strekking), of is dit het typische voorbeeld van een vriendje die te veel wilt weten en ben ik gewoon gek

Dank.
Je bent niet gek.
Heb je zelf geen sociaal leven? Ik zou werkelijk knettergek worden van zo'n vriend.
Tsja, als ik niet zou samenwonen met mijn partner dan zou ik het ook niet nodig vinden om elke dag contact te hebben en 'verantwoording' af te leggen over mijn doen en laten...
wat is er mis mee om te smssen: leuk voor je, ik hoop dat je het naar je zin hebt en ik hoor je verhalen wel de volgende keer.?
Ja maar als beide partners dit hebben afgesproken is het lullig als de ene partij zich daar niet meer aan houdt. Ik herken dit in zoverre dat wanneer ik interesse verlies ik niet meer (of heel laat) reageer op telefoon of sms.
Gewist.

Het modereerbeleid van[Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Pfff ik zou knettergek van je worden.
quote:vicodin schreef op 11 juli 2010 @ 13:43:

Heb je zelf geen sociaal leven? Ik zou werkelijk knettergek worden van zo'n vriend.Ik ook!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik word al moe van alleen het lezen al.

Dave waarom moet ze in godsnaam vertellen wat ze op een bepaald moment aan het doen is?

Kijk dat je elkaar belt voor je gaat slapen als je beide alleen thuis zit vind ik een ding, maar bellen om het bellen vind ik eigenlijk een beetje onzin...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Oh jee.

Ik persoonlijk vindt het geen moeite om even een berichtje te versturen, het gaat niet om verantwoording afleggen, maakt mij verder niet uit wat ze aan het doen is, het is gewoon fijn om af en toe wat te horen van je partner, maar blijkbaar kan dat heel anders over komen.

quote:Courage schreef op 11 juli 2010 @ 13:49:

Hmm. Moeilijk om iets van te zeggen. Kan haar karakter zijn, kan ook zijn dat ze minder interesse in jou heeft inmiddels.

Hoe gaat ze om met haar telefoon als ze bij jou is? Laat ze die dan ook lekker gaan?

En heeft ze nooit 's aangegeven niet zo 'op haar telefoon te zitten' en daarom anders hiermee omgaat?

Is het al vanaf het begin zo of is het onlangs veranderd?

Ze heeft haar telefoon altijd bij zich, en als we samen zijn en vrienden bellen ofzo dan neemt ze altijd op.

Nogmaals, het is mij niet te doen om haar verantwoording af te laten leggen, of te checken waar ze is, ik vind het gewoon fijn om wat te horen, ookal is het een smsje met "kus" erin ofzo.

Maar goed, blijkbaar moet ik niet zo zeuren.
Ja echt wel..... misschien kom je op haar ook zo over.
Je zegt dat je het gewoon fijn vind om wat te horen, en toch komt het anders over op mij. Ook al geeft ze aan dat ze haar telefoon misschien niet hoort, je belt een paar keer en vervolgens een sms er overheen dat je het niet leuk vind dat ze niet reageert.

Als je een kritisch naar je zelf durft te kijken, vind je dat dat ook niet dat het wat verder gaat dan "gewoon fijn vinden om iets van haar te horen"?
Misschien vindt ze je te claimerig en laat ze het op deze (niet nette!) manier merken.

Ik hou er ook niet zo van om verantwoording af te leggen, zeker niet vroeg in de relatie wanneer je nog niet samenwoont en je dus niet thuis 'verwacht' wordt, maar ik vind het wel aan mij om dit kenbaar en bespreekbaar te maken in een relatie. Gewoon maar niet opnemen en niet terugbellen vind ik niet getuigen van goed ontwikkelde communicatieve vaardigheden. Klinkt als tijd voor een goed gesprek. Wat heb jij nodig, wat heeft zij nodig en in hoeverre kunnen jullie elkaar daarin tegemoetkomen?
O, wacht. Ze had wel laten weten dat ze de telefoon mogelijk niet hoort. Nou ja, dan moet je ff niet zeuren, haar gewoon lekker met rust laten en wachten tot ze wat laat horen. Dat gesprek zou ik trouwens zeker wel aangaan! Mogelijk ziet zij het namelijk wel als verantwoording afleggen/ claimen al bedoel jij het niet zo. Ik zou het namelijk ook zo interpreteren.
quote:Naomii schreef op 11 juli 2010 @ 14:16:

Misschien vindt ze je te claimerig en laat ze het op deze (niet nette!) manier merken.

Ik hou er ook niet zo van om verantwoording af te leggen, zeker niet vroeg in de relatie wanneer je nog niet samenwoont en je dus niet thuis 'verwacht' wordt, maar ik vind het wel aan mij om dit kenbaar en bespreekbaar te maken in een relatie. Gewoon maar niet opnemen en niet terugbellen vind ik niet getuigen van goed ontwikkelde communicatieve vaardigheden. Klinkt als tijd voor een goed gesprek. Wat heb jij nodig, wat heeft zij nodig en in hoeverre kunnen jullie elkaar daarin tegemoetkomen?

Nogmaals, , het gaat totaal niet om verantwoording af laten leggen, het komt waarschijnlijk zo over, maar dat is het niet. Het niet terug bellen of niet terug sms'en vind ik ergens niet netjes aangezien ik het wel altijd doe. En daarnaast heb ik een aantal keer gevraagd of ze wat wil laten horen omdat ik dat prettig vindt in een relatie, en dat vond ze geen probleem.

quote:Bertha schreef op 11 juli 2010 @ 14:15:

Je zegt dat je het gewoon fijn vind om wat te horen, en toch komt het anders over op mij. Ook al geeft ze aan dat ze haar telefoon misschien niet hoort, je belt een paar keer en vervolgens een sms er overheen dat je het niet leuk vind dat ze niet reageert.

Als je een kritisch naar je zelf durft te kijken, vind je dat dat ook niet dat het wat verder gaat dan "gewoon fijn vinden om iets van haar te horen"?Ik heb in totaal 4x gebeld, 1x gisteren, en vandaag 3x verspreid over 6 uurtjes. Ik denk dan dat ze ziet dat k gebeld heb, en dan even terug belt ofzo. En ik geef toe, het niet reageren van haar maakt me geïrriteerd. Heeft te maken met het feit dat ik een smsje versturen geen probleem vindt, kost 15 seconden. Maar wat je zegt is ergens wel waar.. ookal is het mijn intentie niet, het komt claimerig over ja.
Ik begrijp het wel dat je het leuk vindt om regelmatig iets van je vriendin te horen. Mijn partner en ik bellen ook wel eens om het bellen. Gewoon omdat we stapelverliefd op elkaar zijn (nog altijd) en het leuk vinden om dingen met elkaar te delen. Heeft ook niets met verantwoording afleggen of claimen te maken, gewoon met interesse in elkaar!

Soms heb ik ook echt geen tijd om terug te bellen of te smsen. Maar dan bel ik later wel altijd even. Op mij komt het over alsof ze je gewoon echt niet meer ziet zitten. Als je iemand het einde van de wereld vindt, wil je die persoon spreken, klaar. "She's just not THAT into you"....
Eigenlijk vind ik die mobiele telefoons de allerslechtste uitvinding van de afgelopen 100 jaar, je kan je kont niet meer keren of iemand moet zonodig weten waar je uithangt en wat je aan het doen bent, tjonge, om horendol van te worden.
Dus je hebt haar vandaag al om 9.00 uur gebeld?
quote:dave85 schreef op 11 juli 2010 @ 14:27:

[...]

Nogmaals, , het gaat totaal niet om verantwoording af laten leggen, het komt waarschijnlijk zo over, maar dat is het niet. Het niet terug bellen of niet terug sms'en vind ik ergens niet netjes aangezien ik het wel altijd doe. En daarnaast heb ik een aantal keer gevraagd of ze wat wil laten horen omdat ik dat prettig vindt in een relatie, en dat vond ze geen probleem.

En nogmaals , het gaat niet om je intenties maar om hoe het op haar overkomt. Ga er niet vanuit dat zij wel begrijpt welke intenties erachter zitten. Spreek het uit, op een niet verwijtende toon en uitgaande van jezelf, jouw behoeftes en gevoelens bij hoe dingen nu gaan. En geef haar de ruimte om hetzelfde te doen. Misschien is het wel vooral misverstanden of misschien liggen jullie wensen en verwachtingen te ver uit elkaar. Er is maar een manier om daar achter te komen. (Okee, laten escaleren met spetterend vuurwerk op het eind kan natuurlijk ook maar ik zou dat niet scharen onder de opties )
quote:vicodin schreef op 11 juli 2010 @ 14:51:

Dus je hebt haar vandaag al om 9.00 uur gebeld?

Ja, zijn er speciale regels dat je niet voor 12'en mag bellen? Ze had me rond 9'en dat berichtje gestuurd dat ze het druk had, en de telefoon misschien niet zou horen, 15 minuten later heb ik haar gebeld, en toen nam ze niet op etc.

quote:suuri schreef op 11 juli 2010 @ 14:27:

Ik begrijp het wel dat je het leuk vindt om regelmatig iets van je vriendin te horen. Mijn partner en ik bellen ook wel eens om het bellen. Gewoon omdat we stapelverliefd op elkaar zijn (nog altijd) en het leuk vinden om dingen met elkaar te delen. Heeft ook niets met verantwoording afleggen of claimen te maken, gewoon met interesse in elkaar!

Soms heb ik ook echt geen tijd om terug te bellen of te smsen. Maar dan bel ik later wel altijd even. Op mij komt het over alsof ze je gewoon echt niet meer ziet zitten. Als je iemand het einde van de wereld vindt, wil je die persoon spreken, klaar. "She's just not THAT into you"....Laten we niet meteen van het ergste uit gaan, maar je hebt wel gelijk ja. Ik denk namelijk ook zo, de 5 minuten om even je partner te spreken zijn zo gevonden. Maar goed, misschien loopt het met een sisser af, als ik haar nog te spreken krijg vandaag.
quote:dave85 schreef op 11 juli 2010 @ 14:53:

[...]

Laten we niet meteen van het ergste uit gaan, maar je hebt wel gelijk ja. Ik denk namelijk ook zo, de 5 minuten om even je partner te spreken zijn zo gevonden. Maar goed, misschien loopt het met een sisser af, als ik haar nog te spreken krijg vandaag.
Gewist.

Het modereerbeleid van[Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik vind niet dat je zeurt! Ik vind het zelf ook fijn om overdag tussendoor even contact met thuis te hebben. En gelukkig denkt mijn wederhelft er ook zo over. Wij worden allebei geirriteerd als de één niet opneemt en ook niet - redelijk snel - terugbelt.
Misschien andere afspraken maken? Dus niet iedere dag contact, maar een paar keer per week. Het zou mij ook op mijn zenuwen werken als ik iedere dag zou moeten sms'en of bellen.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven