Reality Check Please

11-07-2010 13:37 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik, man, heb een relatie van bijna 8 maanden, alles verloopt goed, veel lol samen. Gedurende deze relatie is het een soort van gewoonte geworden dat we elkaar even bellen voor het slapen gaan, gewoon om de dag te bespreken ofzo, we wonen niet bij elkaar namelijk.

Nu is mijn vriendin erg op zich zelf, ze doet veel met vrienden, voornamelijk man, en daar kan ik mee omgaan. Het is alleen zo dat ze gedurende een hele dag helemaal niks van zich laat horen, geen sms'je of belletje en ook geen reactie op sms'jes, heel soms een uurtje of 5/6 later. En meestal slaat ze het belletje s'avonds dan ook over. Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik het fijn zou vinden als ze iets laat horen, zo van "ik ga nu ff dit doen" oid, of laat even weten dat je veilig thuis bent aangekomen na een avond uit. Haar reactie was altijd "ja sorry ik zal wat van me laten horen".

En nu het volgende; gistermiddag haar opgebeld, ze zou die avond nog iets gaan doen dus ik dacht ik bel vroeg dan krijg ik haar nog te pakken. 2x gebeld niet opgenomen, o.k. kan gebeuren. Maar ze belt ook niet terug. Vanochtend sms gekregen waarin staat dat ze het druk heeft en haar telefoon misschien niet hoort, en dat ze vanavond ergens blijft slapen ivm voetbal etc. Ik haar gebeld, niet opgenomen. 1 uur later nog een x gebeld, neemt ze weer niet op.

Ik begrijp het niet, als ik zie dat mijn vriendin heeft gebeld bel ik in ieder geval altijd ff terug, heb ook een berichtje gestuurd dat ik het niet zo leuk vond maar vooralsnog geen reactie.

Ben ik nu gek of wat? is het teveel moeite om een berichtje/belletje te geven of is het zo dat als je het heel druk hebt je gewoon geen tijd hebt voor je vriendje? (klinkt dramatisch maar dekt de strekking), of is dit het typische voorbeeld van een vriendje die te veel wilt weten en ben ik gewoon gek

Dank.
Ik denk dat Dave een andere interpretatie van een relatie heeft, dan zijn vriendin. Vanuit het oogpunt van Dave, heeft hij gelijk en vanuit het oogpunt van zijn vriendin, heeft zij gelijk. Misschien een idee om eens een dagje samen door te brengen en te kijken of jullie op één lijn kunnen komen.
quote:paloma schreef op 11 juli 2010 @ 16:56:

Ik denk dat Dave een andere interpretatie van een relatie heeft, dan zijn vriendin. Vanuit het oogpunt van Dave, heeft hij gelijk en vanuit het oogpunt van zijn vriendin, heeft zij gelijk. Misschien een idee om eens een dagje samen door te brengen en te kijken of jullie op één lijn kunnen komen.Dan zal ze wel de telefoon moeten beantwoorden om de date af te spreken...
Als dit verhaal door een vrouw was geschreven over haar kerel dan was die kerel met de grond gelijk gemaakt op dit forum :D
quote:Anne2002 schreef op 12 juli 2010 @ 00:38:

Als dit verhaal door een vrouw was geschreven over haar kerel dan was die kerel met de grond gelijk gemaakt op dit forum :D

Wat een bullshit. Ik heb vandaag hier nog een vrouw een gelijksoortig advies gegeven.

En deze wijsheid haal je zeker uit het feit dat je hier al wel 85 dagen lid bent en dus alles weet van hoe wij hier altijd reageren. Heb je nog meer dogma's?

Als dit verhaal door een vrouw was geschreven over haar kerel dan was die kerel met de grond gelijk gemaakt op dit forum :DOh op dit forum niet hoor, hier maakt men graag vrouwen met de grond gelijk. De forumster die de posting plaatst over "die wijven" benoemt zichzelf uiteraard wel als uitzondering, met al die geweldige mannelijke trekjes...dat spreekt voor zich.
quote:dave85 schreef op 11 juli 2010 @ 15:09:

Ze heeft inmiddels gereageerd. ze zegt dat ze haar handen vol had en met dingen liep te zeulen, en dat haar telefoon in haar tas zat, en dat "meneer" dan meteen boos wordt, en ze sluit af met "bedankt voor de support lief".

Dus, ik heb maar terug gestuurd dat ik het niet zo bedoelt heb,en dat ik het fijn zou vinden als ze 5 minuutjes tijd had om even te praten.

Allemachtig Dave, ik kon nog een stukje met je meegaan, maar dan schrijven zo veel forummers dat je misschien iets minder boven op haar moet zitten, en dan SMS je dít???

In het begin van mijn huidige relatie was mijn vriend een klein beetje zoals jij, al was het niet zo'n issue. Ik kreeg wel eens 5 SMS-jes per dag en hij, als hij geluk had, maar één. Hij heeft ook wel eens verteld dat hij daar in het begin onzeker van werd, maar het was gewoon een verschillende behoefte bij ons (en ik mailde dan weer vaker).

Jij moet praten met je vriendin. En niet vanuit 'ik heb gelijk want het kost maar 5 minuutjes om te SMS-en' (als ik met een vriendin zit te eten, vind ik zelfs die 5 minuten nogal onbeschoft) maar vanuit 'wat willen we allebei het liefst en hoe kunnen we daar het dichtst bij komen?'

Als dit verhaal door een vrouw was geschreven over haar kerel dan was die kerel met de grond gelijk gemaakt op dit forum :DAls dit verhaal door een vrouw was geschreven had ik waarschijnlijk niet eens gereageerd omdat ik had gedacht 'getver, weer zo'n zeikerd die niet in staat is om normaal in een relatie te staan'....
Dave, ik zou het doodsbenauwd van je krijgen als ik jouw vriendin was. Moet ze dan om de 2 uur de wekker zetten als ze ergens is, zodat ze weet dat ze verplicht even een sms moet sturen...?! Is dat wat je wil?! Nou nou...nee dan spreek je echt van liefde....

....of....van controle?
Hier zou ik het echt spaansbenauwd van krijgen.

Ik denk dat je vriendin een man wil, geen kleuter.
Oef, ik zou het er ook spaans benauwd van krijgen... Draai het eens om Dave, je geeft haar niet eens de kans om spontaan van zich te laten horen omdat er steeds 3 telefoontjes en 10 smssen staan te wachten om te beantwoorden. Omdat het een "kleine moeite" is... Mij zou echt alle zin om te reageren vergaan!
Mij dus ook, met dat dwingerige gedrag.
Ik zou er ook gek van worden en ik zou je snel veel minder aantrekkelijk vinden. Ik vind het een heerlijk en noodzakelijk idee dat ik een individu ben en bezig mag/kan zijn met de dingen die ik wil doen, dat ik daarin kan verdwijnen als ik daar zin in heb en dat ik dat niet de hele tijd hoef te verantwoorden. Brrr.
quote:noa schreef op 11 juli 2010 @ 15:00:

Misschien andere afspraken maken? Dus niet iedere dag contact, maar een paar keer per week. Het zou mij ook op mijn zenuwen werken als ik iedere dag zou moeten sms'en of bellen.Maar dan praat je ook niet over een serieuze relatie. Als je geen behoefte hebt om je partner iedere dag te bellen of te spreken, dan zit er volgens mij iets mis, namelijk het feit dat je niet geinteresseerd bent in de ander.
quote:dave85 schreef op 11 juli 2010 @ 15:09:

Ze heeft inmiddels gereageerd. ze zegt dat ze haar handen vol had en met dingen liep te zeulen, en dat haar telefoon in haar tas zat, en dat "meneer" dan meteen boos wordt, en ze sluit af met "bedankt voor de support lief".

Dus, ik heb maar terug gestuurd dat ik het niet zo bedoelt heb,en dat ik het fijn zou vinden als ze 5 minuutjes tijd had om even te praten.Sorry hoor, maar volgens mij is ze nu wel duidelijk genoeg. Zoals ik eerder al zei: She's just not THAT into you. Duidelijker kun je het niet krijgen.
quote:suuri schreef op 13 juli 2010 @ 14:18:

[...]

Maar dan praat je ook niet over een serieuze relatie. Als je geen behoefte hebt om je partner iedere dag te bellen of te spreken, dan zit er volgens mij iets mis, namelijk het feit dat je niet geinteresseerd bent in de ander.Wat een onzin. Dit geldt vast voor een gedeelte van de mensheid en een ander deel zal het niet zo voelen maar het toch doen omdat de partner dat graag wil (omdat het zo 'hoort') en dan heb je nog een deel dat wars is van hoe het hoort en liever doet wat werkt voor hem of haar.
quote:Naomii schreef op 13 juli 2010 @ 16:37:

[...]

Wat een onzin. Dit geldt vast voor een gedeelte van de mensheid en een ander deel zal het niet zo voelen maar het toch doen omdat de partner dat graag wil (omdat het zo 'hoort') en dan heb je nog een deel dat wars is van hoe het hoort en liever doet wat werkt voor hem of haar.

Helemaal eens. Ik werd op een gegeven moment erg kriegel van het dagelijkse telefoontje van mijn vriend, uit de auto van werk naar huis. Soms had je gewoon even niks te vertellen! Nu wonen we samen, en als hij belt zeg ik 'móet je iets nu vertellen? Is er iets bijzonders? Nee? Dan praten we zo wel bij'. Veel fijner.

Maar toen we nog niet samenwoonden zei ik dus ook wel eens gewoon 'bel morgen maar een keer niet' want het voelde als een verplichting en nie tals een 'fijn, we bellen even'. Wat ik dan soms spontaan later op de avond nog wél deed, omdat ik iets te vertellen had.
quote:suuri schreef op 13 juli 2010 @ 14:18:

[...]

Maar dan praat je ook niet over een serieuze relatie. Als je geen behoefte hebt om je partner iedere dag te bellen of te spreken, dan zit er volgens mij iets mis, namelijk het feit dat je niet geinteresseerd bent in de ander.

Wat een onzin, ik hoef echt mijn lief niet elke dag te bellen om te vertellen dat ik smorgens een boterham met aardbeienjam heb gegeten, gewerkt heb tot 17.15, boodschappen heb gedaan, vanavond pasta met noten eet en dat ik verwacht zo tegen twaalf uur naar bed ga.

Ik bel hem als ik hem wat wil vertellen, hij belt mij als hij wat wil vertellen en anders zien we elkaar wel de dag daarna (of de dag daarna)

Heeft niets te maken met wel of niet geïnteresseerd zijn maar meer met gewoon je eigen leventje hebben, en niet van een ander afhankelijk bent!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Oh...tikkie mosterd lees ik
quote:Summerdance schreef op 13 juli 2010 @ 17:53:

Oh...tikkie mosterd lees ik Ik krijg graag bijval hoor
quote:Naomii schreef op 13 juli 2010 @ 20:12:

[...]

Ik krijg graag bijval hoor In dat geval.....stukkie kaas erbij?
Ik heb absoluut wel de behoefte om mijn vriend iedere dag te spreken. Heb altijd duizenden dingen die ik wil vertellen. En hij mij. Maar we hebben dan ook allebei een heel spannend leven ;)
quote:suuri schreef op 13 juli 2010 @ 21:55:

Ik heb absoluut wel de behoefte om mijn vriend iedere dag te spreken. Heb altijd duizenden dingen die ik wil vertellen. En hij mij. Maar we hebben dan ook allebei een heel spannend leven ;)

Daar is ook niks mis mee! Het ging erom dat iemand anders zei dat je niet van een echte relatie kunt spreken als je elkaar niet dagelijks spreekt.

[vraagt zich nu trouwens af hoe weinig 'echte relaties' er dan eigenlijk maar waren zo'n 20 jaar geleden, toen er nog geen internet en mobieltjes waren.... ]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven