Rebound

10-05-2018 15:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jep helaas ben ik het “slachtoffer” van een rebound. Van dat woord houd ik niet. Heb het tenslotte zelf gedaan. We kenden elkaar al langer. Net na de scheiding ( na 15 jaar) zocht hij contact en we hadden een leuke tijd. Ik voelde wel iedere keer afstand.

Heb toen aangeven wat ik voelde en gevraagd of dit klopte. Hij gaf geen antwoord dus heb volledig afstand genomen en dit uiteraard gemeld. Na een maand kreeg ik een complete liefdesverklaring. Heb mijn angst en grens wederom aangeven. Helaas weer in getrapt, wederom afstand. Vorige week na afstand heb ik er een punt achter gezet. En nu alweer een ander. Kortom: dom en nooit meer intrappen.

Is die ander ook een rebound of ben ik de rebound en een dag later kun je wel verliefd worden?

Ik weet het.... moet er niet toe doen, maar ben toch benieuwd naar meningen. Ook hou ik er niet van om het constant te noemen bij vriendinnen, dus dan maar hier even van me afschrijven.

Bij voorbaat dank!!
Vraag het hem. Hoe moeten mensen op een forum weten wat hij voelt?
Ik zie het probleem eigenlijk niet. Jij beschouwde jezelf als rebound en verbrak de relatie. En hij is nu met iemand anders. Hoezo is dat voor jou nog relevant?
@ Kasboom: ik heb de relatie niet verbroken omdat ik dat wilde, maar omdat de afstand mij pijn deed. Toen gaf hij aan dat hij idd nog niet alles verwekt heeft en zich nog niet kan geven.

Het moet me idd niet boeien dat hij een dag later al iemand anders heeft, maar goed dat doet het wel.

Als ik het ga vragen krijg ik geen antw. Je hebt gelijk moet me er niet druk om maken maar dat doe ik nog even wel
Ik heb er -gelukkig- geen ervaring mee, maar kan me best voorstellen dat je je lullig voelt. Alleen schiet je er niets mee op om jezelf die vragen keer op keer te blijven stellen . Je hebt er ongetwijfeld wat van geleerd en het is ook fijn dat je het nu van je af kunt schrijven.
Lekker verder en veel succes in de liefde! :heart:
Jij bent gewoon wie je bent, hij is een lul. Zo een die overal z'n l.l insteekt blijkbaar...

Wat jezelf zegt: een wijze les. Sterkte!
Maud27 schreef:
10-05-2018 16:11
Jij bent gewoon wie je bent, hij is een lul. Zo een die overal z'n l.l insteekt blijkbaar...

Euh....hoezo is hij een lul en zij is wie ze is? Hij is ook gewoon wie hij is. Zo raar is het allemaal niet toch, dat je na een relatie soms iets aangaat met iemand anders terwijl je helemaal nog niet weet of je daar klaar voor bent.
Soms is samen even een stukje oplopen ook gewoon fijn.
Voor allebei lijkt me.
En seks hebben met iemand die je leuk vind? Het moet echt niet schandaliger worden zeg! ;-)
Maud27 schreef:
10-05-2018 16:11

Wat? Zij zeurt dat er afstand is, verbreekt vervolgens de relatie. En dan is hij ineens een lul? :facepalm:
Kasboom schreef:
10-05-2018 16:33
Wat? Zij zeurt dat er afstand is, verbreekt vervolgens de relatie. En dan is hij ineens een lul? :facepalm:
Is geen lul! Had alleen wat duidelijker kunnen zijn en het gewoon aangeven.
Jammer dat je het zeuren noemt
Nicotientje schreef:
10-05-2018 16:24
Euh....hoezo is hij een lul en zij is wie ze is? Hij is ook gewoon wie hij is. Zo raar is het allemaal niet toch, dat je na een relatie soms iets aangaat met iemand anders terwijl je helemaal nog niet weet of je daar klaar voor bent.
Soms is samen even een stukje oplopen ook gewoon fijn.
Voor allebei lijkt me.
En seks hebben met iemand die je leuk vind? Het moet echt niet schandaliger worden zeg! ;-)
Samen stuk oplopen niets mis mee, maar wees dan duidelijk ;-)
Lizza3 schreef:
10-05-2018 16:39
Samen stuk oplopen niets mis mee, maar wees dan duidelijk ;-)
Soms weet je gelijk of het wat gaat worden en soms klooi je samen ff aan om erachter te komen toch?
Nicotientje schreef:
10-05-2018 16:45
Soms weet je gelijk of het wat gaat worden en soms klooi je samen ff aan om erachter te komen toch?
Eens! Voor de eerste ronde helemaal. Maar niet als de ander zijn/ haar grens aangeeft. Dan moet je niet terugkomen met de intentie er wel voor te willen gaan.
Liza, ik vind het heus rot voor je dat het zo gelopen is.!
Maar ik ga er niet vanuit dat hij de intentie had om het jou moeilijk te maken. Dat dit wel gebeurt is is vervelend maar soms gaan d dingen niet zoals je hoopt he?!
En wat bedoel je met je grens aangeven precies eigenlijk?
Ik stel me namelijk zo voor dat je aangeeft dat je wel serieus wil kijken of je samen een toekomst zou kunnen hebben. En dat hij daarin mee is gegaan maar dat het toch anders liep. Maar misschien kun je vertellen hoe jij je grens hebt aangegeven?
Nicotientje schreef:
10-05-2018 17:14
Liza, ik vind het heus rot voor je dat het zo gelopen is.!
Maar ik ga er niet vanuit dat hij de intentie had om het jou moeilijk te maken. Dat dit wel gebeurt is is vervelend maar soms gaan d dingen niet zoals je hoopt he?!
En wat bedoel je met je grens aangeven precies eigenlijk?
Ik stel me namelijk zo voor dat je aangeeft dat je wel serieus wil kijken of je samen een toekomst zou kunnen hebben. En dat hij daarin mee is gegaan maar dat het toch anders liep. Maar misschien kun je vertellen hoe jij je grens hebt aangegeven?
Tuurlijk. Op het moment dat hij terugkwam heb ik letterlijk gezegd dat hij even lekker moet gaan “spelen/ losgaan” niet met mij uiteraard aangezien ik verliefd was en bang was dat dit te snel na de scheiding kwam. Hij zei toen dat ie nog nooit zo verliefd was geweest en mij niet uit zijn hoofd kon zetten. Achteraf dom van mij, geef ik toe!
Ik weet niet of het dom was, teleurgesteld en verdrietig kan je altijd raken in relaties he.
Maar mijn ervaring is dat je zelf niet altijd precies weet hoe je je voelt en waar je staat, vlak na een scheiding. Is soms zo'n rollercoaster.
En wie niet waagt.....
Maar voor nu wel even klote dus. :rose:

Nb deze was niet voor jou misschien een volgende..
Wat maakt het uit?

Hij heeft een nieuw slachtoffer en jij bent er mooi vanaf.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ben ook n keer stapelgek van iemand geweest en ineens staat diegene voor me neus met n ander te zoenen. Nee geen rebound zo gaat t soms gewoon.
Niet alles loopt naar wens helaas

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven