Relatie als Moslim

14-11-2019 23:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
He, ik ben 17 en moslim. Ik heb een best wel belangrijke vraag. Ik ga nooit uit ofzo en met meisjes om buiten school en ga meestal van school naar huis en omgekeerd. Daarnaast nog fitness. Ik ben nu een aantal keer veliefd geworden maar niks gehad met ze. Durfde ze het niet te zeggen. Maar wat kan ik in de toekomst doen als ik een relatie wil? Mijn ouders hebben altijd tegen mij namelijk gezegd dat je alleen mag trouwen en ervoor geen relatie mag. Ik ken veel mensen die dus ‘arranged’ trouwen. Dit is niks voor mij en zou zeker een relatie willen voor het huwelijk. Dus wat zijn jullie tips om een relatie te nemen zonder dat mn ouders het weten en anderen die ik ken.
Hoe zie je dat voor je in de toekomst? Een geheim leven leiden?
Moeilijk, moeilijk.. Als jij goede intenties hebt en wel ooit wilt trouwen zullen je ouders het misschien minder erg vinden? Laat zien dat je serieus bent met een meisje (als je dat tenminste wilt) en je ouders zegt dat je eerst je studie wilt afmaken, geld wilt verdienen (voor een bruidsschat als ze moslim is, zoiets?), dan wilt verloven en dan trouwen.

Maar, misschien heb ik het helemaal mis en wil je een relatie net als meeste jongeren met een Nederlandse achtergrond hebben...
Weet je ook waarom je ouders dit willen? Vinden ze dat dat zo hoort omdat anderen dat zeggen of hebben ze er zelf argumenten bij?

Misschien zit daar een opening voor een gesprek om te praten over veranderingen tegenwoordig, intenties en waar zij bang voor zijn?
.
Alle reacties Link kopieren
Je kan natuurlijk nooit trouwen zonder eerst een (vorm van) relatie te hebben. Tenzij idd uitgehuwelijkt. Je mag ook gewoon een relatie hebben hoor. Er staat nergens in de koran dat dat niet mag. Alleen geen seks voor het huwelijk.
Ik woon op Java waar 85% moslim is en bijna iedereen heeft gewoon een relatie voordat ze gaan trouwen. Zogenaamd geen seks ;-)
Wil je graag met een meisje trouwen dat ook moslim is en er stiekem over moet doen, of niet?

Ik ben zelf met een moslim getrouwd en mijn man heeft gewoon alles verborgen gehouden tot het moment dat het niet meer kon. Toen moesten we inderdaad ook trouwen. Dat zet vrij veel druk op je relatie, kan ik je zeggen. Gelukkig waren wij al langer bij elkaar dus was het geen heel raar idee om te trouwen. Maar als ik hem pas net kende, had ik als nuchtere Hollandse dame daar nooit ja tegen gezegd. Misschien dat dat bij moslimmeisjes anders ligt.

Overigens woonde mijn man op zichzelf en kon ik gemakkelijk langskomen, blijven slapen etc zonder dat zijn ouders iets merkten. Je leidt alleen wel een dubbelleven, dus daar moeten jij (en je toekomstige vriendin) wel tegen bestand zijn.
Misschien je moslimschap aan de wilgen hangen zodra je op eigen benen kunt staan en een relatie volgens westerse normen aan gaan.
Ik zie het om me heen, er zijn hele discussies over gaande.
Het schijnt dat je inderdaad geen relatie mag maar gelijk de hand moet vragen in sommige kringen.
Ik ken ook moslims die wel een tijd verloofd zijn of een relatie hebben. Je moet hier met je vriendin een manier in vinden.
Ik vind zelf dat een relatie iets is tussen de mensen die het betreft.
Je zult zien dat het ene meisje gelijk begint over niet halal en hand vragen en dat een ander meisje wel geïnteresseerd is in je beter leren kennen.
De meeste meisjes snappen ook wel dat er iets zit tussen elkaar niet kennen/elkaar op een leuke manier leren kennen/elke week een orgie en je vriendin daarna uitmaken voor hoer en daarna met je achternicht trouwen.
Ik ken zat leuke stelletjes die al een tijd 'verkering' hebben en waar niemand moeilijk over doet.
redbulletje schreef:
15-11-2019 07:00
Misschien je moslimschap aan de wilgen hangen zodra je op eigen benen kunt staan en een relatie volgens westerse normen aan gaan.
Dit is best wel een domme opmerking. Net zoiets als tegen jou zeggen dat je je aversie tegen kinderen aan de wilgen moet hangen, want jouw ideeën daarover stroken ook niet met de westerse normen. Waarbij de ideeën van zomaar rondscharrelen ook in christelijke kringen nog niet overal is geaccepteerd.
Oh je bent een man. Laat maar.
anoniem_65059adf8b836 wijzigde dit bericht op 15-11-2019 08:28
88.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is jouw leven en niet dat van je ouders. Zolang jij niet als een hypocriet allerlei westerse dames afwerkt, dan besluit dat je dat hoerig vindt en toch maar met een moslimaagd (die dan uiteraard wél blij moet zijn met een man die flink rondgeneukt heeft) wil trouwen, blijf je dicht bij jezelf en je geloof. Je kan toch ook dames leren kennen zonder gelijk intiem te worden, of mag je ook niet met meisjes praten/een wandeling maken/ drankje drinken?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig leven we in een land waar, wanneer je volwassen bent, je eigen keuzes mag maken. Dat je ouders dit niet meer voor je bepalen.

Je bent niet de enige Moslim(a) in NL die hier mee worstelt. Zoek contact met leeftijdsgenoten binnen je geloofsgemeenschap. Hoe staan zij hier in, hoe hebben zij dit opgelost met hun ouders. Want jouw generatie maakt andere keuzes dan de generatie van je ouders.

Op dit forum zitten vooral veel witte oudere vrouwen die geen moslim zijn. Voor mij is jouw probleem iets wat ik me veel moeilijker kan voorstellen. Leeftijdsgenootjes uit jouw geloofsgemeenschap lopen waarschijnlijk tegen dezelfde problemen aan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ken je in je omgeving modern denkende moslims?
Of een docent(e) met een islamitische achtergrond?
Ga ook eens met hen praten, of bijvoorbeeld met de huisarts.

Meer informatie
Spior is een islamitische organisatie die al jaren zeer actief is op het gebied van het voorkomen van huwelijksdwang.
http://www.spior.nl/?s=huwelijk
https://www.kis.nl/publicatie/factsheet-huwelijksdwang

Femmes for freedom
https://www.femmesforfreedom.com/themas/huwelijksdwang/

Adressen voor hulp

Femmes for Freedom: 070-362 65 06 of mail naar info@femmesforfreedom.nl
Digitaal formulier voor een hulpvraag bij Femmes for Freedom
https://work.regas.nl/femmes4freedom/Ex ... x/72796296

Landelijk knooppunt Huwelijksdwang en Achterlating: 070-3454319
https://www.huwelijksdwangenachterlating.nl/hulp-nodig
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
14-11-2019 23:38
Moeilijk, moeilijk.. Als jij goede intenties hebt en wel ooit wilt trouwen zullen je ouders het misschien minder erg vinden? Laat zien dat je serieus bent met een meisje (als je dat tenminste wilt) en je ouders zegt dat je eerst je studie wilt afmaken, geld wilt verdienen (voor een bruidsschat als ze moslim is, zoiets?), dan wilt verloven en dan trouwen.

Maar, misschien heb ik het helemaal mis en wil je een relatie net als meeste jongeren met een Nederlandse achtergrond hebben...
Ik val op blonde dames. Dus ja....
Alle reacties Link kopieren
MevrKakel schreef:
15-11-2019 00:04
Weet je ook waarom je ouders dit willen? Vinden ze dat dat zo hoort omdat anderen dat zeggen of hebben ze er zelf argumenten bij?

Misschien zit daar een opening voor een gesprek om te praten over veranderingen tegenwoordig, intenties en waar zij bang voor zijn?
Volgens ons geloof dus de islam mag je geen relatie voor het huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Loekie12345 schreef:
15-11-2019 06:30
Wil je graag met een meisje trouwen dat ook moslim is en er stiekem over moet doen, of niet?

Ik ben zelf met een moslim getrouwd en mijn man heeft gewoon alles verborgen gehouden tot het moment dat het niet meer kon. Toen moesten we inderdaad ook trouwen. Dat zet vrij veel druk op je relatie, kan ik je zeggen. Gelukkig waren wij al langer bij elkaar dus was het geen heel raar idee om te trouwen. Maar als ik hem pas net kende, had ik als nuchtere Hollandse dame daar nooit ja tegen gezegd. Misschien dat dat bij moslimmeisjes anders ligt.

Overigens woonde mijn man op zichzelf en kon ik gemakkelijk langskomen, blijven slapen etc zonder dat zijn ouders iets merkten. Je leidt alleen wel een dubbelleven, dus daar moeten jij (en je toekomstige vriendin) wel tegen bestand zijn.
Ik zou wel willen als het geen moslim is dat ze bekeerd. Maar ik blijf sws nog lang bij mn ouders wonen. Dus dat stiekem langskomen is lastig. Je ziet elkaar dan haast niet en stel je bent smoorverliefd op haar dan ben je bang dat ze t uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Vriendgedumpt schreef:
15-11-2019 08:24
Het is jouw leven en niet dat van je ouders. Zolang jij niet als een hypocriet allerlei westerse dames afwerkt, dan besluit dat je dat hoerig vindt en toch maar met een moslimaagd (die dan uiteraard wél blij moet zijn met een man die flink rondgeneukt heeft) wil trouwen, blijf je dicht bij jezelf en je geloof. Je kan toch ook dames leren kennen zonder gelijk intiem te worden, of mag je ook niet met meisjes praten/een wandeling maken/ drankje drinken?
Je mag niet eens met ze praten dus zien, omgaan etc.. Als mij ouders erachter zouden komen dat ik met dames buiten bezig ben, dan wordt het iets heel groots. En aangezien ik eerder op blonde, nederlandse dames val, ben ik toch bang dat een moslimdame hem niet wordt. Ik vind ze tegenwoordig heel ‘high-class’. Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
15-11-2019 08:31
Gelukkig leven we in een land waar, wanneer je volwassen bent, je eigen keuzes mag maken. Dat je ouders dit niet meer voor je bepalen.

Je bent niet de enige Moslim(a) in NL die hier mee worstelt. Zoek contact met leeftijdsgenoten binnen je geloofsgemeenschap. Hoe staan zij hier in, hoe hebben zij dit opgelost met hun ouders. Want jouw generatie maakt andere keuzes dan de generatie van je ouders.

Op dit forum zitten vooral veel witte oudere vrouwen die geen moslim zijn. Voor mij is jouw probleem iets wat ik me veel moeilijker kan voorstellen. Leeftijdsgenootjes uit jouw geloofsgemeenschap lopen waarschijnlijk tegen dezelfde problemen aan.
Leeftijdsgenootjes uit mijn geloofgemeenschap lopen steeds minder tegen het probleem aan. Ze hebben steeds meer vrijheid gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mensen die nog steeds uitgehuwelijkt worden. Ik snap niet hoe zij dat zouden kunnen doen. Ik kan me niet voorstellen zo een leven. Stel je haat diegene zo erg dat je elkaar niet eens meer wilt zien. Dan is t snel afgelopen
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
14-11-2019 23:38
Moeilijk, moeilijk.. Als jij goede intenties hebt en wel ooit wilt trouwen zullen je ouders het misschien minder erg vinden? Laat zien dat je serieus bent met een meisje (als je dat tenminste wilt) en je ouders zegt dat je eerst je studie wilt afmaken, geld wilt verdienen (voor een bruidsschat als ze moslim is, zoiets?), dan wilt verloven en dan trouwen.

Maar, misschien heb ik het helemaal mis en wil je een relatie net als meeste jongeren met een Nederlandse achtergrond hebben...
Ze gaan het zeker niet goed vinden. Ze zeggen altijd tegen mij het volgende: een huwelijk is niet alleen tussen een jongen en een meisje, maar tussen twee families. Ik denk dat je wel snapt wat ik hiermee bedoel. Liefde is gewoon kut. Het kan je of heel gelukkig maken of het maakt je gewoon kapot😭
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er nogal wat van dat je vooraf al iemand wilt gaan bekeren naar de islam. De meeste dames zullen echt niet zomaar voor een man een religie actief aan gaan hangen. Hoe komt het dat je sowieso nog lang bij je ouders blijft wonen? Het lijkt mij juist een goed idee om op jezelf te gaan wonen en dan te gaan ontdekken wat JIJ nu wilt.
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
15-11-2019 07:54
Dit is best wel een domme opmerking. Net zoiets als tegen jou zeggen dat je je aversie tegen kinderen aan de wilgen moet hangen, want jouw ideeën daarover stroken ook niet met de westerse normen. Waarbij de ideeën van zomaar rondscharrelen ook in christelijke kringen nog niet overal is geaccepteerd.
Appels en peren.
Dat is mijn eigen overtuiging terwijl het bij TO gaat om de overtuiging van zijn ouders/cultuur.
Sims0786 schreef:
15-11-2019 23:20
Ik zou wel willen als het geen moslim is dat ze bekeerd. Maar ik blijf sws nog lang bij mn ouders wonen. Dus dat stiekem langskomen is lastig. Je ziet elkaar dan haast niet en stel je bent smoorverliefd op haar dan ben je bang dat ze t uitmaakt.
Waarom maak jij de stap dan niet om de traditie voor jouzelf te veranderen ipv dat je een westerse meid probeert in culturele gewoontes te trekken die je zelf helemaal niet fijn vindt?
Ga zo snel mogelijk het huis uit als je zo verschillend in het leven staat en leef volgens je eigen regels ipv die van je familie.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat wil jij nou? Ik vind je nogal gefixeerd op uiterlijk en minder op cultuur.

Want je wilt wel dat ze bekeerd. Dus ik neem aan dat je het ook belangrijk vindt dat ze bepaalde normen en waarden heeft. Kun je niet beter naar iemand zoeken die dat van zichzelf al heeft? Een haarkleur is makkelijker aan te passen dan iemands normen en waarden. Nederlandse meisjes hebben meestal vriendjes gehad, zijn vaak geen maagd meer (mocht je daar waarde aan hechten), gaan uit ook als ze in een relatie zijn. Op vakantie zonder jou met vriendinnen is niet ongebruikelijk. In jouw cultuur allemaal ondenkbaar. En dan moet je er later ook samen kinderen mee opvoeden.

Wil je gewoon een vriendinnetje om wat mee te kunnen vozen of wil je iemand zoeken om mee te trouwen? Er zijn ook (ge)blonde(erde) moslima’s.

Ik denk dat je je er een beetje op verkijkt hoe lastig het kan zijn met iemand van een andere cultuur als jij en je familie bepaalde normen en waarden hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven