Relatie “gedoe”

07-05-2020 20:38 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuwe account gemaakt in verband met herkenbaarheid.
Ik heb n mijn man zijn ruim 10 jaar samen. In de loop der jaren is mijn man ziek geworden, maar over het algemeen zijn we gelukkig. De chemokuren van mijn man zijn al even gestopt, maar een dagbesteding heeft hij niet, en dat komt ook niet meer, maar hij vermaakt zich en is over het algemeen positief.
In het begin van onze relatie hebben we een paar keer een handgemeen gehad vanuit zijn kant. Hij is opgevoed als sleutelkind, en qua opvoeding is er weinig aandacht aan besteed. Dit meegenomen, en goede gesprekken, heeft hij me nooit meer aangeraakt op die manier.

Afgelopen december sloeg hij echter helemaal door in een dronken bui, en sloeg me meermaals. Hij zag dingen die er niet waren, en was totaal van het pad, ook qua eigenwaarde. Hij heeft zich doodgeschaamd en het op allerlei manieren goedgemaakt. Het zou niet meer gebeuren, en de drank eveneens. Echter zie ik hem deze week weer met die vreemde blik in zijn ogen, en net sloeg hij weer door, en kreeg ik 2 klappen. Ik ben helemaal ingestort door middel van hyperventilatie.

Ik lig al uren op bed, en weet niet wat ik moet doen. Over het algemeen ben ik gelukkig, hebben we het beste met elkaar voor, en leven we een rustig leven. We hebben voldoende inkomen, vrienden , een eigen plekje,
Waar komt dit ineens vandaan? Wat kan ik doen. Ik wil niet bij hem weg, maar dit wil ik ook niet. Hij vroeg me net of ik de scheiding al heb aangevraagd, en heeft me daarvoor eten gebracht. Wat is het nou? Is hij boos, of , of,
Dat van die sleutels geeft nogmaals heel goed aan waarmee hij bezig is.
Is het echt drie of vier keer voorgekomen in die tien jaar ? Of was het vaker? Dat denk ik namelijk.

Enneh, ook hufters kunnen heel erg ziek worden, dat maakt ze niet ineens minder hufterig.
:hug: Ga met iemand praten en vertel het HELE verhaal. Je weet diep vanbinnen best wat je moet doen. Zoek hulp om sterker te worden.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Dus hij slaat jou. En in plaats van dat hij het jou gunt om af te koelen, verstopt hij je autosleutels?

Als je iemand slaat. En je beseft hoe verschrikkelijk dat is. En het nooit meer mag gebeuren. Dan laat je ten eerste je partner even afstand nemen. Dan smeek je haar om vergiffenis, dan bel je zodra het kan de huisarts nog voor therapie. En dan mag je gaan hopen dat je partner het nog een keer wil proberen.

Bij jullie is het al een patroon aan het worden. En zieke mensen slaan over het algemeen hun partner, laat staan hun mantelzorger ook niet. Dat is nooit en te nimmer een excuus. Voel je niet verplicht om voor iemand te zorgen die jou zo behandelt. Jij hebt hem die ziekte niet gegeven, en jij hebt er niet voor gekozen dat hij jou slaat. Je was hem met liefde aan het verzorgen totdat hij dat deed.

En ik denk dat het misschien ook verstandig is om je (voormalig?) therapeut serieus te nemen.
Goedemorgen ,

Vanmorgen nog weinig gesproken, enkel over wie er met de hond naar de dierenarts gaat. Verder zit hij enkel in zijn boek, met de hond in de arm op bed...

Ik ga met de hond naar de dierenarts, ben ik er even uit, en kan ik wat op adem komen.

Het is echt gewoon k*t. Was ik de eerste keer maar opgestapt, nu voelt het zo zwaar, liever stapt hij op, je verlaat niet alleen je man, ook je thuis, je huisdieren... vanmiddag zouden we kippen gaan kopen, weken op gewacht (bepaald ras). Je verliest alleen maar van alle kanten...

Ik wil hem een ultimatum stellen, hulp inschakelen, of het stopt. Gisteren al benoemd, maar toen was het van dat de dokters dan anders naar hem gaan kijken( en hij afhankelijk van ze is... dat lijkt me sterk. Het moet veranderen.

Overigens is dit een aangepaste woning voor hem, dus ik zal wel moeten vertrekken ...
Jezelf terug vinden is geen verlies.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wittereuzen schreef:
08-05-2020 09:22
Goedemorgen ,

Vanmorgen nog weinig gesproken, enkel over wie er met de hond naar de dierenarts gaat. Verder zit hij enkel in zijn boek, met de hond in de arm op bed...

Ik ga met de hond naar de dierenarts, ben ik er even uit, en kan ik wat op adem komen.

Het is echt gewoon k*t. Was ik de eerste keer maar opgestapt, nu voelt het zo zwaar, liever stapt hij op, je verlaat niet alleen je man, ook je thuis, je huisdieren... vanmiddag zouden we kippen gaan kopen, weken op gewacht (bepaald ras). Je verliest alleen maar van alle kanten...

Ik wil hem een ultimatum stellen, hulp inschakelen, of het stopt. Gisteren al benoemd, maar toen was het van dat de dokters dan anders naar hem gaan kijken( en hij afhankelijk van ze is... dat lijkt me sterk. Het moet veranderen.

Overigens is dit een aangepaste woning voor hem, dus ik zal wel moeten vertrekken ...
Heel manipulatief dit. Bah.
To, heb je je al eens gerealiseerd dat wanneer je man iemand anders zou slaan (de arts, een verpleger, een buurman) dat hij dan gewoon de bak indraait wegens mishandeling ? Waarom moet jij je dan wel laten slaan ?

Dit stopt pas wanneer jij jezelf realiseert dat dit niet oke is, wanneer jij stopt met het accepteren van zijn gedrag en gaat. Dit komt nooit meer goed. Hij heeft je geslagen, en die herinnering zal er altijd zijn. Een relatie is geen afstreeplijstje waarin je een mep van hem wegstreept omdat hij daarna lief de afwas heeft gedaan.

Ga naar een psycholoog/therapeut/hulpgroep, whatever, en laat tot je doordringen dat datgene dat jouw comfortzone is geworden niet goed is. dat jouw goedpraten van zijn gedrag niet goed is.
Maar zolang jij weigert om dat in te zien en blijft roepen dat jullie het zo goed hadden en dat er ook mooie dingen waren gaat dit slaan door, en zal het waarschijnlijk alleen maar erger worden.
Hij stelt het vermijden van gezichtsverlies dus boven de mentale gezondheid van zijn partner.

Beetje bij beetje verandert het verhaal steeds meer in het cliché verhaal van een manipulatieve mishandelaar.
Er zaten slechts drie maanden tussen. Dit was geen "incident", voor zover je daar überhaupt al van kan spreken.
Klopt, hij draait het heel goed om, ik schreeuw bij een ruzie, hij vroeg meermaals te stoppen met schreeuwen, dat kon ik niet. Nu vergelijkt hij dat met, jij kon niet stoppen met schreeuwen , hij kan niet schreeuwen, dus dan kan hij zijn frustratie niet kwijt, en doet hij dit. Iets wat hij niet kon stoppen... heb net geprobeerd te praten, maar het is onmogelijk... ik ga de hij doen en daarna mijn spullen verzamelen, en bedenken waar ik heen kan.
Wittereuzen schreef:
07-05-2020 20:38
weer met die vreemde blik in zijn ogen, en net sloeg hij weer door, en kreeg ik 2 klappen.
:hug:
Zo van een afstandje lijkt het me dat je man professionele hulp nodig heeft. Eén keer slaan is al erg maar het doorslaan zoals jij het noemt is nu een patroon geworden en het is wachten op het volgende pak slaag.
Wittereuzen schreef:
08-05-2020 10:01
Klopt, hij draait het heel goed om, ik schreeuw bij een ruzie, hij vroeg meermaals te stoppen met schreeuwen, dat kon ik niet. Nu vergelijkt hij dat met, jij kon niet stoppen met schreeuwen , hij kan niet schreeuwen, dus dan kan hij zijn frustratie niet kwijt, en doet hij dit. Iets wat hij niet kon stoppen... heb net geprobeerd te praten, maar het is onmogelijk... ik ga de hij doen en daarna mijn spullen verzamelen, en bedenken waar ik heen kan.
Ooow ja, nee, dat maakt het ok. :hug: zorg voor jezelf.
Lieve TO, op het begin van jullie relatie heeft hij je ook al eens geslagen, toen was die ziekte er nog niet. Heeft er niks mee te maken.

Hij geeft alleen maar redenen waarom hij heeft geslagen en wil er niks aan doen, nee, jij moet maar naar een psycholoog. Dit wordt niet beter.

Dat ultimatum stellen is heel moeilijk, omdat het wel eens alles kan veranderen voor je.
Maar als er niks veranderd kan het steeds makkelijker worden voor je man om je te slaan. Hij zijn frustratie kwijt, hij weet dat je blijft.

Lieve lieve to, je lag zo erg te hyperventileren dat de ambulance moest komen! Dit kan niet!

Probeer je vandaag ook iemand in te lichten die je in het echt kent? Familie of vrienden? Het geheim moet de deur uit. Jij hoeft je nergens voor te schamen.
En hele hordes sleutelkinderen die er niet op slaan hè.
Wittereuzen schreef:
08-05-2020 09:22

Ow, manipulator eerste klas. Net als met de sleutel.

Dat is ook vast niet ineens zo.
Zo lang jij zo gek bent op deze man dat je gewoon echt alles van hem pikt heeft het voor ons geen enkele zin om jou advies te geven.
Niet geschoten is altijd mis
Wittereuzen schreef:
08-05-2020 10:01
Dat van die autosleutels die je niet meekrijgt toont wel heel helder aan wat zijn grootste angst is.

Je bent in een patroon geslopen dat jij voor hem zorgt en hij afhankelijk is. Voor jullie beiden is dit een doodlopende weg.
Afstand nemen lijkt me nu het beste, dan heb je ook niet zo de angst dat je je veilige haven verliest omdat je daar al uit bent.
Jezus wat klote. Is hij onderzocht door een neuroloog? Ik ken een vergelijkbaar verhaal en daar was bleek na chemo een hersenbeschadiging te zijn. Zo'n abrupte omslag naar raar gedrag dat hij zelf niet begrijpt kan een medische oorzaak hebben.
Ik zou er zo snel mogelijk voor zorgen dat of hij of ik wegga. Zou me niet meer interesseren, als hij maar uit m'n buurt blijft. En ik zou de hond meenemen. Misschien slaat hij die ook wel.

Vergeet niet: je zult je nooit meer 100% veilig voelen en je zult uiteindelijk op eieren gaan lopen, zodat je geen pak slaag uitlokt. Want dat is wat manipulatie met je doet. Je gaat denken dat het aan jou ligt.

Wegwezen dus, hij of jij. Eén van de twee. Vandaag nog. En zet de scheiding in gang.
Murrmurr schreef:
08-05-2020 10:22
Jezus wat klote. Is hij onderzocht door een neuroloog? Ik ken een vergelijkbaar verhaal en daar was bleek na chemo een hersenbeschadiging te zijn. Zo'n abrupte omslag naar raar gedrag dat hij zelf niet begrijpt kan een medische oorzaak hebben.
Hij sloeg haar al voor de chemo. Heb je de OP wel gelezen?
Daarop krijg ik dat we hulp moeten zoeken , en dat dat nu niet kan ik Corona tijd vanwege zijn weerstand / risico , maar dat ik al wel hulp kan zoeken voor mijn chaos in mijn hoofd , en kennelijk drukte/ onzekerheid (volgens hem stel ik duizenden vragen per dag.

dat de dokters dan anders naar hem gaan kijken( en hij afhankelijk van ze is...

jij kon niet stoppen met schreeuwen , hij kan niet schreeuwen, dus dan kan hij zijn frustratie niet kwijt, en doet hij dit. Iets wat hij niet kon stoppen...

Resultaat, de autosleutels worden opgeborgen

Jíj moet dus vooral hulp zoeken, voor hem is dat gevaarlijk vanwege corona én dat doktoren hem dan misschien niet meer willen helpen.
Jíj begint en kan niet stoppen dus alles wat daarna komt is een logische consequentie van je eigen handelen. Eigen schuld dus.
Je wordt ook nog eens in je fysieke vrijheid beperkt.

Je bent een gevangene geworden.
Bitje93 schreef:
08-05-2020 10:13
Zo lang jij zo gek bent op deze man dat je gewoon echt alles van hem pikt heeft het voor ons geen enkele zin om jou advies te geven.
Ik had wat geschreven wat hier ook op neerkomt, maar hier staat het veel korter en krachtiger verwoord.

To: lees dit 100 keer door, en laat dit goed tot je doordringen. De sleutel ligt bij jou. Jij zult actie moeten ondernemen, want zoals de tv-reclame zo treffend zegt: het stopt echt niet vanzelf.
Luci_Morgenster schreef:
08-05-2020 10:24
Hij sloeg haar al voor de chemo. Heb je de OP wel gelezen?
Ziekte kan terugkomen waardoor de eerdere grenzen die de man wel kon bewaken, nu niet meer lukt. Juist naar de huisarts omdat het een symptoom zou kunnen zijn.

Dit is echter voor jou geen reden om in deze onveilige situatie te blijven, absoluut niet! Breng jezelf in veiligheid zonder geweld.

En je raakt dingen kwijt alleen als je wel in deze situatie blijft, raak je je eigenwaarde kwijt en dat is pas verlies.
Wittereuzen schreef:
07-05-2020 21:58
De reden dat ik zijn ziekte noem, is ook de reden dat ik het moeilijk vind om weg te gaan. Vooral nu met de Corona, ik ben niet alleen vrouw, maar ook verzorger en mantelzorger. En bovenal heb ik ook niet echt een plek om
heen te gaan. Ik ben net even naar beneden gegaan, ik geef aan dat ik even weg wil. Daarop krijg ik dat we hulp moeten zoeken , en dat dat nu niet kan ik Corona tijd vanwege zijn weerstand / risico , maar dat ik al wel hulp kan zoeken voor mijn chaos in mijn hoofd , en kennelijk drukte/ onzekerheid (volgens hem stel ik duizenden vragen per dag.

Hierop voel ik me aangevallen en heb gezegd dat ik ga. Resultaat, de autosleutels worden opgeborgen, en ik mag de fiets pakken. Maar nog liever ga ik wandelen en kom ik terug.

Voor mij valt er nu niet te praten over de aanleiding , maar enkel over dr klap. Hij vind dat we alles moeten bespreken ...

Hij is trouwens gestopt met drinken, (dat vroeg iemand).

Ik durf ook niet zo goed weg te gaan, het is mijn thuis, mijn plekje ,
Jouw man klinkt echt als een lul, slaan en kinderachtig de autosleutels afpakken. De volgende keer hem keihard op zijn bek terug slaan. Grafhekel aan dit soort laffe mannen..bah bah bah en nog eens bah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven