Relatie met herstellende alcoholist

25-07-2020 20:40 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Voornamelijk hoop ik op herkenning, adviezen of even een virtuele knuffel.
10 maanden geleden heb ik een nieuwe man ontmoet, en het was werkelijk liefde op het eerste gezicht!
Onze karakters lopen naadloos in elkaar over en we hebben nooit ruzies of ergernissen.
We hebben dezelfde hobbies, humor, interesses, spontaniteit, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dan komt nu het addertje onder het gras vandaan.
Mijn nieuwe partner is een alcoholist in herstel.
Ik kwam er al vrij snel achter in onze relatie vanwege een terugval, en dit ging toen een tijdje wekelijks mis.
Uiteindelijk na 2 maanden gezegd dat dit niet te doen is en dat er meer actie moet komen om de verslaving onder controle te krijgen.
Na dit gesprek ging het ongeveer 1x per maand mis, en na nog weer een pittig gesprek 5 maanden nuchter.
Na deze 5 maanden weer een terugval gehad, en ik was zoooo teleurgesteld.
En sinds deze terugval krijg ik de stress niet meer onder controle.
Elke dag bang of hij thuis zou komen. Elke dag bang of hij niet in de verkeerde omgeving zou zitten.
Hij houdt zich niet aan onze afspraken, waardoor het dus ook weer afgelopen vrijdag fout is gegaan.
Hij doet er werkelijk alles aan, in een kliniek gezeten, 2x per week naar de AA, hij heeft een sponsor die hem helpt en hij werkt in het stappenboek.
Elke keer beloofd hij beterschap, en toch gaat het telkens na een tijd weer mis.
Hij heeft behoorlijke stappen gezet in zijn werk waardoor hij meer thuis kan werken, en dit mij dus ook minder stress zal geven.
De locatie waar het vaak mis ging op zijn werk is daardoor binnenkort niet meer van toepassing.
Maar ik.... ik ben op na de laatste terugval.
Het vertrouwen raakt steeds meer beschadigd en door elke dag stress hiervan te ervaren ben ik gewoon op.
Ik zit momenteel al overspannen thuis, en ben mijn baan hierdoor kwijtgeraakt.
Ook zouden we volgende maand verhuizen, de handtekening zijn al gezet.
Maar wat moet ik doen? Wat als hij wel de waarheid spreek en hij het uiteindelijk onder controle heeft, dan heb ik de liefde van mijn leven aan mijn zijde.
Maar wat als het wederom loze beloftes zijn, dan verhuizen we met een toekomst met meer verdriet.
Ik heb nu al 2 dagen niet gegeten van de stress, en we zijn momenteel even uit elkaar.
Ik ben radeloos....
Alle reacties Link kopieren
azucena schreef:
27-07-2020 20:08
En ik denk dan,
mocht TO hier vertellen dat ze een alcoholprobleem had, en een recente nuchtere periode van 5 maanden, zou het met applaus onthaald worden...
Je gaat iemand dan niet afkatten, om er een relatie mee te hebben is iets heel
anders. Ik zou ook voor goed zo en ga zo door gaan, je hoopt toch dat het goed gaat, maar ondertussen zou ik het mijne denken. In mijn directe omgeving accepteer ik geen alcoholist meer, nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
En dat is dan ook je goed recht, Blauwe Emmer.
Maar ik ken mensen die door een hel gingen,gevochten hebben en jarenlang trots en nuchter zijn.
Wat ze misschien niet gekund hadden zonder steun.
Waarmee ik niet wil insinueren dat TO hiertoe verplicht is.
azucena schreef:
27-07-2020 20:08
En ik denk dan,
mocht TO hier vertellen dat ze een alcoholprobleem had, en een recente nuchtere periode van 5 maanden, zou het met applaus onthaald worden...
Tuurlijk, dat is geweldig. Maar ik iemand zou dan evengoed afraden een nieuwe relatie aan te gaan. 5 maanden is veel te kort, dan heb je nog alle energie voor jezelf nodig en daarna eventueel voor je directe omgeving, je familie en vrienden.
Alle reacties Link kopieren
azucena schreef:
27-07-2020 20:27
En dat is dan ook je goed recht, Blauwe Emmer.
Maar ik ken mensen die door een hel gingen,gevochten hebben en jarenlang trots en nuchter zijn.
Wat ze misschien niet gekund hadden zonder steun.
Waarmee ik niet wil insinueren dat TO hiertoe verplicht is.
Als je jarenlang een relatie hebt misschien maar niet om mee te beginnen. Bij jarenlange relatie heb ik overigens ook mijn twijfels als er kinderen in het spel zijn. Die moet je ook meenemen in het plaatje,
azucena schreef:
27-07-2020 20:08
En ik denk dan,
mocht TO hier vertellen dat ze een alcoholprobleem had, en een recente nuchtere periode van 5 maanden, zou het met applaus onthaald worden...
wat is dit nu voor bizarre vergelijking
azucena schreef:
27-07-2020 20:27
En dat is dan ook je goed recht, Blauwe Emmer.
Maar ik ken mensen die door een hel gingen,gevochten hebben en jarenlang trots en nuchter zijn.
Wat ze misschien niet gekund hadden zonder steun.
Waarmee ik niet wil insinueren dat TO hiertoe verplicht is.
ja nou en?
Ik ken er veel meer die dat niet hebben gered
Alle reacties Link kopieren
Ieder zijn mening S-Meds, dat maakt de wereld mooi 🙃
Alle reacties Link kopieren
Weet je al meer over het onder je contract voor de huur uit kunnen komen? Je zou teruggebeld worden schreef je.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Pff waar ben je aan begonnen? Je kent hem pas 10 maanden en nu al zoveel ellende totdat je zelf overspannen thuis zit?

Kap met deze relatie met een verslaafde zeker als je er zelf niet kapot aan wil gaan.

Deze man wil niet echt stoppen. Nu speel jij zijn moeder die hem in de gaten moet houden...begrijp werkelijk niet wat daar zo aantrekkelijk aan is.

En daarbij ben je als een raket in deze relatie gegaan, nu al een huis kopen, handtekeningen zetten met een alcoholist die nog steeds drinkt...echt ga je verstand bijelkaar rapen.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
27-07-2020 14:48
10 maanden!
Je kent hem pas 10 maanden hè!!!

Get over yourself!
Dat dus en na 10 maanden heb je het laten gebeuren dat je eigen leven een puinhoop is geworden. Waarom echt serieus waarom wilde je zo snel gaan hokken met een instabiele zuipende vent?
Alle reacties Link kopieren
Sunhine2018 schreef:
27-07-2020 15:48
Daar heb je zeker een punt. In relaties verlies ik mezelf. De komende periode ga ik ook gebruiken om erachter te komen waarom ik deze keuzes maak. Want het is ontzettend naïef.
En je huis en je baan....
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het afgelopen bij de makelaar. Weet je inmiddels waar je staat?
Alle reacties Link kopieren
Wat drank is voor je vriend (ex?) is je vriend (ex ) voor jou. De drank zorgt dat hij niet aan zijn problemen gaat staan, en je (ex) relatie zorgt ervoor dat jij je niet kan focussen op jouw problemen. Jij bent ook verslaafd, lijkt wel.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het vooruitzicht qua huisvesting nu? Sowieso kun je hem niet eenzijdig van het contract af laten halen lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
Denk niet dat we nog veel van TO zullen horen, die heeft haar supervrouw cape weer omgedaan en is hem weer gaan redden.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
25-07-2020 23:38
Daar is alles te halen. De reden Waarom jij jezelf dit aandoet ligt in je jeugd. Ik geef je op een briefje dat je veel tekort gekomen bent, niet veilig gehecht bent en geen goed voorbeeld van gezonde relaties hebt ervaren. Ik heb medelijden met dat kind. De volwassen vrouw zou dat ook moeten hebben en beter voor het kind in haar moeten zorgen
Pffff nou die voel ik ook wel even binnen komen. Ik ben gelukkig zoveel verder in dit proces, maar de tranen springen alsnog in mijn ogen. Gelukkig kan ik nu van een afstandje naar mij zelf kijken en idd meevoelen met mijn jongere zelf. Nu stop ik de energie in mijzelf en verspil ik deze niet meer aan mensen die vertikken hun eigen shit aan te pakken. Ik heb die nep erkenning niet meer nodig, die geef ik mijzelf nu. Sterkte TO het is helaas herkenbaar, je kunt er uit komen maar dan zal je deze vent moeten droppen en met jezelf aan de bak moeten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels is er een week voorbij, en wat is er veel gebeurd in de tussentijd.
Ik heb geïnformeerd naar het huis. Het contract kon gelukkig ontbonden worden! Dit heb ik dinsdag kunnen regelen. Maar goed, toen kwam de stress dat ik geen woonruimte had. Veel gebeld en ik heb gelukkig een nieuw huis gevonden waar ik per direct in kon. Het contract heb ik inmiddels getekend en ik ga binnenkort verhuizen. Dat is gelukkig opgelost!
Partner was vandaag langsgekomen om de laatste spullen op te halen. Veel verdriet maar ik sta volledig achter mijn keuze. Volgende maand gaat hij de kliniek in. Hij wou graag contact houden maar gezegd dat ik daar geen behoefte aan heb. Ik wil graag mijn leven weer opbouwen en alle focus op mezelf leggen. Dit gaat me nooit weer gebeuren. Ik heb teveel vertrouwen gehad in zijn beloftes.
Ik ga er een mooie toekomst van maken en ik laat me dat door niemand meer afpakken.
Straks eerst tot rust komen in mijn nieuwe huis, en dan komt het allemaal echt wel weer goed. Voor nu ben ik nog wel erg verdrietig. Maar dat verdriet mag er ook zijn. Het zal elke dag weer een stukje beter gaan.
anoniem_378420 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 23:35
Reden: typfout
0.18% gewijzigd
Wauw! De grootste stap in de weg vooruit heb je misschien al gemaakt. Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
01-08-2020 23:32
Wauw! De grootste stap in de weg vooruit heb je misschien al gemaakt. Veel succes!
Dank je wel!
Ik ben zó blij dat ik door heb gepakt ondanks de angst voor het onbekende.
Sunhine2018 schreef:
01-08-2020 23:41
Dank je wel!
Ik ben zó blij dat ik door heb gepakt ondanks de angst voor het onbekende.
Ja, het voelt vast fijn om de regie weer te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Sunhine2018 schreef:
01-08-2020 23:26
Inmiddels is er een week voorbij, en wat is er veel gebeurd in de tussentijd.
Ik heb geïnformeerd naar het huis. Het contract kon gelukkig ontbonden worden! Dit heb ik dinsdag kunnen regelen. Maar goed, toen kwam de stress dat ik geen woonruimte had. Veel gebeld en ik heb gelukkig een nieuw huis gevonden waar ik per direct in kon. Het contract heb ik inmiddels getekend en ik ga binnenkort verhuizen. Dat is gelukkig opgelost!
Partner was vandaag langsgekomen om de laatste spullen op te halen. Veel verdriet maar ik sta volledig achter mijn keuze. Volgende maand gaat hij de kliniek in. Hij wou graag contact houden maar gezegd dat ik daar geen behoefte aan heb. Ik wil graag mijn leven weer opbouwen en alle focus op mezelf leggen. Dit gaat me nooit weer gebeuren. Ik heb teveel vertrouwen gehad in zijn beloftes.
Ik ga er een mooie toekomst van maken en ik laat me dat door niemand meer afpakken.
Straks eerst tot rust komen in mijn nieuwe huis, en dan komt het allemaal echt wel weer goed. Voor nu ben ik nog wel erg verdrietig. Maar dat verdriet mag er ook zijn. Het zal elke dag weer een stukje beter gaan.

Heel fijn dat het contract ontbonden is én je andere woonruimte hebt. Maar dat je gezegd hebt dat je geen contact wil houden ((en ervoor gaat zorgen dat dit je niet meer gaat gebeuren) vind ik nog het positiefst van het hele verhaal, dat gaat je nog veel meer opleveren dan die woning!
Goed gedaan Sunshine. Ik heb het hele topic meegelezen meegelezen en je maakt op mij een stabiele en realistische indruk. Mooi ook dat je je zo open stelt voor advies en knopen durft door te hakken. Lang niet iedereen pakt het zo op.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
01-08-2020 23:51
Heel fijn dat het contract ontbonden is én je andere woonruimte hebt. Maar dat je gezegd hebt dat je geen contact wil houden ((en ervoor gaat zorgen dat dit je niet meer gaat gebeuren) vind ik nog het positiefst van het hele verhaal, dat gaat je nog veel meer opleveren dan die woning!
Dat gaat zeker bijdragen aan mijn eigen herstel. Ik heb alles verwijderd in WhatsApp. En alles geblokkeerd waardoor wij contact kunnen hebben zoals instagram en Facebook. Dit is voor ons beide het beste naar mijn inziens. Bellen kan nog even wel, maar alleen om de financiële afwikkeling te bespreken. Daarna stop ik dat contact ook.
Het voelt heel naar om zo om te gaan met je oude geliefde. Maar het is de enige manier dat ik ook echt verder kan. Ik heb deze stappen niet genomen om vervolgens half werk te leveren.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
01-08-2020 23:59
Goed gedaan Sunshine. Ik heb het hele topic meegelezen meegelezen en je maakt op mij een stabiele en realistische indruk. Mooi ook dat je je zo open stelt voor advies en knopen durft door te hakken. Lang niet iedereen pakt het zo op.
bedankt voor het compliment! Ik heb erg veel aan alle adviezen gehad. Ik hoop ook dat mijn verhaal mensen zal helpen die in hetzelfde schuitje zitten. Kies voor je geluk. Het onbekende is eng, maar het komt altijd goed. Moet zeggen dat ik ook zoveel lieve vrienden en familie heb die er allemaal voor me zijn.
Ik ben dankbaar!
S-Meds schreef:
25-07-2020 22:55
ik heb nog nooit een lieve alcoholist gezien. het zijn notoire egoisten die liegen en bedriegen en andere mensen kapot maken.
Dat oude omaatje die haar 3 sherrytjes per dag niet kan missen is óók alcoholist hè.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven